Olej silnik - na jakim jeździcie ?

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Re: Olej silnik !!!

Post autor: golden35 » 12 gru 2008 10:23 pm

A mnie w aso chryslera powiedzieli mobil 1 syntetyk

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 12 gru 2008 10:56 pm

Ja zalałem Mobil Łan syntetyk i jest OK. Z mojego skromnego doświadczenia{5 lat pracy na prototypowni} wiem że jeżeli silnik pobiera olej po przejechaniu 1000km to trzeba go zalać półsyntetykiem.A jeśli
i to nie pomaga to minerał,następnie remont silnika.Bro? Panie Boże uszlachetniaczy bo korbowód wyjdzie bokiem.

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 31 gru 2008 09:42 am

przydaloby się trochę informacji o olejach silnikowych, bo na razie jest tak że w każdym aso czy warsztacie każdy "fachowiec" plecie co mu wczoraj przyśniło się.
A jest tak - fabryka mówi SAE 10W/30 gdzie 10W - przeznaczony do pracy w zimie w temp otoczenia do -25 st C a /30 - do pracy w lecie w temp do 30 st C oraz API SM gdzie S -do silników benzynowych ( do diesla jest C)a kolejna litera to parametr jakości ( powyżej D to już jest niezła jakość)
nie wdając się w szczegóły oznacza to że możemy wlać dokładnie 5,3 l oleju ( do silnika 3,5 ) o symbolach SAE od 0W do 10W (zimowych) i /30 do do /60 ( letnich)
i symbolach API od SM do SX. Firma nie ma znaczenia

np SAE 10W/30 API SL -----niedobry ( za niskie parametry jakościowe API)
np SAE 15W/40 API SX -----niedobry ( za niskie parametry temperatury pracy SAE)
Choć wcale nie jest tak że silnik się rozwali , powiedzmy że zamiast 350 tys przejedziesz 300 tys

oleje o symbolach 0W i 5W uważane są za paliwooszczędne (?)

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 31 gru 2008 12:13 pm

- niedobry- czytaj - poniżej zalece? producenta
pozdrawiam

sharan1
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2008 02:12 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: sharan1 » 31 gru 2008 05:19 pm

nquest, cuś z tymi olejami jest wydaje mi się że po wymianie oryg. oleju na 10W40 nieznacznie wzrosło zużycie paliwka.
Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku
sharan
Pacman 3,5 AWD

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 04 sty 2009 07:29 pm

Witam Panowie.
Moje doświadczenie i z olejami jest następujące:
Trochę pisaliśmy z Warmikiem o olejach , lecz z braku czasu, bo wymiana już była konieczna, do tego pilnie musiałem zrobić rozrząd i olej w skrzyni, udałem się do salonu Chryslera w Bielsku ( Zasada ) i tam kupiłem olej Mopar 5w30 (tak zalecali : 5w30 na zimę i 10w30 na lato - na takim podobno autka wyjeżdżają z fabryki ) ) że zima szła dużymi krokami wlałem jak radzili 5w30. Przejechałem po wymianie jakieś 2,5 tyś km i mam wrażenie że silnik pracuje nie co głośniej, zwłaszcza podczas wyprzedzania lub mocniejszego wciśnięcia pedału gazu. Skojarzyłem to z olejem po opinii Warmika, który twierdził że po jego oleju silnik pracuje ciszej, może faktycznie zasługa to filtra powietrza, następnym razem też wleję ten co on :Castrola EDGE 5W30 lecz założę ten sam filtr powietrza co obecnie i zobaczymy.
Pozdrawiam. Kwinto.

gruchol
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2009 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gruchol » 05 kwie 2009 07:50 am

Witam,
Ja teraz wymieniałem olej w Żorach w warsztacie co naprawiaja głównie Amerykance i chlopcy mi zaleli go Quaker State 10W 30 pelny syntetyk do samochodow 4x4&truck. Olej jest ze stanow i ma specyfikacje Chryslera:) Jestem bardzo zadowolony silniczek odrazu zaczal inaczej pyrkac.

ptycholec
Posty: 41
Rejestracja: 09 lis 2008 02:00 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ptycholec » 16 kwie 2009 08:30 pm

warmik pisze:ja wymieniłem na Castrola EDGE 5W30 i jest ciszej, może mniej pali (ale dodatkowo jeszcze wymieniłem filtr powietrza na K&N)
zobaczymy jak z zużyciem oleju sprzawdzę po pierwszym 1000 km
Warmik pytanie może nie do ko?ca w temacie ale wspominasz w tym poście o filtrze K&N. Też się zastanawiam nad zakupem filtra tej firmy. Odczuwasz jakieś pozytywne różnice? Warto w to zainwestować?

