Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

jednym stuka innym puka :)
bomberman
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2014 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bomberman » 02 kwie 2015 08:51 pm

Dzisiaj nasi koledzy z forum którzy maja warsztat w Wieliczce wymienili poduszki pod silnikiem w mojej Pacyfice. W końcu drgania na kierownicy ustały i przestało szarpać przy zmianie biegów. Dzieki Panowie :D

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 02 kwie 2015 08:58 pm

No to pięknie :D
Same wymiany poduszek na południu, ostatnio :lol:
Na jakie wymieniłeś ?
Wszystkie?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

bomberman
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2014 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bomberman » 02 kwie 2015 09:10 pm

Wszystkie, te Moparowskie z USA Olkusz.

dcfan
Posty: 41
Rejestracja: 02 lis 2014 08:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dcfan » 11 lis 2015 11:07 pm

Panowie, gdzie teraz najtaniej poduszki MOPAR do AWD 2006 3.5?
Znalazłem w ELCAR Elbląg za 479 a potrzebuję dwie ;)

http://czesciusa.elblag.pl/pl/poduszka- ... -2006.html

Próbował ktoś ściągać z USA?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 12 lis 2015 12:04 am

dcfan pisze:gdzie teraz najtaniej poduszki MOPAR do AWD 2006 3.5?

zapytaj w serwisie FIATA, albo
zobacz tutaj:

http://sklepjeep.redcart.pl/p/526/24515 ... ysler.html

minus 15% rabatu dla forumowiczów
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3886
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dcfan
Posty: 41
Rejestracja: 02 lis 2014 08:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dcfan » 12 lis 2015 12:27 am

mpspycha pisze:
dcfan pisze:gdzie teraz najtaniej poduszki MOPAR do AWD 2006 3.5?

zapytaj w serwisie FIATA, albo
zobacz tutaj:

http://sklepjeep.redcart.pl/p/526/24515 ... ysler.html

minus 15% rabatu dla forumowiczów
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3886
Dziękuję serdecznie! Doliczając rabat raczej ciężko będzie przebić. W aso nie wierzę, obstawiam 600-700/szt plus 2 tyg oczekiwania ;)

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 12 lis 2015 12:48 am

dcfan pisze:W aso nie wierzę, obstawiam 600-700/szt plus 2 tyg oczekiwania ;)
różnie bywa ;)
ja kupiłem w ASO niecałe 500 za szt oczekiwanie 1 dzień :P
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dcfan
Posty: 41
Rejestracja: 02 lis 2014 08:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dcfan » 12 lis 2015 01:16 am

Jak na aso niezła cena :O

Ale kupując "w necie" nawet z wysyłką zostaje sporo $ na inne wydatki :)

rgladki
Posty: 91
Rejestracja: 29 cze 2015 10:34 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Samochód: Pacifica 4.0 2007
Postawił flaszek: 1

Post autor: rgladki » 12 lis 2015 07:59 pm

Sorki za offa, ale widzę kolegę z forum KARP, dcfan - pozdrawiam. Też przesiadłeś się z Alfy na Pacyfkę??

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 13 kwie 2016 03:15 pm

Witam
O poduszkach i ich wymianie było napisane sporo jednym łatwiej innym trudniej to poszło.
Ja ma pytanie???
Proszę tych co wymieniali o wskazówkę jak odkręcić górną śrubę przedniej poduszki bo w opisach jest że odkręcić ale jak się do niej dobrać, a i później jak solidnie dokręcić???

