Olej silnik - na jakim jeździcie ?

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
JacekSTV
Posty: 30
Rejestracja: 08 lut 2009 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: JacekSTV » 16 gru 2010 04:30 pm

A ja właśnie odebralem swoja Packe od mechanika i mam zalaną 10W40 Castrol, skrzynia też zalana, wymienione gałki, gumki od stablizatora,guma pod silnikiem, i jeszcze klocki itp.
Na razie hula (wczesniej terz hulała a dolewałem Castrola( około 3 butelki po litrze co jakies pare miesiecy zak zaczą troszkę głośniej klekotać) przeszło ponad 40tyś, bez wymiany ) mechanik mówił ze powinno sie po 10 tys. Teraz bede dbał o nia.
Machanik ponoć dobry wiele lat pracował w stanach jako mechanik, 10 lat temu wrócił i robi to w polsce (wsyscy znajomi od amerykanów mi go polecali wie myśl e ze nie bedzie źle)
Zycie ma sen jeśli czerpiemy z niego radośc

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

Instrukcja zmiany oleju silnika i skrzynki

Post autor: eldorin » 05 lip 2011 01:29 pm

Panowie,

Mam taką subtelną prośbę (wiem, że banalną), pragnąłbym sam zmienić oleum silnikowe i skrzyniowe (Paca 3,8 2005 r.) - oczywiście MOPAR-y.

Czy ktoś mógłby w prostych punktach opisać jakie po kolei czynności należy wykonać przy zmianie oliwy? Np. Odkręć korek spustowy, zlej stary olej (ile to trwa?), zakręć korek, sprawdź jakoś szczelność, wykręc filtr oleju silnika, wkręć nowy filtr, zalej nowy olej i lukaj na bagnet czy juz PAca ma dość.

Jakoś tak? Powyższe to tylko moje domniemanie.

Z góry pięknie dziękuję za instrukcję i wskazówki i ewentualne fotki gdzie jest ów korek spustu... żebym nie odkręcił czegoś innego niepotrzebnie :lol:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 05 lip 2011 07:53 pm

silnik
1. kup olej i filtr
2. na zimnym silniku poluzuj sobie korek od miski oleju i filtr paliwa
3. dokręć to co odkręciłeś żeby nie ciekło
4 nagrzej lekko silnik
5 wykręć korek od oleju poczekaj aż wszystko zleci
6 wykręć filtr oleju
7 idź zapal i wypij dwie kawy
8 znajdź korek który pewnie wpadł do kuwety ze starym olejem albo leży w trawie
9 wytrzyj ten korek na końcu jest magnes z syfem
10 sprawdź uszczelkę na korku
11 napełnij nowy filtr oleju nowym olejem
12 nasmaruj uszczelkę na filtrze oleju olejem
13 wkręć filtr oleju
14 wlej 0,5 litra nowego oleju i poczekaj aż zleci wykręconym korkiem w misce
15 wkręć korek
16 wlej olej wg wlewamy 80% tego co ma być wlane czekamy sprawdzamy na bagnecie ma być miedzy max a min
17 jak tak jest zapalamy silnik czekamy chwile gasimy czekamy sprawdzamy na bagnecie
18 ewentualnie korygujemy zawartość miski
19 sprawdzamy czy nic pod spodem nie cieknie
20 po sprawie

skrzynia

1 jak wyżej
2 sprawdź na bagnecie ile masz oleju przy pracującym silniku skrzynia na N
3 zapamiętaj zgaś silnik
4 kup sobie pelerynę i dobry kaptur
5 luzujesz wszystkie śruby od miski olejowej skrzyni
6 odklejasz miskę od skrzyni biegów
7 idziesz się umyć bo jesteś cały w oleju
8 zlewasz ten olej co wyleciał do pojemnika z miarką
9 wypinasz z zatrzasków filtr skrzyni
10 sprawdzasz czy na nowym filtrze jest oring
11 smarujesz go olejem
12 zapinasz na zatrzaski
13 myjesz miskę i magnes który jest w misce
14 czyścisz z silikonu miskę i skrzynię
15 cały czas ci kapie ATF na głowę więc idziesz się umyć
16 wycierasz szmatą to co się da wytrzeć w skrzyni żeby nie kapało
17 dalej kapie
18 nakładasz pastę ATF_RTV na miskę
19 przyklejasz ja do skrzyni i wkręcasz śrubki
20 czekasz 20 minut
21 wlewasz 80% tego co spuściłeś
22 zapalasz silnik i przechodzisz do punktu 2
23 korygujesz dolewając po trochę

