Wciąganie (zapadanie się) węża płynu chłodniczego -nor

problemy z płynami, chłodnicami, pompami
mkenad
Posty: 15
Rejestracja: 26 sie 2009 09:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Wciąganie (zapadanie się) węża płynu chłodniczego -nor

Post autor: mkenad » 01 wrz 2009 10:49 am

Mam nastepujacy problem, podczas dodawania gazu w silniku 3,8 wciaga, a raczej zasysa do srodka waz, ktory laczy blok silnika z chlodnica. Nie wiem czy to normalne zjawisko? chodzi o 4-5 cm przewod, z tego co wiem odprowadza cieplo z silnika, ale zeby go wciagalo to jeszcze sie nie spotkalem.

Druga sprawa, silnik ciagnie do 4000 obr/min, zarowno na baenzynie jak i na gazie, to chyba normalny objaw, chyba powyzej 3 tys z groszem automatu sie nie ciagnie:)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez mkenad, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 wrz 2009 06:07 pm

z tym wężem to normalne
znaczy nie normalne ale ten typ tak ma
pompa ma takie ssanie, że taka ilość wody nie przepływa przez chłodnicę
jak często wciskasz do ko?ca to trzeba by pomyśleć nad wsadzeniem go w innego węża ze zbrojeniem tak żeby się nie zapadał
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

mkenad
Posty: 15
Rejestracja: 26 sie 2009 09:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mkenad » 01 wrz 2009 09:12 pm

Uspokoiles mnie z tym wezem, az Ci flaszke postawilem:)
Jutro wymienie swiece, te co mam sa od nowosci (108 tys km) :D

LedPacyfica
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2010 08:07 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: LedPacyfica » 18 cze 2010 09:17 pm

A czy nie grzeje się Ci silnik i jak się ma sprawa, czy dalej wciąga węża, pytam bo dokładnie taki sam mam problem i wszyscy mówią, że to nie normalne zjawisko.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 18 cze 2010 10:39 pm

Panowie a jak z przeplywem w waszych chłodnicach ?
może jakieś zamulone są bo to że górny wciąga po dodaniu gazu to ustaliilśmy że to normalka i jest we wszystkich natomiast jak kolega pisał parę postów wyżej że na wolnych ma to samo to może wina zapchanej chłodnicy ?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

LedPacyfica
Posty: 7
Rejestracja: 03 cze 2010 08:07 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: LedPacyfica » 19 cze 2010 08:15 am

W moim przypadku oba węże, zarówno górny jak i dolny wciąga, a chłodnice nawet ominięto wężem łączącym i nic. Jak to mówi mechanik powstaje gdzieś podciśnienie. A jeśli chodzi, że te typy tak mają, to proszę podnieść pierwszą lepszą maskę Pacyfic i pokazać wciągający się wąż, a z resztą o czym my mówimy, czy producent pozwoliłby na taką fuszerkę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 cze 2010 08:46 am

na gorsze fuszerki sobie pozwalają swojego czasu Widlak zbierał chyba TBS ale pewnie przestał bo brakło miejsca na dysku pewnie :):)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 19 cze 2010 09:37 pm

zyga pisze:na gorsze fuszerki sobie pozwalają swojego czasu Widlak zbierał chyba TBS ale pewnie przestał bo brakło miejsca na dysku pewnie :):)
ta masz racje tylko nie brakło dysku a czasu ale postaram się coś wydłubać dzisiaj jak coś znajdę :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 07 lut 2012 08:48 am

Witam czy coś się wyjaśniło w waszym temacie ??? Ostatnio zauważyłem u siebie to samo. Wąż od termostatu do chłodnicy się spłaszcza a płyn chłodniczy w zbiorniczku rośnie. Myślałem jeszcze że może zbiorniczek ma jakąś nieszczelność.

Jak macie jakieś rady bądź pomysły będę wdzięczny za pomoc.
Kiedyś Pacyfica 4,0 AWD
teraz Skoda superb kombi

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 07 lut 2012 10:56 am

LedPacyfica pisze: to proszę podnieść pierwszą lepszą maskę Pacyfic i pokazać wciągający się wąż
gdy układ miałem nieodpowietrzony to też tak miałem,po zabiegu nie mam z tym problemu wogóle
Gas-guzzler

