Olej silnik - na jakim jeździcie ?
Ja zalałem Mobil Łan syntetyk i jest OK. Z mojego skromnego doświadczenia{5 lat pracy na prototypowni} wiem że jeżeli silnik pobiera olej po przejechaniu 1000km to trzeba go zalać półsyntetykiem.A jeśli
i to nie pomaga to minerał,następnie remont silnika.Bro? Panie Boże uszlachetniaczy bo korbowód wyjdzie bokiem.
i to nie pomaga to minerał,następnie remont silnika.Bro? Panie Boże uszlachetniaczy bo korbowód wyjdzie bokiem.
przydaloby się trochę informacji o olejach silnikowych, bo na razie jest tak że w każdym aso czy warsztacie każdy "fachowiec" plecie co mu wczoraj przyśniło się.
A jest tak - fabryka mówi SAE 10W/30 gdzie 10W - przeznaczony do pracy w zimie w temp otoczenia do -25 st C a /30 - do pracy w lecie w temp do 30 st C oraz API SM gdzie S -do silników benzynowych ( do diesla jest C)a kolejna litera to parametr jakości ( powyżej D to już jest niezła jakość)
nie wdając się w szczegóły oznacza to że możemy wlać dokładnie 5,3 l oleju ( do silnika 3,5 ) o symbolach SAE od 0W do 10W (zimowych) i /30 do do /60 ( letnich)
i symbolach API od SM do SX. Firma nie ma znaczenia
np SAE 10W/30 API SL -----niedobry ( za niskie parametry jakościowe API)
np SAE 15W/40 API SX -----niedobry ( za niskie parametry temperatury pracy SAE)
Choć wcale nie jest tak że silnik się rozwali , powiedzmy że zamiast 350 tys przejedziesz 300 tys
oleje o symbolach 0W i 5W uważane są za paliwooszczędne (?)
A jest tak - fabryka mówi SAE 10W/30 gdzie 10W - przeznaczony do pracy w zimie w temp otoczenia do -25 st C a /30 - do pracy w lecie w temp do 30 st C oraz API SM gdzie S -do silników benzynowych ( do diesla jest C)a kolejna litera to parametr jakości ( powyżej D to już jest niezła jakość)
nie wdając się w szczegóły oznacza to że możemy wlać dokładnie 5,3 l oleju ( do silnika 3,5 ) o symbolach SAE od 0W do 10W (zimowych) i /30 do do /60 ( letnich)
i symbolach API od SM do SX. Firma nie ma znaczenia
np SAE 10W/30 API SL -----niedobry ( za niskie parametry jakościowe API)
np SAE 15W/40 API SX -----niedobry ( za niskie parametry temperatury pracy SAE)
Choć wcale nie jest tak że silnik się rozwali , powiedzmy że zamiast 350 tys przejedziesz 300 tys
oleje o symbolach 0W i 5W uważane są za paliwooszczędne (?)
Witam Panowie.
Moje doświadczenie i z olejami jest następujące:
Trochę pisaliśmy z Warmikiem o olejach , lecz z braku czasu, bo wymiana już była konieczna, do tego pilnie musiałem zrobić rozrząd i olej w skrzyni, udałem się do salonu Chryslera w Bielsku ( Zasada ) i tam kupiłem olej Mopar 5w30 (tak zalecali : 5w30 na zimę i 10w30 na lato - na takim podobno autka wyjeżdżają z fabryki ) ) że zima szła dużymi krokami wlałem jak radzili 5w30. Przejechałem po wymianie jakieś 2,5 tyś km i mam wrażenie że silnik pracuje nie co głośniej, zwłaszcza podczas wyprzedzania lub mocniejszego wciśnięcia pedału gazu. Skojarzyłem to z olejem po opinii Warmika, który twierdził że po jego oleju silnik pracuje ciszej, może faktycznie zasługa to filtra powietrza, następnym razem też wleję ten co on :Castrola EDGE 5W30 lecz założę ten sam filtr powietrza co obecnie i zobaczymy.
Pozdrawiam. Kwinto.