to tak w skrócie
jak dociągnąć śrubki jest na forum
co to pasta ATF RTV jest na forum
jak nie masz bagnetu w skrzyni 6 biegowej jest na forum
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011 10:18 pm przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 05 lip 2011 10:12 pm

Zyga jak zawsze konkretnie i szczegółowo leci flacha

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 07 lip 2011 01:35 pm

Chciałem też posłać flachę, ale gdzieś czytałem, że Zyga (prawie) nie pije, powinny być jeszcze kawy, to bym posłał.
Dobra instrukcja ;) .
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 23 wrz 2011 10:59 am

W mojej Pace poprzedni właściciel wlał olej 5w-30. Trochę oleju dolewam co jakiś czas, teraz przyszła zmiana oleju i jeśli dobrze przeczytałem ten temat, a opinij było dużo, to raczej warto zmienić na SAE 10w-30.
Czy dobrze zrobię stosując ten olej ?
Może ktoś poda dobry sklep gdzie kupie ten olej i filtr olejowy ?!

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 wrz 2011 12:17 pm

tedi ma namiary na petrocanada w dobrej cenie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

irekle
Posty: 113
Rejestracja: 17 lip 2011 08:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irekle » 23 wrz 2011 09:17 pm

van pisze:Może ktoś poda dobry sklep gdzie kupie ten olej i filtr olejowy ?!
ja zaczołem zaopatrywać się w sklepie z Jeleniej Góry USA Częsci , mają tutaj info

własnie zakupiłem oliwe filtr, łaczniki stabilizatora no i 15% rabatu jest dla nas

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 23 wrz 2011 11:46 pm

zyga pisze: dobrej cenie
I na dobry olej :mrgreen:
he he a może zrobię mobilny punkt wymiany oleju w Ślesinie :)
No dobra żartowałem :-)

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

Post autor: eldorin » 26 wrz 2011 01:25 pm

irekle pisze:
van pisze:Może ktoś poda dobry sklep gdzie kupie ten olej i filtr olejowy ?!
ja zaczołem zaopatrywać się w sklepie z Jeleniej Góry USA Częsci , mają tutaj info

własnie zakupiłem oliwe filtr, łaczniki stabilizatora no i 15% rabatu jest dla nas
Khm... jak zdobyc ów 15% rabat - jakies hasełko?
Z gory dziękuję

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 26 wrz 2011 01:28 pm

eldorin, wszystko jest na forum poszukaj ? chyba coś koło reklamujemy polecamy czy coś takiego.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 26 wrz 2011 03:30 pm


Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

...

Post autor: eldorin » 27 wrz 2011 03:22 pm

No fajnie ale z tego linka nic nie wynika.
Jest jakies hasło, numer kuponu rabatowego czy cóś?

Wybaczcie, ale co stanowi realna podstawę do uzyskania tegoż 15% rabatu?

Pozdrawiam i sorki za dociekliwośc i marudzenie.
Maciek

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 wrz 2011 07:35 pm

Hasło jest iście magiczne choć łatwe do zapamiętania dla wszystkich forumowiczów:

" C H R Y S L E R - P A C I F I C A - F O R U M "

Można też

" F O R U M - C H R Y S L E R - P A C I F I C A "

Albo w skrócie:

" F O R U M - P A C I F I C A "

działa na 100% - sam sprawdziłem dwa razy.

