Nieregularne, delikatne szarpnięcia silnika

jednym stuka innym puka :)
Trata
Posty: 15
Rejestracja: 11 mar 2011 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Nieregularne, delikatne szarpnięcia silnika

Post autor: Trata » 27 mar 2011 11:39 am

Witam i proszę o ewentualne wskazówki. Pomykam Packą od kilku tygodni. Jestem na etapie drobnych zabiegów kosmetyczno-serwisowych. Od początku zaobserwowałem następujące, lekko niepokojące mnie zjawisko zwiazane z pracą silnika: Podczas jazdy od czasu do czasu odczówalne jest delikatne pojedyńcze szarpnięcie silnika lub seria szarpnięć, którą mogę porównać do efektu jaki daje najechanie kołami na zrolowany asfalt przed skrzyzowaniem "efekt tarki". Ponad to silnik na biegu "P" pracuje lekko nierówno. Wybieram się do serwisu, ale wdzięczny będę za wskazówki.
Paweł "Trata"

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 27 mar 2011 01:46 pm

Moze poduszki pod silnikiem, u mnie padły dwie dolne, są to poduszki olejowe możliwe że któraś z nich jest już do wymiany i wyciekł olej.

Trata
Posty: 15
Rejestracja: 11 mar 2011 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Trata » 27 mar 2011 02:55 pm

Biorę pod uwagę poduszki, ale zastanawiające jest to że opisany efekt pojawia się podczas jazdy po idealnie gładkiej nawierzchni. wygląda to tak: Rozpędzam Packę, biegi zmienia płynnie i nagle po wyrównaniu prędkości np. ok. 50 km/godz lub 70 km/godz pojawia się seria krótkich czasami lżejszych , a czasami mocniejszych szarpnięć. Po lekkim dociśnięciu pedału gazu - znikają. Warto wspomnieć że efekt występuje zarówno na pb jak i LPG.
Ale dzięki za podpowiedź. ;>
Paweł "Trata"

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 28 mar 2011 10:19 am

Może ma to związek ze świecami lub cewkami zapłonowymi, które powodują wypadanie zapłonów.

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 28 mar 2011 02:35 pm

Te szarpania to może być skrzynia biegów. Być może skrzynia nie wie który bieg ma włączyć. Sprawdź czy przy ręcznej zmianie biegów pojawia się to szarpanie.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 29 mar 2011 08:43 am

Trata pisze: wyrównaniu prędkości np. ok. 50 km/godz lub 70 km/godz pojawia się seria krótkich czasami lżejszych , a czasami mocniejszych szarpnięć. Po lekkim dociśnięciu pedału gazu - znikają.
OK, to co opisujesz to dokładnie problem, który ja przerabiałem przy swojej Mućce. Problem jest opisany dokładnie na forum w dziale skrzyni biegów. Poszukaj, a znajdziesz rozwiazanie. Krótko wspomnę tylko musisz zrobić "lerna" skrzyni i ew. w ASO zrobić flesha. Pozdro
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Trata
Posty: 15
Rejestracja: 11 mar 2011 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Trata » 29 mar 2011 08:54 am

Dzięki. Już szukam, a jutro jestem umówiony w serwisie. Dam znać co i jak.
Paweł "Trata"

Trata
Posty: 15
Rejestracja: 11 mar 2011 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Trata » 30 mar 2011 11:46 pm

Jestem po jeździe testowej z panem z serwisu. Krótko mówiąc usłyszałem że "ten typ tak ma" . Wg pana z serwisu problem generuje skrzynia 6-cio biegowa i niewiele mozna z tym zrobić. Ćwiczyli ten temat dwa razy i lekką poprawę uzyskali po zastosowaniu specjalnego "ulepszacza" dodanego do oleju w skrzyni i właśnie to mi zaproponował. Do lekkich szarpnięć mam się przyzwyczaić??!!!?? :mrgreen: Co robić help? Dodatkowo sprawdzili zawieszenie, uznali że jest w stanie idealnym, a lekkie stuki wg pana też są typowe dla pacifici. Mam Packę od kilku tygodni i zaczynam się niepokoic? :/
Paweł "Trata"

warhead
Posty: 56
Rejestracja: 29 sty 2010 09:08 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: warhead » 31 mar 2011 06:32 am

Vojciu juz Ci napisal ...

