zły olej stukanie w silniku Verbea
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=27655#27655luki009 pisze:będziesz jedyny który postawił na naprawę i mu się udało
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
ja jeszcze pytanie mam - serio takie coś może się zdarzyć jeśli jest na wskaźniku olej na minimum? to po co jest ta podziałka min - max? mogli dla bezpieczeństwa podnieść trochę min i nie było by problemu...
może verbea przez dłuższy czas miał poziom dużo poniżej minimum? albo jakiś inny defekt silnika...?
może verbea przez dłuższy czas miał poziom dużo poniżej minimum? albo jakiś inny defekt silnika...?
Poziom miałem minimum. Jak długo to nie wiem. (Tego feralnego dnia rano sprawdzałem i było troche powyżej minimum a w planach za 2 dni miałem zmieniać olej) Zauważ, że jeździłem na złym oleju (10w30 półsyntetyk) to też mogło się przyczynić. Pozdrawiam
Gość od którego kupiłem graty miał to samo w 300M i mówił mi że już jest 2 lata po takim zabiegu i wszystko lata aż miło.
Gość od którego kupiłem graty miał to samo w 300M i mówił mi że już jest 2 lata po takim zabiegu i wszystko lata aż miło.
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
- Lokalizacja: Siewierz
- Samochód: Opel Insignia
Dziwi mnie jedna rzecz tzn. moja żona jeździ PT Cruiserem, który przyjechał z USA (jako nówka) i przez pierwsze 2 lata i 80 tyś km był serwisowany w niemieckich serwisach Chryslera i od początku zalewany był olejem 10w40 (książka serwisowa), później ja serwisowałem go w ASO Zabrze i dalej jest zalewany 10w40 a już ma przejechane 160 tyś.
Wiec w czym jest problem nie wydaje mi się, że wkładają inne silniki do aut wysyłanych na Europe dostosowanych do naszych standardów, tym bardziej, że w książce pisze o takim samym oleju jak w naszych autach 10w30 lub 5w30.
Moim zdaniem jedyny powód to niski poziom oleju, a nie jego lepkość
np..
Klasa lepkości oleju - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.
Oleje np. 15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich.
Wiec w czym jest problem nie wydaje mi się, że wkładają inne silniki do aut wysyłanych na Europe dostosowanych do naszych standardów, tym bardziej, że w książce pisze o takim samym oleju jak w naszych autach 10w30 lub 5w30.
Moim zdaniem jedyny powód to niski poziom oleju, a nie jego lepkość
np..
Klasa lepkości oleju - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.
Oleje np. 15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich.
nie ma tak że i 10w30 i 5w30 pasuje do tego samego silnika(5w30) 3.8V6Pawel1980 pisze:w naszych autach 10w30 lub 5w30
Auto które jeździło w usa na 10w30 zaznaczam mineralnym , nie możesz zalewać go potem pół syntetykiem!Dlaczego chyba nie muszę opisywać.Pawel1980 pisze:Wiec w czym jest problem nie wydaje mi się, że wkładają inne silniki do aut wysyłanych na Europe dostosowanych do naszych standardów,
[ Dodano: Pią Lis 09, 2012 20:49 ]
To jest olej mineralny, europejski standard jest inny niż Amerykanski,dlatego chrysler powinien jeździć na oleju dedykowanym przez chryslera,nawet w instrukcji wyraźnie jest napisane że tylko olej ze znakiem API którrego żaden olej "eu" nie posiadaPawel1980 pisze:15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich.
American Petroleum Institute (API) Olej silnikowy
Symbol identyfikacyjny
Ten symbol oznacza, że olej ma
certyfikowany przez Amerykańskie
Petroleum Institute (API).
producent zaleca jedynie
API oleje Certyfikowany silnika.
Lepkość oleju silnikowego (SAE Grade) - 3,5 litra
silniki
i tylko taki olej się stosuje.
