Olej silnik - na jakim jeździcie ?

kto nie smaruje ten nie jedzie ;)
Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 16 kwie 2010 09:41 pm

Pochwalę sie przygodą jaką miałem po wymianie oleju;
Przedwczoraj u kumpla wymieniałem olej w silniku oczywiście zalecany MOPAR ja lałem 10w30. Spuszczaliśmy olej przez korek spustowy w misce olejowej, zamiast korka gwintowanego było jakieś gumowe ustrojstwo które wtyka sie jak korek od butelki i przkręca i to rozpierało korek w otworze i na tej zasadzie uszczelniało otwór spustowy oleju.
Wymiana poszła jak po maśle i założylismy te ustrojstwo choć nie miałem do tego patentu zaufania ale myślałem , że tak ma być. W drodze powrotnej straciłem cały olej silnikowy
( wypadło to gówno)
i dojechałem na prawie pustym silniku a cholerna kontrolka ciśnienia oleju nie zapaliła się.
W sumie przejechałem jakieś 3-4 km z krwawiąca bestią a zorientowałem się w domu na podjeździe. Dzisiaj wlałem znowu nowy olej prawie 200 zł w plecy, wkręciłem korek spustowy z gwintem i silnik działa :)
Przedwczoraj najadłem sie strachu już myślałem że przypaliłem panewki ale narazie jest ok;
Sprwdziłem błędy i mam 0552 (Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - przerwa lub zwarcie do masy) może dlatego nie zapaliła sie kontrolka oleju nawet przy jego całkowitym braku. Pytanie gdzie jest ten czujnik i jak sprawdzić czy jest dobry a może odrazu załozyć nowy i czy sa jakieś zamienniki od innych samochodów bo używany do pacy na allegro kosztuje koło 100 zł.
Luk.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 kwie 2010 09:51 pm

Luk. pisze:Pytanie gdzie jest ten czujnik i jak sprawdzić czy jest dobry a może odrazu załozyć nowy i czy sa jakieś zamienniki od innych samochodów bo używany do pacy na allegro kosztuje koło 100 zł.

czujnik jest z boku filtra olejowego
skierowany w stronę koła zamachowego

kup nowy oryginalny
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

peter
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2009 01:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: peter » 28 maja 2010 12:08 am

Panowie o co myślicie o oleju AGIP 10W60. Ostatnio taki zalewam do mojej drugiej fury tj. Lanci Thesis 3,0 l 215 kucyków też na gazie. Jest to olej syntetyczny przeznaczony do silników mocno obciążonych cieplnie (jazda sportowa). W Lanci wymieniam olej co 20 tys. (zgodnie z instrukcją) ma przejechane 153 000 km i od zmiany do zmiany dolewam około 0,5l oleju. Teraz zbliża się wymiana oleju w Pacyfice i zastanawiam się czy znowu zalać 10W30 MOPAR czy może właśnie 10W60 AGIP. Po przejechaniu 10 000 km Packa wzieła około 1,5l oleju.
pozdrawiam

piotr e38
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2009 02:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piotr e38 » 28 maja 2010 08:33 am

Możesz spokojnie zalać ten olej, nic się nie stanie. Ja w swojej jeździłem na Mobilu 5W50 i było git, a w wielu autach stosowałem olej 10W60 tylko Castrola i żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem. Może wzrosnąć o jakieś 0.5L zużycie paliwa ze względu na dużą lepkość tego oleju, ale za to mamy super ochronę motoru przy intensywnym użytkowaniu auta w ruchu miejskim i wysokich temperaturach zewnętrznych.

Pozdrawiam :D

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 maja 2010 11:12 am

Zalałem 10w 40 i nie bierze mi oleju na razie przejechałem 5500km

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 28 maja 2010 11:17 am

A u mnie troche inaczej. A mianowicie jak zakupilem auto bylo zalane jeszcze olejem w stanach i nie majac czasu na wymiane zrobilem na nim okolo 5 tys km (bez zadnych dolewek). Teraz zalalem Castrol Magnatec 10W40 i zauwazylem znaczne zuzycie oleju jakies 1,5 l na 10000. :devil: W serwisie mi powiedzieli ze oni zalewaja do tych silnikow Castrola 5W40. Czyzby zalanie jakosciowo gorszego oleju moglo miec wplyw na zwiekszenie zuzycia?

