Wspomaganie/tylny most/PTU mętlik z olejami

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Wspomaganie/tylny most/PTU mętlik z olejami

Post autor: satalax » 12 wrz 2013 08:00 pm

Przeczytałem temat Zygi a mimo to mam mętlik z odpowiednim wyborem olejów
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... e+nap%EAdu

Po pierwsze odnośnie oleju do układu wspomagania... Na stronie usa olkusz do naszej packi są dwa rodzaje oleju do w/w układu... który wybrać do mojej packi? Zyga w powyższym wątku poleca olej ATF+4 a na stronie olkusza są dedykowane do tego układu, nie wiem tylko który z dwóch wybrać.

http://sklepjeep.redcart.pl/c/4000/wspo ... ysler.html

Mam wersje AWD z 2005 roku Limited

Druga sprawa to tylny most, na stronie olkusza wyraźnie przestrzegają żeby nie lać oleju 75W90 do mostów posiadających układ LSD (limited slip differential)

http://sklepjeep.redcart.pl/c/7424/most ... ysler.html

Czy są jakieś wersje packi z układem LSD? Na razie zakładam, że mam wybrać olej SAE 75W90
do wlewu po prawej stronie oraz do wlewu po lewej olej mopar atf+4 taki sam jak do skrzyni biegów (proszę o potwierdzenie)

http://sklepjeep.redcart.pl/p/3033/1351 ... ysler.html

Ostatnia sprawa to redyktor PTU Zyga w wątku piszę aby wybrać olej 75W90, rozumiem że to ten sam olej co w tylnym moście?

Jeśli coś pomieszałem to proszę mnie poprawić...
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 wrz 2013 08:21 pm

satalax,

Kieruj się wytycznymi zygi a będziesz jeździł i jeździł i jeździł.
To informacja nie wyssana z palca a z wytycznych producenta aut więc jakie dalsze zapewnienia Ci potrzebne?
A dla spokojnego sumienia możesz zajrzeć do instrukcji obsługi naszych aut. Nie mam pod ręką żadnego linka do pdf-a w necie ale z pewnością jak zechcesz to znajdziesz.
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 12 wrz 2013 09:16 pm

No dobra... ale Zyga podaje w swoim opisie żeby dodać dodatek uszlachetniający do tylnego mostu o numerze kodowym 05103522EA ale przecież ten dodatek jest do mostów posiadających LSD a olej mostu 75W90 GL5 MOPAR MS-9763 jest do aut nie posiadających LSD, nie bardzo rozumiem co jest grane... Niech ktoś mądrzejszy mi to wytłumaczy. Nawet w opisie jest napisane, że ten dodatek jest do oleju 75W140, a nie do 75W90

http://sklepjeep.redcart.pl/c/7424/most ... ysler.html

http://usaolkusz.istore.pl/pl/oryginaln ... 522ea.html
Live Long And Prosper

Szubert
Posty: 80
Rejestracja: 12 lut 2013 04:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szubert » 14 wrz 2013 12:09 am

No i tu masz rację, dodatek jest do polifta. Czyli tam gdzie do mostu jeszcze idzie prąd. Też mam 2005, i zalałem zgodnie z instrukcją 90. Żadnego dodatku. Chodzi, nie szumi, prawie nie cieknie ;-) (tylko tyle co musi - czyli spocone są półosie). A w wiskozę lejesz ten sam co do skrzyni. Choć jak zlewałem, to ten z mostu był popracowany, ale nie przepracowany, a ten z wiskozy czyściutki, jak nowy. Tak samo zresztą mam w skrzyni. 140 tys, (może poprzednik zmieniał - nie wiem, on też nie, ale serwisował do 96 tys w stanach) czysty, nieśmierdzący - ale dla spokojności przelałem wiskozę, most, i PTU ( tu z konieczności, bo uszczelnienie wału się zmęczyło).
Haribo jest !!! Pan Mieszko ;-)))

Szubert
+48600444492

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 24 wrz 2013 10:29 am

No to jestem po wymianie olei/olejów (chyba dwie formy są poprawne) i muszę powiedzieć że po wymianie w układzie wspomagania kierownica zdecydowanie lepiej chodzi. Nie buja na nierównościach jak poprzednio, jest sztywniejsza i większy opór stawia. Nie wiem co prawda jaki to ma związek z wymianą oleju no ale efekt końcowy jest pozytywny. Może dodam, że poprzednio kierownica tak lekko chodziła, że mogłem ją kręcić samym palcem natomiast przy prędkości około 140km/h na lekkich nierównościach strasznie bujała. Teraz jest idealnie :)

Olej w układzie to oryginalny mopar atf+4
Live Long And Prosper

bomberman
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2014 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bomberman » 27 mar 2015 07:03 pm

To w końcu jaki olej lać do tylnego mostu w rocznikach 2007-2008?
75W90 z dodatkiem do lsd czy bez tego dodatku? I jakie skutki mogą być jeśli się tego dodatku nie da?

pozdrawiam

gienio607
Posty: 147
Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring

Post autor: gienio607 » 27 mar 2015 11:22 pm

To tylko przekładnia, najważniejsze żeby była zalana. Lej tylko 75w90 bez żadnych dodatków. Chyba że masz jakieś wycieki.
Ja zalałem 75w90 synt (zamiennik za 30 zl/litr) . Zrobiłem 4 tyś. wszystko hula
Gienek

Arek_R
Posty: 46
Rejestracja: 14 lip 2014 01:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Arek_R » 18 lip 2015 09:59 am

Ja sie podłącze do tematu. Moja Packa ma 160tys. Walczę od kilku dni z tematem buczenia w tylnej części samochodu. Trochę myślałem nad tematem i zastanawiam sie czy nie jest to wina oleju. Pojechałem do Michała z J&M i on twierdził uparcie ze w polifcie nie wymienia sie oleju ani w PTU ani w tylnym moście, powiedział ze instrukcja serwisowa tego nie przewiduje ze tylko sie sprawdza a nie wymienia. Mam trochę metlik w głowie bo Michał jest polecany na forum a z drugiej strony z tego co wyczytalem w moście sie wymienia olej. Proszę Panowie o informacje jeszcze raz:
1. PTU wymieniać olej i co ile wymieniać
2. Most tył wymienać olej i co ile wymieniać
3. Wiskoza z tyłu tu wyczytałem ze jest bezobsługowa i to chyba jedyna informacja jaka sie zgadza z Michalem i forum.
4. Olej skrzynia Michał mówi że wymieniać co 50tys
5. Olej silnik sprawa jasna, ja wymieniać bede co 9tys.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”