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 31 mar 2011 06:37 am

Jeżeli problem generuje skrzynia to może zacznij od najtańszej rzeczy i po prostu wymień olej. 300 zł za wymianę , olej i filtr oleju to nie duże pieniądze.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 31 mar 2011 10:35 am

Trata pisze:J Co robić help?..... :/
Musisz się upierać, żeby sprawdzili czy jest flesh do twojego auta! Mi chcieli konwektor wymieniać, koszt kilka tysięcy?, uparłem się i wgrali mi najnowszy soft skrzyni i zrobili quick lerna. Całość kosztowała 300, z diagnostyką komputerową auta przy okazjii kasowaniu ew. błędów. :evil:
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Trata
Posty: 15
Rejestracja: 11 mar 2011 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Trata » 31 mar 2011 11:44 am

Dzięki. Gdzie to robiłeś ? Czy możecie polecić w Wawie jakiś serwis, który zrobi to co zaproponował Vojciu
Paweł "Trata"

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 31 mar 2011 01:57 pm

Ja robiłem w ASO Bielany Wrocławskie, ale dziś się dowiedziałem, że już tam nie ma dealera Chryslera. Ale w Wawie masz co najmniej czterech :) .
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 31 mar 2011 02:06 pm


Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 kwie 2011 01:14 pm

Samko moim zdaniem to nietrafiony adres.
No chyba że chcesz coś zrobić na szybko, na krótko i za realnie spore pieniądze.
Zwykle nie bawia sie w usuwanie drobnych defektów - jeśli juz to remont generalny skrzyni z wymianą wszystkiego co można wymienić i niezależnie od tego czy trzeba wymieniać juz czy może dopiero za jakiś czas. Fakt. Jak skrzynia jest juz na wierzchu i rozbebeszona to może tak lepiej. Faktem jest też że jak wymienią wszystko to nie przegapią jakiegoś drobiazgu w tym czego by nie wymienili i mają mniej reklamacji. A przy okazji gdybyś był w Samko upewnij się co ci wleją do środka. Nie słyszałem żeby był to MOPAR ATF a inny to ciut hardcore. Z togo co słyszałem leją co mają choć to info sprzed wielu miesięcy.
Mnie flasha wgrywali u Skaczkowskiegi w Morach. Przy okazji porobili troszkę więcej - jakiś przekaźnik, jakaś przerwa w przewodzie i aktywacja skrzyni po trybie serwisowym kosztowała mnie jakieś 700 PLNów jeśli dobrze pamiętam. Działa bez zarzutów a będzie to już bodaj 4y miesiąc i jakieś 13000 km.

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 09 kwie 2011 12:40 pm

Podobnie jak Boczek stawiam na poduszki silnika (olejowe).
Dlaczego zawsze wszyscy szukają od razu poważniejszych defektów. Pisaliśmy już o poduszkach, że psują się co jakiś czas i efektem są właśnie takie szarpniecia.Miśki z serwisu będą zawsze zgłębiać się w problemie na nasz koszt - brońmy się od tego. Proponuję najpierw upewnić się, że poduszki są sprawne ;)
pozdrawiam - kisiu

b-jacek
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2011 06:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: b-jacek » 16 kwie 2011 04:01 pm

W moim poprzednim aucie (Ford Escape 3.0 V6) miałem takie same objawy (delikatnie szarpnięcia przez około 1 sekundę coś jakby się przejechało po jakiejś tarce najczęściej jak skrzynia włączała over drive). Wymieniłem olej w skrzyni biegów i ustąpiło. Stawiałbym raczej na skrzynię. Wymień olej na oryginalny Mopar ATF 4+, na pewno autu to nie zaszkodzi.

Trata
Posty: 15
Rejestracja: 11 mar 2011 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Trata » 16 kwie 2011 11:31 pm

Kisiu i B-Jacek dziękuję za opinie i rady. Co do oleju to wymieniany był przy 53 tyś. Obecnie jest 72 tyś. Ale trzeba zaznaczyć że mineły dokładnie 2 lata ???. W przyszłym tygodniu jestem umówiony na dolanie uszlachetniacza. Wg. mechanika powinno pomóc. Ale może lepiej wymienić przy okazji olej? Co do poduszek to sprawdzę ich stan. Dzięki i pozdrawiam.
Paweł "Trata"

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 18 kwie 2011 08:02 pm

I mnie dopadła ta przypadłość jutro jadę do serwisu , gaz sprawdzony , olej wymieniony i poszarpuje ale nie zawsze . Trata napisz co u Ciebie :(
Nowa jakość nowe auto

