Pacifica drży

jednym stuka innym puka :)
winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Pacifica drży

Post autor: winczek » 22 maja 2012 08:33 am

Witam,

Stojąc dzisiaj na światłach nagle moja Pacifica zaczęła drżeć ?
Myślę może coś z gazem więc cyk przełączona na Pb i dalej drży (a jakby nie było 23 stopnie C) więc zimno jej nie jest ....
Przełączałem na N i na P i R i D i wszędzie drży więc raczej nie od skrzyni.
Jak dodam gazu to jest ok. Drżenie objawia się tak jakby obroty były za małe .... a na obrotomierzu nic się nie zmieniło ...
Za chwilę parkowałem więc nie opowiem jak zachowuje się przy normalnej jeździe.
Zgasiłem silnik kluczykowałęm błędów brak .....
Odpaliłem odpalił bez problemów ... ale kurde drży .....
Zobaczę po wyjściu z pracy jak się zachowa. Zastanawiałem się czy to może nie świece, ale wtedy chyba wywaliłoby mi błąd na cylindrze.
Jakieś sugestie ?
----------------
winczek
----------------

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 22 maja 2012 09:09 am

A moze ktoras z poduszek silnika urwana? :O

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 22 maja 2012 09:23 am

Hmmm dziwne bo normalnie stałem na światłach i nagle zaczęło drżeć, ale po powrocie z pracy sprawdzę ....
Zastanawiam się nad masą silnika (może przyśniedziała).

[ Dodano: Wto Maj 22, 2012 10:17 ]
No i sprawdziłem interfejsem.
Okazało się P0302 więc znając życie świeca .... lub cewka, ale wolę świeca :))
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 22 maja 2012 12:46 pm

winczek, a ile na nich przelatałeś i jakie są znaczy jakiej firmy?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 22 maja 2012 01:21 pm

widlak pisze:winczek, a ile na nich przelatałeś i jakie są znaczy jakiej firmy?
A ja wiem ?
Wymieniane były (chyba) przez poprzedniego właściciela przy 105 czy 110 kkm, a teraz mam 161 kkm, ale jakiej firmy to pojęcia nie mam ....

W 206-tce jak miałem to wymieniłem pierwsze po 40kkm, a jak sprzedawałem to miałem 160 kkm i chodziły cały czas jak złoto ...
----------------
winczek
----------------

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 22 maja 2012 01:52 pm

Ale masz gaz a świece na gazie szybciej padają a i gaz na ich jakość jest bardzo czuły.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 22 maja 2012 05:53 pm

winczek, posprawdzaj najpierw miejsca polutowane przez sławka a na nich izolacje którą stosował sławek szybko traciła swoje właściwosci i kruszała najczęściej w miejscach przy pokrywie zaworów w miejscu ppdłączenia lpg do wtrysków benzynowych
Ostatnio zmieniony 30 maja 2012 09:48 am przez widlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 29 maja 2012 11:33 am

Kabelki ponownie zaizolowane ....
Świeca wymieniona (na razie jedna jak wyskoczył mi P0302 Chciałem sprawdzić - a wymienię wszystkie)
Wyskoczył błąd P0461. Drży czy to na benzynie czy na gazie.
Kasuję interfejsem i sprawa wygląda tak, że przez chwilę chodzi ok potem znowu drży, potem znowu trochę ok, a jak włączę dodatkowy odbiornik do drży bardziej ....
Ale jak mu dam na obroty to przestaje drżeć (powyżej 1200 - 1500 obrotów)
Masa silnika ? Brakuje mu prądu ?
Jak sprawdzić tylko proszę o opisy laickie (o ile jak ktoś mi powie zdejmij kolektor to dam radę o tyle elektryczne sprawy to lajkonik totalny jestem :)
Poduszki na razie wykluczam gdyż po wystąpieniu drżenia wyskoczył błąd P0302 (skasowałem go) i jak jechałem do domu to przy przekroczeniu pewnych obrotów migał Check, a jak odpuszczałem gaz to przestawał. (oczywiście nie pali się check engine)
Jakieś pomysły jeszcze ?
Cewka raczej odpada gdyż czytałem, że przy uszkodzonej cewce przerywa po rozgrzaniu silnika, a tu objaw od odpalenia. Poza tym po wymianie świecy nie wyskakuje już P0302. Więc zapłon w cylindrze jest.
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 29 maja 2012 11:36 am

