Dziwny zapach - płynu chłodniczego?

problemy z płynami, chłodnicami, pompami
red bull
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 2009 08:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Dziwny zapach - płynu chłodniczego?

Post autor: red bull » 18 lut 2010 01:43 pm

Od 2-3 dni zauważyłem dziwny zapach. Po uruchomieniu silnika-
czuć tak jakby przegotowany płyn chłodniczy. Dziwne.
Czuć go również rano gdy zapala na zimnym silniku.
Sprawdziłem płyn-jest ok. Filtry zmienione rok temu (luty).
Nie wiem co mu dolega, może koledzy podpowiedzą?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez red bull, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 lut 2010 01:46 pm

zobacz na dywan po nogami czy się gdzieś nie sączy z nagrzewnicy i dookoła silnika czy nic nie kapie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Damatus
Posty: 129
Rejestracja: 08 lut 2010 11:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damatus » 18 lut 2010 10:05 pm

Ja mam taki podobny zapach jak otworzę drzwi. Potem jak silnik zimny ustaje i jest ok. Płynu nie bierze. Wycieków brak. ??????
DAMATUS

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 lut 2010 10:20 pm

może z kata śmierdzi ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 19 lut 2010 01:42 am

albo "poci się" na połączeniu przewodów ogrzewających parownik LPG ?

Damatus
Posty: 129
Rejestracja: 08 lut 2010 11:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damatus » 19 lut 2010 07:18 am

jeszcze trochę poniucham a jak będę u mechanika to spytam.
DAMATUS

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: misha85 » 27 wrz 2017 01:17 pm

Mam to samo po jeździe jak wysiądę z auta to czuć zapach dziwny. Płyn raz jest ponad kreskę a raz poniżej czasami dolewam. Nie kopci jak miałem w innym aucie do zmiany uszczelkę to cały parking zadymilem. Błędów brak. Moc jest.

_________________________________________________________
Poza tym czasami widzę podczas jazdy jak leci dym z pod maski ale je czuć żadnej spalenizny. Myślałem że różnica temperatur ale już sam zgłupiałem

_________________________________________________________
Ktoś też tak ma?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017 01:36 pm przez misha85, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 wrz 2017 01:35 pm

misha85,
Regulamin forum mówi jasno - nie piszemy kolejnego postu bezpośrednio pod swoim postem.
Chcesz coś dodać - użyj w ostatnim poście wątku przycisku Edytuj i dopisz ciąg dalszy historii lub dodatkowe spostrzeżenia.
Post pod postem to niejako dyskusja z samym sobą.

Tym razem poprawiłem.

A co do tematu - sądzę, że lekko płyn ucieka Ci gdzieś bokiem. Jeśli wyciek mały lub miejsce wycieku niedostępne, to trudno będzie zlokalizować - bo albo nie widać miejsca albo zanim się ujawni to wyschnie. Zapach wszak będzie odczuwalny.
Do weryfikacji szczelność chłodnicy, choć przydałaby się wiedza na temat używanej w aucie pompy płynu chłodzącego. Zwykle wymienia się ją wraz z rozrządem. Ja traktuję to jako obligo, choć są i tacy co twierdzą, że jak sprawna to niech zostanie. Wycieki na połączeniach przewodów gumowych byłyby bardziej intensywne (szybkie ubytki), byłoby łatwiej zobaczyć ślady wycieków i szybko by nie schło. Zapach też byłby mniej intensywny.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: misha85 » 27 wrz 2017 01:46 pm

Dzięki za korektę. Rozrząd i pompa wymieniona 2 tys km temu.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 27 wrz 2017 02:01 pm

Sprawdź lub wymień korek od zbiorniczka.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: misha85 » 28 wrz 2017 04:10 pm

Wszystko jasne dziś po przejechaniu kilku kilometrów. Ten max. Rozszczelniona chłodnica na dole😥

fog
Posty: 86
Rejestracja: 26 sie 2017 03:55 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Samochód: Chrysler Pacyfika 2007 4.0 L AWD LPG
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 1

Post autor: fog » 28 wrz 2017 07:42 pm

Koszt naprawy/wymiany...?
Ciekawym wielce.

rgladki
Posty: 91
Rejestracja: 29 cze 2015 10:34 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Samochód: Pacifica 4.0 2007
Postawił flaszek: 1

Post autor: rgladki » 28 wrz 2017 10:03 pm

Robiłem ostatnio, chłodnica, zamiennik z allegro 350 PLN, robocizny nie potrafię określić bo robił mi to przyjaciel i było kilka innych pierdół przy tym, a cena jedna za całość. Jedyny mankament w tym wszystkim, że kolega starał się wymienić chłodnicę bez ruszania chłodnicy od klimy, by zaoszczędzić na ponownym nabijaniu klimy. No nie udało się. Po miesiącu okazało się, że całe te zabiegi rozszczelniły także chłodnicę od klimy. I ta także została w końcu wymieniona.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 wrz 2017 10:21 pm

misha85,
Czasem sugerują spawanie/klejenie - odradzam takie rozwiązania. Jak zaczęło cieknąć to ciec będzie. Rogi są szczególnie czułe. Lepszy najgorszy aftermarket niż najlepszy spaw. Zresztą tam nie ma czego spawać - można tylko dziurę powiększać.
rgladki pisze: No nie udało się.
Możesz mi wierzyć, że się daje. Łatwo nie jest ale można bez ruszania czynnika. Byle z głową i nic na siłę. Robiłem.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017 10:31 pm przez M., łącznie zmieniany 1 raz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 28 wrz 2017 10:28 pm

M. pisze:Bule z glową
chyba bóle głowy :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 wrz 2017 10:30 pm

mpspycha,
No dobra.
Jak zwykle czujny jesteś.
Poprawiłem się i nagrodziłem Cię
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

rgladki
Posty: 91
Rejestracja: 29 cze 2015 10:34 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Samochód: Pacifica 4.0 2007
Postawił flaszek: 1

Post autor: rgladki » 28 wrz 2017 10:45 pm

Oczywiście że się da, tylko po pierwsze primo to auto ma już 10 lat, po drugie primo, moja była po strzale w usa własnie w przód i chłodnice niby były całe. I właśnie po ruszeniu tej od klimy puściło w prawym dolnym rogu. Liczyłem się z tym, choć jeśli był cień szansy to próbowaliśmy. Suma summarum mam dwie nowe chłodnice, zamienniki z allegro i wszystko działa i pasuje bez większych kłopotów. Śmiało mogę polecić te chłodnice, choć wiem właśnie z forum, że nie każdemu podeszły.

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: misha85 » 30 wrz 2017 07:29 pm

Chłodnica 400 i wymiana 200 plus płyn chłodniczy. Oryginał 1500 w serwisie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHŁODZENIE SILNIKA”