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 19 maja 2009 05:53 pm

Wymieniłem dzis olej na castrola EDGE 10w40.
Koszt z filtrem 230zł.
Mam spokój na pare tysięcy. :D

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 maja 2009 06:12 pm

ja leje egde 0w40 i jest spoko niestety cena oleju nie niesie za sobą dłuższego czasu między wymianami : (
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artek » 19 maja 2009 06:21 pm

A ja leje od lat produkty Statoila, mało popularne w Polsce i dzięki temu nie ma podróbek ;)
TTu jest specyfikacja do FWD 3.5 a tu do wszystkich pacek

ptycholec
Posty: 41
Rejestracja: 09 lis 2008 02:00 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ptycholec » 19 maja 2009 08:58 pm

Witajcie
w serwisie zalali mi silnik olejem Castrol Magnatec 5w/ 30, nadszedł czas kolejnej wymiany i zastanawiam sie czy zostać przy tym oleju czy może zakupić oryginalny olej Mopar... Jaka jest wasza opinia?
Pozdrawiam
Ptycholec

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 19 maja 2009 10:13 pm

Każdy producent silników testuje swoje wyroby na odpowiednich olejach,które następnie poleca :lol:

mecenas
Posty: 20
Rejestracja: 18 lip 2009 06:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mecenas » 18 lip 2009 07:25 pm

Widze wiekszosc poleca Castrola Edge a moze ktos lata na Vavoline ?? mam w drugim aucie i musze przyznac ze bez zastrzezen pozdr

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 19 lip 2009 06:41 am

w temacie oleju silnika już wcześniej pisałem , pisałem o moich wątpliwościach po wymianie na Mopar 5W30 , otóż jestem po kolejnej wymianie i przyznam że chyba popełniłem błąd w doborze oleju.
Otóż , gdy samochód przychodzi z USA ( przebieg 120000 km) nie wiemy na jakim oleju tam jeżdził , na korku pisze "10W30" , za radą serwisu wlałem 5W30 i okazało się że wypłukało mi cały nagar w silniku, autko musiało chyba jeżdzić cały czas na 10W30 a ja dałem mu pełny syntetyk i efekt gotowy. Olej który spuściłem z silnika był TRAGICZNY ! Teraz jeżdżę na 10W40 i już nie zmieniam. Gdyby w Stanach zalewano mu cały czas 0W30 lub 5W30 , nie było by tego problemu.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 19 lip 2009 04:30 pm

Kwinto_HK pisze:w temacie oleju silnika już wcześniej pisałem , pisałem o moich wątpliwościach po wymianie na Mopar 5W30 , otóż jestem po kolejnej wymianie i przyznam że chyba popełniłem błąd w doborze oleju.
Otóż , gdy samochód przychodzi z USA ( przebieg 120000 km) nie wiemy na jakim oleju tam jeżdził , na korku pisze "10W30" , za radą serwisu wlałem 5W30 i okazało się że wypłukało mi cały nagar w silniku, autko musiało chyba jeżdzić cały czas na 10W30 a ja dałem mu pełny syntetyk i efekt gotowy. Olej który spuściłem z silnika był TRAGICZNY ! Teraz jeżdżę na 10W40 i już nie zmieniam. Gdyby w Stanach zalewano mu cały czas 0W30 lub 5W30 , nie było by tego problemu.
Pozdrawiam.
I to chyba prawda a dolewać syntetyka musiałeś pomiędzy wymianami ? A czy teraz też musisz o ile wcześniej to robiłeś. Bo mam to samo zalałem 5w50 mobil 1 i wszystko wypłukało olej czarny jak nieszczęście nawet na bagnecie, właśnie go będę wymieniał na jakiś 10W30 ulb 40 tylko napisz jakiej firmy zalałeś?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 21 lip 2009 12:51 am

jak ci już wypłukalo to czemu wracasz do oleju o mniejszych parametrach??