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 maja 2010 12:02 pm

Witaj! Jak zakupiłeś auto to nie było zagazowane.Moje przed gazem też nie brało ale po zagazowaniu ,dobrze że syn mi marudził że auto głośniej chodzi bo bym za groma tam nie zaglądał i musiałem dolać ok 2,5l oleju. :O A jeszcze lepiej jak ostatnio byłem u mechanika na wymianie oleju to była Pecia na wymianę ale silnika bo kolesiowi tak jak mi nie chciało się zaglądać pod maskę i zatarł na panewkach jak słyszałem to była II sztuka po zagazowaniu. Teraz sprawdzam poziom oleju. :mrgreen:

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 28 maja 2010 02:34 pm

szunaj60, a jak tam twoj gaz. U mnie wymienili reduktor na gwarancji, sprawuje sie jak na razie bardzo dobrze. Duzo juz km napykales? A soja droga to moze i dobra teoria na branie oleju. A moze zrobic ankiete i bedzie widac czy te Packi zagazowane biora wiecej oleju.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 maja 2010 04:56 pm

Artekkkk pisze:a jak tam twoj gaz. U mnie wymienili reduktor na gwarancji, sprawuje sie jak na razie bardzo dobrze. Duzo juz km napykales?
a trzymajmy się tematów

jaki olej to jaki olej
czy biorą więcej na gazie to inny temat
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 maja 2010 04:56 pm

Na gazie zrobiłem 18,5tys i o dziwo 0 problemów no poza tym że pali w mieście 18l-22l :devil: a poza 14-15l no i przegląd 162zł ;( :devil: :mrgreen:

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 28 maja 2010 05:23 pm

zyga pisze:a trzymajmy się tematów

jaki olej to jaki olej
czy biorą więcej na gazie to inny temat

a Szunaj swoje :mrgreen: :mrgreen:
szunaj60 pisze:Na gazie zrobiłem 18,5tys i o dziwo 0 problemów no poza tym że pali w mieście 18l-22l a poza 14-15l no i przegląd 162zł

jak zwykle na temat

zaraz Wam to pokasuje

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 maja 2010 09:43 pm

Panowie Admin i Moder ja tylko odpisałem koledze . Moja odpowiedz była szybsza od Zygi .Więc skasujcie a nie ;( ;( ;( ;( ;( :mrgreen:

[ Dodano: Pią Maj 28, 2010 21:53 ]
Jaki olej do auta?
Porady / Eksploatacja
11.08.2005 Liczba odwiedzin: 57429

Producenci generalnie zalecają stosowanie olejów syntetycznych i półsyntetycznych do samochodów nowych, bądź z nowymi silnikami. Natomiast w starszych samochodach o nie wysilonych jednostkach napędowych lepiej stosować oleje mineralne.



Właściciele samochodów bardzo często zastanawiają się, jaki olej będzie najlepszy do silnika ich auta. W instrukcjach obsługi można zazwyczaj znaleźć zapis: "Producent zaleca stosowanie oleju firmy..." - i tu wymienia się konkretną markę. Czy dla właściciela samochodu oznacza to konieczność stosowania oleju tylko jednej marki?


Informacja w instrukcji obsługi samochodu jest raczej reklamą danej firmy, niż rzeczywistym wymogiem. Większość producentów samochodów ma zawarte umowy z firmami olejowymi i informacja wskazująca stosowanie oleju danej marki jest zobowiązaniem producenta samochodu wobec producenta oleju. Rzecz jasna, jedni i drudzy mają z tego korzyści finansowe.


Dla właściciela samochodu najważniejsza jest informacja o klasyfikacji jakościowej i lepkościowej stosowanego oleju, umieszczona w instrukcji pojazdu. Oczywiście wymieniany olej może mieć lepszy wskaźnik lepkości niż ten podany w instrukcji, ale nigdy nie może być na odwrót. Nie ma natomiast znaczenia, jakiej firmy będzie to olej, pod warunkiem wszakże, że jest to firma markowa, a olej po badaniach dopuszczających go do stosowania w samochodach.


Producenci generalnie zalecają stosowanie olejów syntetycznych i półsyntetycznych do samochodów nowych, bądź z nowymi silnikami. Konstrukcje jednostek napędowych są bowiem do nich specjalnie przygotowane. Natomiast w starszych samochodach o nie wysilonych jednostkach napędowych lepiej stosować oleje mineralne, zwłaszcza wtedy, gdy wcześniej w silniku znajdował się olej mineralny.