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 07 lut 2012 12:48 pm

luki009 pisze:
LedPacyfica pisze: to proszę podnieść pierwszą lepszą maskę Pacyfic i pokazać wciągający się wąż
gdy układ miałem nieodpowietrzony to też tak miałem,po zabiegu nie mam z tym problemu wogóle
Dzięki luki też tak zrobiłem :) w tej chwili jest wszystko ok ... rura już nie mięknie :) - bez skojarzeń :)

flacha dla ciebie

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

Post autor: eldorin » 07 lut 2012 09:38 pm

A... czy ktoś zamieściłby fotkę tej rurki?
Zaintrygowło mnie to z lekka.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 10:47 pm przez eldorin, łącznie zmieniany 1 raz.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

wciąganie węza

Post autor: Łuki » 08 lut 2012 12:01 am

tu masz zdjęcie co prawda 4.0 ,ale w 3.5 jest w tym samym miejscu...
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 11:21 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gas-guzzler

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 lut 2012 12:20 pm

A symtrycznie - po prawej stronie na wysokości mniej więcej zbiornika płynu wspomagania masz korek w chłodnicy (przynajmniej mieć powinieneś) do odpowietrzenia chłodnicy.

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

...

Post autor: eldorin » 09 lut 2012 10:51 pm

Łukasz i Mariusz piękne dzięki za info. Pogapię się na tą rurkę.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 09 lut 2012 10:58 pm

maur pisze:A symtrycznie - po prawej stronie na wysokości mniej więcej zbiornika płynu wspomagania masz korek w chłodnicy (przynajmniej mieć powinieneś) do odpowietrzenia chłodnicy.
znaczy po lewej stronie...:)
eldorin pisze:Łukasz i Mariusz piękne dzięki za info. Pogapię się na tą rurkę.
jeśli chodzi o odpowietrznik to masz jeszcze jeden na klucz chyba 9 odpowietrznik metalowy wkręcany z tyłu termostatu na tzw.fauce
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 11:17 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gas-guzzler

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 lut 2012 11:03 pm

strony sa dwie kierowcy i pasagera. ...


pl :->:
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 11:04 pm przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 09 lut 2012 11:09 pm

zyga pisze:strony sa dwie kierowcy i pasagera. ...
:D no tak,ale przy odpowietrzaniu stoi się przed autem...chodziło mi o bardziej dosadny przebieg sytuacji,bo wiadomo kiedy np.kupujemy coś do auta to siedzimy w nim ;)
Gas-guzzler

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 lut 2012 11:14 pm

Zwykle strona pasażera to strona prawa a strona kierowcy to strona lewa (w krajach kontynentalnej Europy ale nie tylko).
A żeby było wszystko jasne ten sam obrazek i na żółto rejon odpowietrznika chłodnicy.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 11:19 pm przez M., łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 lut 2012 11:15 pm

Luiki to zart byl ;)
choc w serwisowach usa pokazuja pod obrazkiem kierunek FWD
woe to juz bardziej na hyde

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 23:17 ]
to wywacie teraz stare foto i kopia jako poradnik do dzialu wasztat
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 09 lut 2012 11:18 pm

spoko,najważniejsze że wszystko jasne i poprawione ;)

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 23:28 ]
tu wrzucam fotkę tego drugiego odpowietrznika... numer 2

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 23:41 ]
oczywiście drugi dotyczy silnika 3.5
Załączniki
odp.packa.png
Gas-guzzler

xmax
Posty: 190
Rejestracja: 31 mar 2009 12:34 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: xmax » 11 lut 2012 12:34 am

... chyba mam ten sam problem.

Rura spłaszcza się i przy takich mrozach jak obecnie -15 do -25 włącza mi się wentylator podczas jazdy.

Raz zatrzymałem się i podniosłem maskę, rura była spłaszczona, wentylator wył, odkręciłem korek od zbiorniczka delikatnie, zassał powietrza, rura się wyprostowała i po chwili wentylator ustał. Myślałem, że już po problemie, ale wciąż to powraca.

Teraz jechałem trace 400km i co wyhamowałem do zera to słyszę, że znowu wyje wentylator a na zewnątrz - 15 C :(


Teraz jak czytam post o zapowietrzonej chłodnicy to sobie myślę, że to może właśnie ten powód jest.

Co sądzicie ?
XmaX

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 12 lut 2012 02:35 pm

xmax pisze:... chyba mam ten sam problem.

Rura spłaszcza się i przy takich mrozach jak obecnie -15 do -25 włącza mi się wentylator podczas jazdy.

Raz zatrzymałem się i podniosłem maskę, rura była spłaszczona, wentylator wył, odkręciłem korek od zbiorniczka delikatnie, zassał powietrza, rura się wyprostowała i po chwili wentylator ustał. Myślałem, że już po problemie, ale wciąż to powraca.