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

:-)

Post autor: eldorin » 27 wrz 2011 08:33 pm

No i miód z boczkiem. Dzięki Mariusz.
Zakładam, że pierwej należy tamże zadzwonić - orzec, iz jest się forumowiczem i przy płatności za daną rzecz po prostu odjąć sobie 15% :D

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 27 wrz 2011 08:35 pm

eldorin, brawo brawo :mrgreen:
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

irekle
Posty: 113
Rejestracja: 17 lip 2011 08:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irekle » 27 wrz 2011 09:58 pm

nie trzeba nawet dzwonić ja zakupy z nimi robię na maila
Od razu wszystko podliczą z rabatem, dziś zamawiam a jutro już mam paczkę

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 wrz 2011 10:32 pm

A ja wchodzę d e-sklepu, wybieram, zamawiam, wybieram sposób dostawy, w komentarzu wpisuje magiczne hasło oraz 15% rabatu w treści komentarza i poza sklepowym systemem płatności przelewam należną kwotę. Rabat liczę od wartości towaru a nie od kosztów transportu.
No i działa bez pudła.

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

.

Post autor: eldorin » 30 wrz 2011 02:48 pm

Mariusz - dokładniście o to mi chodziło :D O mechanikę zamawiania; żeby uniknąć niepotrzebnych przepychanek.

Raz jeszcze pięknie dziękuję.

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 22 lis 2011 11:02 pm

Panowie mam zagwozdkę...
jacyś specjaliści zalali packę olejem 5W50 Mobil 1
Kupiłem autko z takim właśnie olejem w środku... przejechałem nim dopiero kilka set kilometrów, ale nie słyszę żadnych niepokojących odgłosów.
teraz się zbliża wymiana oleju i zastanawiam się czy kupić mopar 5w30 ? ... ja w rok 10 tyś nie zrobię :) i zastanawiam się czy zalewać letnim moparem czy zimowym ?
Będę wdzięczny jak mi coś doradzicie!
... PACIA JEST CACY ...

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 22 lis 2011 11:37 pm

lisek_79 pisze:Będę wdzięczny jak mi coś doradzicie!
Polecam sprawdzony.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... tro+canada

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 23 lis 2011 08:39 am

również polecam jako całoroczny olej http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... tro+canada
Gas-guzzler

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 23 lis 2011 08:57 am

IMHO nie ma co przepłacać blisko 60% za olej o niezalecanych parametrach. W moim samochodzie, po zalaniu PetroCanada 10w30 znacznie spadło spalanie oleju.

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 23 lis 2011 05:53 pm

Witam,
Oczywiście kupiłem (zamówiłem) ten olej w polecanym sklepie z 15 % rabatem ...
Za wszystkie filtry(oleju, skrzyni, powietrza, kabinowy) i oleje + klocki ham na przód policzyli 660 zł - rabat 15 % czyli około 100 mniej :)
Dzięki panowie za rady...
... PACIA JEST CACY ...

tabalugaaa
Posty: 73
Rejestracja: 26 lis 2011 10:27 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tabalugaaa » 06 sty 2012 12:29 pm

Co do oleju do silnika to SHELL rekomanduje cos takiego
http://lubematch.shell.pl/recommendatio ... 3&brand=93

W ASO to potwierdzili nawet po mojej informacji, że wcześniej auto jeżdziło na PetroCanada Supreme 10W30, na razie na zimę zalałem Shell helix ultra 5W40, zobaczymy jakie będą efekty.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 06 sty 2012 01:18 pm

tabalugaaa pisze:zalałem Shell helix ultra 5W40
Błąd Pacifica powinna jeździć na oleju mineralnym tak jak Petro Canada 5w30 to jest olej mineralny a SHEL jaki zalałeś jest olejem w pełni syntetycznym http://www.shell.pl/home/content/pol/pr ... lix_ultra/

Przeszukaj forum i sam zobaczysz jak sie kończyło zalewanie syntetyka

A tu masz prawidłowy olej
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... tro+canada

majkel45
Posty: 63
Rejestracja: 27 lip 2011 01:28 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Pacifica 3,5

