zły olej stukanie w silniku Verbea

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 08 lis 2012 05:18 pm

rozumiem że remont silnika dołu robisz?
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012 08:28 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gas-guzzler

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 08 lis 2012 06:00 pm

Tak robię kupiłem już wał + panewki i komplet uszczelek (wszystko MOPAR) Ile za ten korbowód z tłokiem?

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 08 lis 2012 08:01 pm

verbea pisze:Tak robię kupiłem już wał + panewki i komplet uszczelek
jak wyjdzie oki,a myślę że tak(jeśli góra jest ok)no to będziesz jedyny który postawił na naprawę i mu się udało :) Gratuluje!!!Sam jestem ciekaw finału :P
Gas-guzzler

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 08 lis 2012 08:16 pm

Dzięki. O całej naprawie poinformuję w innym watku. Pozdrawiam
Temat zamknięty

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 lis 2012 06:26 am

luki009 pisze:będziesz jedyny który postawił na naprawę i mu się udało
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=27655#27655
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 09 lis 2012 09:40 am

czytałem tego posta,ale on tam robił tez górę silnika,a Krzysiek bedzie dół robił tylko.A tak po za tym ma ktoś kontakt Artek69 czy nadal chodzi mu ten silnik,czy sprzedał?
Gas-guzzler

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 09 lis 2012 11:14 am

ja jeszcze pytanie mam - serio takie coś może się zdarzyć jeśli jest na wskaźniku olej na minimum? to po co jest ta podziałka min - max? mogli dla bezpieczeństwa podnieść trochę min i nie było by problemu...

może verbea przez dłuższy czas miał poziom dużo poniżej minimum? albo jakiś inny defekt silnika...?

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 09 lis 2012 11:32 am

Poziom miałem minimum. Jak długo to nie wiem. (Tego feralnego dnia rano sprawdzałem i było troche powyżej minimum a w planach za 2 dni miałem zmieniać olej) Zauważ, że jeździłem na złym oleju (10w30 półsyntetyk) to też mogło się przyczynić. Pozdrawiam
Gość od którego kupiłem graty miał to samo w 300M i mówił mi że już jest 2 lata po takim zabiegu i wszystko lata aż miło.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 09 lis 2012 11:49 am

10w30 jest prawidłowy - Ty chyba na 10w40 jeździłeś - żeby ktoś się nie zasugerował później czytając ten post...

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 09 lis 2012 12:03 pm

Ok 10w40 półsyntetyk a powinienem na 10w30 mineralny

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 09 lis 2012 05:15 pm

PelEe pisze: 10w30 jest prawidłowy
nie jest prawidłowy jeżeli jest to europejski olej,za wielką wodą inaczej określa się typy olejów niż w europie.Dla przykładu Castrol 10W30 to też pół syntetyk a olej Petrocanada 10w30 to mineralny w technologi płuczącej.
Gas-guzzler

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 09 lis 2012 05:48 pm

Dziwi mnie jedna rzecz tzn. moja żona jeździ PT Cruiserem, który przyjechał z USA (jako nówka) i przez pierwsze 2 lata i 80 tyś km był serwisowany w niemieckich serwisach Chryslera i od początku zalewany był olejem 10w40 (książka serwisowa), później ja serwisowałem go w ASO Zabrze i dalej jest zalewany 10w40 a już ma przejechane 160 tyś.

Wiec w czym jest problem nie wydaje mi się, że wkładają inne silniki do aut wysyłanych na Europe dostosowanych do naszych standardów, tym bardziej, że w książce pisze o takim samym oleju jak w naszych autach 10w30 lub 5w30.
Moim zdaniem jedyny powód to niski poziom oleju, a nie jego lepkość

np..
Klasa lepkości oleju - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.
Oleje np. 15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 09 lis 2012 08:39 pm

Pawel1980 pisze:w naszych autach 10w30 lub 5w30
nie ma tak że i 10w30 i 5w30 pasuje do tego samego silnika(5w30) 3.8V6
Pawel1980 pisze:Wiec w czym jest problem nie wydaje mi się, że wkładają inne silniki do aut wysyłanych na Europe dostosowanych do naszych standardów,
Auto które jeździło w usa na 10w30 zaznaczam mineralnym , nie możesz zalewać go potem pół syntetykiem!Dlaczego chyba nie muszę opisywać.

