Urwany bagnet - oleju silnika

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Urwany bagnet - oleju silnika

Post autor: PelEe » 19 cze 2012 08:11 am

Chyba jestem nadgorliwy i za często sprawdzałem poziom oleju w silniku :)
Wczoraj przy kolejnej próbie urwał mi się ten żółty uchwyt od bagnetu i bagnet został w w obudowie. Wkręciłem w żółty plastik śrubkę i wyciągnąłem go ze środku - ale już raczej nie da się tego naprawić... Ma ktoś z Was którzy wymieniali silnik lub z innej okazji - sam bagnet (ten środek)? obudowy metalowej nie potrzebuje - tylko metalowy bagnet + żółty uchwyt na końcu (w jednej części :))

na allegro są trzy aukcje - ale tylko do skrzyni
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez PelEe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 cze 2012 10:58 am

PelEe,

Sugerowałbym kontakt z dealerem Chryslera i zamówienie z tego źródła.
Cena tego elementu w USA to koszt poniżej $10 więc czy warto kombinować?
W Polsce będzie na poziomie jak sądzę PLN 50.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 19 cze 2012 11:15 am

w sumie to nie pomyślałem o tym - podjadę dzisiaj do dealera bo mam pod domem - ale znając ich ceny pewnie to będzie kosztowało 199 pLN :) dam znać jutro...
Ostatnio zmieniony 19 cze 2012 12:12 pm przez PelEe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 cze 2012 11:30 am

PelEe,
To poniżej określonego przez Ciebie kosztu masz opcje importu indywidualnego.
Bagnet $7,13
Wysyłka $40
ewentualny VAT w PL 23% choć przy takiej wartości przesyłki nikt z VATem bawić sie raczej nie będzie i celnicy zwolnią.
Na złotówki przy kursie 3,5 wychodzi 164,95 - w tym głównie wysyłka.
Żeby było lepiej zamów sobie jeszcze to co jest zawsze potrzebne i koszt wysyłki sie rozłoży na filtry lub inne elementy.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 19 cze 2012 10:18 pm

ale szczęka mi opadła dzisiaj u dealera... Bagnet kosztuje 22 PLN brutto..
zamówiłem i do 4 dni będzie do odbioru...

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 19 cze 2012 10:22 pm

PelEe pisze: Bagnet kosztuje 22 PLN brutto..
Wielokrotnie tu na forum było pisane najpierw sprawdzamy cenę w ASO a następnie można na wolnym rynku tylko nie rzadko na nim przepłacamy.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 cze 2012 10:27 pm

Przy tej cenie w Polsce może warto rozważyc eksport packowych bagnetów do USA?
Cena przeszła moje najśmielsze przypuszczenia, ale po raz kolejny potwierdziła zasadę przypomnianą przez Tadeusza powyżej.
Zamiast szukać, żebrać, tracić czas i dodatkowo pieniądze na koszty wysyłki - kierunek dealer w pierwszej kolejności. Jak cena porównywalna - zawsze biorę od dealera a jak zaporowa to rozsądnie wybieram na rynku.
Szare komórki podobnie jak wszystko inne - jak nieużywane - zanikają.
Dbajmy o ich kondycję :lol:

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 19 cze 2012 11:27 pm

He he Mariusz to napijmy sie razem flaszka poleciała :mrgreen:

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 20 cze 2012 08:00 am

kurde - ja sprawdziłem cenę i flaszki nie dostałem :) żartuje - miłego picia

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 cze 2012 09:32 am

PelEe,
Bo flaszka była za zdroworozsądkowe myślenie. Tedi przypomniał obiektywną prawdę, o której większość albo nie pamięta, albo nie chce jej przyjąć do świadomości.
Ale co mi tam. Leci i dla Ciebie flaszka za słuchanie, wyciąganie wniosków i wykonaną pracę, która potwierdziła regułę.
Pozdrawiam
Mariusz