Post autor: majkel45 » 17 cze 2012 02:16 pm

Sorki że rozgrzebuje temat. Wiem że potrzebuje Petro Canada tylko teraz 10W30 czy możesz 10W40 żeby zapewnić optymalną pracę naszym Krystynom:P

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 17 cze 2012 10:17 pm

majkel45 pisze: zapewnić optymalną pracę
A co masz napisane no korku wlewu oleju silnikowego ?
Po co chcesz wy biegać przed orkiestrę ???
Nalać możesz wszystko czego ci dusza za pragnie bo to sam będziesz ponosił odpowiedzialność za to.

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 18 cze 2012 10:31 am

A ja od 200 000 kilometrów leję 5w40 mobil fully synthetic i nie narzekam a teraz ze względu na dostęp przechodzę na liqui moly 5w40 technologia syntetyczna.
Packa ma najechane już 266 000 .

majkel45
Posty: 63
Rejestracja: 27 lip 2011 01:28 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Pacifica 3,5

Post autor: majkel45 » 19 cze 2012 09:25 am

Tedi dobitnie. Ale pomyślałem, że skoro drugi parametr jest do temepratury a ja jeżdze trochę dynamicznie i w Polsce mamy temperaturę powyżej 30 czasem więc 10W40 będzie najbardziej odpowiedni dla Paci.

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

...

Post autor: eldorin » 25 cze 2012 10:37 pm

Majkel...

W mojej złotce na korku jest napisane 5W20 i to dostała (silnik 3,8). Po zakupie auta wlałem Mopara, a teraz Petro Canadę. powołałem się chyba na Tediego i miły Pan z uśmiechem w try miga przyslał mi właściwy olej. Motor chodzi gładko i przyjemnie. Nie ryzykuj - wcześniej czy później motor dostanie czkawki i będzie smutek... chociaz można na ebay nówkę silnik kupić za jedyne 5000 USD...

Pozdrowionka i życzę właściwych wyborów.

majkel45
Posty: 63
Rejestracja: 27 lip 2011 01:28 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Pacifica 3,5

Post autor: majkel45 » 26 cze 2012 09:25 am

Co do Petro Canada to się zgadza i w tej kwesti całkowicie zdałem się na Tediego. Wymieniłem olej właśnie na ten o którym wyżej była mowa i jest ok.

janek
Posty: 19
Rejestracja: 22 sty 2009 09:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

olej

Post autor: janek » 01 lip 2012 06:59 pm

Witam
Tedi o co tu chodzi opis z Alledrogo

OLEJ 5W30 5W-30 SYNTETYK PETRO-CANADA SM JAKOŚĆ!
link do strony
http://allegro.pl/olej-5w30-5w-30-synte ... 42272.html

Pozdrawiam Janek

[ Dodano: Nie Lip 01, 2012 20:02 ]
A tu drugi opis z tej strony

5W-30 5W30 OLEJ MINERALNY PETRO CANADA JAKOŚĆ !

http://allegro.pl/5w-30-5w30-olej-miner ... 02467.html


No to trzeba uważać bo jak nie ma opisu to można się naciąć , jak sprzedawca nie będzie wiedział co sprzedaje
Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lip 01, 2012 20:02 ]
A tu drugi opis z tej strony

5W-30 5W30 OLEJ MINERALNY PETRO CANADA JAKOŚĆ !

http://allegro.pl/5w-30-5w30-olej-miner ... 02467.html


No to trzeba uważać bo jak nie ma opisu to można się naciąć , jak sprzedawca nie będzie wiedział co sprzedaje
Pozdrawiam

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 01 lip 2012 08:12 pm

to są oleje mineralne z domieszką syntetyku.W UE wg wytycznych domieszka sztucznego oleju do mineralnego można nazywać olejem syntetycznym a w USA nie
są samochody i była pacifica

