Pacifica drży
Pacifica drży
Witam,
Stojąc dzisiaj na światłach nagle moja Pacifica zaczęła drżeć ?
Myślę może coś z gazem więc cyk przełączona na Pb i dalej drży (a jakby nie było 23 stopnie C) więc zimno jej nie jest ....
Przełączałem na N i na P i R i D i wszędzie drży więc raczej nie od skrzyni.
Jak dodam gazu to jest ok. Drżenie objawia się tak jakby obroty były za małe .... a na obrotomierzu nic się nie zmieniło ...
Za chwilę parkowałem więc nie opowiem jak zachowuje się przy normalnej jeździe.
Zgasiłem silnik kluczykowałęm błędów brak .....
Odpaliłem odpalił bez problemów ... ale kurde drży .....
Zobaczę po wyjściu z pracy jak się zachowa. Zastanawiałem się czy to może nie świece, ale wtedy chyba wywaliłoby mi błąd na cylindrze.
Jakieś sugestie ?
Stojąc dzisiaj na światłach nagle moja Pacifica zaczęła drżeć ?
Myślę może coś z gazem więc cyk przełączona na Pb i dalej drży (a jakby nie było 23 stopnie C) więc zimno jej nie jest ....
Przełączałem na N i na P i R i D i wszędzie drży więc raczej nie od skrzyni.
Jak dodam gazu to jest ok. Drżenie objawia się tak jakby obroty były za małe .... a na obrotomierzu nic się nie zmieniło ...
Za chwilę parkowałem więc nie opowiem jak zachowuje się przy normalnej jeździe.
Zgasiłem silnik kluczykowałęm błędów brak .....
Odpaliłem odpalił bez problemów ... ale kurde drży .....
Zobaczę po wyjściu z pracy jak się zachowa. Zastanawiałem się czy to może nie świece, ale wtedy chyba wywaliłoby mi błąd na cylindrze.
Jakieś sugestie ?
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
Hmmm dziwne bo normalnie stałem na światłach i nagle zaczęło drżeć, ale po powrocie z pracy sprawdzę ....
Zastanawiam się nad masą silnika (może przyśniedziała).
[ Dodano: Wto Maj 22, 2012 10:17 ]
No i sprawdziłem interfejsem.
Okazało się P0302 więc znając życie świeca .... lub cewka, ale wolę świeca )
Zastanawiam się nad masą silnika (może przyśniedziała).
[ Dodano: Wto Maj 22, 2012 10:17 ]
No i sprawdziłem interfejsem.
Okazało się P0302 więc znając życie świeca .... lub cewka, ale wolę świeca )
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
A ja wiem ?widlak pisze:winczek, a ile na nich przelatałeś i jakie są znaczy jakiej firmy?
Wymieniane były (chyba) przez poprzedniego właściciela przy 105 czy 110 kkm, a teraz mam 161 kkm, ale jakiej firmy to pojęcia nie mam ....
W 206-tce jak miałem to wymieniłem pierwsze po 40kkm, a jak sprzedawałem to miałem 160 kkm i chodziły cały czas jak złoto ...
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
winczek, posprawdzaj najpierw miejsca polutowane przez sławka a na nich izolacje którą stosował sławek szybko traciła swoje właściwosci i kruszała najczęściej w miejscach przy pokrywie zaworów w miejscu ppdłączenia lpg do wtrysków benzynowych
Ostatnio zmieniony 30 maja 2012 09:48 am przez widlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Kabelki ponownie zaizolowane ....
Świeca wymieniona (na razie jedna jak wyskoczył mi P0302 Chciałem sprawdzić - a wymienię wszystkie)
Wyskoczył błąd P0461. Drży czy to na benzynie czy na gazie.
Kasuję interfejsem i sprawa wygląda tak, że przez chwilę chodzi ok potem znowu drży, potem znowu trochę ok, a jak włączę dodatkowy odbiornik do drży bardziej ....
Ale jak mu dam na obroty to przestaje drżeć (powyżej 1200 - 1500 obrotów)
Masa silnika ? Brakuje mu prądu ?
Jak sprawdzić tylko proszę o opisy laickie (o ile jak ktoś mi powie zdejmij kolektor to dam radę o tyle elektryczne sprawy to lajkonik totalny jestem
Poduszki na razie wykluczam gdyż po wystąpieniu drżenia wyskoczył błąd P0302 (skasowałem go) i jak jechałem do domu to przy przekroczeniu pewnych obrotów migał Check, a jak odpuszczałem gaz to przestawał. (oczywiście nie pali się check engine)
Jakieś pomysły jeszcze ?
Cewka raczej odpada gdyż czytałem, że przy uszkodzonej cewce przerywa po rozgrzaniu silnika, a tu objaw od odpalenia. Poza tym po wymianie świecy nie wyskakuje już P0302. Więc zapłon w cylindrze jest.
Świeca wymieniona (na razie jedna jak wyskoczył mi P0302 Chciałem sprawdzić - a wymienię wszystkie)
Wyskoczył błąd P0461. Drży czy to na benzynie czy na gazie.
Kasuję interfejsem i sprawa wygląda tak, że przez chwilę chodzi ok potem znowu drży, potem znowu trochę ok, a jak włączę dodatkowy odbiornik do drży bardziej ....
Ale jak mu dam na obroty to przestaje drżeć (powyżej 1200 - 1500 obrotów)
Masa silnika ? Brakuje mu prądu ?
