Pomoc w doborze oleju jestem zielony :(

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
kamilus185
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2013 04:19 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Pomoc w doborze oleju jestem zielony :(

Post autor: kamilus185 » 11 mar 2013 07:10 pm

Witam,

wiem, że na forum jest napisane jaki lać olej, czytałem temat Olej Silnik!!!

Poprzedni właściciel miał zalany silnik olejem:

Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4
PART SYNTHETIC
FOR GASOLINE CARS

W załączniku zdjęcie bańki oleju, którą dostałem od poprzedniego właściciela.

I teraz najważniejsze pytanie czy zostawić ten olej taki jaki jest ( tzn. przy wymianie bo się już zbliża) czy zmienić na inny olej, jeśli tak to jaki??

Liczę na waszą pomoc i wyrozumiałość jeśli temat jest tam gdzie nie powinien być :)
Załączniki
CAM00056.jpg

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 11 mar 2013 08:56 pm

Zmienić i to szybko na dedykowany dla samochodów z rodowodem amerykańskim :mrgreen:
Oryginał Mopar 10w30 jest to olej mineralny
zamiennik Petro Canada 10w30 też jest mineralny
Olej jaki teraz masz zalany to jest olej pół syntetyczny dedykowany dla samochodów europejskich.

Jeśli będziesz chciał kupić Petro Canadę Polecam ci tego dystrybutora http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... tro+kanada
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 11 mar 2013 09:59 pm

Przed remontem lałem taki olej na którym własnie jeździsz. Teraz leje już tylko Mopar

Michel
Posty: 146
Rejestracja: 20 mar 2011 06:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michel » 12 mar 2013 12:20 am

Tedi ma oczywiście rację. Ja tylko dodam od siebie, że przez pierwsze 2 lata stosowałem "MOPAR 10W30", następnie postanowiłem przejść na "PETRO CANADA 10W30" i muszę przyznać, że jestem bardziej zadowolony z tego drugiego (głównie ze względu na mniejsze branie oleju). Tak czy inaczej, są to chyba najbardziej optymalne oleje do naszych aut, a na dodatek w bardzo rozsądnej cenie!

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 12 mar 2013 03:47 pm

@up - podpinam sie pod to :) U mnie tez byl eksperyment z Castrolem 10W40, po czym zalalem Perto Canada 10W30 i jestem bardzo zadowolony. Polecam zrobic tak samo, Castrol to nie olej dla nas :D

bercik
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2012 11:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bercik » 12 mar 2013 09:19 pm

A co myślicie o marce ELF
Kupiłem w dobrej cenie 5l ELF-a 10w40,z tego co wyczytałem to jak najbardziej nadaje się do naszych Pacific.



ELF COMPETITION STI 10W40 jest najnowszej generacji, wielosezonowym olejem półsyntetycznym, zestawionym ze specjalnie wyselekcjonowanych bazowych olejów syntetycznych i mineralnych oraz dodatków uszlachetniających.
ELF COMPETITION STI 10W40 zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną ołowiową i bezołowiową. Może być stosowany w jeździe miejskiej i po autostradzie z dużą prędkością, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych. Szczególnie zalecany do silników zasilanych gazem propan-butan.

http://www.elf.com.pl/benzyna.php

Proszę o opinie w tym kierunku lub ewentualne porady. ;)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 mar 2013 09:48 pm

bercik,
Porównaj ze specyfikacja Chryslera a sam sobie odpowiesz.
Jako podstawowa rzecz - Chrysler dopuszcza stosowanie olejów o określonych lepkościach a Twoja propozycja już na starcie już tego warunku nie spełnia.
Druga rzecz to oznaczenie API - bez tego lipa
Na forum o olejach zostało napisane już chyba wszystko i jeszcze trochę. Warto na spokojnie przeczytać i wyrobić sobie zdanie - własne zdanie - a później zalać tym czym chcesz (byle nie słonecznikowym) i jeździć albo ze spokojną głową albo na własne ryzyko.
Na forum znajdziesz też przykłady kolegów, którzy ciutkę "wyszli przed orkiestrę" albo którzy "poszli na skróty" skutkiem czego bywały np. obrócone panewki. Co to oznacza tłumaczyć chyba nie muszę.

Namawiam do otwarcia maski silnika, spojrzenie na korek wlewu oleju - tam jest napisane jaki powinien być. A dalej albo szukaj oleju o takiej klasie z certyfikatem API albo prościej - poczytaj forum znajdziesz pełną informację jaki leją koledzy, albo lej co chcesz biorąc spore ryzyko na swoje barki.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 12 mar 2013 10:14 pm

Bercik u mnie pod warsztatem stoi Pacifica od marca ubiegłego roku jej właściciel właśnie jeździł na olejach wszelkiej maści bo uważał że jest mądrzejszy. Tak że jak chcesz dołączyć do grona posiadaczy z silnikami zatartymi to bardzo proszę lej olej według własnego uznania.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

kamilus185
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2013 04:19 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kamilus185 » 13 mar 2013 11:58 am

Powiem wam koledzy, że mam już mętlik w głowie. Zamówiłem petrocanade, a w miedzyczasie rozmawiałem z kilkoma osobami, i tak jedni mówią zeby lać 10w30 mopar lub petrocanada, inni żeby zostać przy 10w40 tylko castrol zmienić na mobila bo lepszy. Uzasadniają to tym że silnik ma mały przebieg oryginał 122 tys, taki olej lepiej dziala przy gazie, ma lepsze smarowanie w niższych temp. i przy rozruchu silnika i teraz jestem w kropce:( już sam nie wiem co zrobić

bercik
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2012 11:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bercik » 13 mar 2013 12:04 pm

