Kontrolka oleju zapala się okresowo - czujnik ciśn. oleju
Kontrolka oleju zapala się okresowo - czujnik ciśn. oleju
Witam jestem nowym użytkownikiem Chryslera Pacyfika 3,5 4x4. Od kilku dni rano przy pierwszym odpaleniu zapal mi sie kontrolka ciśnienia oleju. Dzisiaj sprawdziłem ilość oleju jest
1/3 ponad połowę. Jeśli po zapaleniu tej kontrolki wyłaczę silnik kontrolka gaśnie i do następnego dnia się nie zapala. Proszę o jakąś sugestię co to moze być i jak z tym sobie poradzić.
1/3 ponad połowę. Jeśli po zapaleniu tej kontrolki wyłaczę silnik kontrolka gaśnie i do następnego dnia się nie zapala. Proszę o jakąś sugestię co to moze być i jak z tym sobie poradzić.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez 64Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
w pierwszej kolejności trzeba wykręcić czujnik ciśnienia oleju, wkręcić manometr i zobaczyć jakie jest ciśnie, ta kontrolka informuje o niskim ciśnieniu a nie o mały stanie oleju, jeżeli jest padnięty czujnik co się często zdarza to sama wymiana na nowy załatwia Twój problem, koszt nowego czujnika z ASO to + - 100 zł
jeżeli jednak po wymianie czujnika problem jest dalej to trzeba szukać dlaczego nie domaga pompa oleju, jest na forum post a podobnym tematem gdzie zakończyło się to zatarciem rolki popychaczy
jeżeli jednak po wymianie czujnika problem jest dalej to trzeba szukać dlaczego nie domaga pompa oleju, jest na forum post a podobnym tematem gdzie zakończyło się to zatarciem rolki popychaczy
Mialem identycznie kilka dni temu po odpaleniu zimnego silnika swiecila sie kontrolka pozniej po ponownym odpaleniu wszystko gaslo. Wymiana czujnika oleju rozwiazala problem. Ponadto sprawdz bledy przez kluczykowanie u mnie mialem przy walnietym czujniku P0522. Zobacz czy nie cieknie olej z okolic czujnika, moj takze popuszczal odrobine oleju. Czujnik kupilem w ASO w Italii koszt 24 Euro. Ceny jak w Polsce
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
- Lokalizacja: Siewierz
- Samochód: Opel Insignia
To u mnie troszkę inaczej odpalam auto krótkie pikniecie kontrolka się świeci, od razu gaszę samochód odpalam i wszystko jest ok. Podczas jazdy kontrolka się nie zapala zawsze przy pierwszym uruchomieniu nawet gdy staje co 5 minut i gaszę auto pierwsze uruchomienie zaświeca kontrolkę. Auto ostatnio było u elektronika z błędem p0303 i robił przegląd inst. elektrycznej, tamten błąd zgasł i żaden inny się nie pojawił. Gdzie szukać, od czego zacząć?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
pawel1980,
Gdyby nie to co podpowiedział Tadeusz to zostawałby jedynie bolesny układ smarowania silnika. Ale i inaczej by się objawiało.
Każda żmija ma swój koniec - Twój czujnik dożył swojego żywota. Następca nie zdrenował kieszeni
Gdyby nie to co podpowiedział Tadeusz to zostawałby jedynie bolesny układ smarowania silnika. Ale i inaczej by się objawiało.
Każda żmija ma swój koniec - Twój czujnik dożył swojego żywota. Następca nie zdrenował kieszeni
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
2007 4,0 05149098AA
2007 3,8 05149098AA czyli to samo co 4,0 w tym samym roczniku
2005 3,5 04608303AB - różnica
2005 3,8 04608303AB - czyli to samo co 3,5 w tym samym roczniku
Zalecam własne wnioski, bo a nóż i okaże się, że oba numery to ta sama część tylko inny dostawca. Na logikę nie ma powodu by silnik 3,8 w okresie produkcji zmieniał rodzaj czujnika ciśnienia oleju ... a 2005 i 2007 ten sam silnik ma różne numery katalogowe czujników
2007 3,8 05149098AA czyli to samo co 4,0 w tym samym roczniku
2005 3,5 04608303AB - różnica
2005 3,8 04608303AB - czyli to samo co 3,5 w tym samym roczniku
Zalecam własne wnioski, bo a nóż i okaże się, że oba numery to ta sama część tylko inny dostawca. Na logikę nie ma powodu by silnik 3,8 w okresie produkcji zmieniał rodzaj czujnika ciśnienia oleju ... a 2005 i 2007 ten sam silnik ma różne numery katalogowe czujników
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Witam
troszkę odświeżę temat by nowego nie zakładać, mój problem z kontrolką oleju polega na tym iż po odpaleniu auta normalnie gaśnie kontrolka ciśnienia oleju (tak jak powinna) ale czasem w trakcie jazdy zapali się na dosłownie 3-4 sekundy i gaśnie, wstępnie pojadę manometrem ciśnienie sprawdzić po uprzednim wykręceniu czujnika i zobaczę, mam nadzieję że to tylko czujnik lub połączenie elektryczne czujnika gdzieś może zanika, miał ktoś podobny problem ?
troszkę odświeżę temat by nowego nie zakładać, mój problem z kontrolką oleju polega na tym iż po odpaleniu auta normalnie gaśnie kontrolka ciśnienia oleju (tak jak powinna) ale czasem w trakcie jazdy zapali się na dosłownie 3-4 sekundy i gaśnie, wstępnie pojadę manometrem ciśnienie sprawdzić po uprzednim wykręceniu czujnika i zobaczę, mam nadzieję że to tylko czujnik lub połączenie elektryczne czujnika gdzieś może zanika, miał ktoś podobny problem ?
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Często się spotykam z podobnymi problemami. Wymieniaj w ciemno czujnik ciśnienia oleju w Chryslerach to przypadłość. Choć to nie jest tylko przypisane w/w marce.greg1515 pisze: miał ktoś podobny problem ?
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 lut 2016 09:45 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Chrysler Pacifica 2005 3,5 l
- Postawił flaszek: 1
Witam ja miałem też problem z kontrolką ciśnienia oleju świeciła się na stałe a poziom był prawidłowy jak sprawdzałem wymieniłem czujnik i wszystko wróciło do normy dziękuję za pomoc. Pozdrawaim
Faktem jest to że wymiana do łatwych nie należy i bez klucza rurkowego nie ma co podchodzić ale dałem radę.
Faktem jest to że wymiana do łatwych nie należy i bez klucza rurkowego nie ma co podchodzić ale dałem radę.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 16 sie 2010 08:51 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Panowie jakie wartości na manometrze powiny sie znajdować. Mi przy odpaleniu zamykał manometr na 6 bo taki akurat miałem potem spadał do 2 na wolnych obrotach, przy wciśnietym prdale gazu i obrotach 2000 manometr utrzymywał sie na 4. Czy to oki? Czekam dziś na czujnik mopar 140 do 4 l ale były czujniki i za 69 zł.
Pozdrawiam
Piotr
Piotr