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 01 lip 2012 11:12 pm

janek pisze:OLEJ 5W30 5W-30 SYNTETYK PETRO-CANADA SM JAKOŚĆ!
link do strony
http://allegro.pl/olej-5w...2411542272.html
Zgadza sie to jest SYNTETYK!!!
janek pisze:5W-30 5W30 OLEJ MINERALNY PETRO CANADA JAKOŚĆ !

http://allegro.pl/5w-30-5...2408902467.html
A to jest olej mineralny :)

Zwróć uwagę że one również różnią się kolorem opakowania
Petro Canada jest producentem oleju wszelkiego rodzaju produkują syntetyki jaki i mineralny zawsze trzeba kupować odpowiedni według zaleceń producenta samochodów a nie po samym symbolu lepkości

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 07 sie 2012 03:08 pm

U nie na korku wlewu oleju jest 10W30, poprzedni właściciel wlewał Castrola 10W40, wiec ja tez go wlałem. Na razie jakieś 2500km zrobione, silniczek pracuje cicho do tego stopnia, ze czasem muszę zerknąć na wskaźnik poziomu obrotowa ślinka, żeby wiedzieć, ze silnik pracuje. Całość pracuje bez problemow, jednak po lekturze w/w tematu zaczynam się zastanawiać, czy nie wlać jednak PC lub Mopara 10W30 przy następnej zmianie oleju - chodź na razie żadnych przeciwwskazań do obecnie zalanego oleju nie mam. Poprzednik zrobił jakieś 30000km na takim oleju i wszystko jest OK.

Jak sadzicie - zostać przy 10W40 czy jednak następnym razem zalać 10W30?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 06:10 am przez Crypt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 07 sie 2012 03:30 pm

Crypt pisze:Jak sadzicie - zostac przy 10W40 czy jednak nastepnym razem zalac 10W30?
Na te pytania są już odpowiedzi na naszym forum. Myślę że nikt za ciebie decyzji nie podejmie ty musisz ją sam podjąć i ewentualnie sam wypijesz piwo naważone :P
ps. Ja osobiście uważam tylko że powinno sie trzymać zasad producenta danego samochodu.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 08 sie 2012 11:07 am

Ja tu czegoś nie rozumiem. Skąd biorą się pytania jaki olej wlewać? Jak jeszcze raz zobaczę takie pytanie to oszaleje. Ludzie jest na korku napisane jak byk 10W30 (ale amerykańskie 10W30 nie europejskie) oleje o takiej specyfikacji są dostępne na rynku za tanie pieniądze Mopar Petrocanada. Kupując samochód pierwsze co robisz to wymieniasz oleje i filtry (mimo zapewnień sprzedawcy że właśnie to zrobił) Więc ja się pytam po co się zastanawiać i szukać dziury w całym. Przewidział producent taki olej to go lej i nie kombinuj. Kilku inżynierów się nad tym głowiło a wy kombinujecie. A może taki olej, a może inne opony a wejdą? a przytrą? a jaki akumulator taki czy sraki? odpowiedź jest jedna Kur.... taki jak kazał producent. Kazał producent 235/55/!9 to takie zakładaj i nie kombinuj, kazał 10W30 to taki lej i nie kombinuj, kazał tyle a tyle Ah to taki zakładaj i nie kombinuj. Każda ingerencja wychodząca poza ustalenia producenta spowoduje wcześniej czy później że coś się zepsuje, może nie tobie ale kolejnemu posiadaczowi samochodu. Oczywiście zdarzają się błędy fabryczne ale nie co do oleju opon i akumulatora. Odpowiedzi typu a kolega to i tamto i wszystko jest ok mnie nie interesują. Bez obrazy ale szlag mnie trafił. Proszę tej wypowiedzi nie personalizować.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 sie 2012 10:47 pm

Michał,

Z powodów oczywistych mogłem nagrodzić cholernie rozsądną wypowiedź tylko jedną flaszeczką, ale umówmy sie, że jest to cały kontener.
Życzyłbym sobie a i wszystkim innym samych tak myślących użytkowników aut - i to nie tylko ze stajni Chryslera.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 sie 2012 08:30 am