Niestety blacha do której jest przykręcona poduszka w żaden sposób nie pozwoli dojść kluczem :( jeśli tak to jakim i z której strony??
Wczoraj spędziłem około 2,5h robiąc oględziny i podejście rożnymi kluczami.
Proszę o wskazanie jakiegoś prostego mi nie znanego sposobu na jej odkręcenie.
Nadmieniam że moja Packa jest 2004r FWD
Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź.
Robert

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 14 kwie 2016 06:50 pm

OK dzięki za pomoc :) już sobie poradziłem
pozdrawiam

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 15 kwie 2016 09:07 am

a jak to zrobiłeś
opisz może komuś się przyda
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 08 maja 2016 12:42 pm

Zdemontowałem plastik maskujący chłodnice od góry i odkręciłem wiatraki chłodnic, oraz wyjąłem. Następnie przez otwór w blasze od przodu samochodu płaskim lub oczkowym płaskim jest "dojście" do śruby. Trudno ale poszło. Pamiętajcie o odkręceniu łapy pod filtrem powietrza, łącznika od strony skrzyni i poluzowaniu (maksymalnym) poduszki tylnej (przed tymi czynnościami nie zapomnijcie podlewarować silnik co by nie opadł :))
Silnik do góry i poducha wypada. Montażu chyba nie będę opisywał ;)
Miłej wymiany

Kawaliero
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
Lokalizacja: Bolesławiec
Samochód: Pacifica 4.0 AWD

Post autor: Kawaliero » 23 lip 2016 04:25 pm

Panowie a czy w 4 litrowej po lifcie powinna byc ta poduszka lub łącznik pod akumulatorem od skrzyni czy tylko 3 poduszki idą ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 23 lip 2016 06:41 pm

Nie chce mi się pisać więc obrazkowo:
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 25 lip 2016 02:00 pm

Już o tym pisałem na forum, ale napiszę jeszcze raz. Jak widzicie do różnych wersji silnikowych występują poduszki o róznych numerach, nawet do silnika 4.0l występują poduszki o różnych numerach, po dwie na przód i tył. Ogólnie dostępne w PL poduszki Mopar to poduszki o numerze 04880402 czyli przednia do silnika 3.8l. I teraz nasuwa się pytanie czy te poduszki przednie, tylne i wersje silnikowe czymś faktycznie się różnią?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

karman
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2017 08:48 am
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Pacifica 4.0 2007 r | LPG

Post autor: karman » 03 cze 2017 09:52 am

Witam

Podłączam się pod temat. Mam tępe szarpnięcie podczas jazdy przy zmianie biegów z 2 -> 3. Gość od skrzyni wskazał luz na przedniej poduszce, ale badał to "na oko". Wymiana oleju i nauka skrzyni nie przyniosły żadnego efektu. Auto Stick to samo. Skrzynia nie ma żadnych innych zaburzeń. Czytając forum dotarłem do poduszek. Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić ?
A Zbyszek i Zbigniew to te same imie ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 cze 2017 02:40 pm

karman pisze:Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić ?
Tak
Organoleptycznie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 05 cze 2017 06:19 am

stronę wcześniej masz fotki jak wyglądają uszkodzone poduszki
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

karman
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2017 08:48 am
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Pacifica 4.0 2007 r | LPG

Post autor: karman » 05 cze 2017 09:54 pm

No i znaleźliśmy. Uszkodzona poduszka przy rozrządzie. Całkiem zerwana. "Bałwanki" dolne wyglądają na niedawno wymienione i brak jakichkolwiek uszkodzeń zewnętrznych. Mam nadzieję, że wymiana przyniesie odpowiednie efekty, bo zaczynałem się martwić o moją skrzynkę :).

stefan1
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2016 04:13 pm
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: 3.5 AWD, Ltd 2004,
Postawił flaszek: 1

