Strona 1 z 1

Lekki wyciek oleju

: 26 gru 2011 12:20 pm
autor: PelEe
Hej,

Sączy mi się tak od nowości olej po obudowie silnika. Zdjęcie zrobiony od strony koła pasażera. na zdjęciu wygląda to dużo poważniej niż jest - ogólnie jest zapocona obudowa silnika - ale olej nie kapie na ziemie - nie wiem czy się powiększa czy nie....

jak myślicie skąd to może być? jakaś uszczelka pod klawiaturą? czy od tego czegoś co wystaje? to jakiś czujnik? (położenia wału?)... miał ktoś coś podobnego...?

/PelEe

: 26 gru 2011 01:32 pm
autor: Heniek01
Uszczelka skrzyni .Mam podobnie tylko u mnie kapie nie groźnie na postoju . Nie bardzo mam czas wziąć się za to.Dlatego częściej kontroluję poziom oleju w skrzyni i jeżdżę - nie są to znaczące ubytki .Poczekam do wiosny .

: 26 gru 2011 10:04 pm
autor: PelEe
uszczelka skrzyni od strony pasażera? jestes pewien?
skrzynia raczej jest w innym miejscu - tak mi się wydaje

: 27 gru 2011 12:15 am
autor: widlak
Pod kolektorem masz zaslepki walkow z oringami sprawdz dokladnie czy to nie z ktorejs z nich

: 27 gru 2011 11:14 pm
autor: Łuki
a ta część to napinacz paska rozrządu kolego....(olejowy)

: 28 gru 2011 07:27 pm
autor: Heniek01
Wielkie sorry Koledzy, dawno nie bylem pod......

: 29 gru 2011 04:29 pm
autor: Browar
To co widać to nie czujnik tylko napinacz paska rozrządu, ale to nie z niego cieknie.
Wyciek widać że zaczyna się wyżej a więc trzeba tam szukać.
Jeśli wyciek jest z zewnętrznej strony silnika to najprawdopodobniej przepuszcza uszczelka pod pokrywą zaworów. Jeśli wyciek jest raczej z wnętrza silnika to sprawa o tyle niebezpieczna że prawdopodobnie pasek rozrządu jest tłusty od oleju a to wiesz co może oznaczać!. Jeśli cieknie z wewnątrz to prawdopodobnie leje się z uszczelniacza wałka rozrządu prawej głowicy albo cieknie z którejś z 3 śrub mocujących wewnętrzną osłone rozrządu do głowicy. Te śruby powinny mieć fabryczne uszczelnienie na gwincie, i jeżeli ktoś to kiedyś demontował i zakręcił te same albo nowe bez uszczelniacza to będzie sie z nich lało.