winczek, sprawdź aku podładuj go i zobacz czy nie będzie lepiej bo chyba niedomaga aku.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 29 maja 2012 01:41 pm

Może i racja. Podładuję aku i sprawdzę masę może zaśniedziała ....
----------------
winczek
----------------

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 29 maja 2012 04:46 pm

Nie masz przypadkiem instalacji Prins? A dokładniej emulatora tej firmy

wujek
Posty: 33
Rejestracja: 23 maja 2011 12:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Pacifica drży

Post autor: wujek » 29 maja 2012 04:52 pm

wydaje mi się, że ona czuje coś do ciebie, sprawdź czy drży jak jesteś obok niej :)

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 29 maja 2012 05:01 pm

wujek pisze:wydaje mi się, że ona czuje coś do ciebie, sprawdź czy drży jak jesteś obok niej :)
Dobre alee ... ja stawiam na instalację LPG , przeglądzik i wymiana filtrów . Czy drży w momencie przełączania na gaz ? ja tak miałem i znów się pojawia więc wiem co mam zrobić :D
Nowa jakość nowe auto

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 29 maja 2012 06:05 pm

Ja stawialbym na cewke na ktoryms z cylindrow.
Mialem kiedys podobnie w mercedesie ze drzal i skrzynia szarpalo. Skonczylo sie wymiana cewki na jednym z cylindrow i przewodu wysokiego napiecia do tej cewki. Problem znikl po wymianie.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 29 maja 2012 09:59 pm

winczek, skoro tylko na gazie to sprawdź przy okazji wymiany świec czy gumy na cewkach nie mają przebicia, cewka może być dobra guma którą zakładasz na świecę może mieć przebicie są wymienialne koszt za szt. ok 30 zeta. Szukaj pęknięć dziurek jak po igle włosowatych białych rys, wypalonych rys dziurek czarnych.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 30 maja 2012 12:38 am

Ponawiam pytanie o producenta instalacji i emulatora

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 30 maja 2012 12:47 am

Michał, i tak go nie ominie wizyta u gazownika, a instalację to chyba ma landi renzo czy jakoś tak się to nazywa.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 30 maja 2012 11:17 am

Wiem ale w instalacji Prins za te jaja odpowiada emulator, Doszedł do tego Łukasz.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 30 maja 2012 02:26 pm

Drży i na benzynie i na gazie.
Na razie ładowanie aku i dzisiaj sprawdzę to dam znać.

[ Dodano: Sro Maj 30, 2012 18:34 ]
Niestety po naładowaniu wciąż to samo. Teraz wyskakuje czasem błąd P0461.
Być może to faktycznie poduszka silnika chociaż błąd wskazuje na czujnik poziomu paliwa, a mam ponad 1/4 zbiornika. Dodam, że błąd widoczny tylko interfejsem przy kluczykowaniu P done.
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 30 maja 2012 07:14 pm

winczek, skoro nie widać po kluczykowaniu to w interfejsie wyskakuje od razu czy jet to błąd w przygotowaniu znaczy zdarzył się raz ale jeszcze się nie powtórzył ?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 31 maja 2012 08:43 am

Wyskoczył 2 razy pierwszy raz po skasowaniu błędu P0302 i zaizolowaniu kabli od wtrysków gazu, a drugi raz po wymianie świecy.
Kurde może coś źle zaizolowałem kable od wtrysków gazu. Ale jak jadę to normalnie wchodzi na obroty i żaden Check się nie świeci, ani nawet nie miga ... tylko jak zwalniam to drży cała fura :(
Kurde muszę się rzucić pod samochód i zerknąć na te poduszki silnika.
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 31 maja 2012 09:10 am

winczek pisze: zerknąć na te poduszki silnika.
To nie będą poduchy.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 31 maja 2012 11:14 am

