Olej silnik - na jakim jeździcie ?

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 08 kwie 2014 03:49 pm

tedi pisze:zapomniałem że packi lubią łyknąć sobie oliwki
to 2 x 4l powinno starczyć?... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 08 kwie 2014 05:57 pm

Witam szanownych kolegów. Dużo tu wiadomości o oleju i zmianie. Trochę tego przeczytałem. Mętlik w głowie a i tak jakąś decyzję muszę podjąć. I nie stawiam już głupiego pytania jaki olej :D :D :D

Michel
Posty: 146
Rejestracja: 20 mar 2011 06:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michel » 08 kwie 2014 05:58 pm

dan366 pisze:ile wchodzi oleju do naszych autek?
Z tego co pamiętam to parokrotnie było już podawane na forum, że 5,2 l (wersja 3,5). Przy wymianie najlepiej jednak nie wlewać od razu całości oleju, aby nie przekroczyć stanu max na bagnecie. Ja zwykle wlewam ok. 4,5 litra, a następnie po uruchomieniu silnika i odczekaniu sprawdzam poziom (najlepiej na drugi dzień po wymianie) i wtedy uzupełniam ewentualny niedobór.

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 08 kwie 2014 06:13 pm

do 4.0 ile wchodzi? jedni piszą 4,5 inni 5,2 ????

[ Dodano: 08 Kwi 2014 06:34 pm ]
A jeszcze w kwestii oleju. Na korku jest 10W30 i temat prawie jasny. Natomiast doczytałem się iż do naszych aut z LPG 10 W40 hym i co dalej?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 08 kwie 2014 06:53 pm

ja pozostałem przy Mopar 10W30

w kwestii ilości fabryka mówi:

Engine Oil-With Filter

3.8 Liter Engines (SAE 5W-20, API Certified)
5.0 Quarts
4.7 liters

4.0 Liter Engines (SAE 10W-30, API Certified)
5.5 Quarts
5.2 liters
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 08 kwie 2014 07:22 pm

Kwestie oleju było rozpisywane wiele razy. Czy gdzieś w komorze silnika jest napisane że jeżeli auto jest na LPG to 10W40? Nie!!
Lej to co na korku a zaoszczędzisz sobie kłopotów.

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 09 kwie 2014 12:25 am

Mpspycha dzięki !!!! Verbea masz racje 200 % dziękuję. A jeszcze kwestia filterka.. Tam na stronie usaolkusz są dwa zestawy z różnymi filtrami. Który???

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 17 kwie 2014 11:51 pm

No i oliwka zmieniona. Mopar 10W30 i filterek mopar biały na zewnątrz. Hym milej jakby pracuje. Wrzuciłem 5 litrów rano sprawdzę stan.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 18 kwie 2014 08:55 am

Staraj się nie przekraczać 3-tys obrotów to mniej oleju będziesz dolewał.

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 19 kwie 2014 09:57 pm

To dlatego mi olej wciąga! Musze przestać jeździć na czerownym polu :mrgreen: ten silnik lubi olej, ale wymiana zawóru PCV skutkuje jak "zaszycie" alkoholika ;) W każdym razie u mnie ;)

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 09 sie 2014 06:52 pm

Witam kolegów. Dawno już nic nie pisałem. Chcę zapytać gdzie najlepiej i najtaniej kupić olej do packi oczywiście do silnika.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 wrz 2014 12:57 pm

Ja swoją Pace kupiłem zalaną Castrolem 10W40, niby silnik jak na swoje 280kkm ładnie pracuje, ale na dniach będę wymieniał na olej o specyfikacji jaką zaleca producent a dokładnie na taki
Obrazek