Moje doświadczenie i z olejami jest następujące:
Trochę pisaliśmy z Warmikiem o olejach , lecz z braku czasu, bo wymiana już była konieczna, do tego pilnie musiałem zrobić rozrząd i olej w skrzyni, udałem się do salonu Chryslera w Bielsku ( Zasada ) i tam kupiłem olej Mopar 5w30 (tak zalecali : 5w30 na zimę i 10w30 na lato - na takim podobno autka wyjeżdżają z fabryki ) ) że zima szła dużymi krokami wlałem jak radzili 5w30. Przejechałem po wymianie jakieś 2,5 tyś km i mam wrażenie że silnik pracuje nie co głośniej, zwłaszcza podczas wyprzedzania lub mocniejszego wciśnięcia pedału gazu. Skojarzyłem to z olejem po opinii Warmika, który twierdził że po jego oleju silnik pracuje ciszej, może faktycznie zasługa to filtra powietrza, następnym razem też wleję ten co on :Castrola EDGE 5W30 lecz założę ten sam filtr powietrza co obecnie i zobaczymy.
Pozdrawiam. Kwinto.
Warmik pytanie może nie do ko?ca w temacie ale wspominasz w tym poście o filtrze K&N. Też się zastanawiam nad zakupem filtra tej firmy. Odczuwasz jakieś pozytywne różnice? Warto w to zainwestować?warmik pisze:ja wymieniłem na Castrola EDGE 5W30 i jest ciszej, może mniej pali (ale dodatkowo jeszcze wymieniłem filtr powietrza na K&N)
zobaczymy jak z zużyciem oleju sprzawdzę po pierwszym 1000 km
A ja leje od lat produkty Statoila, mało popularne w Polsce i dzięki temu nie ma podróbek
TTu jest specyfikacja do FWD 3.5 a tu do wszystkich pacek
TTu jest specyfikacja do FWD 3.5 a tu do wszystkich pacek
w temacie oleju silnika już wcześniej pisałem , pisałem o moich wątpliwościach po wymianie na Mopar 5W30 , otóż jestem po kolejnej wymianie i przyznam że chyba popełniłem błąd w doborze oleju.
Otóż , gdy samochód przychodzi z USA ( przebieg 120000 km) nie wiemy na jakim oleju tam jeżdził , na korku pisze "10W30" , za radą serwisu wlałem 5W30 i okazało się że wypłukało mi cały nagar w silniku, autko musiało chyba jeżdzić cały czas na 10W30 a ja dałem mu pełny syntetyk i efekt gotowy. Olej który spuściłem z silnika był TRAGICZNY ! Teraz jeżdżę na 10W40 i już nie zmieniam. Gdyby w Stanach zalewano mu cały czas 0W30 lub 5W30 , nie było by tego problemu.
Pozdrawiam.
Otóż , gdy samochód przychodzi z USA ( przebieg 120000 km) nie wiemy na jakim oleju tam jeżdził , na korku pisze "10W30" , za radą serwisu wlałem 5W30 i okazało się że wypłukało mi cały nagar w silniku, autko musiało chyba jeżdzić cały czas na 10W30 a ja dałem mu pełny syntetyk i efekt gotowy. Olej który spuściłem z silnika był TRAGICZNY ! Teraz jeżdżę na 10W40 i już nie zmieniam. Gdyby w Stanach zalewano mu cały czas 0W30 lub 5W30 , nie było by tego problemu.
Pozdrawiam.
I to chyba prawda a dolewać syntetyka musiałeś pomiędzy wymianami ? A czy teraz też musisz o ile wcześniej to robiłeś. Bo mam to samo zalałem 5w50 mobil 1 i wszystko wypłukało olej czarny jak nieszczęście nawet na bagnecie, właśnie go będę wymieniał na jakiś 10W30 ulb 40 tylko napisz jakiej firmy zalałeś?Kwinto_HK pisze:w temacie oleju silnika już wcześniej pisałem , pisałem o moich wątpliwościach po wymianie na Mopar 5W30 , otóż jestem po kolejnej wymianie i przyznam że chyba popełniłem błąd w doborze oleju.
