Za wysoki stan płynu chłodzącego, po nagrzaniu silnika

problemy z płynami, chłodnicami, pompami
jorrgus
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2010 01:55 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Za wysoki stan płynu chłodzącego, po nagrzaniu silnika

Post autor: jorrgus » 10 lut 2010 10:00 pm

Witam koledzy. Dzis porzadnie przegonilem moja pacyficzke i zauwarzyłem cos dziwnego , pierwsza rzecz jak porzadnie dalem po obrotach kilka razy tzn tak na maxa do 6 tys obrotow po otwarciu maski zauwarzyłem wysoki stan plytnu chlodzacego w zbiorniczku. Normalnie jak na stanie troszeczke wiecej niz minimum ale dzis zauwazylem na goracym silniku stan prawie pod korek. Czy to normalne ? ? ? fakt ze wstawilem ostro po obrotach. Kolejna rzecz ktra zauwazyłem to jak jest mocno nagrzany silnik w trakcie zmiany biegów odczułem ze wchodza dosc ciezko , cos podobnego jak bym dopiero co odpalil manuala przy - 25 . jesli chodzi o prace skrzyni to przebija plynnie i bez zarzutów.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez jorrgus, łącznie zmieniany 1 raz.

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 13 lut 2010 11:18 am

Ja mam podobne objawy. tzn wzrasta poziom płynu dużo ponad kreskę na gorącym silniku
a na zimnym jest poniżej dolnego poziomu. Wczesniej było ok; ale spadł mi kiedyś przewód od chłodnicy i po zamocowaniu i dolaniu płynu mam juz tak. Moim zdaniem jest to zapowietrzenie układu chłodzenia i powietrze podczas rozgrzania zwiększa bardziej swoją objętość niż jest to przewidziane dla płynu i stąd wskazania ponad kreske czy nawet pod korek. Pewnie im więcej powietrza gdzieś w wąskich zakamarkach tym większy przyrost płynu. Nie wiem jak ten układ odpowietrzyć bez całkowitego zlania płynu i ponownego zalania, możliwe , że sam sie z czasem odpowietrzy :)
Luk.

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 13 lut 2010 07:40 pm

po wlaniu płynu powinieneś włączyć silnik by się rozgrzał do temp pracy tj 90* a następnie otworzyć na maxa ogrzewanie by płyn dostał się do nagrzewnicy i znalazł się w całym układzie później zgasić silnik i dopłnić układ płynem chłodniczym do poziomu max.lub zrobić jak powyżej tyle że również z odkręconym korkiem na zbiorniczku wyrównawczym i poczekać aż cały układ się nim napełni tzn. chłodnica blok silnika oraz nagrzewnica a jeśli masz LPG to i parownik.Jeśi tak zrobisz to powinno być już wszystko OK
pozdrawiam - kisiu

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 13 lut 2010 08:21 pm

ale u nas nie ma zaworu zamykającego obieg do nagrzewnicy
wiec ustawianie grzania na maxa nie ma sensu bo płyn i tak krąży po układzie

odpowietrznik jest nad termostatem
odpowietrzenie powinno się przeprowadzać na zgaszonym silniku
czyli tak jak piałeś nagrzać zgasić odpowietrzyć
jak jest zainstalowany lpg to trzeba zwrócić uwagę czy parownik nie jest najwyższym punktem bo wtedy się sprawa komplikuje
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 13 lut 2010 09:33 pm

nie miałem pojęcia ,że nie mamy takiego zaworu przed nagrzewnicą.
pozdrawiam - kisiu

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 14 lut 2010 10:18 am

No dobra, ale gdzie jest termostat i co sie robi z tym odpowietrznikiem;
naciska czy coś odkręca, jakoś to powietrze trzeba usunąć.
Mma LPG ale jak sie dowiem gdzie jest odpowietrznik to zobaczę czy różni sie położeniem wysokością NPM :) z parownikiem..
pozdro;
Luk.

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 14 lut 2010 10:55 am

Z tym plynem to bym sie zastanowil nad szukaniem dziury w calym. Przeciez to normalne ze jak plyn sie rozgrzewa to zwieksza swoja objetosc. Jesli jak piszesz masz na zimnym wiecej niz minimum a po rozgrzaniu miesci sie w zbiorniczku wyrownawczym i go nie wyrzuca a silnik sie nie przegrzewa to jest wszystko ok.