Trata
Posty: 15
Rejestracja: 11 mar 2011 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Trata » 18 kwie 2011 09:38 pm

Czekam na zamówiony przez serwis uszlachetniacz. Tak jak pisałem powyżej wg. Mechaników z Uscars w przypadku dwóch Pacek pomogło. Po dolaniu dam znać. Jak będziesz po serwisie napisz proszę.
Paweł "Trata"

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 19 kwie 2011 06:16 pm

To jestem po nowy soft i cała reszta skrzyni zero błędów silnika i skrzyni . Po jazdach testowych nic jutro autko odstawiam podejrzewane wibracje mechaniczne z układu przedniego zawieszenia bądź napędu przód. Ale to będę wiedział jutro . istnieje możliwość że padł konwektor i trzeba będzie wymieniać ale to ostateczność i raczej nie możliwe przy przebiegu około 80000 km.
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 19 kwie 2011 09:19 pm

Właśnie wróciłem od swojego kolegi gazownika i myślę że chyba wiem w czym problem z drganiami silnika. Ten kolega, ostatnio montował gaz mojemu znajomemu (packa 2007 4.0l) i powiedział, że u niego też występują podobne drgania. Nic mu nie mówiąc podpiął się pod komputer silnikowy i stwierdził że jest walnięty jeden wtryskiwacz benzynowy. Podobno jego czas wtrysku benzyny jest 20-sto krotnie dłuższy niż pozostałych i dlatego "zalewa" silnik. Dodam że komputer nie wykazuje żadnych błędów, a wyszło to dopiero przy porównaniu czasów pracy wtryskiwaczy gazowych z benzynowymi. Może tutaj jest problem?

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 19 kwie 2011 09:29 pm

mesiek140, Dzięki ale ja dzisiaj podpięty jak na OJOMIE i zero błędów niskie wysokie obroty jazda z kompem na pb i dalej nic ale jeszcze jutro spróbujemy.
Dziwne że silnik ani skrzynia błędów nie wywala :wink:
Nowa jakość nowe auto

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 19 kwie 2011 10:16 pm

Usłyszałem to opisałem - może wam się przyda.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 kwie 2011 11:03 pm

mesiek140 pisze:Podobno jego czas wtrysku benzyny jest 20-sto krotnie dłuższy niż pozostałych i dlatego "zalewa" silnik.
ale wtryskiwacz sam nie wie ile wtryskuje on jest otwierany na dany czas i nic mu do tego ile będzie otwarty ile zamknięty, równie dobrze może być walnięty knock sensor i on nie będzie prawidłowo wykrywał detonacji
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 20 kwie 2011 01:46 pm

Słuchajcie na co trafiłem szukając rozwiązań swojej Mućki problemów z gazem.
Cyt:...�mim
"maksymalny czas wtrysku-ograniczenie maksymalnej długości impulsu. Może mieć zastosowanie gdy ECU benzyny w trakcie np. przyspieszania generuje nienaturalnie długie czasy, które po przełożeniu na gaz wywołują szarpnięcia..."
Wg. instrukcji oprogramowania DiegoLs. Mogę podesłać dokument.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 20 kwie 2011 10:22 pm

Należy brać też pod uwagę,że mamy coraz gorszy gaz :/ jest o tym dość głośno i przekonałem się, że Statoil ma trochę droższy, ale w Koninie najlepszej jakości i w przypadku mojego HHR-a na zbiorniku o pojemności 32l przejeżdża się 50 km więcej :D Nie do wiary, ale to fakt. Polecam sprawdzić.
pozdrawiam - kisiu

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 21 kwie 2011 02:00 pm

I d*** nic nie wiadomo, autko poszarpuje , wpada w rezonans i nic nie wykryto.
Za małe objawy by coś stwierdzić na 100 % . Po świętach jadę jeszcze na sprawdzenie wału i podpór . :wink:
Nowa jakość nowe auto

bolek
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2011 04:13 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bolek » 21 kwie 2011 03:34 pm

A może problem jest w elektryce ? Kable WN, świece? Ewentualnie wilgoć... Piszę na podstawie doświadczeń z Previami które ze względu na silnik pod podłogą są wrażliwe na takie rzeczy... Co do rezonansu to wskazywałoby na poduszki silnika/skrzyni lub podpory wału. Może nałożyły się dwa problemy ? Coś jak w dr. Housie ?