Otóż , gdy samochód przychodzi z USA ( przebieg 120000 km) nie wiemy na jakim oleju tam jeżdził , na korku pisze "10W30" , za radą serwisu wlałem 5W30 i okazało się że wypłukało mi cały nagar w silniku, autko musiało chyba jeżdzić cały czas na 10W30 a ja dałem mu pełny syntetyk i efekt gotowy. Olej który spuściłem z silnika był TRAGICZNY ! Teraz jeżdżę na 10W40 i już nie zmieniam. Gdyby w Stanach zalewano mu cały czas 0W30 lub 5W30 , nie było by tego problemu.
Pozdrawiam.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 lip 2009 11:11 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam wszystkich. Właśnie mam dylemat , w niedługim czasie czeka mnie wymiana oleju w silniku.Samochód kupiłem niedawno , na korku oczywiście 10w30, co zalane też niewiadomo. Przebieg 93000km. Co teraz wlać ??? Przez 3 ostatnie lata miałem Chryslera T&C 3,8 + LPG 1999r lałem NESTE 10W40 , nic się nie działo
Duzo mechanikow nie zna silnikow chryslera i wnioskuje ze jak nowe auto to syntetyk, a powinno byc wlane to co zaleca producent, bo na 5W40 bedzie bral olej i bedziesz musiala dolewac co jakis czas( sprawdzaj czesto olej). W Polsce wiekszosc oleji rozroznia sie tak 5W40 - syntetyk 10W40 - polsyntetyk 15W40 - mineralny a w USA 10W40 jest syntetyk i polsyntetyk 15W40 moze byc polsynetykiem i nie ma problemu ze do nowego auta leje sie 10W30 bo u nich to jest syntetyk.
Tak wszystko wszystkim tylko kolega ma gaz i jednak bym ci zalecał 10W30lub40 dlaczego tak twierdzę ponieważ wcześniej miałem kłopoty z braniem oleju już gdzieś o tym pisałem a zalany miałem Mob..1 5W50 i sporo dolewek trzeba było robić, ten olej jest rzadszy i jeszcze gaz wypłukało nagar z całego silnika zastanawiałem sie na robieniem głowic poczytałem na stronach USA i okazało się że przyczyna leżeć może po stronie zaworu PCV odpowiedzialnego za odpowietrzanie skrzyni korbowej sprawdziłem go niby drożny ale kupiłem nowy wymieniłem i oczywiście (tu zrobiłem błąd) wymieniłem olej na 10W40 przestał brać olej na 10tys km pobrał coś ok 100 mil i teraz nie wiem czy wina po stronie oleju czy zaworu podobną sytuacje miał kolega w poprzednich postach wymienił tylko olej opisał to w innym wątku chyba i ustało branie niestety gaz ma to do siebie że wypłukuje nagar z silnika i powstaje problem brania oleju.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
5W30 i 10W30 leją w USA ze względu na temperaturę , jak wlejesz 5W40 lub 10W40 to jest w zasadzie to samo lecz przestrzegam przed wlewaniem 5W30 lub 5W40mariofa pisze:to jaki w końcu ma być ten olej 5W30, 10W30 czy może 10W40 bo już zgłupiałem.
Jeżeli silnik cały czas w USA jeżdził na 5W30 to jak najbardziej możesz taki lać , lecz jeśli tam wlewano 10W30 to odradzam wlewać 5W40. Ja tak zrobiłem , dopiero potem skojażyłem że przecież na korku mi pisze 10W30 , wlewając Mopar 5W30 (w/g rady w salonie Chryslera) wypłukało z silnika cały nagar, silnik zaczął pracować głośniej , a olej po 10 000 był jak ...... hm , jak czarny płyn ....ohyda !
Tak więc jeśli nie mamy pewności na jakim oleju autko jeżdziło polecam 10W40 i święty spokój.
RATUNKU!!!! udałem sie dzisiaj do warsztatu który zajmuje sie tylko wymianą oleju i tam dowiedziałem sie ze amerykański olej 10w30 to nie to samo co 10w30 w europie , amerykański to syntetyk a europejski to półsyntetyk którego oczywiście nie polecają, twierdzą żę najlepszy do tego samochodu Mobil 1 5W-50, powiedziałem że przeczytałem że używają Castrol Edge to stwierdzili że ten będzie bardzo dobry czyli guzik wiedzą, przebieg tego silnika to 40 tys. km i oczywiście nie wiem czym był zalany. w dalszym ciągu nie wiem jakim olejem zalać silnik!