Post autor: stefan1 » 26 cze 2017 10:36 am

Ostatnio przy przyspieszaniu tak od 120 km w górę, zacząłem odczuwać lekkie bujanie. Najpierw myślałem, że to nierówności asfaltu, ale zaczęło się to pojawiać częściej. Wczoraj doszedł też nowy objaw, przy wciśnięciu pedału gazu, tak przy 90 km/h ściąga samochód lekko w prawo, przy odpuszczeniu gazu, samochód "wraca na tor". czy to może być objaw uszkodzonych poduszek?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 26 cze 2017 10:43 am

stefan1 pisze:czy to może być objaw uszkodzonych poduszek?
prędzej luzów w zawieszeniu :/
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 27 cze 2017 07:06 am

stefan1 pisze:przy wciśnięciu pedału gazu, tak przy 90 km/h ściąga samochód lekko w prawo, przy odpuszczeniu gazu, samochód "wraca na tor"
tuleje wahaczy wołają o wymianę, oczywiście trzeba posprawdzać wszystkie elementy zawieszenia.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 30 wrz 2017 07:38 pm

Mam dwa pytania odnośnie poduszek. Mam wymienione ale idealnie nie jest po wymianie - jeśli może być. Proszę o sprawdzenie na własnym aucie. Jadę pod małą górkę, dźwignia na autosticku. Jadę np 30 km/h i hamuję silnikiem. W miedzy czasie zmieniam biegi między 2,3,4 i czuje solidne stuknięcia w trakcie zmiany biegów. W sytuacji kiedy przyspieszam , dodaje gaz jest cichutko. U Was też tak jest? Poduszki nowe oryginalne. Druga sprawa , maska otwarta, auto stoi i zmieniam miedzy R a D i widać jak cały silnik łapie przechyły do przodu i tyłu. Rozumiem że są naprężenia a poduszki to wszytko neutralizują ale u mnie z 1,5 centymetra potrafi chodzić.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 30 wrz 2017 11:02 pm

morgal1 pisze:1,5 centymetra
To za dużo :D

Max 7,5 mm :mrgreen:

A tak poważnie co to jest 1,5 cm to tyle co nic. Nie bardzo wiem co masz na myśli. W czym doszukujesz się problemu ?
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 30 wrz 2017 11:18 pm

morgal1 pisze:poduszki to wszytko neutralizują
co rozumiesz pod pojęciem neutralizują ?..
na pewno nie usztywniają silnika na stałe tylko pozwalają na ograniczone ruchy, tłumiąc wibracje i "twarde" uderzenia w konstrukcję nośną, nikt jednak nie obiecywał że silnik będzie nieruchomy ;) :P
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 01 paź 2017 04:03 pm

Gdzie szukam problemu. Czasem dojeżdżając do skrzyżowania - hamowanie silnikiem, automatyczna redukcja biegów w okolicy 1000 tys obrotów i potrafi stuknąć. Po zmianie poduszek jest lepiej ale tylko trochę. Da się te stuki wymusić ręcznie zmieniając biegi autostickiem miedzy 2,3,4 w trakcie zwalniania . I tak się zastanawiam co to jest i czy tak u Was też jest. Poduszki nowe oryginalne tak jak pisałem wcześniej. A pytanie o ruszanie się silnika pod maską - przed zmianą poduszek się ruszał a teraz trochę mniej.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 01 paź 2017 05:27 pm

morgal1 pisze:redukcja biegów w okolicy 1000 tys obrotów i potrafi stuknąć
ruszać się ma prawo, stukać nie powinno :/
wymieniałeś wszystkie poduszki czy tylko przód i tył?
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 01 paź 2017 07:30 pm

Są trzy poduszki, tą przy rozrządzie wymieniałem zimą. Silnik z skrzynią na sztywno chyba połączony. Z skrzyni do ptu tez chyba na sztywno? A z ptu osią na koło - sa dwa przeguby, dobrze pisze. Czyli ruchy całego silnika jak coś te dwa przeguby mają przenieść.

dave79
Posty: 32
Rejestracja: 14 paź 2017 12:22 pm
Lokalizacja: klodzko
Samochód: pacifica limited 2007 AWD, t&c 2005 limited
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: dave79 » 04 lis 2017 01:23 pm

hej koledzy podepne sie pod ten temat, potrzebuje komplet poduszek do swojej packi 2007 limited 4.0 AWD.. czy mozecie mi podac konkretne linki które poduszki dokładnie kupic???

