Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

problemy z płynami, chłodnicami, pompami
Frank Drebin
Posty: 29
Rejestracja: 18 gru 2015 10:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: Frank Drebin » 07 sty 2016 11:04 pm

Za 90 zł można kupić 5 l dobrego koncentratu np. HEPU, czyli 10 l płynu -37 st.C. W tym wypadku nie widzę sensu przepłacać za mopara za wielkiej wody.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Frank Drebin, łącznie zmieniany 1 raz.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Płyn do chłodnicy Mopar - różne wersje

Post autor: west26 » 08 sty 2016 08:33 am

Cena kosmos. Aby zalać cały układ trzeba wydać kilka stówek. Ja cały czas leję do aut Borygo w cenie 30 zł. za 5 litrów. Nawet jak wystąpi jakaś nieszczelność to nie płaczemy , że kilka stówek poszło w piach.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 08 sty 2016 10:09 am

No własnie... ja tez podzielam zdanie ze nie ma sensu płacic za... logo mopar... na bance :D

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 09 sty 2016 11:04 am

Wyodrębniłem wątek INNYCH płynów chłodzących z tematu:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4941
(dotyczącego produktów MOPAR)

--------------------------------------------------------
Przy okazji - niezłe info o płynach do chłodnicy:
http://autokult.pl/2217,plyny-do-chlodn ... sploatacja
http://motofocus.pl/artykuly-uzytkownik ... chlodzenia
https://pl.wikipedia.org/wiki/Samochodo ... dz%C4%85ce
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 01 mar 2016 09:01 pm

Jakieś dalsze opinie o płynach do chłodnicy Waszych PAC?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 01 mar 2016 09:19 pm

pach pisze:Jakieś dalsze opinie o płynach do chłodnicy Waszych PAC?
nie stosować alkoholu etylowego :!: :!:
bo na zlocie wszystko wypiją ;) :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 01 mar 2016 09:35 pm

mpspycha pisze:...nie stosować alkoholu etylowego ... bo na zlocie wszystko wypiją ...
Dlatego, nie będziemy pod żadnym pozorem otwierać maski :mrgreen:

A tak po poważniej, to w chłodnicach jest na ogół toksyczny glikol etylenowy.
I taki jest rekomendowany do naszych chłodnic i to o klasie: HOAT.
Płyn spełniający ten ostatni wymóg - jest jednak u nas trudno znaleźć
i jak już - to jest niestety istotnie droższy.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: misha85 » 24 sie 2017 07:58 am

ja leje g12 w audi taki miałem jest podobno "lżejszy" od borygo. ale nie wiem czy jest odpowiedni dopiero mam 3 miesiace auto:). Jednak mam pytanie w zbiornku wyrównawczym jest poziom poniżej kreski ale jak odkrece a goracym silniku korek to wzrasta do max? nie wiem o co chodzi:) temp jest w porzadku.pzdr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 24 sie 2017 10:20 am

Nie odkręcamy na gorącym.... to że wzrasta poziom a nawet wywala płyn w takiej sytuacji to normalne
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: misha85 » 24 sie 2017 03:39 pm

robire to powoli wiem że jest goracy i może wystrzelić . skad jesdnak takie zjawisko że płynu ciagle mało w zbiorniku. nie ma żadnych widocznych wycieków na betonie jak auto stoi

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 24 sie 2017 03:50 pm

misha85 pisze:nie ma żadnych widocznych wycieków na betonie jak auto stoi
jeśli wyciek jest niewielki, i ujawnia się dopiero pod ciśnieniem,
to kapiąc na gorący silnik może odparować zanim kapnie na beton
syn miał coś takiego w S6 4.2 płyn znikał powoli i żadnych śladów
okazało się że zbiorniczek wyrównawczy był pęknięty ale tak minimalnie,
że wyciekało dopiero pod ciśnieniem i ciężko było zdiagnozować.
dopiero zaciek na wężu pod zbiorniczkiem naprowadził na trop ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 25 sie 2017 08:18 am

Posiadanie instalacji LPG drastycznie ;) zwiększa ilość miejsc gdzie może pojawić się wyciek, mi np ciekło na króćcu od nowego reduktora i trójniku, a miejsca te znalazłem tylko po tym że w końcu zrobił się ładny osad.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: andrzej sdl » 18 kwie 2019 05:37 pm

Ile potrzeba litrów płynu chłodniczego do całkowitego napełnienia układu?
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: abes2162 » 18 kwie 2019 05:53 pm

OK 10l. Jaki zamierzasz wlać ?