Albo lepiej poczytaj wtedy sam podejmiesz decyzję http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/P ... hetics.asp
i jeszcze to http://www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,0 ... 193,0.html
i co teraz powiesz minerał
i jeszcze to http://www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,0 ... 193,0.html
i co teraz powiesz minerał
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Ja tu moze troche z innej beczki, ale kiedys czytalem o tescie w ktorym porowno 2 oleje:
1. amerykanski mineralny olej quaker state
2. europejski pelny syntetyk (bodajze mobil lub castrol)
Na rozne sposoby je tam porowno i najsmiesnijesze bylo to ze ten zwykly mineral wygral pod kazdym wzgledem z syntetykiem.
Troche mi sie nie chce wierzyc zeby to byl mineral ale w USA wszystko mozliwe
Najproscie wejdz na strone mopara i wyslij do nich zapytanie co to za olej?
Jesli Cie interesuje inny amerykanski olej to napewno 10W30 robi quaker state(on jest przeznaczony do samochodow 4x4 i jest syntetyczny)
1. amerykanski mineralny olej quaker state
2. europejski pelny syntetyk (bodajze mobil lub castrol)
Na rozne sposoby je tam porowno i najsmiesnijesze bylo to ze ten zwykly mineral wygral pod kazdym wzgledem z syntetykiem.
Troche mi sie nie chce wierzyc zeby to byl mineral ale w USA wszystko mozliwe
Najproscie wejdz na strone mopara i wyslij do nich zapytanie co to za olej?
Jesli Cie interesuje inny amerykanski olej to napewno 10W30 robi quaker state(on jest przeznaczony do samochodow 4x4 i jest syntetyczny)
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
olej ma być zgodny z ChryslerDimler MS-6395Artekkkk pisze:Tak ogolnie to chyba ta nazwa polsyntetyk to wystepuje tylko w Polsce.
może to się przyda
http://www.126fan.pl/www/oleje.htm
zobacz na oleje
Neste Super 10W40 - mineralny API - SH/CF 145 -36 st.C b.d.
Shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 160 -36 st.C 10,4mg KOH/g
Shell Rimula Ultra 10W40 - syntetyk API - CD/CF 164 -45 st.C 17mg KOH/g
wszystkie 3 mają oznaczenie 10W40 a występują jako mineralny, półsyntetyk i syntetyk
http://czesci-usa.com.pl/pl,product,463 ... yczny.html
a może być mineralny
http://www.amerykany.pl/index.php?m=ass ... _ass=21498
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 07 lut 2009 08:29 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam! A ja dzisiaj zalałem silniczek (nie się) Valvoline 10W/40 Max Life. Mechanizatory mówiły, że to super olej (innego 10W nie mieli). Starego oleju wyleciało jakieś max 2 literki, czarny jak diabli (5 miesięcy temu dolewałem 3 litry). Jeszcze jeżdżę Zobaczymy czy paliwożerność się zmieni (dotąd średnio spalałem 18/100 Lpg) i czy olej dalej będzie się wypalał.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Abi67, widze że opcja Szukaj też jest Ci obca !!!Abi67 pisze:Po przeczytaniu waszych uwag zerknąłem na fakturę co też mnie wlali bo tego nie sprawdziłem wcześniej Stoi tu napisane Olej ATF+4 ? Ktoś wie co to jest ?