dzięki i pozdrawiam
Dawid

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: mpspycha » 04 lis 2017 02:10 pm

mocowanie od str rozrządu 04880279AJ
od strony skrzyni 04809962AF
poduszki tył 04880408AB / ...AC /...AD
poduszki przód 04880407AB / ...AC /...AD

https://www.factorychryslerparts.com/sh ... ct=4329656
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dave79
Posty: 32
Rejestracja: 14 paź 2017 12:22 pm
Lokalizacja: klodzko
Samochód: pacifica limited 2007 AWD, t&c 2005 limited
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: dave79 » 06 lis 2017 10:46 am

Dzięki Piotrku a wiesz gdzie je kupić na miejscu w Polsce?? Zależy mi by w tym tyg je już wymienić..

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: dexus » 06 lis 2017 11:48 am

Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

dave79
Posty: 32
Rejestracja: 14 paź 2017 12:22 pm
Lokalizacja: klodzko
Samochód: pacifica limited 2007 AWD, t&c 2005 limited
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: dave79 » 06 lis 2017 12:44 pm

No nie mają właśnie w Olkuszu wszystkich a chciałbym je zrobić kompleksowo..

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: dexus » 06 lis 2017 12:48 pm

Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: M. » 06 lis 2017 02:06 pm

Jelenia Góra też daje nam rabat.
Nie mają żadnych kodów, ale na hasło forum Pacifica pomniejszają rachunek - płacony przelewem nie przez stronę.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: pisk » 10 lis 2017 03:04 pm

dave79 pisze:
06 lis 2017 12:44 pm
No nie mają właśnie w Olkuszu wszystkich a chciałbym je zrobić kompleksowo..
Zadzwoń do ASO, onegdaj było dużo taniej niż wszędzie.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: Szymon » 21 wrz 2018 01:21 pm

U mnie też poleciała tylna poduszka. Po telefonie do Fiata, powiedziano mi, że nie ma w Europie już oryginalnych poduszek na magazynach. W usa-olkusz pan sprzedawca polecił anchora, bo niby sprzedają od dwóch lat i nikt nie reklamował. W poniedziałek czeka mnie walka z wymianą, czytając wasze wpisy, aż chyba czteropaka strzelę.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: abes2162 » 21 wrz 2018 08:32 pm

A z Olkusza ta nie pasuje do polifta ? https://sklepjeep.redcart.pl/p/526/2446 ... ysler.html

Ja zakupiłem dokładnie te 2 i trzecią pod filtr też Mopar z Olkusza. Co-prawda jeszcze nie zamontowane ale mam nadzieje że będą pasować. Też dzwoniłem do ASO ale poduszki do polifta przednia/tylna są takie same a różnią się part no. prawdopodobnie tylko do celów statystycznych. Może ktoś je montował i może potwierdzić ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: M. » 22 wrz 2018 12:39 am