Tedi nie bądź tajemniczy tylko powiedź co masz na myśli :)

[ Dodano: Czw Maj 31, 2012 12:30 ]
Myślisz, że to może być silniczek krokowy ?
Lub nie dostaje powietrze i dlatego tak lata :?:
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 31 maja 2012 01:50 pm

winczek pisze:Tedi nie bądź tajemniczy tylko powiedź co masz na myśli
To nie o tajemnicę mi chodzi bo nic mi do głowy nie przychodzi ale wiem jedno to nie będzie spowodowane uszkodzeniem poduchy. Trudno cokolwiek ci podpowiadać bo określenie drży jest zbyt miarodajne ja osobiście się domyślam że tobie po prostu na wolnych obrotach nie pali na jeden cylinder i stąd twoje określenie drży czy mam rację jesteś pewien że pali na wszystkie 6 garów ?

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 31 maja 2012 02:52 pm

Zasadniczo masz rację (objaw drżenia jest taki jak piszesz) jakby na jednym nie chodziło ....
Ale dlaczego błędów nie wywala ?
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 maja 2012 07:09 pm

winczek,
Czego by nie mówić to wygląda na kłopot z układem elektrycznym. Jeśli takie same objawy są na benzynie i na gazie to albo elektryka układu zasilania wtrysków albo układ zapłonowy albo zgoła jeszcze któryś z czujników.
Moim zdaniem albo się gdzieś nie pali bo nie dostaje paliwa lub iskry albo dostaje ale nie w tym momencie kiedy potrzebuje.
Podzielam pogląd, że kwestie poduszek możesz sobie odpuścić jako drogę w ślepą uliczkę. Nad gazem się zastanawiam, bo jak było z nią coś nie halo mogła mieć wpływ na parametry ECU.
Może warto spróbować zresetować błędy (klema) i pojeździć na samej benzynie trochę. Skoro po resecie drżenie ustawało na jakiś czas to w jakiejś sytuacji powracało. Czy benzyna wyzwoli powrót do drżenia czy też dopiero praca instalacji LPG. Jeśli jeżdżąc na benzynie wróci drżenie to wyeliminujesz LPG z przyczyn - i wydaje się że właśnie tak będzie.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 cze 2012 05:51 am

Winczek a może zacznij od najprostszych, żeczy wymień filtr powietrza, umyj przpustnicę, rurę dolotową, zobacz czy zamykają się klapy w kolektorze

ile musisz podnieść obroty żeb było dobrze ?
jak to jest tylko dotknięcie pedału gazu to winny, może być kolektor nieszczelny lub jakieś podciśnienie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 29 cze 2012 03:37 pm

Sprawa wyjaśniona. Cewka wymieniona i wszystko gra i buczy :)
----------------
winczek
----------------

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 29 cze 2012 06:03 pm

winczek pisze: Cewka wymieniona i wszystko gra i buczy
A czytałeś dokładnie co ci kilka postów wcześniej pisałem że nie pali na jeden cylinder tak ??

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 29 cze 2012 09:44 pm

tedi pisze:
winczek pisze: Cewka wymieniona i wszystko gra i buczy
A czytałeś dokładnie co ci kilka postów wcześniej pisałem że nie pali na jeden cylinder tak ??
Tak Tedi zastosowałem się między innymi do Twoich wskazówek.
Dzięki flacha poszła :)
----------------
winczek
----------------

Walu-osp
Posty: 51
Rejestracja: 11 lip 2015 09:27 pm
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Pacifica 3,5 FWD Touring

Post autor: Walu-osp » 11 sie 2016 08:40 pm

U mnie identyczne objawy i tez cewka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dźwięki, wibracje, stuki spod maski”