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: andrzej sdl » 19 kwie 2019 06:07 am

Dzięki.
Nie jeszcze wiem jaki płyn kupię.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re:

Post autor: Carl » 19 kwie 2019 11:08 am

Koledzy,
trzeba byłoby najpierw ustalić jakie dodatki antykorozyjne są stosowane w oryginalnych płynach MOPARa. Zacytuję w tym miejscu informację podaną już nieco wyżej
pach pisze:
01 mar 2016 09:35 pm
w chłodnicach jest na ogół toksyczny glikol etylenowy.
I taki jest rekomendowany do naszych chłodnic i to o klasie: HOAT.
Płyn spełniający ten ostatni wymóg - jest jednak u nas trudno znaleźć
Klasę płynu pozwoliłem sobie wyróżnić na czerwono, a to dlatego, że została ona podana nieprawidłowo. Płyn do chłodnic MOPARa jest płynem z dodatkami organicznymi , czyli OAT (Organic Additive Technology), co zresztą wynika z etykiety płynu, którą zamieścił pach w temacie Płyn do chłodnicy Mopar - różne wersje
Obrazek

Potwierdzeniem tego jest informacja podana na stronie https://www.mopar.com, z której wynika jeszcze jedna ważna sprawa dotycząca mieszania płynów
Mieszanie typów płynu chłodzącego silnika nie jest zalecane i może spowodować uszkodzenie układu chłodzenia. Jeśli płyn chłodzący HOAT i OAT zostanie wymieszany w sytuacji awaryjnej, należy jak najszybciej przepłukać układ i napełnić płynem chłodzącym OAT.
Ja dotychczas na dolewki używałem Prestone, gdyż producent deklaruje jego uniwersalność, a ja nie wiem jaki płyn jest w moim samochodzie. Co wlać przy wymianie, to jeszcze nie wiem, ale może wspólnie coś optymalnego wymyślimy :light:

Pozdrawiam świątecznie,
Piotr

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: abes2162 » 19 kwie 2019 11:48 am

Ja wlałem Prestone, co ciekawe ma kolor żółty.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: Carl » 19 kwie 2019 11:59 am

Również miałem taki zamiar, tym bardziej, że mam go jeszcze ca. 3 l, ale nigdzie mogę znaleźć informacji na temat dodatków w nim stosowanych.
Generalnie OAH, to płyny typu G12 i G12+ więc można wlać np. Petrygo Plus G12+, lub Borygo Premium :light:
Piotr

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: andrzej sdl » 19 kwie 2019 01:43 pm

Do mercedesa przed pacą wlewałem te z oznaczeniem G12 czy G 13 nie pamiętam.
Chyba taki sam kupię do pacy bo wczoraj kupiłem nową chłodnicę.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: Re:

Post autor: pach » 19 kwie 2019 01:59 pm

Carl pisze:
19 kwie 2019 11:08 am
...Klasę płynu pozwoliłem sobie wyróżnić na czerwono, a to dlatego, że została ona podana nieprawidłowo.
Płyn do chłodnic MOPARa jest płynem ... OAT (Organic Additive Technology), ...
To zależy na czym się opieramy,
bo instrukcja obsługi PAC (2007), stanowi:
HOAT.JPG
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: Carl » 23 kwie 2019 08:51 am

:wink: :wink: :wink:
Przepraszam, przyznaję, że do instrukcji nie zajrzałem :( tylko oparłem się na płynie "equivalent" z Twojego zestawienia i informacji ze strony Mopara. Zgodnie z instrukcją zalecany jest jednak płyn HOAT.