Co prawda nie wiem czym różni sie przednia od tylnej (a bardziej prawidłowo lewa od prawej) poduszka silnika,ale jeśli maja inne numery katalogowe (nie mam na myśli różnych końcówek literowych AA, AB, AC itd ale oznaczenia cyfrowe) to śmiem przypuszczać, że jednak czymś się różnią.
Niewykluczone że da się założyć je odwrotnie, może nawet wyglądają na oko dokładnie tak samo. Taki sam wygląd wszakże nie musi oznaczać tych samych parametrów.
W Aspenie mam z tyłu sprężyny zawieszenia a z przodu drążki skrętne. W katalogu jednych i drugich jest po kilka rodzajów (numerów katalogowych tak jak z poduszkami). Różne numery katalogowe a elementy wyglądają dokładnie tak samo. Ki diabeł?
Otóż w moim przypadku każdy odrębny numer katalogowy to inne parametry wytrzymałościowe. W zależności od opcji wyposażeniowej auta, silnikowej też mają być dostosowane do innych obciążeń. Każdy element da się założyć do auta dokładnie tak samo bo będzie pasował geometrycznie. Ale każdy element da inną charakterystykę układu zawieszenia a także będzie charakteryzował się różna trwałością. Jedne dadzą kanapę a inne wóz drabiniasty bez opon.
Przy poduszkach tak bez szczegółowej analizy można powiedzieć, że boczne poduszki pracują w odwrotnych kierunkach. Jedna jest częściej rozciągana a druga ściskana. Zatem konstrukcyjnie mogą być w tym aspekcie różne, mimo że na oko mogą wyglądać tak samo. Co więcej mogą mieć te same wymiary, kształty, mocowania, kołki ustalające, nawet jeden kolor/ Może są inne powody zróżnicowania ale jestem wręcz pewien, że różne numery katalogowe oznaczają różne części. To nie jest przypadek zastąpienia jednego numeru katalogowego innym przy zachowaniu kompatybilności części. Były dwa różne u zarania dziejów auta, są obecnie więc poduszki są na bank różne.
Co się stanie jeśli założyć dwie takie same numerowo mimo że być powinny różne? Obstawiam, że któraś szybciej wyleci - ta nieodpowiednia.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: abes2162 » 22 wrz 2018 06:37 pm

M. pisze:
22 wrz 2018 12:39 am
Co prawda nie wiem czym różni sie przednia od tylnej (a bardziej prawidłowo lewa od prawej) poduszka silnika
nie wiem po co opisujesz względem silnika skoro potocznie określane jako: przednia (umieszczona z przodu auta, zaraz obok przedniego zderzaka) i tylna (umieszczona za silnikiem w kierunku tyłu pojazdu) - zresztą takim terminem one są nazywane przez większość użytkowników oraz w ofertach sprzedaży producentów części.
M. pisze:
22 wrz 2018 12:39 am
... poduszki pracują w odwrotnych kierunkach. Jedna jest częściej rozciągana a druga ściskana.
tak ale występuje też odwrotna sytuacja, np. podczas jazdy do tyłu lub podczas hamowania, lub podczas zaparkowania na wzniesieniu (już to sam kiedyś bardzo fajnie opisałeś na tym forum).
M. pisze:
22 wrz 2018 12:39 am
To nie jest przypadek zastąpienia jednego numeru katalogowego innym przy zachowaniu kompatybilności części.
Przypadek na pewno nie, ale producent auta mógł oznaczyć je różnie, choćby po to aby wiedzieć która częściej się zużywa.
M. pisze:
22 wrz 2018 12:39 am
Były dwa różne u zarania dziejów auta, są obecnie więc poduszki są na bank różne.
Odważna teza, ja natomiast zaufam producentom poduszek aftermarketowych, np ANCHOR czy DEA, skoro oni produkują tą samą część zamiennie i USA Olkusz twierdzi że są zamienne to i ja zamontuję 04880402AD z przodu i z tyłu. Okaże się po zamontowaniu i przejechaniu kilku tys. - dam znać.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: M. » 22 wrz 2018 11:08 pm