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 21 kwie 2011 04:33 pm

bolek pisze:Co do rezonansu to wskazywałoby na poduszki silnika/skrzyni lub podpory wału. Może nałożyły się dwa problemy ? Coś jak w dr. Housie ?
Tak więc poduszki wykluczone , instalacja elektryczna 90 % nie skrzynia 95 % nie
knock sensor podobnież też nie ( ale nie jestem pewny w 100 %) dlatego zaczynam od sprawdzenia wału , jego podpór i łożysk . ( tym bardziej że już raz był wyważany )
Co zaobserwowałem samochód szarpie delikatnie , obroty nie spadają ani nie rosną , a całość wpada w dziwny rezonans ? Ale to są takie delikatne szarpnięcia i rezonans jest wyczuwalny dla siedzącego z boku jak zwrócę na to uwagę. Ciężko jest zdiagnozować coś tak małego i tylko przy równej prędkości między 70 a 80 km/h silnik suchy , skrzynia , mosty reduktor jest Ok , koła zmieniane od innej Pacy , głupi jestem troszkę poganiam jak się będzie nasilać znów na podnośnik . Koledzy jak ktoś będzie miał jakieś sugestię to proszę o info .

A i jeszcze jedno delikatnie wyrobiony przegub wewnętrzny lewy ( może mieć wpływ na wibracje ) :rolf: i czy wymieniać całą półoś :?:
Nowa jakość nowe auto

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 21 kwie 2011 04:50 pm

Być może jednak porównanie czasów wtrysku benzyny i gazu da jednak odpowiedź.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 21 kwie 2011 04:53 pm

mesiek140, dzięki jeszcze raz ale komp na pb reset i lpg nie włączane i nic :(
Nowa jakość nowe auto

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 21 kwie 2011 05:05 pm

Na tym podobno cały dowcip polegał. Komputer silnika nic nie pokazywał a dopiero podgląd instalacji gazowej pokazał że cuda dzieją się z którymś wtryskiwaczy.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 21 kwie 2011 10:36 pm

Ok jeszcze sprawdzę , każda ścieżka jest ważna aby pół auta nie wymieniać , wizyta u gazownika i jazda z kompem ?
Nowa jakość nowe auto

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 22 kwie 2011 01:41 am

Jestem przekonany, że to jakaś głupota, którą wkrótce zlikwidujesz :/
Daj dobrą cenę na autko to pozbędziesz się „kłopotu” ;)
Ja szukam - pozdrawiam
pozdrawiam - kisiu

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 22 kwie 2011 05:53 am

ferencsc - nie wiem jaką masz instalację ale jeżeli BRC P&R To mogę dać ci namiar na mojego gazownika - on wie gdzie tego szukać. Możesz pojechać do warsztatu w którym pracuje albo do domu wtedy wychodzi taniej.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 17 wrz 2014 10:32 pm

Panowie i co jest przyczyna tych nieregularnych poszarpywań podczas jazdy przy około 1500-1700RPM? Gdzieś wyczytałem że to może być TPS, wymieniłem na inny który mi pozostał po Voyagerze i dalej to samo, więc to nie to. Jeśli by to była któraś z cewek, to czy nie wywalało by błędu?
Jeśli poduszka silnika to która?
Obrazek

Obrazek

trzebiatowski
Posty: 6
Rejestracja: 01 wrz 2014 01:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: trzebiatowski » 26 wrz 2014 02:20 pm

ćwiczyłem sytuację w której wydawało mi się ,że jakbym coś przejechał w czasie zmiany biegów.
Za 1 i 2 razem winne były poduszki olejowe czyli te "bulaje " montowane do sanek . To zdjęcie poduszki a dużą ilością aluminium to poduszka górna montowana od strony maski i nie powoduje takich wrażeń z jazdy. Poduszka olejowa przednia jest różna od poduszki olejowej tylnej chociaż bardzo podobne do siebie.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 wrz 2014 07:34 pm