wlakir4820
Posty: 5
Rejestracja: 29 lip 2009 11:11 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wlakir4820 » 06 sie 2009 06:34 pm

Witam wszystkich. Właśnie mam dylemat , w niedługim czasie czeka mnie wymiana oleju w silniku.Samochód kupiłem niedawno , na korku oczywiście 10w30, co zalane też niewiadomo. Przebieg 93000km. Co teraz wlać ??? Przez 3 ostatnie lata miałem Chryslera T&C 3,8 + LPG 1999r lałem NESTE 10W40 , nic się nie działo

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 06 sie 2009 08:31 pm

witam 10W40 tego się trzymaj pozdrawiam
są samochody i była pacifica

Zengal
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2009 08:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Zengal » 15 sie 2009 10:40 pm

qstruck pisze:witam 10W40 tego się trzymaj pozdrawiam
tez potwierdzam 10W40 jest wystarczający , ja jezdze na Castrolu bo cena ostanio jak za Lotosa sie zrobiła :D

BettiB84
Posty: 86
Rejestracja: 17 mar 2009 09:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BettiB84 » 15 sie 2009 11:56 pm

mnie mechanik zalecil ostatnio 5W40, FULL SYNTETIC..... robil mnie w balona????

gruchol
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2009 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gruchol » 16 sie 2009 01:29 am

Duzo mechanikow nie zna silnikow chryslera i wnioskuje ze jak nowe auto to syntetyk, a powinno byc wlane to co zaleca producent, bo na 5W40 bedzie bral olej i bedziesz musiala dolewac co jakis czas( sprawdzaj czesto olej). W Polsce wiekszosc oleji rozroznia sie tak 5W40 - syntetyk 10W40 - polsyntetyk 15W40 - mineralny a w USA 10W40 jest syntetyk i polsyntetyk 15W40 moze byc polsynetykiem i nie ma problemu ze do nowego auta leje sie 10W30 bo u nich to jest syntetyk.

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 18 sie 2009 12:28 pm

BettiB84 pisze:mnie mechanik zalecil ostatnio 5W40, FULL SYNTETIC..... robil mnie w balona????
nie

mariofa
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mariofa » 22 paź 2009 10:20 pm

to jaki w końcu ma być ten olej 5W30, 10W30 czy może 10W40 bo już zgłupiałem.

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 22 paź 2009 10:31 pm

mariofa pisze:to jaki w końcu ma być ten olej 5W30, 10W30 czy może 10W40 bo już zgłupiałem.
każdy z wymienionych jest dobry
w oznaczeniu przed W musi być 10 lub mniej tzn 10 , 5, 0
w oznaczeniu po W musi być 30 lub więcej tzn 30, 40, 50
pzdr

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 22 paź 2009 10:43 pm

Tak wszystko wszystkim tylko kolega ma gaz i jednak bym ci zalecał 10W30lub40 dlaczego tak twierdzę ponieważ wcześniej miałem kłopoty z braniem oleju już gdzieś o tym pisałem a zalany miałem Mob..1 5W50 i sporo dolewek trzeba było robić, ten olej jest rzadszy i jeszcze gaz wypłukało nagar z całego silnika zastanawiałem sie na robieniem głowic poczytałem na stronach USA i okazało się że przyczyna leżeć może po stronie zaworu PCV odpowiedzialnego za odpowietrzanie skrzyni korbowej sprawdziłem go niby drożny ale kupiłem nowy wymieniłem i oczywiście (tu zrobiłem błąd) wymieniłem olej na 10W40 przestał brać olej na 10tys km pobrał coś ok 100 mil i teraz nie wiem czy wina po stronie oleju czy zaworu podobną sytuacje miał kolega w poprzednich postach wymienił tylko olej opisał to w innym wątku chyba i ustało branie niestety gaz ma to do siebie że wypłukuje nagar z silnika i powstaje problem brania oleju.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 23 paź 2009 09:36 am