Gdzie się kogo zapyta człowiek to różne poglądy i opinie. Ehh...Sam już nie wiem, chyba kupię Mopara 10w30, troszkę drożej zapłacę ale tak jak mówicie chłopaki będzie pewnie.
A przy okazji to może ktoś podpowie gdzie najtaniej kupie 5 l MOPAR-a 10w30? :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 mar 2013 12:34 pm

bercik, kamilus185,

Nie wiem co prawda z kim dyskutowaliście temat oleju do Pacifiki, ale jeżeli z jakimś serwisem, to regułą jest, że warsztat ma podpisaną umowę z jednym bądź dwoma dostawcami i w swoim dobrze pojętym interesie oferuje właśnie te oleje.
Olejów na rynku jest całe mnóstwo. Są mineralne, pólsyntetyczne, syntetyczne, do diesli i jeszcze pewnie wiele innych. W każdej grupie jw. są różne klasy lepkości. Na każdym opakowaniu nawet napisane jest jaki producent zaleca stosowanie tego czy innego oleju. Wśród producentów aut, którzy zalecają np. Castrola nie ma firmy Chrysler. Chrysler zaleca stosowanie olejów o konkretnej kategorii lepkościowej a dodatkowo posiadających certyfikat API. Europejskie firmy tego akurat nie mają (choć są wyjątki).
Będąc przy Castrolu - czy ktoś wie gdzie Castrol ma swoją rafinerię? Ja nie wiem. Wiem natomiast że Castrol jest marka handlową, pod którą sprzedawane są oleje kupowane przezeń z różnych rafinerii. Czy to daje coś do myślenia? Mnie dało.

I na koniec wrócę do początku.
Jestem zdania, że nie jest rozsądne zderzanie opinii w sprawie oleju porównując opinie "uniwersalnego warsztatu" z opinią kilkuset osobowego grona bezpośrednich użytkowników konkretnego auta. I nie tylko użytkowników ale i pasjonatów. Tak się składa, że nasza społeczność przećwiczyła już bodaj wszystko co przećwiczyć można było w Chryslerze Pacifica. I dodam nieskromnie, że pewnikiem nikt poza naszym gronem nie posiada tak bogatej wiedzy o tym samochodzie. Wielu "mądrych" a także mądrych bez cudzysłowów mogłoby się od nas wiele nauczyć.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

kamilus185
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2013 04:19 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kamilus185 » 13 mar 2013 01:09 pm

Więc petrocanada 10w30 bedzie lepsza niż mobil 10w40?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 mar 2013 01:21 pm

kamilus185,
Zdecydowanie
I mówi to praktyk co używał jednego a obecnie używa drugiego
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 13 mar 2013 05:59 pm

Poprzedni właściciel mojej packi przed sprzedażą świeżo wymienił olej, fakt był czyściutki na jakiś Castrol 10W 40 . Pierwsze co zrobiłem ze swoim nowym nabytkiem to spuściłem nie odpowiedni olej i zalałem to co producent zaleca a cenowo przecież wychodzi bardzo podobnie. Nawet gdyby Mopar był znacznie droższy to nie miał bym najmniejszych wątpliwości co mam zalać. Castrol jest świetnym olejem ale do innych aut.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 13 mar 2013 06:46 pm

też latam na petrocanada 10w30 i jest ok

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 13 mar 2013 06:54 pm

robiłem już 4 wymiany i zawsze jest to Mopar 10W30 i nie narzekam i nie szukam wynalazków :P

bercik
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2012 11:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bercik » 22 mar 2013 10:58 pm

Zakupiłem Mopara 10w30,niebawem wymiana. Dzięki za pomocne nakierowanie i info panowie.Bańka 4,4l, wziąłem dodatkowo jeszcze literek.Starczy?Ile wchodzi oleju do packi 3,5l?
Pozdrawiam.

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 23 mar 2013 10:30 am

do motoru 3,5l wchodzi 5,2 litra
moje cacuszko

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 23 mar 2013 04:09 pm

ja zawsze kupowalem 5szt po 1l i pół miałem zawsze na dolewki

bercik
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2012 11:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bercik » 24 mar 2013 12:34 pm

O.K.Dzięki za info, czyli starczy, a dolewek mam nadzieję że nie będzie. ;)

maciasty77
Posty: 136
Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: maciasty77 » 08 lis 2013 05:54 pm

Tom pisze:do motoru 3,5l wchodzi 5,2 litra
Ile oleju wchodzi do motoru 4.0 l ?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 08 lis 2013 06:09 pm

5,2l :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Si
Posty: 316
Rejestracja: 10 paź 2010 08:33 pm
Lokalizacja: Katowice
Samochód: BMW K1200GT + VW CC 2.0 TDI
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 5

Post autor: Si » 08 lis 2013 08:10 pm

bercik pisze:O.K.Dzięki za info, czyli starczy, a dolewek mam nadzieję że nie będzie. ;)
Dolewki zawsze są :)
Jestem lekomanem... ale spokojnie, biorę coś na to...
https://mototrasa.pl

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 lis 2013 11:29 pm

Si pisze: Dolewki zawsze są :)
Mniejsze lub większe ale są. Życzę tych pierwszych
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”