Crypt pisze:U nie na korku wlewu oleju jest 10W30

w sklepie z częściami samochodowymi :
- Poproszę część "numer 710" do mojego auta .
- ????????
- Poproszę część "710" !
- OK. Bardzo proszę :
Obrazek

nie mogłęm się powstrzymać :)

każdy olej aby był śliski się nadaje, jeden pojeździ dłużej inny krócej, nie posiadamy mowych samochodów i nie mamy ani wiedzy ani wpływu na to co robili poprzedni właściciele, znam ludzi, który w życiu nie wymieniali oleju w silniku a jeżdzą autami po 10 lat i więcej, znane są też histrorie o rozlewniach oleju w garażach i stodołach

tak, że nie ma co dramtyzować, najlepszy jest jak wspomniał Michał olej przewidziany przez producenta, ale z zachowaniem rozsądku nic się nie stanie jak jedną zmianę przlecimy na czymś innym byle nie mieszać klas olejeu syntentyk pół sytetyk mineralny

A tu żeby nie trzeba było szukać od początku wątka dane ze stron serwisowych:


2004 3,5 API SAE 5W-30 , 10 W-30

2005 3,5 API SAE 10W-30 , 5W-30 *
* API SEA engine oil is allowed during cold weather olny to improwe cold
weather starting

2005 3,8 API SAE 5W-20
Refer to the engine oil fill cap for correct SEA grade.

2007 3,8 API SAE 5W-20
API SAE 5W-30 engine oil is allowed during cold weather olny to improwe cold weather starting. Refer to the engine oil fill cap for the correct SAE grade meeting Daimler Chrysler Material Standard MS-6395

2007 4,0 API SAE 10W-30
API SAE 5W-30 engine oil is allowed during cold weather olny to improwe cold weather starting. Refer to the engine oil fill cap for the correct SEA grade meeting Daimler Chrysler Material Standard MS-6395


Czyli trzymamy się jak najbliżej klasy producenta i sprawdzamy czy olej, który chcemy wlać jest w normach i dopuszczeniach MS-6395
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 10 sie 2012 01:08 pm

Otóż nie zgodzę się z @Michał-em.

To, co piszesz ma jak najbardziej zastosowanie, pod warunkiem, że sami czegoś nie zmieniamy (ingerujemy, dodajemy) w silnik. Taka "ingerencja" jest założenie chodźmy LPG. I w tym miejscu cały Twój wywód idzie do kosza - bo - temperatura silnika podczas spalania LPG jest wyższa od spalania benzyny, LPG jest bardziej "suche" itd... W związku z tym, olej pracuje w wyższej temperaturze, a jak wiadomo powyżej "swojej" temperatury pracy nie ma już takich właściwości smarnych, jak pisze producent oleju.

W związku z tym zasadnym jest pytanie, czy nie zastąpić (jak sam z reszta pytałem wyżej, chodź w druga stronę) oleju fabrycznego (10W30) na olej nieco gęstszy, ale w dalszym ciągu o zalecanej przez producenta normie (np. 10W40).

Jako, ze sam na LPG jeżdżę od 10 lat, miałem już 3 samochody z rożnymi instalacjami (raz lepszymi - raz gorszymi), mogę z własnego doświadczenia napisać, ze w ostatnim aucie (Vectra B, 2.0l automat) zmieniłem olej z "zalecanego" właśnie 10W40 na, 15W40, co w przypadku jeżdżenia na LPG zaowocowało zmniejszeniem temperatury silnika (wg podziałki na desce) o ok 5stC (zwłaszcza w korkach było to widoczne, bo wentylator nie załączał się, co chwila), większej kulturze pracy i zmniejszeniem apetytu na olej o polowe - a to dużo. Chodź samochód już był leciwy i swoje km nawinięte miał, to na silnik narzekać nie można było.