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 19 lut 2010 08:05 pm

Nie do końca macie rację;
Po nagrzaniu silnika płyn w zbiorniczku się nie mieści i wylatuje rurką odprowadzającą na ziemię a ma zimnym silniku nie ma płynu w zbiorniczku więc dolewam do dolnej kreski a później znowu to samo;
Wynika że mam tak zapowietrzony układ że tolerancja zbiorniczka jest za mała;
może to przez instalację gazową ? jeden z przewodów długości około metra idzie wokół silnika i jest wyżej od korka wlewu w zbiorniczku wyruwnawczym płynu chłodzącego.
Na płyn wydaje za dużo kasy i dla mnie to nie jet szukanie dziury w całym :(
Luk.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 19 lut 2010 09:59 pm

Luk., to na twój problem odpowiedziałeś sobie sam obniż parownik i przewód wodny i będzie po problemi bo tak to cały czas będzie się układ zapowietrzał i dobrze by było sprawdzić czy chłopaki od gazu wpieli się odpowiednio w przewody bo takie sytuacje często się zdarzają.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 20 lut 2010 04:07 pm

Tak wiem muszę się wybrać do gazowników, ciekawe co powiedzą ?
Luk.

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 20 lut 2010 07:26 pm

Luk. nie chce cie martwic ale podobna sytuacje mial moj braciak w mercedesie na gazie ale tam wyszlo na jaw uszkodzenie uszczelki pod glowica. Ja mysle ze to polozenie parownika nie jest przyczyna. Jakby uklad byl zapowietrzony a parownik jest w najwyzszym punkcie ukladu to by zamarzal. A poza tym nic nie pisales o wyrzucaniu plynu na zewnatrz w pierwszym poscie

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 20 lut 2010 08:30 pm

Artekkkk pisze:Jakby uklad byl zapowietrzony a parownik jest w najwyzszym punkcie ukladu to by zamarzal
rozumiem że nie kopci na biało i nie ma wody w oleju ?
napisz jeszcze czy grzeje i jak się zachowuje wskaźnik temperatury

nie koniecznie
miałem taki przypał w espace III z silnikiem V
tam rury do nagrzewnicy idą nad zbiornikiem płynu do tego jeszcze zamontowany był gaz, na wolnych obrotach nie grzał na wysokich wywalał płyn przez korek

stwierdziłem że woda idzie tam gdzie ma lżej, i przerobiłem zasilanie parownika, wywaliłem trójniki i płyn najpierw przechodził przez nagrzewnicę a później wchodził do parownika

z ogrzewaniem było już lepiej ale dalej nie to, zadzwoniłem do serwisu, kazali przyjechać że to płyn wymienia się specjalnym urządzeniem, bo nagrzewnica jest wysoko i robi się poduszka, to pojechałem skasowali mnie 200 zł za płyn u musiałem napisać oświadczenie, że zabieram auto na własne życzenie i nie chcę aby mi wymieniali uszczelki pod głowicą, ( robiłem je 2 tygodnie wcześniej)

W domu kombinowałem jak mogłem kupiłem nowy korek już było lepiej!
Płukanie nagrzewnicy kwaskiem cytrynowym itd...
Później zrobiłem tą specjalną maszynę, stary korek z wężem i beczka na dachu.:):)

Aż w końcu pewien mądry człowiek mi powiedział że wszystko robię ok, tylko odpowietrznik trzeba odkręcać jak silnik jest wyłączony. :mrgreen:

Po godzinie espace grzało jak szalone :):)

Po kilku dniach zadzwonił ktoś z hotline reno z ankietą czy jestem zadowolony z poziomu usług serwisu Reno - przepraszam tą osobę jak by to kiedyś czytała :)

Tak, że proponuję zacząć od sprawdzenia wizualnego korka,
ponownego odpowietrzenia, odpowietrznik będzie jak patrzysz na silnik po prawej stronie, musisz iść od węża chłodnicy przy akumulatorze, i przy wejściu do głowicy będzie odpowietrznik
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 21 lut 2011 11:11 am

No ale wg instrukcji serwisowej do 3,5 odpowietrzanie wykonuje się automatycznie podczas jazdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHŁODZENIE SILNIKA”