W swoich poprzednich Chryslerach też wracałem do oleju o specyfikacji jaką zalecał producent. Miałem Voyka jajko, jak go kupiłem miał przelatane 180kkm i niewiadomy olej. Zlałem olej plus jakiś środek do płukani silników i od razu wlałem Mobil 1 pełny syntetyk 10w30, na tym oleju zrobiłem dwie zmiany około 30kkm, potem nie chciało mi się sprowadzać oleju z USA, to zacząłem lać Valvoline MaxLife 5w30 i bez żadnych problemów przelatałem przeszło 40kkm, facet jak kupował samochód zeszłego roku to dziwił się że tak ładnie pracuje, bez stuków popychaczy na tylnej głowicy, co jest bolączką tych silników jak się używa niewłaściwego oleju.
Obrazek

Pózniej miałem jeszcze dwa Voyki żaby, pierwsza z przebiegiem 340kkm i zalałem ją PetroCanadą, było wszystko OK. Ostatniego Voyka z przebiegiem 200kkm zalewałem Valvoline MaxLife 5w30. Wszystkie te silniki brały olej w zależności od stylu jazdy, jak się je wkręcało powyżej 3000RPM to 500ml na 2kkm, jak się jeździło spokojnie to 500ml na 5kkm.
Próbowałem wszystkie rodzaje oleju, ale zawsze trzymając się specyfikacji jaką zaleca producent i nic złego z silnikami się nie działo. Mam nadzieje że też tak będzie z Pacą ;)
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 31 paź 2014 02:37 pm

Witam,

czy ktoś się orientuje czym różni się olej "Mopar 10w30"(o taki ) od "Mopar MaxPro 10w30" (o taki )? Obydwa są w sprzedaży i niby niczym się nie różnią, ale... No właśnie...

Pozdrawiam,
Przemek

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 31 paź 2014 03:35 pm

Pierwszy masz podany w jednym litrze poj. natomiast drugi w jednym galonie poj. i dlatego 3 zl roznicy

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 31 paź 2014 04:42 pm

Dzięki za odpowiedź, aczkolwiek czy pojemność skutkowałaby w zmianie nazwy produktu? Szczególnie że ta sugeruje, że mamy do czynienia z czymś ulepszonym - MaxPro.
Poza tym galon to 3,78541178 litra ;)
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 kwie 2015 02:02 am

aż miło popatrzyć, bo jest w czym wybierać, chyba skusze się tym razem na ten złoty Penzoil ;)
Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 01 kwie 2016 08:36 am

Nie znam się na tym, ale chcę kupić porządny zestaw. Wyczytałem że olej Mopar, albo Petro Canada, więc tego się trzymam. Pytanie o filtr. Czy filtr w tym zestawie jest godny polecenia, czy kupić osobno olej PETRO CANADA SUPREME 10w30 i osobno filtr Mopar?

http://sklepjeep.redcart.pl/p/1518/1351 ... ysler.html

MyaS
Posty: 111
Rejestracja: 01 mar 2016 08:33 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: MyaS » 01 kwie 2016 10:00 pm

Ja brałem ten zestaw z tego sklepu:

http://czesciusa.elblag.pl/pl/filtr-ole ... -2008.html

Polecam.

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 28 kwie 2016 12:00 pm

Zna ktoś ten olej? http://www.ravenol.de/en/products/usage ... 0w-30.html Ewentualnie proszę kogoś obcykanego w parametrach czy podchodzi do naszych aut?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 28 kwie 2016 12:33 pm

Parametry podchodzą ale..... Co cię skłania żeby że tak powiem eksperymentować? Marka dosyć stara ale w Polsce chyba egzotyczna dosyć... ;)

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 28 kwie 2016 08:59 pm

Mam jakieś uprzedzenie do mineralnego - najtańsza opcja. Parametr ma być 10w30 ale czy sysntetyk, pol czy inna mieszanina nie napisane. Byle parametry spełniał. O wyższości syntetyku do minerała nie będę pisać. a dlaczego Ravenol - bo po środku. Teraz mam PC 10w30 minerał, nastepny 5w30 PC- sysntetyk albo wyżej wymieniony wynalazek. Tylko w niskich temp wygląda na gęstszy niż PC.