abes2162 pisze:
22 wrz 2018 06:37 pm
nie wiem po co opisujesz względem silnika skoro potocznie określane jako: przednia (umieszczona z przodu auta, zaraz obok przedniego zderzaka) i tylna (umieszczona za silnikiem w kierunku tyłu pojazdu) - zresztą takim terminem one są nazywane przez większość użytkowników oraz w ofertach sprzedaży producentów części....
OK. Może to u mnie forma rutyny lub przyzwyczajenia, że poduszki silnika postrzegam jako prawą i lewą a trzecia jest dla mnie tylna.
abes2162 pisze:
22 wrz 2018 06:37 pm
...tak ale występuje też odwrotna sytuacja, np. podczas jazdy do tyłu lub podczas hamowania, lub podczas zaparkowania na wzniesieniu (już to sam kiedyś bardzo fajnie opisałeś na tym forum)...
Masz rację, że sytuacje bywają różne. Jeśli natomiast spojrzeć na sprawę zadając pytanie "co dominuje" to wyjdzie, że konstrukcja jest robiona pod standardowy sposób wykorzystania auta czyli dla warunków standardowej jazdy - siłą rzeczy do przodu. Na wstecznym zrobisz zdecydowanie mniej niż 1% przebiegu
Co do parkowania - cieszę się że spodobał Ci się wspomniany wpis, jednakże wspomnę tylko, że prawidłowo zaparkowany samochód na wzniesieniu nie powinien w ogóle obciążać poduszek silnika.
abes2162 pisze:
22 wrz 2018 06:37 pm
...Przypadek na pewno nie, ale producent auta mógł oznaczyć je różnie, choćby po to aby wiedzieć która częściej się zużywa....
Użyte przeze mnie słowo "przypadek" nie pochodzi od "przypadkowości" - jest to prędzej synonim słowa kazus.
Poza tym sądzę, że jesteś w błędzie - idąc tym tropem wypadałoby oczekiwać różnych numerów katalogowych np. dla amortyzatora prawego i lewego tak przód jak i tył lub dowolnej wielokrotnie występującej części tyle że w innych lokalizacjach. Nie znam takiego przypadku - aczkolwiek nigdy szczegółowo nie zgłębiałem tego zagadnienia pod tym kątem. Korzyść żadna a problem logistyczny może być poważny.
Wyjmiesz stare poduszki to może spróbuj zrobić ich sekcję (tych obecnie używanych, dla których przeznaczeniem jest utylizacja). Może organoleptyczne porównanie tak z zewnątrz jak i wewnątrz rzuci więcej światła na sprawę.
abes2162 pisze:
22 wrz 2018 06:37 pm
Odważna teza, ja natomiast zaufam producentom poduszek aftermarketowych, np ANCHOR czy DEA, skoro oni produkują tą samą część zamiennie i USA Olkusz twierdzi że są zamienne to i ja zamontuję 04880402AD z przodu i z tyłu. Okaże się po zamontowaniu i przejechaniu kilku tys. - dam znać.
To nie teza. To fakt. Odsyłam do katalogu części zamiennych. Powiem więcej. Przed oczami przewinęły mi się różne poduszki dla wersji 3,5 jak i 4,0. Co więcej. Jeszcze inne numery katalogowe są dla przedmiotowych poduszek dla aut w wersji FWD i AWD.
Co do aftermarketów nie mam osobistych doświadczeń. Na początku eksploatacji mojej byłej Pacy wymieniłem wszystkie 3 poduszki na dostarczane przez MOPAR. Każda z nich miała inny numer katalogowy i inną cenę. Doboru właściwych poduszek dokonywał dealer dla określonego numeru VIN auta. Ja jeździłem dużo przez 3 lata z okładem. Nowy właściciel dalej jeździ i jak dotychczas nikt nie myśli o poduszkach silnika w tym aucie. Są jakie być powinny.
A co do aftermarketów to na naszym forum koledzy dzielili się wielokrotnie swoimi spostrzeżeniami i uwagami. Mnie pozostał w pamięci tylko wynikający z tych wpisów wniosek by stosować moparowskie.
Każdy wszak sam dba o swoje auto, stosuje co uważa i sam albo się cieszy z sukcesu albo pije piwo w przypadku porażki.
Życzę byś się cieszył.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: głodźillaryki » 23 wrz 2018 06:31 am