Znalazłem jeszcze jedno info, z którego wynika, że w starszych modelach Chryslera używany był płyn HOAT, a później przeszli na OAT. Wątek jest jednak z 2011 r., więc określenia"starszych" nie należy wiązać z przed- i poliftowymi modelami PAC.

pach, a zdradzisz nam, jaki płyn Ty nalałeś do swojej PACy?
________________________________________________________________________________________________________
edit by: M.
Sorki za dwa posty jeden pod drugim, edytowałem jeszcze tego powyżej, ale skończył mi się czas edycji i już nie mogłem dopisać tego:

Znalazłem jeszcze jeden wątek, z którego wynika, że płyn MOPAR spełniający specyfikację MS-12106, czyli ów "equivalent" z zestawienia kol. pacha (gdzie brakło jednej jedynki w oznaczeniu MS-12106), to płyn o barwie purpurowej, stosowany właśnie w nowszych modelach produkowanych przez FCA.

Podsumowując, trzeba byłoby więc przyznać, że płynu o numerze: 68163849AA (MS-12106) nie powinno się mieszać z płynami HOAT (specyfikacja MS-9769), a zmyliło mnie właśnie jego umieszczenie w zestawieniu, choć nigdzie tam nie napisane, że chodzi tylko o Pacifica :light:

Co więc zastosować jeśli nie MOPAR? Temat otwarty :light:
Piotr

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: andrzej sdl » 23 kwie 2019 01:10 pm

Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: west26 » 23 kwie 2019 07:43 pm

Borygo. Ja to leję do wszystkiego co miałem, mam i być może będę miał. Nigdy się nie zastanawiałem nad parametrami typu Oat czy Hoat. Chłodnica miedziana - płyn do miedzianych, aluminiowa - płyn do aluminiowych. Teraz już nawet borygo produkuje płyn o nazwie Alu Formuła jako najwyższej jakości Jako, że miałem rodzinę wojskowych więc Borygo : Dziadek lał do Gaza i do Wołgi, ojciec lał do boksera VW i Uaza, ja do malucha, 125p, beemek różnych typów, packi, a teraz do Daihatsu i Hyundaia. I do dzisiaj nic mi uszczelki nie wywaliło , chłodnice nie spuchły, głowic nie powyginało :P.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: andrzej sdl » 23 kwie 2019 08:01 pm

W sklepie InterCars oferowane płyny chłodnicze do Packi akurat z silnikiem 4,0 tylko na bazie G11.Więc może takie kupić obojętnie jakiego producenta.
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ek ... 913000000/

np.https://allegro.pl/oferta/k2-kuler-plyn ... f63a8ff813
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: Carl » 23 kwie 2019 11:07 pm

Posiedziałem jeszcze trochę nad tym tematem i doszedłem do wniosku, że jeżeli ma to być płyn wykonany w technologii HOAT, inny niż MOPAR, to można byłoby pomyśleć o PETRYGO PRIME G12++​​, którego producent deklaruje, że jest on oparty jest na technologii kwasów organicznych i krzemianów, a zgodnie z informacjami z wiki HOAT to płyny zawierające kwasy organiczne i krzemiany. Informację potwierdzającą można znaleźć również w miesięczniku Auto Naprawa

Jeśli natomiast chodzi o borygo, to niestety producent jest bardzo oszczędny w podawaniu informacji na temat zastosowanych technologii. Widocznie "tradycja" nie wymaga :rolf: Znalazłem wprawdzie informację, że płyn Borygo Alu Formuła jest zrobiony w technologii hybrydowej HOAT, ale jest to informacja gazetowa - Auto Świat
Piotr

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: abes2162 » 24 kwie 2019 08:37 pm

Piotrze czyli Prestone był dobrym wyborem czy nie ?