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 28 kwie 2016 09:36 pm

morgal1
Nie znam tej marki, warto eksperymentować ?
Nie łatwiej zalać to co producent zaleca.
Ja mam natomiast uprzedzenia do stosowania czegoś innego niż producent zaleca.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016 12:05 am przez UV, łącznie zmieniany 1 raz.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 28 kwie 2016 09:49 pm

Producent zaleca 10w30 - a w tm wypadku Mopar - najprawdopodobniej minerał. Ktoś wie z którego roku jest o zalecenie? Myślę ze minimum kilkanaście lat. Temat byłby mniej ważny gdyby nie problemy z panewkami w naszych silnikach. Wiesiek rozbierał i w środku widział czarny twardy szlam, nagar
- co to znaczy każdy sam sobie odpowie. Ja w swojej spuściłem to co z usa przyjechało i to była czarna smoła. więc teraz muszę dbać na zapas i wybrać - oczywiście 10w30 ale w jakiej odmianie to jeszcze zdecyduję.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 29 kwie 2016 05:32 am

Ja bym radził coś bardziej znanego choć jak pisałem parametry jak najbardziej spełnia. A toretycznie jak ma parametry to będzie jeździć i być może bardziej znana marka będzie działać tylko na portwel i psychike, tu już nikt. Pewnej odpowiedzi nie udzieli ;)

gienio607
Posty: 147
Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring

Post autor: gienio607 » 29 kwie 2016 09:30 pm

Ja leje 10w30 Petro Canada. 10w30 to nie jest do końca olej mineralny. To olej mineralny w technologi syntetycznej (olej hydrosyntetyczny). Nie kupisz oleju 10w30 pełny syntetyk.
Olej czarny jak smoła wynikał z tego że był przejeżdżony. Ja wymieniam co 9 tyś. Olej przed wymianą był lekko brązowy. Przy tych olejach trzeba pilnować wymian. Przyklej sobie pod maską "JAZDA NA STARYM OLEJU POWODUJE IMPOTENCJE SILNIKA". Pozdrawiam
http://www.ekonaft.com.pl/firma/informa ... w-bazowych
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2016 07:11 am przez gienio607, łącznie zmieniany 1 raz.
Gienek

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 kwie 2016 09:43 pm

morgal1,
Auto jeździć będzie na absolutnie każdym oleju. Ja Ci nie odpowiem ile będzie jeździć.
Ja wyznaję zasadę wiary w słuszność zaleceń producenta i ją stosuję bez szkody dla któregokolwiek mojego auta, a jeżdżę ca' 5kkm miesięcznie. Są na forum osoby zgłaszające zdanie odrębne - nie mnie oceniać słusznie czy nie i jakie efekty przyniesie stosowanie tego zdania w najbliższym miesiącu, roku czy dowolnym innym okresie czy jakimkolwiek przebiegu. Może przyniesie a może nie - wszechwiedźmą nie zamierzam być.
Wiesz co mówi producent, wiesz co ty na to, wiesz co chcesz osiągnąć, jakimi środkami i dlaczego, więc Ty musisz zdecydować o wyborze drogi.
Życzę optymalnych i bezpiecznych dla auta decyzji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 29 kwie 2016 10:24 pm

Czym więcej czytam tym bardziej nie mogę pojąć w czym tak naprawdę jest problem z tym olejem? Producent mówi 10w30 Mopar i dla mnie to jest koniec gadki.
Każdy leje co uważa za stosowne na własne ryzyko.
Jeżeli u mnie padnie silnik to ja za to poniosę konsekwencje.
Leje Mopar i będę go lał do czasu, aż zmienię samochód!!
Podczas każdej wymiany olej który spuszczam jest lekko zabarwiony, ale to standard w każdym aucie.
Wytłumaczcie mi bo chyba jestem z innej planety, o co chodzi z tym olejem i w czym leży problem ciągłych przepychanek?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 kwie 2016 10:42 pm