[ Dodano: Pią Lis 09, 2012 20:49 ]
Pawel1980 pisze:15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich.
To jest olej mineralny, europejski standard jest inny niż Amerykanski,dlatego chrysler powinien jeździć na oleju dedykowanym przez chryslera,nawet w instrukcji wyraźnie jest napisane że tylko olej ze znakiem API którrego żaden olej "eu" nie posiada
American Petroleum Institute (API) Olej silnikowy
Symbol identyfikacyjny
Ten symbol oznacza, że olej ma
certyfikowany przez Amerykańskie
Petroleum Institute (API).
producent zaleca jedynie
API oleje Certyfikowany silnika.
Lepkość oleju silnikowego (SAE Grade) - 3,5 litra
silniki
i tylko taki olej się stosuje.
Ogólnie jeszcze dodam iż silniki chrysler-dodge 2.7,3.5,4.7 i5.7 cierpią na ta samą wadę słabe smarowanie skrzyni korbowej dlatego stan i jakość(typ)mają ogromny wpływ na pracę tych elementów...
Ostatnio zmieniony 09 lis 2012 08:57 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 3 razy.
Gas-guzzler

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 09 lis 2012 08:49 pm

Pawel1980 pisze:Dziwi mnie jedna rzecz tzn. moja żona jeździ PT Cruiserem, który przyjechał z USA (jako nówka) i przez pierwsze 2 lata i 80 tyś km był serwisowany w niemieckich serwisach Chryslera i od początku zalewany był olejem 10w40 (książka serwisowa), później ja serwisowałem go w ASO Zabrze i dalej jest zalewany 10w40 a już ma przejechane 160 tyś.
Kolego Pawel1980 zobacz te opisy czym się one różnią jest zasadnicza różnica między tymi olejami

http://allegro.pl/petro-canada-supreme- ... 89290.html

http://allegro.pl/10w30-10w-30-supreme- ... 22569.html
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 09 lis 2012 08:53 pm

Czyli serwis chryslera sam nie wie co robi.
Podpowiedzcie czy wymieniać po tylu tysiącach olej w PT na właściwy? a jeżeli tak to na jaki syntetyk czy mineralny?
Ostatnio zmieniony 09 lis 2012 08:55 pm przez pawel1980, łącznie zmieniany 1 raz.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 09 lis 2012 08:55 pm

Mineralny api
Gas-guzzler

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 09 lis 2012 09:22 pm

Panowie a czy nasze mineralne 15w40 bardzo się róznią. Tylko nie krzyczcie że pytam bo ja po takiej nauczce będe przestrzegał zaleceń a olej będzie miał wysoki stan:)

xmax
Posty: 190
Rejestracja: 31 mar 2009 12:34 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: xmax » 09 lis 2012 09:30 pm

Serwis leje co ma.
Ja miałem to samo klekotanie, efekt jak garść śrub wyrzucona do wiadra. Wlewalem wtedy castrol 5w40.
Po naprawie silnika i zmianie oleju na mopar 10w30 wszystko działa prawidłowo i cicho i tak juz przez 2 lata blisko 55 000 km.

Panowie nie lejcie nic innego jak mopar 10w30 lub petrocanada 10w30
XmaX

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 09 lis 2012 11:20 pm

Dzięki za podpowiedz. Tylko aż mnie świerzbi aby jechać do ASO i troszkę im nawkładać słowami bo powinni ponosić konsekwencje takich drogich błędów, a ja się zasugerowałem i moja packa też śmiga na tym oleju 10w40, szczęście tylko że użytkuje na co dzień samochód służbowy, a pacifica zrobiła na tym oleju tylko (albo już) 5 tyś km.

Chyba do odratowania wymianą oleju na prawidłowy:)

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 11 lis 2012 12:17 am

mam pytanie w takim razie co mam lac do 4,0
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 11 lis 2012 12:42 am

arturhhh pisze:mam pytanie w takim razie co mam lac do 4,0
A co masz napisane na korku wlewu oleju ? :O
odpowiadam pytaniem na pytanie :mrgreen:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 11 lis 2012 11:25 am