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009 09:09 pm przez szrek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Dobra to tak krótko i na temat bez zbędnego rozpisywania się jaki olej byłby najlepszy dla packi z 2004r 3,5 FWD 120kkm na LPG na 5000km pobrało mi 0,7l (zalany mam castrol edge 5W-30), co tu zalać i jakiej firmy chodzi mi o jakiś udowodniony sprawdzony praktycznie olej z najwyższej pułki bo na silniku nie ma co oszczędzać pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku
RACJA peter tez tak sądzę ze litr na 10k km to taki standard i nie dużo w sumie mi wychodzi 1.5-2 l na 10k km więc troszeczkę za dużo poprostu zmienię na półsyntetyk 10w40 i będzie git przy 120kkm mogę śmiało już lać półsyntetyk
RACJA peter tez tak sądzę ze litr na 10k km to taki standard i nie dużo w sumie mi wychodzi 1.5-2 l na 10k km więc troszeczkę za dużo poprostu zmienię na półsyntetyk 10w40 i będzie git przy 120kkm mogę śmiało już lać półsyntetyk
Ostatnio zmieniony 30 gru 2009 02:35 pm przez ciapek1114, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
niedawno miałem podobny problem, a więc dobór odpowiedniego oleju. Moja packa ma silnik 3,5 l i ma przejechane 45 600 km. Niedawno założyłem gaz. Po konsultacjach z różnymi mechanikami doszedłem do wniosku, że zaleję ją oryginalnym olejem preferowanym przez chryslera tj 10W30 i tak zrobiłem. W czasie rozmów z mechanikami dowiedziałem się, że gdy silnik nie bierze chociaż trochę oleju to wcale nie jest dobrze. Zużycie oleju około 1l na 10 000 km jest prawidłowe i mówi o dobrym stanie silnika. Jeden mechanik powiedział, że tłoki w cylindrach pracują w obydwie strony a więc wręcz pożądane jest aby zostawały minimalne ilości oleju na brzegach cylindra, po to by nie zużywała się gładź cylindra i pierścienie, gdy tłok idzie w górę (sprężanie). Nie wiem ile w tym prawdy, ale może coś w tym jest.
Pozdrawiam
peter
P.S. sam jestem ciekawy jakie będzie zużycie oleju - napiszę o tym po przejeczaniu 2 tys. km.
niedawno miałem podobny problem, a więc dobór odpowiedniego oleju. Moja packa ma silnik 3,5 l i ma przejechane 45 600 km. Niedawno założyłem gaz. Po konsultacjach z różnymi mechanikami doszedłem do wniosku, że zaleję ją oryginalnym olejem preferowanym przez chryslera tj 10W30 i tak zrobiłem. W czasie rozmów z mechanikami dowiedziałem się, że gdy silnik nie bierze chociaż trochę oleju to wcale nie jest dobrze. Zużycie oleju około 1l na 10 000 km jest prawidłowe i mówi o dobrym stanie silnika. Jeden mechanik powiedział, że tłoki w cylindrach pracują w obydwie strony a więc wręcz pożądane jest aby zostawały minimalne ilości oleju na brzegach cylindra, po to by nie zużywała się gładź cylindra i pierścienie, gdy tłok idzie w górę (sprężanie). Nie wiem ile w tym prawdy, ale może coś w tym jest.
Pozdrawiam
peter
P.S. sam jestem ciekawy jakie będzie zużycie oleju - napiszę o tym po przejeczaniu 2 tys. km.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009 09:34 am przez peter, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobrze Wy sobie żartujcie ja wiem swoje 10tys km to dla producenta nabijanie kasy .Olej wytrzymuje swoje właściwości więcej , ja wymieniam co 15tys km i jeszcze ten olej jest dolewany do maszyn rolniczych przez znajomego .Kiedyś sprawdzałem go na lepkość i nie odbiegał od nowego :devil: .A te 2,5l dolewałem na trasie żeby dojechać do domu .Szrek do wymiany oleju w silniku trzeba o wiele więcej niż 2,5l a nie prawie. :evil: :devil:
czesc koledzy mam male pytanko...chcialbym wymienic olej w mojej pacyfice...zakupilem ja z komisu...i niestetz nie wiem nic o jej poprzednim wlascicielu...zauwazlem,ze poziom jest bliski min, auto ma juz przejechane 144tys i nie wiem jaki byl poprzednio wlewany, prosilbym takze o podanie jaki filtr oleju i powietrza bylby optzmalny
Moja Packa
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
mopar / wixsvyterius pisze:prosilbym takze o podanie jaki filtr oleju i powietrza bylby optzmalny
kwestie oleju masz opisaną na początku tego posta
jak nie wiadomo co było to lepiej zalać to co zaleca producent
mam chyba filtr oleju mopar w pozostałościach po pacyfce jutro sprawdzę czy jeszcze jest i mogę zrobić Ci jakąś mega promocję