pawel1980,
Nie jesteś sam.
Choć ja pamiętam wystąpienie naszej pani Premier w Brukseli, gdzie wyjaśniała jakieś kwestie. Ostateczna konkluzja była iż adwersarz musi żyć z odpowiedzią jaką uzyskał - odpowiedzią z której nic nie wynikało.
Na forum jest grupa zwolenników stosowania się do zaleceń producenta i druga grupa zwolenników poprawiania fabryki. Każdy ma prawo wyboru i stosowania własnych rozwiązań, Tak jedni jak i drudzy ponoszą skutki tak pozytywne jak i negatywne swoich decyzji.

Jest wszak też trzecia grupa - tych co mało wiedzą (bo nie muszą wiedzieć wszystkiego), co dopiero zaczynają przygodę z autem. Czytają jedno, czytają drugie i po lekturze wiedzą mniej niż wiedzieli przed. To jest problem. Nie co innego.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 30 kwie 2016 06:05 am

pawel1980, możemy się spierać co do marki oliwy choć to tak naprawdę nie ma sensu skoro zakładamy ze olej ma mieć. Parametry. Takie jak określa producent,,,auta

Ale ważniejsze jest żeby pilnować stanu i wymian,,,,
M, kto nie wie nic to jak poczyta. To sobie wybierze. ,które podejście do oliwy mu pasuje i ma dla niego ma sens,,, jeden kupi mopar,,, drugi coś innego markowego a trzeci. Popatrzy na cenę i wybierze to co najtańsze i pisze na tym lub nie 10 w 30. A moze,,,, 15w 40? Zależy co będzie :mrgreen:
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 30 kwie 2016 09:44 pm

"Ale ważniejsze jest żeby pilnować stanu i wymian" i tego należy się bezwzględnie trzymać. Ja startuję na Ravenolu 10w30 o wrażeniach napisze. Cena na start 67 za 4 litry.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 30 kwie 2016 10:01 pm

głodźillaryki pisze: kto nie wie nic to jak poczyta. To sobie wybierze. ,które podejście do oliwy mu pasuje i ma dla niego ma sens,,, jeden kupi mopar,,, drugi coś innego markowego a trzeci. Popatrzy na cenę i wybierze to co najtańsze i pisze na tym lub nie 10 w 30. A moze,,,, 15w 40? Zależy co będzie
Sęk w tym, że znaczna część osób zmotoryzowanych nie ma pojęcia jaki wpływ coś ma na coś innego. Jakość oleju i jego parametry to dla bardzo wielu użytkowników aut (nie mówię tu wyłącznie o społeczności forum ale w ogóle) czarna magia. Powiem więcej. Ci co dziś jeżdżą takim czy innym autem nie mają pojęcia co to za auto. Markę rozpoznają rzecz jasna. Model z grubsza też - choć bywają z tym kłopoty, ale jak idzie o typ auta to już zaczynają się schody. Problem odwieczny, problem dla właścicieli aut, problem dla ubezpieczycieli, dla warsztatów, dla całej branży motoryzacyjnej. A jak nie wiadomo co to za auto to skąd na Boga wiedzieć co w nim być powinno?

Ja ze swej strony chciałbym postawić puentę tematu.
Życzę absolutnie wszystkim, którzy korzystają z przysłowiowych 4 kółek, by przejechali bezawaryjnie tyle ile mają deklarowane współczesne auta. To już nie epoka Warszawy 223 gdzie 100.000 to był czas na naprawę główną silnika. To nie czasy olejów jedynie dostępnych w postaci Selektol jakikolwiek (benzyna) lub Superol jakiśtam (diesel)
Dzisiejsze auta bez kłopotu powinny przejechać krotność ówczesnej 100 tysięcznej normy. Warunek wszak jest jeden. Jak kto dba tak ma.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