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: Carl » 24 kwie 2019 10:16 pm

Z tym Prestone, to chyba jest tak jak z naszym Borygo. Tradycja (od 1927 r) nie wymaga podawania technologii :rolf:

Prestone jest w Polsce sprzedawany tylko jeden, jako płyn uniwersalny, czyli do wszystkiego (All makes, all models). W USA jest nieco inaczej
http://prestone.com/products?category=productAntifreeze
Ale czy to oznacza, że w tych opakowaniach są różne płyny, to tego już nie wiem. W opisie technologii jest napisane, że płyny te spełniają lub przewyższają wymagania określone normami ASTM D3306 i ASTM D4985. Gdyby ktoś chciał zapoznać się z normami, to można, ale ja za nabycie tej wiedzy nie będę płacił po 48 USD :rolf:
A najważniejsze - jak te normy przełożyć na specyfikację Chryslera MS-9769? Tego niestety też nie wiem :(

Co Ci mogę podpowiedzieć... zaglądnij za czas jakiś do zbiorniczka, albo zdejmij nawet jakiś wąż gumowy i sprawdź co jest w środku. Jak zobaczysz coś takiego, to myj, płukaj, szoruj.. a jak nie, to jeździj spokojnie ;)
Gdyby komuś link nie zadziałał, to można zobaczyć np. tu lub po prostu wpisać w googlową szukajkę obrazków "dexcool problems"

Dzisiaj zakupiłem chłodnicę (od Evoluzione1), więc muszę jeszcze płyn kupić i najbliżej mi do PETRYGO PRIME G12++​​
Napisałem do przedstawicieli Borszyew i Orlen. Z Boryszew odpisali mi, że nie mają płynu w technologii HOAT (czyli jednak w gazecie kłamią), natomiast z Orlena, że Prime G12++ będzie OK :light:
Piotr

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: andrzej sdl » 25 kwie 2019 08:52 am

Ja wczoraj w InteCars kupiłem płyn niebieski G11 jaki jest dedykowany do Chryslera przez tą firmę jak w linku który podałem trochę wyżej.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: abes2162 » 25 kwie 2019 10:54 pm

Pojeździmy i zobaczymy. Mam nadzieje, że nie będzie wyglądać jakby ktoś pomidorowej tam nalał :)

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: pach » 26 kwie 2019 04:06 pm

Carl pisze:
23 kwie 2019 08:51 am
...a zdradzisz nam, jaki płyn Ty nalałeś do swojej PACy? ...
Tak ;), DYNAGEL2000+ ok. 2 lata temu
i jak na razie - nie narzekam :8
DYNAGEL 2000+.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: M. » 26 kwie 2019 10:41 pm

Co nie zabije auta to je wzmocni
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Płyn do chłodnicy - jeśli nie Mopar to jaki ?

Post autor: Carl » 27 kwie 2019 12:09 am

Widzę, że DYNAGEL 2000+, to też jest jakieś "niedopowiedzenie" :rolf:
Zobaczcie sami - producent podaje, że płyn ten:
- spełnia wymagania normy G12 ++
- gwarantuje pełną ochronę układu chłodzenia silnika przez 5 lat lub 1 000 000 km
- oparty jest na technologii kwasów organicznych (Organic Acid Technology),
- przekracza lub spełnia normy (m.in.) CHRYSLER (MS 9176)
https://www.autoland.pl/produkty/dynage ... collapse_7

Jak to jest więc możliwe, że płyn oparty jest na technologii kwasów organicznych (Organic Acid Technology), czyli OAT zaliczony został do grupy G12++, czyli grupy, w której znajdują się płyny HOAT, zawierające nie tylko kwasy organiczne, lecz także krzemiany :?:

A czy wiecie czego dotyczy specyfikacja MS-9176 :?: Oleju do klimy :rolf:
Mopar Compressor.jpg
Mopar Compressor.jpg (25.17 KiB) Przejrzano 12138 razy

A tak przy okazji, to uzupełniłem informacje dotyczące specyfikacji płynów aktualnie produkowanych (albo raczej konfekcjonowanych) przez MOPARa
viewtopic.php?f=105&t=4941&p=74370#p74370
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHŁODZENIE SILNIKA”