Tak na wszelki wypadek zamówiłem nowa poduszkę i wymienię tą tylną, bo troszkę gorzej wygląda od tej przedniej i jak się przełącza bieg R-D, to na niej jest największy ruch. Według rockauto przednia i tylna poduszka jest taka sama. Ale ja nie jestem do końca przekonany czy te objawy jakie są u mnie tzn. jadę 50-60km/h z leciutko wciśniętym pedałem gazu i co jakiś czas czuje minimalne szarpnięcia, w momencie wciśnięcia mocniej pedału gazu szarpnięć już nie ma. Mam też dziwne szarpnięcie kiedy jadąc powyżej 70km/h odpuszczę pedał gazu, to w momencie kiedy pedał wróci na położenie zerowe, to też mam lekkie szarpnięcie.
Dodam że na Pb i LPG to samo, świece wymienione.
No nic wymienię poduszkę jak dotrze do mnie za kilkanaście dni i zobaczymy czy coś w tym temacie pomogło.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 26 wrz 2014 07:47 pm

lutek34,
Z poduszkami co powinny być olejowe bywa różnie.
Było o tym sporo na forum więc funkcja szukaj i znajdziesz.
Czemu piszę?
By zasugerować Ci w pierwszej kolejności sprawdzenie dostępności i cen MOPAR-a a dopiero później weryfikowanie jej z rynkiem aftermarketów.
Było sporo przypadków gdy koledzy poszli po aftermarketach, by wydać kasę i by niebawem wrócić do dealera po oryginał.
Nie namawiam acz zachęcam do po pierwsze lektury doświadczeń kolegów a po wtóre podjęcie najbardziej racjonalnej dla Ciebie decyzji.
Zrobić dobrze czy zrobić źle to ta sama robota. Tylko że źle trzeba będzie poprawić więc w sumie podwójna robota i wyższe koszty.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 wrz 2014 08:06 pm

Maur czytałem to wszystko na temat poduszek, zamówiłem poduszke Anchor ($23), tej firmy zamawiałem do moich poprzednich samochodów i zawsze było OK. O ile dobrze pamiętam to poduszki Anchor były produkowane w Korei.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 26 wrz 2014 08:32 pm

lutek34,
Jak zamontujesz i pojeździsz podziel się z naszym gronem wrażeniami.
Cena $23 na mój ogląd wskazuje, że poduszka jest nie tyle olejowa co w całości gumowa.
Ale jeśli jest to godna alternatywa dla MOPAR-a warto by koleżanki i koledzy wiedzieli o takiej możliwości.
Ja firmy nie znam a tym bardziej jej produktów.
Auto, które sprowadziłem dawno temu na samym starcie wymagało wymiany kompletu trzech poduszek (poszedł MOPAR), a później były 3 lata intensywnej jazdy i bez uwag przez ok. 150 kkm.
Przypomnę jedynie, że dla żywotności poduszek olejowych w Pacy istotny jest korzystny nawyk parkowania nie tylko na biegu parkingowym ale na zaciągniętym hamulcu pomocniczym i "odprężonym" układzie napędowym!!!
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 wrz 2014 08:58 pm

More Information for ANCHOR 3084
Obrazek
Anchor Mount Features & Benefits

1. Both natural & SBR (Styrene Butadiene) rubber provide good abrasion resistance and aging stability to ensure maximum life & performance
2. All Rubber material is manufactured to specific Durometer (hardness) measurements based on the vehicle's application requirements
3. Any included fasteners are made of hardened steel with heat treated Grade #5 bolts
4. A special ChemlockÂŽ bonding agent is used to ensure a superior rubber-to-metal bond
5. Hydraulic Mounts (applicable where OE) are designed for most front wheel drive vehicles, because of the transverse drive train mounting


Tak dodam, że odpięcie aku na całą noc i jazda na Pb niczego u mnie nie zmienia, silnik kiedy jedzie się spokojnie z obrotami około 1700RPM poszarpuje.
Na forum LPG jeden kolega napisał ponad rok temu odnośnie poszarpyawnia Pacy "Sprawa szarpania: na forum Chrysler jest temat na szarpania w Pacyfice: zamoknięty komp."
Pisałem do niego, żeby podał więcej szczegółów, ale nie odpisał, może ktoś z Was coś gdzieś czytał na jakimś forum i mógłby się podzielić informacjami.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 03 paź 2014 06:52 am

lutek34,
nie ogarniam :) LPG/ poduszki/ skrzynia wszytko szarpie
Lutek przyznaj się ile masz tych pacek :) wszystkie szarpią :):)

komp jest pod nadkolem to już linka Ci gdzieś podałem, do niego idzie w ciul przewodów
teraz one są amerykańskie jaka jest ameryka każdy widzi na sam komp jest zamontowany w nie szczególnym miejscu w innych modelach był montowany koło akumulatora ale tam mu było za gorąco i dali go pod auto gdzie mu mokro. Jak zdejmiesz nadkole to zobacz czy wiązka nie jest tam przetarta gdzieś. Sama płyta sterująca jest zalana takim ciężko usuwalnym syfem. Widziałem kompa którego ktoś kiedyś naprawiał wydłubawszy ten kit i później zalany był jakąś masą sanitarną. Mało prawdopodobne aby u Ciebie było to samo ale możesz zobaczyć czy ten dekielek z niego nie był odkręcany i czy ma wszystkie śrubki.