Dlatego dochodzę do wniosku, ze zalecenia producenta są dobre i należy je brać pod uwagę, ale nie można ich odnosić do wszystkiego, bo na pewno producent nie przewidział, ze 90% naszych aut w PL będzie jeździć na LPG:)

U mnie jak na razie 10W40, 3000km na tym oleju zrobiłem i silnik nie wziął ani grama oleju (przynajmniej nic, co mógłbym zauważyć - wiadomo, patrzę wg podziałki na bagnecie). Zrobię 10000km i napisze, jakie zużycie oleju u mnie występuje - chodź na razie jest jak najbardziej OK.

Brat jeździ na Monar 10W30 (Pacyfa 2005, 4x4, 3,5l i LPG) i jak naradzie na ~6000km szamało mu ok 0,5l oleju.

Dlatego Panowie (i Panie) należałoby do tego tematu wrzucić jakaś poprawkę na LPG:)

Pozdr
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 06:13 am przez Crypt, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 sie 2012 07:21 pm

Crypt,

Każdy kij ma dwa końce.....
.... a proca trzy

Pozdrawiam

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 10 sie 2012 07:25 pm

teraz jeden chętny do napisania streszczenia ze 140 wątków bo dalej nie mamy ostatecznej wersji :):)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 10 sie 2012 09:54 pm

Crypt pisze:zalecanego" wlasnie 10W40 na 15W40
A jak myślisz olej mopar czy petro canada o lepkości 10w30 to pół syntetyk czy minerał oczywiście dedykowany do naszych silników ?

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 11 sie 2012 12:44 pm

Co by nie zalał silnik zawsze będzie chodził brał olej. To wszystko zależy od stanu silnika i stylu jazdy ja juą miałem różne oleje bo próbowałem zniwelować branie ale niestety lipa czy ma gaz czy nie to jak brał to i dalej będzie brał gęstszy olej może jest i dobry ale wiadomo do czasu wszystko zależy od średnicy kanalików a z tego co wiem to niestety mamy bardzo cieniutkie, a problem brania to nie wina oleju tylko problemu z pierścieniami i tłokami które zostały do naszych pacek użyte silnik 3.5 co do vectry 2.0 to takowa posiadałem z gazem lałem olej 5w50 cały czas i brała tylko wtedy jak ja butowałem, omega 2.5 na tym samym oleju i branie w takiej samej opcji jazdy i tak ma być jak przy butowaniu auto nic nie weźmie to można go sprzedać czym prędzej. Problemem u nas jest wada konstrukcyjna, a wybór oleju i eksperymenty każdy we własnym zakresie może robić co do wady konstrukcyjnej polecam fora w usa rożne cuda robiono łącznie z naprawami głowic i nic dopiero po wymianie pierścieni i ewentualnie tłoków ustawało..
Co do temperatury spalania gazu to i owszem jest wyższa ale skoro wskazówka nam sie podnosi o parę stopni z tego powodu wyżej to problem nie leży po stronie wyższej temperatury spalania gazu, a po stronie słabego smarowania i słabego przepływu płynu chłodniczego.
Owszem gaz ma wpływ w naszym przypadku bo jak wiemy ma właściwości które powoduja rozpuszczanie nagarów w silniku i dobrze płucze silnik z nich. Co w tym konkretnym przypadku nagar zebrany wcześniej i doszczelniający różne elementy nie pozwalał brać oleju (wcześniej to się stanie niż bez gazu).

Ostatecznie lejemy to co mieliśmy zalane, pilnujemy stanu i jeździmy nic z tym nie zrobimy zawsze można eksperymentować z dodatkami doszczelniającymi do oleju ale to już inna rozprawka i nie w tym temacie.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 11 sie 2012 07:53 pm