Czytam sobie w tym wątku i innych debaty na temat oleju silnikowego. Przez pewien czas nie wiedziałem co mam zalać, wiadomo każdy chce jak najlepiej dla swojego silnika. Poprzedni właściciel zalał Castrol10W40 auto przejeździło na tym 7000 km. Coś tam wiem na temat olei uczyłem się na różnych kursach.
W rezultacie stwierdziłem jednak że najlepiej będzie jak zaleję to co jest napisane na korku, nie ma co być mądrzejszym od producenta.
Zalałem Mopar10W30 i na dolewki dobrałem Castrol10W30 o tych samych parametrach.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 11 lis 2012 12:08 pm

sae10w30 a mobil 5w30 jaka jest rożnica

[ Dodano: Nie Lis 11, 2012 12:25 ]
drugi to syntetyk a pierwszy ?
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 11 lis 2012 01:23 pm

arturhhh pisze: pierwszy
Jeśli to jest Mopar lub petro-canada to jest olej mineralny
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 11 lis 2012 01:43 pm

cw takim razie w warsztacie zalali mi lipę

[ Dodano: Nie Lis 11, 2012 13:45 ]
chodzi mi o to ze zalewali nie majac pojecia o oznaczeniach amerykanskich i europejskich
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 11 lis 2012 04:32 pm

arturhhh
Ten pierwszy jeśli to Mobil to również syntetyk
bez względu czy jest z europejskiego czy z amerykańskiego rynku
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-30.aspx
Powiem więcej na Polskim rynku Mobil 10w30 znalazłem tylko do kosiarek
http://www.ceneo.pl/Oleje_silnikowe;szu ... obil+10w30
///////////////////////////////////////////////////////////
Kurcze wiedziałem żeby swojego auta nie dawać oprychom co się na olejach nawet nie znają.
:S
A dodam jeszcze że oleje mineralne stosowane w naszych autach mają grubszy film olejowy od syntetyków i API czy to w Moparze czy Castrolu jest oznaczone symbolem SM co mówi nam o najwyższej jakości.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 11 lis 2012 07:11 pm

API jakiej ma być klasy?
W instrukcji Pacifiki z 2004 jest napisane że można stosować olej syntetyczny i taki leję.
5w30 Texaco Energy API : CF , SL.
Pacifica ma już 288 000.
Mogę zalać 10w30 ale po co gorszy?
A tutaj wyszukiwarka pennzoil:
http://lubematch.pennzoil.com/recommend ... &brand=121

A tu ciekawostka:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0f4eed6f82

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 11 lis 2012 10:21 pm

qba
Ten olej który stosujesz jest bardzo uniwersalny
5w30 Texaco Energy
CF do silników wysokoprężnych z pośrednim wtryskiem paliwa
CL do wszystkich silników benzynowych do 2004r
Pobawiłem się tym twoim linkiem do oleju Pnnzoil i wyszło że do Pacificy2004 zalecany jest 5W30 a powyżej 2004 10W30
qba który olej jest lepszy a który gorszy to sprawa dyskusyjna.
Ja sądzę że moja Packa najbardziej lubi mineralny Mopar 10W30 API:SM
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 11 lis 2012 11:40 pm

Jest jedno małe ale:
czy aby na pewno jest to mineralny?
Nawet ze zdjęć z aso to nie wynika.
Pennzoil 10w30 to syntetic

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 12 lis 2012 12:03 am

qba pisze:Jest jedno małe ale:
czy aby na pewno jest to mineralny?
Myślę że dwie pierwsze pozycje rozwieją wątpliwości
http://www.nokaut.pl/szukaj/oleje-silni ... ie-1l.html
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 12 lis 2012 12:16 am

Ostatnio zmieniony 12 lis 2012 12:47 am przez UV, łącznie zmieniany 2 razy.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 12 lis 2012 06:58 am

Panowie czy jak już silnik będzie złożony to postępować z nim tak jak po kompletnym remoncie? tzn
Po pierwszym 1 tys kilometrów zmienić olej? I Jeździć jak na dotarciu?
Pewnikiem jest że będe go oszczędzał. Pozdrawiam

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 12 lis 2012 10:38 am

W opisie jest mineralny ale nie ma tego na pakowaniu i nawet w informacjach serwisowych.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 13 lis 2012 05:23 pm

Jaki olej?? Skorzystaj z tego linka: http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074467
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 21 lis 2012 10:27 pm

Ja już po wymianie z 10w40 na oryginał 10w30 Mopar i sumienie spokojne.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 27 lis 2012 07:12 pm