W innym poście pisałeś o Range sensor i problemach z wyświetlaczem. Musisz sobie .... schemat miernik do łapy i przedzwonić kable, od tego range sensor i od czujników prędkości skrzyni wejście wyjście. Same czujniki jak by były walnięte to powinien się pokazać błąd, zapytaj Pele jakie miał objawy jak mu czujnik odmówił posłuszeństwa bo ja do końca nie pamiętam czy wywalało błęda od razu i skrzynia przechodziła w tryb awaryjny. Ale było też tak że ze skanerem na kolanach impulsy na wejściu zanikały a auto jechało dalej normalnie.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 05 paź 2014 02:04 pm

zyga pisze:lutek34,
nie ogarniam :) LPG/ poduszki/ skrzynia wszytko szarpie
Lutek przyznaj się ile masz tych pacek :) wszystkie szarpią :):)
.
Zyga Pace mam jedną, przesiadłem się z Grand Voyagera 3.3l, ale o tym już pisałem.
Trochę mnie to poszarpywanie podczas spokojnej jazdy niepokoi i tak szukam po różnych forach co może być przyczyną poszarpywania. Jednemu pomogło wymiana poduchy, drugiemu świece, trzeciemu regulacja LPG, czwartemu regeneracja konvertera itd.
Ja co do tej pory zrobiłem to wymieniłem olej w skrzyni i silniku, zamieniłem TPS, wymieniłem filtr powietrza. Poprzedni właściciel Pacy kilka tygodni przed sprzedażą był na przeglądzie instalacji LPG, gdzie wymienili mu filtry, emulator i regenerowali reduktor (860zł). Wymienił też świece, wcześniej jeździł na Autolite AP 5405 i takie same założył. Wymieniać je na NGK? Wątpię żeby coś kombinował ze zmniejszeniem przerwy jak to niektórym pomogło, ale chyba zrzucę kolektor, sprawdzę jak wyglądają świece, zobaczę w jaki sposób zostały zamontowane wkrętki od LPG i sprawdzę stan uszczelki pod kolektorem. Zaślepię tez zawór EGR, żeby jego wykluczyć z podejrzeń. Zastanawia mnie również to pykanie z EVAPu po zgaszeniu silnika, co to tak dokładnie pyka i jak się tego pozbyć, kiedy pyka i odkręcę korek paliwa to w zbiorniku jest dość spore podciśnienie.
Podrzucę jeszcze filmik z odczytu obd programem Torque podczas jazdy, co prawda wtedy nie występowały te poszarpywania. Dodam że druga lambda jest oddalona od kata poprzez emulator, pewno poprzednikowi świecił się check z błędem kata.

filmik

Oczywiście wszelkie sugestie mile widziane

następny update
Co zauważyłem, że jak jeżdżę z klimą to poszarpywania nie ma a jak bez to poszarpywanie się pojawia. Czyli raczej nie jest to skrzynia, lewe powietrze, EGR. To co to może być? Krokówka? Bo chyba na klimie ECM lekko zawyża obroty, czy coś w tym stylu.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

wujas
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2013 11:35 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wujas » 14 lis 2014 01:29 pm

Trata, lutek34, jakieś postępy w diagnozie? Mam podobne problemy z moja packą.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 lis 2014 07:30 pm

Wujas robiłem wiele rzeczy i ciężko mi powiedzieć co pomogło, bo poszarpywania na tą chwile ustały. Czysciłem przepustnice i krokówke, czysciłem klemy, podłączenie plusa do BCM, poprawiłem podłączenie centralki LPG do aku i wymieniłem trójnik na rozgałęzieniu przed listwami. Nie wiem czy to permanentna poprawa, czy tylko chwilowa, ale jest znacznie lepiej.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dźwięki, wibracje, stuki spod maski”