Może z tymi poduszkami jest po prostu tak jak z tulejami gumowo-metalowymi zawieszenia....? Można kupic taką,co musi byc w okreslony sposób zamontowana...inaczej sie rozleci... a są tez takie co kierunek przenoszenia obciążeń jest bez znaczenia i tym samym montaż "dowony"....
Poduszki oryginalne mogą właśnie być inaczej projektowane i dopasowane do warunków pracy
,a te dostępne jako zamiennik ... No cóż ,prosciej ,taniej itd zrobic takie same,być może ... kosztem trwałości.
(Oczywiscie równie dobrze zamiennik może byc oryginałem-tylko w innym opakowaniu...)
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: abes2162 » 24 wrz 2018 06:49 pm

M. - przecież napisałem że zakupiłem i zamontuje poduszki mopar. Spór był o part numery, skoro mopar tych jednych już nie produkuje a produkuje drugie (według wielu identyczne) to postanowiłem je zamontować.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: M. » 25 wrz 2018 09:18 am

Spoko.
abes2162 pisze:
22 wrz 2018 06:37 pm
...ja natomiast zaufam producentom poduszek aftermarketowych, np ANCHOR czy DEA, skoro oni produkują tą samą część zamiennie i USA Olkusz twierdzi że są zamienne to i ja zamontuję 04880402AD z przodu i z tyłu. Okaże się po zamontowaniu i przejechaniu kilku tys. - dam znać.
a contrario:
abes2162 pisze:
24 wrz 2018 06:49 pm
...przecież napisałem że zakupiłem i zamontuje poduszki mopar...
Ja się pogubiłem i odczytuje te dwa wpisy jako niosące przeciwne treści, acz nie ważne. Robisz tak jak uważasz za optymalnie dla Ciebie i tak ma być.
abes2162 pisze:
24 wrz 2018 06:49 pm
...Spór był o part numery...
Skoro wpis dotyczy dyskusji, w której brałem udział to powiem, że sporu nie było. Była wymiana poglądów oraz opinii, a także dzielenie się wiedzą i mniejszym lub większym doświadczeniem. Ty zrobisz jak uznasz za najlepsze dla Ciebie - to Twoje święte prawo.
abes2162 pisze:
24 wrz 2018 06:49 pm
...skoro mopar tych jednych już nie produkuje a produkuje drugie (według wielu identyczne) to postanowiłem je zamontować.
Nie wiem czy MOPAR produkuje poduszki czy je tylko rozprowadza. To drugie bankowo.
Co do dostępności to nie ulega wątpliwości, że Paca nie jest typowym autem dla Europy i że FIAT/Chrysler nie będzie utrzymywał istotnych stoków części zamiennych w magazynach w Turynie a tym bardziej w Bielsku Białej dla tych aut.
To, że określona część nie jest dostępna w Europie nie oznacza, że nie jest globalnie dostępna.
Np tutaj (korzystałem z nich wielokrotnie i sprawnie wysyłają do Polski - czasem w tydzień miałem zamówione części u siebie):
https://www.factorymoparparts.com/auto- ... nting-scat
A że dealer nie sprowadza tych elementów do Polski to kwestia decyzji, ekonomii, a może dostępności w magazynie centralnym - nie znaczy że w innych magazynach półki są puste.
Jest wielu dystrybutorów części MOPAR w USA, którzy sprzedają części - często w więcej niż dobrych cenach - acz zwrócić uwagę należy na to czy prowadzą wysyłkę do Polski i za jaką cenę. W Polsce może dojść jeszcze cło (pikuś) no i VAT 23%.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: abes2162 » 25 wrz 2018 10:16 am

04880402AD - to part number Mopar, (poduszka przednia). Z powodu trudnej dostępności 4809956AH zamontuję również tą samą Mopar 04880402AD na tył podpierając się opiniami w sklepach i dodatkowo producentami after market, którzy produkują jeden model poduszek i twierdzą, że są odpowiednie/takie same na przód i tył. Masz rację z dystrybucją części zamiennych do Pacy na rynki inne niż USA jest duży problem, a do tego polityka Fiata może być inna niż wcześniejszych właścicieli naszej marki.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: M. » 25 wrz 2018 10:33 am

04880402AD to jest poduszka przednia do wersji silnikowej 3,8 i wedle katalogów nie jest przeznaczona do wersji 4,0
04809956AH to jest typowa poduszka przednia do wersji silnikowej 4,0
A dedykowana poduszka tylna do wersji silnikowej 4,0 to 04809959AH

To tak dla jasności co napisali w katalogach części zamiennych.