Ogólnie jeszcze dodam iż silniki chrysler-dodge 2.7,3.5,4.7 i5.7 cierpią na ta samą wadę słabe smarowanie skrzyni korbowej dlatego stan i jakość(typ)mają ogromny wpływ na pracę tych elementów...
Ostatnio zmieniony 09 lis 2012 08:57 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 3 razy.
Gas-guzzler
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Kolego Pawel1980 zobacz te opisy czym się one różnią jest zasadnicza różnica między tymi olejamiPawel1980 pisze:Dziwi mnie jedna rzecz tzn. moja żona jeździ PT Cruiserem, który przyjechał z USA (jako nówka) i przez pierwsze 2 lata i 80 tyś km był serwisowany w niemieckich serwisach Chryslera i od początku zalewany był olejem 10w40 (książka serwisowa), później ja serwisowałem go w ASO Zabrze i dalej jest zalewany 10w40 a już ma przejechane 160 tyś.
http://allegro.pl/petro-canada-supreme- ... 89290.html
http://allegro.pl/10w30-10w-30-supreme- ... 22569.html
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
- Lokalizacja: Siewierz
- Samochód: Opel Insignia
Czyli serwis chryslera sam nie wie co robi.
Podpowiedzcie czy wymieniać po tylu tysiącach olej w PT na właściwy? a jeżeli tak to na jaki syntetyk czy mineralny?
Podpowiedzcie czy wymieniać po tylu tysiącach olej w PT na właściwy? a jeżeli tak to na jaki syntetyk czy mineralny?
Ostatnio zmieniony 09 lis 2012 08:55 pm przez pawel1980, łącznie zmieniany 1 raz.
Serwis leje co ma.
Ja miałem to samo klekotanie, efekt jak garść śrub wyrzucona do wiadra. Wlewalem wtedy castrol 5w40.
Po naprawie silnika i zmianie oleju na mopar 10w30 wszystko działa prawidłowo i cicho i tak juz przez 2 lata blisko 55 000 km.
Panowie nie lejcie nic innego jak mopar 10w30 lub petrocanada 10w30
Ja miałem to samo klekotanie, efekt jak garść śrub wyrzucona do wiadra. Wlewalem wtedy castrol 5w40.
Po naprawie silnika i zmianie oleju na mopar 10w30 wszystko działa prawidłowo i cicho i tak juz przez 2 lata blisko 55 000 km.
Panowie nie lejcie nic innego jak mopar 10w30 lub petrocanada 10w30
XmaX
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
- Lokalizacja: Siewierz
- Samochód: Opel Insignia
Dzięki za podpowiedz. Tylko aż mnie świerzbi aby jechać do ASO i troszkę im nawkładać słowami bo powinni ponosić konsekwencje takich drogich błędów, a ja się zasugerowałem i moja packa też śmiga na tym oleju 10w40, szczęście tylko że użytkuje na co dzień samochód służbowy, a pacifica zrobiła na tym oleju tylko (albo już) 5 tyś km.
Chyba do odratowania wymianą oleju na prawidłowy:)
Chyba do odratowania wymianą oleju na prawidłowy:)
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Czytam sobie w tym wątku i innych debaty na temat oleju silnikowego. Przez pewien czas nie wiedziałem co mam zalać, wiadomo każdy chce jak najlepiej dla swojego silnika. Poprzedni właściciel zalał Castrol10W40 auto przejeździło na tym 7000 km. Coś tam wiem na temat olei uczyłem się na różnych kursach.
W rezultacie stwierdziłem jednak że najlepiej będzie jak zaleję to co jest napisane na korku, nie ma co być mądrzejszym od producenta.
Zalałem Mopar10W30 i na dolewki dobrałem Castrol10W30 o tych samych parametrach.
W rezultacie stwierdziłem jednak że najlepiej będzie jak zaleję to co jest napisane na korku, nie ma co być mądrzejszym od producenta.