mariofa pisze:to jaki w końcu ma być ten olej 5W30, 10W30 czy może 10W40 bo już zgłupiałem.
5W30 i 10W30 leją w USA ze względu na temperaturę , jak wlejesz 5W40 lub 10W40 to jest w zasadzie to samo lecz przestrzegam przed wlewaniem 5W30 lub 5W40
Jeżeli silnik cały czas w USA jeżdził na 5W30 to jak najbardziej możesz taki lać , lecz jeśli tam wlewano 10W30 to odradzam wlewać 5W40. Ja tak zrobiłem , dopiero potem skojażyłem że przecież na korku mi pisze 10W30 , wlewając Mopar 5W30 (w/g rady w salonie Chryslera) wypłukało z silnika cały nagar, silnik zaczął pracować głośniej , a olej po 10 000 był jak ...... hm , jak czarny płyn ....ohyda !
Tak więc jeśli nie mamy pewności na jakim oleju autko jeżdziło polecam 10W40 i święty spokój.

mariofa
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mariofa » 24 paź 2009 12:25 am

RATUNKU!!!! udałem sie dzisiaj do warsztatu który zajmuje sie tylko wymianą oleju i tam dowiedziałem sie ze amerykański olej 10w30 to nie to samo co 10w30 w europie , amerykański to syntetyk a europejski to półsyntetyk którego oczywiście nie polecają, twierdzą żę najlepszy do tego samochodu Mobil 1 5W-50, powiedziałem że przeczytałem że używają Castrol Edge to stwierdzili że ten będzie bardzo dobry czyli guzik wiedzą, przebieg tego silnika to 40 tys. km i oczywiście nie wiem czym był zalany. w dalszym ciągu nie wiem jakim olejem zalać silnik!

nquest
Posty: 52
Rejestracja: 31 gru 2008 09:06 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: nquest » 24 paź 2009 12:37 am

nie kombinuj
oryginalny mopar nie jest wcale droższy
po co ci ten stres

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 24 paź 2009 12:39 am

Albo lepiej poczytaj wtedy sam podejmiesz decyzję http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/P ... hetics.asp
i jeszcze to http://www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,0 ... 193,0.html
i co teraz powiesz minerał :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 24 paź 2009 09:18 am

mariofa , Widlak ma rację , chyba trochę za bardzo chcesz dogodzić swemu silnikowi , zalej tym co ci przesłał , czyli Mopar 10W30 i nie kombinuj , to przecież tylko silnik a nie śliczna blondyna którą chcesz poderwać .

gruchol
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2009 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gruchol » 24 paź 2009 09:53 am

Ja tu moze troche z innej beczki, ale kiedys czytalem o tescie w ktorym porowno 2 oleje:
1. amerykanski mineralny olej quaker state
2. europejski pelny syntetyk (bodajze mobil lub castrol)
Na rozne sposoby je tam porowno i najsmiesnijesze bylo to ze ten zwykly mineral wygral pod kazdym wzgledem z syntetykiem.

Troche mi sie nie chce wierzyc zeby to byl mineral ale w USA wszystko mozliwe :P
Najproscie wejdz na strone mopara i wyslij do nich zapytanie co to za olej?
Jesli Cie interesuje inny amerykanski olej to napewno 10W30 robi quaker state(on jest przeznaczony do samochodow 4x4 i jest syntetyczny)

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 24 paź 2009 10:29 am

Tak ogolnie to chyba ta nazwa polsyntetyk to wystepuje tylko w Polsce. Na zachodzie jest albo syntetyk albo mineralny. Nigdy nie spotkalem sie z nazwaniem oleju polsyntetykiem we Wloszech a jestem tu juz jakies 8 lat. Oni na kazdy olej zaczynajacy sie ponizej 10W... mowia syntetyk i basta.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 24 paź 2009 02:01 pm

