Lekki wyciek oleju

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Lekki wyciek oleju

Post autor: PelEe » 26 gru 2011 12:20 pm

Hej,

Sączy mi się tak od nowości olej po obudowie silnika. Zdjęcie zrobiony od strony koła pasażera. na zdjęciu wygląda to dużo poważniej niż jest - ogólnie jest zapocona obudowa silnika - ale olej nie kapie na ziemie - nie wiem czy się powiększa czy nie....

jak myślicie skąd to może być? jakaś uszczelka pod klawiaturą? czy od tego czegoś co wystaje? to jakiś czujnik? (położenia wału?)... miał ktoś coś podobnego...?

/PelEe
Załączniki
od strony pasażera
od strony pasażera

Heniek01
Posty: 183
Rejestracja: 30 lis 2009 07:28 pm
Lokalizacja: Poznań-Kielce
Samochód: FWD4.0LIMITED08
Dostał flaszek: 2

Post autor: Heniek01 » 26 gru 2011 01:32 pm

Uszczelka skrzyni .Mam podobnie tylko u mnie kapie nie groźnie na postoju . Nie bardzo mam czas wziąć się za to.Dlatego częściej kontroluję poziom oleju w skrzyni i jeżdżę - nie są to znaczące ubytki .Poczekam do wiosny .

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 26 gru 2011 10:04 pm

uszczelka skrzyni od strony pasażera? jestes pewien?
skrzynia raczej jest w innym miejscu - tak mi się wydaje

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 27 gru 2011 12:15 am

Pod kolektorem masz zaslepki walkow z oringami sprawdz dokladnie czy to nie z ktorejs z nich
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 27 gru 2011 11:14 pm

a ta część to napinacz paska rozrządu kolego....(olejowy)
Gas-guzzler

Heniek01
Posty: 183
Rejestracja: 30 lis 2009 07:28 pm
Lokalizacja: Poznań-Kielce
Samochód: FWD4.0LIMITED08
Dostał flaszek: 2

Post autor: Heniek01 » 28 gru 2011 07:27 pm

Wielkie sorry Koledzy, dawno nie bylem pod......

Browar
Posty: 30
Rejestracja: 31 maja 2010 08:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Browar » 29 gru 2011 04:29 pm

To co widać to nie czujnik tylko napinacz paska rozrządu, ale to nie z niego cieknie.
Wyciek widać że zaczyna się wyżej a więc trzeba tam szukać.
Jeśli wyciek jest z zewnętrznej strony silnika to najprawdopodobniej przepuszcza uszczelka pod pokrywą zaworów. Jeśli wyciek jest raczej z wnętrza silnika to sprawa o tyle niebezpieczna że prawdopodobnie pasek rozrządu jest tłusty od oleju a to wiesz co może oznaczać!. Jeśli cieknie z wewnątrz to prawdopodobnie leje się z uszczelniacza wałka rozrządu prawej głowicy albo cieknie z którejś z 3 śrub mocujących wewnętrzną osłone rozrządu do głowicy. Te śruby powinny mieć fabryczne uszczelnienie na gwincie, i jeżeli ktoś to kiedyś demontował i zakręcił te same albo nowe bez uszczelniacza to będzie sie z nich lało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”