gienio607
Posty: 147
Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring

Post autor: gienio607 » 30 kwie 2016 11:04 pm

pawel1980 pisze:Producent mówi 10w30 Mopar i dla mnie to jest koniec gadki.
Tak na prawdę co to jest MOPAR??
Czy zna ktoś firmę która produkuje: oleje, klocki, tarcze, świece, wahacze, amortyzatory, wały, panewki, felgi, wycieraczki, zderzaki, reflektory, chłodnice itd..... długo by wymieniać.
Wnioski ......
Nawiążę do oleju. Jest to olej produkowany przez zupełnie inną firmę, "Mopar" pewnie ma z nią podpisaną umowę i nakleja na butelkę swoją naklejkę i zawyża cene o swój zysk. Także możliwe że jeden z tych olejów, które były wymienione w tym temacie to właśnie MOPAR... tylko 50 % tańszy.
Pozdrawiam
Realista
Gienek

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 01 maja 2016 01:48 am

gienio607 pisze:Także możliwe że jeden z tych olejów, które były wymienione w tym temacie to właśnie MOPAR... tylko 50 % tańszy.
Pozdrawiam
Realista
Chodzi o oszczędność?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 01 maja 2016 12:02 pm

pawel1980, producent zaleca z naciskiem na zaleca ,,, nijako swój produkt,,, bo niby co miałby zalecac ? Konkurencję? Ale. Nie to jest tematem tego wątku,,,,
M, jak zwykle. Nie mogę co do większości się z tobą nie zgodzic :mrgreen:
Dodam jeszcze ze oszczędność w kupnie oleju zwykle raz do roku nie powinna być na pierszym miejscu,,,

gienio607, masz trochę racji. ,,, nie wnikając w temat. To co lejemy pod marką mopar ,Petro Kanada GM jest też w innych tańszych chodzi o chociażby bazę, ze ,,,
,,
nawet ful sintetik. Powstaje tak czy inaczej. Z dinozaurow :P
Ostatnio zmieniony 01 maja 2016 10:00 pm przez głodźillaryki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 maja 2016 02:21 pm

gienio607, głodźillaryki,
Może warto mówić o prawdzie obiektywnej a nie interpretacji...
1. Konia z rzędem temu który wskaże miejsce gdzie producent mówi "tylko MOPAR". Obiektywnie - producent mówi " olej o takich parametrach".
2. Co to jest MOPAR? Marka własna pod którą producent dostarcza to co jest potrzebne do obsługi produkowanych przez siebie aut. Części oznaczone marką MOPAR mają gwarancję producenta auta iż są odpowiednie i mają jakość OEM. Te części stosowane są ponadto przy fabrycznym montażu aut.
3. Czy ktoś widział jakąś część oznaczoną na opakowaniu logo Chrysler a nie Mopar? Chyba nie.
Co do samej marki (niekoniecznie firmy) Mopar. Pod tą marką dostarczane są blachy które produkuje Chrysler. Pod tą marką dostarczane są tarcze hamulcowe producentów zewnętrznych, pod tą marką dostarczane są elementy elektryczne i elektroniczne innych producentów niż Chrysler, pod tą marką dostanie ie oleje silikony i cokolwiek inne wymienione w katalogu części zamiennych. Producent nie musi wszystkiego sam produkować. Producent musi zapewnić dostępność wszystkiego w gwarantowanej jakości. Jak zorganizuje proces - ma pełną swobodę i sam sobie układa klocki te jak chce.

Nie ma producenta takiego jak Mopar, analogicznie jak nie ma petrochemii Mobil1. Zna ktoś petrochemię Castrol? Mam wymieniać dalej?