Jutro odbieram auto
Wymienione:
Wał (nowy)
Komplet panewek
Rozrząd
Komplet uszczelek i uszczelniaczy
11 popychaczy
Pompa olejowa (złapała opiłki z naruszonego korbowodu)
Zrobione planowanie głowic itp
Wszystko na oryginalnych częściach
Cena części + robocizna 9500PLN
Nauczka bezcenna
Autko ma u mnie dożywocie. Jak już będzie na podwórku to chyba będę w niej spał:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 lis 2012 07:16 pm

verbea,
Trzeba przyznać że niemało.
Nauka bezcenna - za wszystko inne zapłacisz .... (sam wiesz czym).
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 27 lis 2012 08:37 pm

no nieźle wyszło,ale z drugiej strony jaka satysfakcja z tego że na nowo zaczyna życie :)
Gas-guzzler

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 27 lis 2012 09:37 pm

Mam tylko nadzieję iż będzie wszystko ładnie śmigało bo w czerwcu trzeba do Ślesina przybyć. Pozdrawiam
Już jeżdzę!!! Śmiga aż miło. Czuję się jak w dniu zakupu.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 lis 2012 06:10 pm

verbea pisze:Już jeżdzę!!!
Gratuluję i życzę dalszej bez awaryjnej jazdy.
ps. jakim olejem zalałeś ??
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 lis 2012 06:30 pm

Po tak długiej lekturze i takich kosztach. Jedenym słusznym. Mopar 10w30:) Wymienione mam także uszczelniacze zaworowe. Może nie będzie brał oleju?:). Pozdrawiam i do zobaczenia w czerwcu

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 lis 2012 06:36 pm

Takiej odpowiedzi oczekiwałem :mrgreen:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 10 gru 2012 07:10 am

1000 kilometrów przejechał i czas na wymianę oleju.
P.S nie ubyło nic na bagnecie. Może poprzednio uciekał uszczelniaczami zaworowymi?
Pozdrawiam

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 11 gru 2012 08:21 pm

Powodzenia

karlo1102
Posty: 7
Rejestracja: 07 lip 2014 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: karlo1102 » 05 sie 2014 10:04 am

Przeczytałem ten i kilka podobnych wątków już kilkakrotnie. Szkoda tylko, że po fakcie... :(
Teraz tylko kwestia: wymiana czy remont silnika?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 05 sie 2014 10:20 am

karlo1102 pisze:Szkoda tylko, że po fakcie... :(
cóż... przykro słyszeć :/
karlo1102 pisze:kwestia: wymiana czy remont silnika?
moim zdaniem jeśli chcesz autkiem jeszcze pojeździć, to wymiana całego silnika ma sens
tylko jeżeli znasz historie dawcy, a i tak nie daje to gwarancji że za chwilę nie znajdziesz się w punkcie wyjścia :/ (oczywiście dotyczy to używanego silnika)
remont na oryginalnych częściach w przyzwoitym serwisie daje gwarancje dłuższego spokojnego użytkowania, ale minusem są oczywiście koszty - wybór trudny - nie zazdroszczę ;(
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

karlo1102
Posty: 7
Rejestracja: 07 lip 2014 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: karlo1102 » 05 sie 2014 01:24 pm

No właśnie te koszty mogą się okazać podwojeniem sumy za używkę. Mam okazję kupna silnika z rozbitka sprowadzonego świeżo z USA. Silnik jeszcze nie wyjęty, więc można osłuchać. Chyba jednak zdecyduję się na tę opcję. Inna sprawa, że na pewno chciałbym jeszcze trochę Packą pojeździć. Zdołałem tylko niecałe 10 tys. km :(

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 06 sie 2014 08:57 pm

Jak chcesz to zadzwoń to pogadamy. Mam w tym doświadczenie (i w remontowaniu i w gadaniu:)). Będę też namawiał do remontu. Sam jestem już ponad 50 tys po remoncie i nie żałuje że go zrobiłem.
Nie pisz że koszty 2 x wyższe tylko dokładnie policz
Nowy słupek około 4-5 tys
rozrząd 1500
olej + filtr 250
świece - około 200-300zł
robocizna około 1500

Pamiętaj że rozrząd i inne eksploatacyjne rzeczy trzeba wymienić bo i tak wszystko na wierzchu a przecież nie wiesz nic o dawcy poza tym co Ci powie handlarz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”