Zalałem Mopar10W30 i na dolewki dobrałem Castrol10W30 o tych samych parametrach.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
arturhhh
Ten pierwszy jeśli to Mobil to również syntetyk
bez względu czy jest z europejskiego czy z amerykańskiego rynku
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-30.aspx
Powiem więcej na Polskim rynku Mobil 10w30 znalazłem tylko do kosiarek
http://www.ceneo.pl/Oleje_silnikowe;szu ... obil+10w30
///////////////////////////////////////////////////////////
Kurcze wiedziałem żeby swojego auta nie dawać oprychom co się na olejach nawet nie znają.
A dodam jeszcze że oleje mineralne stosowane w naszych autach mają grubszy film olejowy od syntetyków i API czy to w Moparze czy Castrolu jest oznaczone symbolem SM co mówi nam o najwyższej jakości.
Ten pierwszy jeśli to Mobil to również syntetyk
bez względu czy jest z europejskiego czy z amerykańskiego rynku
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-30.aspx
Powiem więcej na Polskim rynku Mobil 10w30 znalazłem tylko do kosiarek
http://www.ceneo.pl/Oleje_silnikowe;szu ... obil+10w30
///////////////////////////////////////////////////////////
Kurcze wiedziałem żeby swojego auta nie dawać oprychom co się na olejach nawet nie znają.
A dodam jeszcze że oleje mineralne stosowane w naszych autach mają grubszy film olejowy od syntetyków i API czy to w Moparze czy Castrolu jest oznaczone symbolem SM co mówi nam o najwyższej jakości.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
API jakiej ma być klasy?
W instrukcji Pacifiki z 2004 jest napisane że można stosować olej syntetyczny i taki leję.
5w30 Texaco Energy API : CF , SL.
Pacifica ma już 288 000.
Mogę zalać 10w30 ale po co gorszy?
A tutaj wyszukiwarka pennzoil:
http://lubematch.pennzoil.com/recommend ... &brand=121
A tu ciekawostka:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0f4eed6f82
W instrukcji Pacifiki z 2004 jest napisane że można stosować olej syntetyczny i taki leję.
5w30 Texaco Energy API : CF , SL.
Pacifica ma już 288 000.
Mogę zalać 10w30 ale po co gorszy?
A tutaj wyszukiwarka pennzoil:
http://lubematch.pennzoil.com/recommend ... &brand=121
A tu ciekawostka:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0f4eed6f82
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
qba
Ten olej który stosujesz jest bardzo uniwersalny
5w30 Texaco Energy
CF do silników wysokoprężnych z pośrednim wtryskiem paliwa
CL do wszystkich silników benzynowych do 2004r
Pobawiłem się tym twoim linkiem do oleju Pnnzoil i wyszło że do Pacificy2004 zalecany jest 5W30 a powyżej 2004 10W30
qba który olej jest lepszy a który gorszy to sprawa dyskusyjna.
Ja sądzę że moja Packa najbardziej lubi mineralny Mopar 10W30 API:SM
Ten olej który stosujesz jest bardzo uniwersalny
5w30 Texaco Energy
CF do silników wysokoprężnych z pośrednim wtryskiem paliwa
CL do wszystkich silników benzynowych do 2004r
Pobawiłem się tym twoim linkiem do oleju Pnnzoil i wyszło że do Pacificy2004 zalecany jest 5W30 a powyżej 2004 10W30
qba który olej jest lepszy a który gorszy to sprawa dyskusyjna.