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 27 cze 2012 01:46 pm

odebrałem dzisiaj bagnecik - no i końcowa cena wyszła 19,90 PLN :)

ASO we Wrocławiu ma w folderze reklamowym hasło - "Nowe niższe ceny na części samochodowe - zapraszamy" - może jakaś nowa polityka cenowa?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 cze 2012 01:54 pm

PelEe,
PelEe pisze:"Nowe niższe ceny na części samochodowe - zapraszamy" - może jakaś nowa polityka cenowa?
Rzecz jasna - ale wyłącznie na te części, co rzadko chodzą i zalegają istotne stany w magazynach. Inne części to zupełnie inna bajka, choc też objęta akcją jak to określiłeś "nowej polityki cenowej" - działanie cenowe w przeciwnym kierunku.

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 04 lis 2012 04:27 pm

Pytanie pewnie wyda się głupie takie z typu przysłowiowej blondynki.
Zawsze do tej pory w autach na bagnecie miałem napisane min/max.
w Pacce jest kratka a powyżej niej takie zaokrąglenie. Jak kupowałem auto poziom oleju był do tego zaokrąglenia i myślałem że tak musi być, pieczołowicie pilnowałem takiego stanu rzeczy.
{Mam nadzieję że nie urwie mi się uchwyt jak dla PelEe}
Po wymianie oleju w serwisie stan oleju kończył się wraz z górną krawędzią kratki na bagnecie.
Więc stwierdziłem że to chyba jednak tak musi być.
Teraz nasuwa mi się pytanie czy przy zbyt wysokim stanie oleju silnikowego nie istniało ryzyko wywalenia jakiegoś tam oringu albo czegoś tam jeszcze?
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 04 lis 2012 05:19 pm

UV pisze:Po wymianie oleju w serwisie stan oleju kończył się wraz z górną krawędzią kratki na bagnecie.
Więc stwierdziłem że to chyba jednak tak musi być.
Tak powinno być górna część kratki jak to ładnie nazwałeś to poziom max a dolna część to minimum
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 04 lis 2012 06:51 pm

Ciekawostka,nie należy kupować używanego bagnetu,gdyż nowy kupuje się wg numeru VIN- do silnika 3.5 chryslera pacifica jest wiele rodzajów długości miarki (wysokości pomiaru)Na VI możemy bagnety wyciągnąć i porównać,aby potwierdzić tą teorię ;)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012 08:15 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gas-guzzler

dusk1981
Posty: 9
Rejestracja: 15 wrz 2015 09:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dusk1981 » 25 wrz 2015 09:47 pm

Hej, mi tez przytrafił sie problem z urwaniem ucha od bagnetu. Wkrecilem srobke w resztkę bagnetu, ale nie moge dalej go wyciągnąć.
Wiem ze post juz stary, ale moze ktoś ma jeszcze jakieś pomysły jak go wyciągnąć.
Z góry dzieki za jakiekolwiek propozycje.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 25 wrz 2015 09:55 pm

A nie da się pęsetą? W ostateczności wykręcisz rurkę razem z bagnetem

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 25 wrz 2015 10:00 pm

Dokładnie, trzeba wykręcić całą rurkę,wtedy wychodzi bez problemu, nowy bagnet w serwisie Skaczkowskiego na Żoliborzu 2 lata temu płaciłem niecałe 20zł
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

dusk1981
Posty: 9
Rejestracja: 15 wrz 2015 09:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dusk1981 » 25 wrz 2015 10:05 pm

Cała rurkę? Jak to zrobic? Po prostu złapać rurkę na gorze i ja odkręcić normalnie czyli w lewo?

koneffka
Posty: 33
Rejestracja: 27 sie 2015 04:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: koneffka » 08 gru 2016 10:19 am

Witam,

W nawiązaniu do wątku pytanie czym odkręcic rurkę? Nie można jej niczym złapać. Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”