Pijesz piwo Carlsberg? A jest taki browar? To też tylko marka. Co w butelce? Nie wiesz ale pijesz. I jest git. I jest git nawet przy uwzględnieniu faktu, że alkohol szkodzi zdrowiu. Pewnie w myśl zasady:
"Alkohol Twój wróg - lej go w mordę"
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 01 maja 2016 04:17 pm

M. Masz rację i obszernie to wyjasniles.
;)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 maja 2016 09:53 pm

głodźillaryki pisze:Masz rację
Powiem nieskromnie - wiem. jak bym wiedział że racji nie mam to bym głupot nie pisał
głodźillaryki pisze: i obszernie to wyjasniles
A bo jednemu czasem wystarczy stwierdzenie w stylu "Jesteś jak kryształ. Jak kryształ nie zmącony znajomością rzeczy" a innemu czasami trzeba bardziej łopatologicznie, niejako "od przedszkola do Opola" - lub jak kto woli "...jak chłop krowie na rowie".

Może mam ochotę "dogodzić" każdemu???
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 01 maja 2016 11:57 pm

Dobra Pany zróbcie z tego konkret co bo mi się już zaczyna nie podobac ? Jest napisane 10w30 lateem zimą inny zmiana w zalezności od stylu i użytkowania samochodu to co tu roztrząsać tak ma być jak ktoś chce swoje normy wprowadzać to nich wprowadza na własny użytek i niech innym głowy nie zawraca. Widzę że wielu boli producent Mopar to niech leje innego producenta tylko 10w30 o odpowiediej specyfikacji i zakończcie ten temat.
Za czasów posiadania packi szukałem oleju którego packa będzie mniej łykać i niestety najmniej łykała 10w30 mało tego przez 6 lat nie miałem żadnego problemu.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 02 maja 2016 06:31 am

widlak, tym razem nie prowadzę kłótni z M. O wyższości jednego nad drugim ;) :mrgreen:
A mopar chyba nikogo nie boli, może cena zaboleć, ale jak już pisałem..... Można przyjąć że raz w roku wymiana, więc dołożyć że Stowe niż kupić coś.... ? Chyba można.... Z drugiej strony jednak .. Ten tańszy może być tak samo dobry (choć niekoniecznie) jak ten droższy... Wybór należy do nas :light: ;)

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 03 maja 2016 02:45 pm

Kiedyś była taka firma jak Daewoo. Robili wszystko , od gwoździ po statki. Olej też mieli :mrgreen:
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

gienio607
Posty: 147
Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring

Post autor: gienio607 » 03 maja 2016 08:51 pm

west26 pisze:Kiedyś była taka firma jak Daewoo. Robili wszystko , od gwoździ po statki. Olej też mieli :mrgreen:
Miałem kiedyś Matiza ... przelataliśmy nim 200 tys i nadal bratowa jeżdżi.

Olej Petro Canada spełnia specyfikacje Chrysler MS-6395: 10W-30.
Świece NGK też są tańsze w pudełkach NGK niż w Moparowskich.
Do skrzyni kupiłem Mopar (tu się bałem kombinować). Do silnika Petro canada 10w30 (już trzecia wymiana) + filtr Mopar. Parametrów oleju nigdy bym nie zmieniał (10w30)
Gienek

dolphin123
Posty: 30
Rejestracja: 12 kwie 2017 04:12 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dolphin123 » 21 maja 2017 10:33 am

mpspycha pisze:a pozostałem przy Mopar 10W30

w kwestii ilości fabryka mówi:

4.0 Liter Engines (SAE 10W-30, API Certified)
5.5 Quarts
5.2 liters
Cześć.
W mojej pacifice 4litrowej zalany jest aktualnie 10W40 gm motors...
Czy śmiało mogę wrócić do 10W30 Mopara czy lepiej zalewać dalej gm 10W40?

dolphin123
Posty: 30
Rejestracja: 12 kwie 2017 04:12 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dolphin123 » 27 maja 2017 02:25 pm