Ja sądzę że moja Packa najbardziej lubi mineralny Mopar 10W30 API:SM
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Myślę że dwie pierwsze pozycje rozwieją wątpliwościqba pisze:Jest jedno małe ale:
czy aby na pewno jest to mineralny?
http://www.nokaut.pl/szukaj/oleje-silni ... ie-1l.html
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
qba
wynika to stąd czy to minerał czy syntetyk
http://sklepjeep.redcart.pl/p/1518/1351 ... ysler.html
http://allegro.pl/olej-10w30-mineralny- ... 83426.html
wynika to stąd czy to minerał czy syntetyk
http://sklepjeep.redcart.pl/p/1518/1351 ... ysler.html
http://allegro.pl/olej-10w30-mineralny- ... 83426.html
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012 12:47 am przez UV, łącznie zmieniany 2 razy.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Jaki olej?? Skorzystaj z tego linka: http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074467
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
Jutro odbieram auto
Wymienione:
Wał (nowy)
Komplet panewek
Rozrząd
Komplet uszczelek i uszczelniaczy
11 popychaczy
Pompa olejowa (złapała opiłki z naruszonego korbowodu)
Zrobione planowanie głowic itp
Wszystko na oryginalnych częściach
Cena części + robocizna 9500PLN
Nauczka bezcenna
Autko ma u mnie dożywocie. Jak już będzie na podwórku to chyba będę w niej spał:)
Pozdrawiam
Wymienione:
Wał (nowy)
Komplet panewek
Rozrząd
Komplet uszczelek i uszczelniaczy
11 popychaczy
Pompa olejowa (złapała opiłki z naruszonego korbowodu)
Zrobione planowanie głowic itp
Wszystko na oryginalnych częściach
Cena części + robocizna 9500PLN
Nauczka bezcenna
Autko ma u mnie dożywocie. Jak już będzie na podwórku to chyba będę w niej spał:)
Pozdrawiam
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
verbea,
Trzeba przyznać że niemało.
Nauka bezcenna - za wszystko inne zapłacisz .... (sam wiesz czym).
Pozdrawiam
M
Trzeba przyznać że niemało.
Nauka bezcenna - za wszystko inne zapłacisz .... (sam wiesz czym).
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
cóż... przykro słyszećkarlo1102 pisze:Szkoda tylko, że po fakcie...
moim zdaniem jeśli chcesz autkiem jeszcze pojeździć, to wymiana całego silnika ma senskarlo1102 pisze:kwestia: wymiana czy remont silnika?
tylko jeżeli znasz historie dawcy, a i tak nie daje to gwarancji że za chwilę nie znajdziesz się w punkcie wyjścia (oczywiście dotyczy to używanego silnika)
remont na oryginalnych częściach w przyzwoitym serwisie daje gwarancje dłuższego spokojnego użytkowania, ale minusem są oczywiście koszty - wybór trudny - nie zazdroszczę ;(
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
No właśnie te koszty mogą sięĂ okazać podwojeniem sumy za używkę. Mam okazję kupna silnika z rozbitka sprowadzonego świeżo z USA. Silnik jeszcze nie wyjęty, więc można osłuchać. Chyba jednak zdecyduję się na tę opcję. Inna sprawa, że na pewno chciałbym jeszcze trochę Packą pojeździć. Zdołałem tylko niecałe 10 tys. km
Jak chcesz to zadzwoń to pogadamy. Mam w tym doświadczenie (i w remontowaniu i w gadaniu:)). Będę też namawiał do remontu. Sam jestem już ponad 50 tys po remoncie i nie żałuje że go zrobiłem.
Nie pisz że koszty 2 x wyższe tylko dokładnie policz
Nowy słupek około 4-5 tys
rozrząd 1500
olej + filtr 250
świece - około 200-300zł
robocizna około 1500
Pamiętaj że rozrząd i inne eksploatacyjne rzeczy trzeba wymienić bo i tak wszystko na wierzchu a przecież nie wiesz nic o dawcy poza tym co Ci powie handlarz.
Nie pisz że koszty 2 x wyższe tylko dokładnie policz
Nowy słupek około 4-5 tys
rozrząd 1500
olej + filtr 250
świece - około 200-300zł
robocizna około 1500
Pamiętaj że rozrząd i inne eksploatacyjne rzeczy trzeba wymienić bo i tak wszystko na wierzchu a przecież nie wiesz nic o dawcy poza tym co Ci powie handlarz.