Artekkkk pisze:Tak ogolnie to chyba ta nazwa polsyntetyk to wystepuje tylko w Polsce.
olej ma być zgodny z ChryslerDimler MS-6395
może to się przyda
http://www.126fan.pl/www/oleje.htm

zobacz na oleje

Neste Super 10W40 - mineralny API - SH/CF 145 -36 st.C b.d.
Shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 160 -36 st.C 10,4mg KOH/g
Shell Rimula Ultra 10W40 - syntetyk API - CD/CF 164 -45 st.C 17mg KOH/g

wszystkie 3 mają oznaczenie 10W40 a występują jako mineralny, półsyntetyk i syntetyk


http://czesci-usa.com.pl/pl,product,463 ... yczny.html
a może być mineralny
http://www.amerykany.pl/index.php?m=ass ... _ass=21498
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

mariofa
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2009 03:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mariofa » 15 lis 2009 07:56 pm

i w końcu wymieniłem olej , zalałem CASTROL EDGE 5W30.

Krzysztof K-g
Posty: 70
Rejestracja: 07 lut 2009 08:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzysztof K-g » 23 gru 2009 10:19 pm

Witam! A ja dzisiaj zalałem silniczek (nie się) Valvoline 10W/40 Max Life. Mechanizatory mówiły, że to super olej (innego 10W nie mieli). Starego oleju wyleciało jakieś max 2 literki, czarny jak diabli (5 miesięcy temu dolewałem 3 litry). Jeszcze jeżdżę :) Zobaczymy czy paliwożerność się zmieni (dotąd średnio spalałem 18/100 Lpg) i czy olej dalej będzie się wypalał.

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 24 gru 2009 09:06 am

kolej na mnie zalałem Castrola EDGE 5W30 po 5000 km dolałem 0.700 ml ale kolor oleju nie jest zły taki lekko brazowaty to chyba troszkę pobiera tego oleju jak myślicie co zalać teraz 10w40 olej będę zmieniał w maju ? pozdrawiam i wesołych świąt :)

Abi67
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2009 09:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Abi67 » 26 gru 2009 11:47 am

Witajcie,
Ja przed zakupem Pacyfki kazałem zrobić przedląd i wymienić filtry, oleje itd. w serwisie Chryslera w Radomiu. Po przeczytaniu waszych uwag zerknąłem na fakturę co też mnie wlali bo tego nie sprawdziłem wcześniej :wink: Stoi tu napisane Olej ATF+4 :O ? Ktoś wie co to jest ?

Pozdrawiam
Abi67

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 26 gru 2009 12:09 pm

OLEJ DO SKRZYNI BIEGÓW
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 26 gru 2009 01:31 pm

Abi67 pisze:Po przeczytaniu waszych uwag zerknąłem na fakturę co też mnie wlali bo tego nie sprawdziłem wcześniej Stoi tu napisane Olej ATF+4 ? Ktoś wie co to jest ?
Abi67, widze że opcja Szukaj też jest Ci obca !!!
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009 09:09 pm przez szrek, łącznie zmieniany 1 raz.

Abi67
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2009 09:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Abi67 » 26 gru 2009 02:04 pm

Nie jest tak źle ! Następnym razem na pewno skorzystam !!!
Abi67

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 28 gru 2009 11:15 am

U mnie mam mopar 10w30 przed instalacja gazu nie brał oleju a teraz około 0,5 L na 1000 km i mam zamiar przy kolejnej wymianie zalać mopar 10 w 40 i mam nadzieje że tyle juz nie bedzie brał:)
Luk.