Jak sprawdzić tylko proszę o opisy laickie (o ile jak ktoś mi powie zdejmij kolektor to dam radę o tyle elektryczne sprawy to lajkonik totalny jestem
Poduszki na razie wykluczam gdyż po wystąpieniu drżenia wyskoczył błąd P0302 (skasowałem go) i jak jechałem do domu to przy przekroczeniu pewnych obrotów migał Check, a jak odpuszczałem gaz to przestawał. (oczywiście nie pali się check engine)
Jakieś pomysły jeszcze ?
Cewka raczej odpada gdyż czytałem, że przy uszkodzonej cewce przerywa po rozgrzaniu silnika, a tu objaw od odpalenia. Poza tym po wymianie świecy nie wyskakuje już P0302. Więc zapłon w cylindrze jest.
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
winczek, skoro tylko na gazie to sprawdź przy okazji wymiany świec czy gumy na cewkach nie mają przebicia, cewka może być dobra guma którą zakładasz na świecę może mieć przebicie są wymienialne koszt za szt. ok 30 zeta. Szukaj pęknięć dziurek jak po igle włosowatych białych rys, wypalonych rys dziurek czarnych.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Drży i na benzynie i na gazie.
Na razie ładowanie aku i dzisiaj sprawdzę to dam znać.
[ Dodano: Sro Maj 30, 2012 18:34 ]
Niestety po naładowaniu wciąż to samo. Teraz wyskakuje czasem błąd P0461.
Być może to faktycznie poduszka silnika chociaż błąd wskazuje na czujnik poziomu paliwa, a mam ponad 1/4 zbiornika. Dodam, że błąd widoczny tylko interfejsem przy kluczykowaniu P done.
Na razie ładowanie aku i dzisiaj sprawdzę to dam znać.
[ Dodano: Sro Maj 30, 2012 18:34 ]
Niestety po naładowaniu wciąż to samo. Teraz wyskakuje czasem błąd P0461.
Być może to faktycznie poduszka silnika chociaż błąd wskazuje na czujnik poziomu paliwa, a mam ponad 1/4 zbiornika. Dodam, że błąd widoczny tylko interfejsem przy kluczykowaniu P done.
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
Wyskoczył 2 razy pierwszy raz po skasowaniu błędu P0302 i zaizolowaniu kabli od wtrysków gazu, a drugi raz po wymianie świecy.
Kurde może coś źle zaizolowałem kable od wtrysków gazu. Ale jak jadę to normalnie wchodzi na obroty i żaden Check się nie świeci, ani nawet nie miga ... tylko jak zwalniam to drży cała fura
Kurde muszę się rzucić pod samochód i zerknąć na te poduszki silnika.
Kurde może coś źle zaizolowałem kable od wtrysków gazu. Ale jak jadę to normalnie wchodzi na obroty i żaden Check się nie świeci, ani nawet nie miga ... tylko jak zwalniam to drży cała fura
Kurde muszę się rzucić pod samochód i zerknąć na te poduszki silnika.
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
To nie o tajemnicę mi chodzi bo nic mi do głowy nie przychodzi ale wiem jedno to nie będzie spowodowane uszkodzeniem poduchy. Trudno cokolwiek ci podpowiadać bo określenie drży jest zbyt miarodajne ja osobiście się domyślam że tobie po prostu na wolnych obrotach nie pali na jeden cylinder i stąd twoje określenie drży czy mam rację jesteś pewien że pali na wszystkie 6 garów ?winczek pisze:Tedi nie bądź tajemniczy tylko powiedź co masz na myśli
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
winczek,
Czego by nie mówić to wygląda na kłopot z układem elektrycznym. Jeśli takie same objawy są na benzynie i na gazie to albo elektryka układu zasilania wtrysków albo układ zapłonowy albo zgoła jeszcze któryś z czujników.
Moim zdaniem albo się gdzieś nie pali bo nie dostaje paliwa lub iskry albo dostaje ale nie w tym momencie kiedy potrzebuje.
Podzielam pogląd, że kwestie poduszek możesz sobie odpuścić jako drogę w ślepą uliczkę. Nad gazem się zastanawiam, bo jak było z nią coś nie halo mogła mieć wpływ na parametry ECU.
Może warto spróbować zresetować błędy (klema) i pojeździć na samej benzynie trochę. Skoro po resecie drżenie ustawało na jakiś czas to w jakiejś sytuacji powracało. Czy benzyna wyzwoli powrót do drżenia czy też dopiero praca instalacji LPG. Jeśli jeżdżąc na benzynie wróci drżenie to wyeliminujesz LPG z przyczyn - i wydaje się że właśnie tak będzie.
Czego by nie mówić to wygląda na kłopot z układem elektrycznym. Jeśli takie same objawy są na benzynie i na gazie to albo elektryka układu zasilania wtrysków albo układ zapłonowy albo zgoła jeszcze któryś z czujników.
Moim zdaniem albo się gdzieś nie pali bo nie dostaje paliwa lub iskry albo dostaje ale nie w tym momencie kiedy potrzebuje.
Podzielam pogląd, że kwestie poduszek możesz sobie odpuścić jako drogę w ślepą uliczkę. Nad gazem się zastanawiam, bo jak było z nią coś nie halo mogła mieć wpływ na parametry ECU.
Może warto spróbować zresetować błędy (klema) i pojeździć na samej benzynie trochę. Skoro po resecie drżenie ustawało na jakiś czas to w jakiejś sytuacji powracało. Czy benzyna wyzwoli powrót do drżenia czy też dopiero praca instalacji LPG. Jeśli jeżdżąc na benzynie wróci drżenie to wyeliminujesz LPG z przyczyn - i wydaje się że właśnie tak będzie.