A żeby domknąć temat nie w połowie a po jego wyczerpaniu informacyjnym dla przyszłych pokoleń dodam, że trzecia poduszka taka inna niż pozostałe już na pierwszy rzut oka to numerek 04881050AC

Dodatkowy komentarz:
To, że poduszka wygląda na taką samą (optycznie) nie oznacza, że jest właściwa. To tak jak ze śrubami. M jakieśtam wyglądają tak samo. Kupione standardowe w supermarkecie maja swoja wytrzymałość i mimo, że wyglądają tak samo jak te użyte do montowania elementów zawieszenia, to zastosowanie ich w miejsce niby takich samych zdemontowanych może przynieść opłakane skutki - jeśli po wszystkim czego nie napisałem (z racji możliwych ekstremalnych wydarzeń) będzie miał kto płakać.
Wybrana przez Ciebie poduszka podejść może podejdzie i może da się zamontować i nawet będzie chodzić. Pytanie jak długo i z jakim efektem? Na takie pytania nie znam odpowiedzi, co nie znaczy że nie mam wątpliwości. Wszystko zależy jakie kto stawia sobie cele.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: abes2162 » 25 wrz 2018 11:07 am

Tak, ale znów wracamy do punktu wyjścia i nie wiemy co Mopar miał na myśli oznaczając poduszki do różnych wersji Pacy (tak silnikowych jak i FWD/AWD) innym part numberem i pewnie się nie dowiemy. Czy są to inne poduszki - nie sądzę. Pora skończyć tę dyskusję bo już niczego nowego nie wnosi.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: M. » 25 wrz 2018 11:35 am

Spoko.
Jak dla mnie inny numer katalogowy to inna część. O ile rzecz jasna nie mówimy o zmianie z końcówki AA na AB, później na AC itd (choć tutaj bywają wyjątki więc nie można brać "w ślepo") lub nie zastąpiono "starego" numeru "nowym". Ale wówczas w bazach katalogowych występuje ich klika w sekwencji pierwszy, drugi ... następca ... aktualny.
I w takim stanie mając aktualne auto raczej nie wybierałbym pierwszego numeru katalogowego, bo np. w zakresie elementów z elektroniką mogłoby się okazać, że choć elementy są niby takie same, to wewnętrzne softy nie gadają ze sobą. Czemu? bo np. postęp techniczny.

Tak czy inaczej ponawiam prośbę i sugestię, byś mając zdemontowane uszkodzone lub wadliwe elementy przeprowadził sekcję i sprawdził czym różnią się wewnętrznie. Wszelka wiedza w tym zakresie może pomóc przyszłym pokoleniom
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?

Post autor: Szymon » 30 wrz 2018 09:17 pm

Po wymianie poduszki tylnej i przedniej Anchor, odgłos silnika jest bardziej basowy przy prędkości 60-70 km/h i 90-100 km/h (w tym przedziale jest najgłośniej). Czuć jakby skrzynia czekała dłużej na wrzucenie 6 biegu. Przed wymianą było ciszej, a i nie było czuć oporu przy rozpędzaniu auta. Co mogło pójść nie tak przy wymianie? Czy to wina poduszek? Półosie teraz pracują pod innym kątem? Może kolektor się poluzował jak silnik poszedł do góry? Czy gdzieś rura wydechowa pękła? Wrzucę filmik. Wszelkie sugestie mile widziane.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dźwięki, wibracje, stuki spod maski”