Teraz jechałem trace 400km i co wyhamowałem do zera to słyszę, że znowu wyje wentylator a na zewnątrz - 15 C :(


Teraz jak czytam post o zapowietrzonej chłodnicy to sobie myślę, że to może właśnie ten powód jest.

Co sądzicie ?

Pewnie to jest właśnie przyczyna. U mnie tak było z lewej strony od chłodnicy masz odpowietrznik. Ja odkeciłęm u siebie to dmuchnęło powietrze po zabiegu jak na razie jest ok.

xmax
Posty: 190
Rejestracja: 31 mar 2009 12:34 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: xmax » 12 lut 2012 08:45 pm

tak na czuja, dziś to zrobiłem. Psiuknęło powietrze a po chwili poleciał płyn, zobacze jak teraz będzie się to zachowywało.

Dam znac po jakimś czasie.

[ Dodano: Nie Lut 12, 2012 20:47 ]
... czy ta rura zaznaczona na czerwono na obrazku powyżej, powinna być TWARDA czy miękka :) podczas normalnej pracy silnika ... i bez skojarzeń proszę o fachową odpowiedź.
XmaX

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 13 lut 2012 07:12 am

jak auto się rozgrzeje to powinna być twarda jeśli dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 lut 2012 10:59 am

xmax,
Mam podobnie jak Ty 2007 więc można na spoko porównywać.
I tak bez skojarzeń:
Na początku jak silnik nie jest rozgrzany i nie ma ciśnienia w układzie chłodzenia to rura jak to rura jest miękka.
Jak rosnące ciśnienie pobudzi ją to staje się twardsza aż w końcu jest twarda - co prawda nie jak stal ale to nie metal.
Jeśli masz twardą to żadnych pigułek nie musisz stosować, że o kolorach tychże nie będę wspominać.
Co ważne układ powinien być wypełniony płynem chłodniczym, a w nadciśnieniowym zbiorniku wyrównawczym jego poziom powinien być w zakresie minimum-maximum. Różnice poziomu na zimnym i ciepłym powinny być niewielkie - jak są istotne może to świadczyć o obecności powietrza w układzie. Powietrza, którego rozszeżalność termiczna jest zdecydowanie większa niż płynu chłodniczego - stąd wahania poziomu ciepły - zimny.

xmax
Posty: 190
Rejestracja: 31 mar 2009 12:34 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: xmax » 13 lut 2012 09:21 pm

dużo mi wyjaśniłeś.

Odpowietrzyłem układ, więc teraz poobserwuję.

ps. gdy pisałem te posty pare dni temu i miałem te problemy zauważyłem, że w zbiorniczku jest zbyt dużo płynu - ponad MAX na rozgrzanym silniku. Na zimnym jest na MIN.


wzrócę teraz uwagę i dam znać, czy samo odpowietrzenie przyniosło jakiś efekt.
XmaX

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 lut 2012 09:27 pm

Powietrze w układzie podczas nagrzewania rozszerza się a jako że nie może się wydostać wypiera płyn. Stąd rosnący poziom w zbiorniku wyrównawczym. Z kolei jak stygnie - powietrze się kurczy i wciąga płyn ze zbiornika wyrównawczego. Ot standardowe prawo fizyki.
Może być niemiło jeśli powietrze ograniczałoby efektywne chłodzenie istotnych elementów silnika.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 14 lut 2012 08:38 am

luki009 pisze:spoko,najważniejsze że wszystko jasne i poprawione ;)

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 23:28 ]
tu wrzucam fotkę tego drugiego odpowietrznika... numer 2

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 23:41 ]
oczywiście drugi dotyczy silnika 3.5
hej,

czyli żeby odpowietrzyć chłodnicę w 3,5 - trzeba odkręcić ten korek numer 2 gdy silnik jest rozgrzany i poczekać aż do wycieku płynu? czy coś jeszcze trzeba zrobić? czy to się robi na zimnym, wyłączonym silniku?

/Marcin

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 14 lut 2012 06:07 pm

PelEe pisze:czyli żeby odpowietrzyć chłodnicę w 3,5 - trzeba odkręcić ten korek numer 2 gdy silnik jest rozgrzany i poczekać aż do wycieku płynu?
,tak dokładnie i powtarzać potem czynność na korku pierwszym oczywiście jak termostat otwarty :)do momentu pajawienia sie płynu bez pęcherzyków powietrza...
Gas-guzzler

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHŁODZENIE SILNIKA”