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 28 gru 2009 11:48 am

Dobra to tak krótko i na temat bez zbędnego rozpisywania się jaki olej byłby najlepszy dla packi z 2004r 3,5 FWD 120kkm na LPG na 5000km pobrało mi 0,7l (zalany mam castrol edge 5W-30), co tu zalać i jakiej firmy chodzi mi o jakiś udowodniony sprawdzony praktycznie olej z najwyższej pułki bo na silniku nie ma co oszczędzać :) pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku :)

RACJA peter tez tak sądzę ze litr na 10k km to taki standard i nie dużo w sumie mi wychodzi 1.5-2 l na 10k km więc troszeczkę za dużo poprostu zmienię na półsyntetyk 10w40 i będzie git przy 120kkm mogę śmiało już lać półsyntetyk :P
Ostatnio zmieniony 30 gru 2009 02:35 pm przez ciapek1114, łącznie zmieniany 1 raz.

peter
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2009 01:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: peter » 30 gru 2009 01:37 pm

Witam,
niedawno miałem podobny problem, a więc dobór odpowiedniego oleju. Moja packa ma silnik 3,5 l i ma przejechane 45 600 km. Niedawno założyłem gaz. Po konsultacjach z różnymi mechanikami doszedłem do wniosku, że zaleję ją oryginalnym olejem preferowanym przez chryslera tj 10W30 i tak zrobiłem. W czasie rozmów z mechanikami dowiedziałem się, że gdy silnik nie bierze chociaż trochę oleju to wcale nie jest dobrze. Zużycie oleju około 1l na 10 000 km jest prawidłowe i mówi o dobrym stanie silnika. Jeden mechanik powiedział, że tłoki w cylindrach pracują w obydwie strony a więc wręcz pożądane jest aby zostawały minimalne ilości oleju na brzegach cylindra, po to by nie zużywała się gładź cylindra i pierścienie, gdy tłok idzie w górę (sprężanie). Nie wiem ile w tym prawdy, ale może coś w tym jest.
Pozdrawiam
peter
P.S. sam jestem ciekawy jakie będzie zużycie oleju - napiszę o tym po przejeczaniu 2 tys. km.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009 09:34 am przez peter, łącznie zmieniany 1 raz.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 30 gru 2009 08:47 pm

Przy 2 tys. to nie sprawdzisz :/ tylko minimum 5 tys ,ale radzę ci sprawdzać stan oleju.Ja musiałem dolać 2,5l po 15tys.km,miałem więcej szczęścia niż rozumu :mrgreen:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 gru 2009 08:50 pm

szunaj60 pisze:a musiałem dolać 2,5l po 15tys.km,
Szunaj po 15 tys to jest wymiana oleju mocno po terminie a nie dolewki :):)

zawsze lepiej jak bierze olej niż by go miało przybywać :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 30 gru 2009 09:01 pm

zyga pisze:Szunaj po 15 tys to jest wymiana oleju mocno po terminie a nie dolewki :)
szunaj dolewając 2.5 litra prawie go wymienił :mrgreen:

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 31 gru 2009 10:15 am

Dobrze Wy sobie żartujcie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ja wiem swoje 10tys km to dla producenta nabijanie kasy :P :P :P .Olej wytrzymuje swoje właściwości więcej , ja wymieniam co 15tys km i jeszcze ten olej jest dolewany do maszyn rolniczych przez znajomego :O .Kiedyś sprawdzałem go na lepkość i nie odbiegał od nowego :devil: .A te 2,5l dolewałem na trasie żeby dojechać do domu .Szrek do wymiany oleju w silniku trzeba o wiele więcej niż 2,5l a nie prawie. :evil: :devil:

svyterius
Posty: 20
Rejestracja: 21 mar 2010 02:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: svyterius » 09 kwie 2010 12:01 am

czesc koledzy mam male pytanko...chcialbym wymienic olej w mojej pacyfice...zakupilem ja z komisu...i niestetz nie wiem nic o jej poprzednim wlascicielu...zauwazlem,ze poziom jest bliski min, auto ma juz przejechane 144tys i nie wiem jaki byl poprzednio wlewany, prosilbym takze o podanie jaki filtr oleju i powietrza bylby optzmalny
Moja Packa

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 kwie 2010 02:35 am

svyterius pisze:prosilbym takze o podanie jaki filtr oleju i powietrza bylby optzmalny
mopar / wix

kwestie oleju masz opisaną na początku tego posta
jak nie wiadomo co było to lepiej zalać to co zaleca producent

mam chyba filtr oleju mopar w pozostałościach po pacyfce jutro sprawdzę czy jeszcze jest i mogę zrobić Ci jakąś mega promocję :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”