tedi pisze:A jak myślisz olej mopar czy petro canada o lepkości 10w30 to pół syntetyk czy minerał oczywiście dedykowany do naszych silników ?
Zależy od specyfikacji i klasyfikacji. Za wielka woda to minerał a u nas pół syntetyk (chodź nie wiem kto ten termin wymyślił). Lać należy (najlepiej) wg "tamtejszej" klasyfikacji i najlepiej "tamtejszy" olej. To było pytanie sprawdzarce? :D
widlak pisze:Ostatecznie lejemy to co mieliśmy zalane, pilnujemy stanu i jeździmy nic z tym nie zrobimy
I tego bym sie trzymal. Pisałem o różnicy, jaka miąłem po zmianie w/w oleju w viki, bo była dość zauważalna i pozwalała rzucić nieco światła na całość problemu. Co do stylów jazdy to mamy zbliżone, noga raczej ciężka nie jest (mowa o Pacyfie braciaka i mojej), prędkości tez "rozsądne" dla umiarkowanego spalania (~120-140km/h), wiec mogę eis na czymś wzorować.

Przewertowalem caly ten watek i dla podsumowania napisze, ze ciezko sie zdecydowac na jakies konkretne wyjscie. Zostaje zatem na tym co jest (10W40) i napisze po 10000km jakie mam zużycie oleju, a potem się zobaczy, czy zmieniać na 30 czy nie.

Pozdr
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 07:46 am przez Crypt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 11 sie 2012 09:00 pm

Crypt pisze:To bylo pytanie sprawdzjace? :D
Tak chciałem sie dowiedzieć czy jesteś świadom że pacifica zgodnie z specyfikacją producenta powinna jeździć na oleju mineralnym, widzę że twoja wiedza jest prawidłowa za to flaszka leci :mrgreen:
Crypt pisze:Zostaje zatem na tym co jest (10W40
mam nadzieję że jesteś świadomy że ten co lejesz to jest olej półsyntetyczny ?

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 12 sie 2012 12:26 am

tedi, siejesz jakieś ziarnka niepewności :mrgreen: co jakiś czas :mrgreen: coby nikt nie zapomniał że ma rozum :mrgreen:
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 12 sie 2012 05:57 pm

tedi pisze:mam nadzieję że jesteś świadomy że ten co lejesz to jest olej półsyntetyczny ?
Tak, wiem i zobaczę jak będzie po 10kkm, wówczas wrócę do tematu. Za to dzisiaj odwiedził mnie Braciak i z ciekawości sprawdziliśmy oleje (raczej ich stany). Okazało się, ze u niego (Monar 10W30) stan był już poniżej minimum, pokazanego na bagnecie. Oczywiście stan się uzupełniło (Benzoil, tez 10W30, bańka madę in usta, pojemność na bance 1 galon:) to jak dobrze pamiętam to samo, co Monar), ale daje to do myślenia. Za miesiąc zmienia olej, jak będzie w PL, po rozmowie na ten temat stanęło na tym, ze tym razem zaleje na próbę olej z Petrocanady, 10W30, i zobaczymy jak będzie się u niego sprawować. Trzeba poeksperymentować, bo wychodzi na to, ze na 10kkm wcina ok 1,5l oleju.

Jak dowiedziałem się z tego wątku, czasem jest to wina oleju, a w zasadzie jego "marki", oraz tego, czy "lubi" się z nasza Pacyfa:) Oczywiście na razie wykluczamy branie oleju z uwagi na zły stan silnika, ponieważ po jego zbadaniu (a w zasadzie emitowanych przez niego spalin) wszystko jest jak najbardziej w normie i nic nie wskazuje na to, ze "bierze" jakoś specjalnie olej. Zapewne napisze tez za jakiś czas, jak się ma sprawa z nowym olejem - cóż, poczekamy - zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 07:47 am przez Crypt, łącznie zmieniany 1 raz.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 wrz 2012 05:52 pm

Podłączam się gdyż zbliża się wymiana oleju Teraz mam zalany castrol 10w40
Powiedzcie czym się różnią te 2 zestawy
1. http://usaolkusz.istore.pl/pl/filtr-ole ... 0l292.html
2. http://usaolkusz.istore.pl/pl/filtr-ole ... 0fp16.html

Bo olej ma troszkię inne oznaczenia
Pozdrawiam
P.S jeśli już to było omawiane to przepraszam za powielanie ale nie znalazłem wcześniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”