Podpowiecie Panowie?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 27 maja 2017 07:55 pm

dolphin123 pisze:Podpowiecie Panowie?
Ja bym wrócił do fabrycznej specyfikacji, nie koniecznie Mopar.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Post autor: Szymon » 02 cze 2017 02:05 pm

Ja z Castrola 5W40 (fuj) wróciłem do Mopara 10W30. Na zimnym silniku lepiej odpala.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 12 lip 2017 10:10 am

Panowie ja już sie w tym wszystkim pogubiłem. Piszecie, że 10w30 pełen syntetyk. Większość z Was leje Mopara.
Chciałem właśnie zamówić ten zestaw z usaolkusz Mopar olej + filtr
https://usaolkusz.pl/p/1518/1351689/fil ... ysler.html

Ale przecież to jest olej mineralny z tego co jest napisane. Wiec co jest grane?

Mało tego byłem w hurtowni olejów u gościa co ma dosłownie wszystko co z wiązane z olejem.
W swoim komputerku ma specyfikacje do praktycznie wszystkich aut.
On Pacifica ma w dziale europejskim (twierdzi, że tu chodzi o klimat) i mi powiedział, że specyfikacja oleju 5w30 pełen syntetyk

Sprawdziłem co mam wlane teraz (co na nalepce) i ostatnia wymiana była z olejem
Motul 8100 X-clean+ C3 5W30

Głowe urywa od tego wszystkiego

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 lip 2017 10:19 am

Pazik,
Znalazłeś na forum jak sądzę co mówi producent samochodu i co zaleca stosować.
Znalazłeś też na forum autorskie wypowiedzi rożnych użytkowników co do stosowania innych np. olejów.
Wybacz, ale pomimo że mam swoje zdanie w tej kwestii, to obecnie go nie wypowiem - byłoby to powtarzanie tego co wielokrotnie napisałem.
Ty natomiast masz swoją głowę i rozum i czytając różne stanowiska możesz sam ocenić co jest za a co przeciw. Co do Ciebie bardziej przemawia.
Jeśli zaś masz z tym trudność zawsze możesz zastosować metodę losowania:
Tu bór,
tu las,
tu nie maa,
tu wlazł
Albo entliczek pentliczek czerwony stoliczek...

Pamiętaj wszak, że skutki podjętej przez Ciebie decyzji w efekcie obciążają Ciebie - nie tego co wygłasza autorskie teorie.

Rozsądnych i rozważnych decyzji życzę
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 12 lip 2017 10:26 am

Nie do końca oto mi chodziło
Ja wiem co chce - dokładnie to co na korku - 10w30
Tylko, że Mopar 10w30 to Mineral
A PetraCanada 10w30 jest pełen syntetyk

Chodzi mi oto co w końcu zaleca producent autka

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 lip 2017 10:41 am

Pazik pisze:Tylko, że Mopar 10w30 to Mineral
A PetraCanada 10w30 jest pełen syntetyk
I jak to było wielokrotnie pisane:
Zalecenie producenta (bez wdawania się w szczegóły) to 10W30 o specyfikacji API cokolwiek i jest to właśnie minerał.
Zwróć uwagę, że PertoCanada 10W30 występuje w dwóch specyfikacjach - w tym minerał - więc ja konfliktu nie widzę. Zresztą taki właśnie stosowałem jak jeździłem bezawaryjnie 150.000km przez 3 lata Packą. Lałem minerał i miałem spokojną głowę.
Ty wybrać musisz sam - nikt za Ciebie decyzji nie podejmie. No chyba że zdasz się na warsztat, co ma podpisaną umowę olejową z np Castrolem, Mobilem, Lotosem lub kimkolwiek innym. Wówczas mogę zgadywać co Ci wleją.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2017 09:42 pm przez M., łącznie zmieniany 1 raz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 12 lip 2017 10:49 am

Zamówione - Mopar 10w30 :)
Dzięki za pomoc
Ja od zawsze zdania jestem, że fabryki nie ma co poprawiać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”