Dlaczego do używanych samochodów lepiej stosować olej mineralny? Starsze silniki mają odłożone osady nagaru, szczególnie na krawędziach, które przy zastosowaniu oleju syntetycznego zostają wymyte i są puszczone w obieg. Mogą dostać się na powierzchnie tłoków i panewek, gładzi cylindra i je uszkodzić lub zarysować.



Kiedy wymieniać olej? Zgodnie z instrukcją obsługi, to znaczy po osiągnięciu określonego przebiegu. Dla współcześnie produkowanych samochodów jest to 10, 15, 20 lub nawet 30 tys. km lub po upływie roku, w zależności od tego, co nastąpi szybciej.

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 30 maja 2010 07:53 pm

apropos oleju do naszych aut; zalecany mopar 10w30 ale przy zagazowanych silnikach zaczyna brać w/w olej ( tak jest w moim przypadku nie dużo ale jednak) czy ktoś spotkał
sie z moparem 10w40 a jeżeli tak do gdzie ?
Luk.

BartoszU
Posty: 51
Rejestracja: 31 gru 2008 06:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BartoszU » 10 sie 2010 08:39 am

Ok .Teraz ja mam pytanko w sprawie oleju .Wiem wałkowane już było .Chodzi o silnik 3,8 v6 taki posiadam ,i jaki olej do tego mam wlać ????.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 10 sie 2010 01:11 pm

BartoszU pisze:hodzi o silnik 3,8 v6 taki posiadam ,i jaki olej do tego mam wlać ????.
nie podałeś w profilu danych auta

3,8 były zalewane olejem 5W20
Luk. pisze:czy ktoś spotkał
sie z moparem 10w40 a jeżeli tak do gdzie ?
możesz poszukać oleju Pennzoil to jest to samo co mopar tylko w innym opakowaniu zresztą teraz już mopar przestaje bawić się w przelewanie do sowich opakowań
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 10 sie 2010 02:14 pm

Witam ja zalałem wcześniej 5w30 castrol edge i dolałem jakieś 6 litrów oleju na 25kkm teraz zalałem castrol mobil 10w40 i na 15kkm wlałem już 3litry, także krótko na gazie bierze olej. zawsze kupuje 8-10 litrów oleju 5.2 do silnika resztę na dolewki pozdrawiam teraz myślę zaleje mopara 10w40 może coś pomorze :)

BartoszU
Posty: 51
Rejestracja: 31 gru 2008 06:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BartoszU » 10 sie 2010 02:39 pm

Ktoś tu pisał że posiada voyagera ,czy caravana , i mam pytanko czym zalewa silnik.

artek69
Posty: 12
Rejestracja: 13 maja 2010 06:14 pm
Lokalizacja:
Samochód:

olej silnik

Post autor: artek69 » 11 sie 2010 04:28 pm

Do T&C 2002 3,8 nalałem Castrol 10W40 do następnej wymiany bez ubytku-(widocznego).
pozdrawiam.
T&C 02/3,8 pb PACIFICA 04/3,5 pb+lpg

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 27 wrz 2010 04:18 pm

No to teraz chyba wywołam GROMY. Pany dowiedziałem się dzisiaj że w naszych autkach powinien być olej minerał a nie syntetyk. Co Wy na to?Sprawa poważna bo chodzi o drogie popychacze. ;( ;( ;(

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 27 wrz 2010 04:27 pm

Powiem ci tak Szunaj60 ze chyba cos w tym jest. Jak kupilem Packe zalalem od razu Castrol 10W40 mineral bylo ok tj. bez zmian. A na nastepnej wymianie zapodalem shell 5W40 syntetyk i zaczyna mi dawac numery czujnik cisnienia oleju tj wyskakuje blad P0522 cos na temat slabego sygnalu. Moze to byc zbieg okolicznosci i po prostu padl czujnik ale chyba wroce do Castrola 10W40.

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 27 wrz 2010 06:04 pm

Rozmawialiśmy w Ślesinie na ten temat Januszu i w moim przypadku od początku nabycia zalewałem Castrolem 10W40 i systematycznie dolewałem 1l na 2000km.Ktoś z naszych chyba kolega Rik skierował mnie do serwisu w Poznaniu i wymieniłem na oryginalnego Mopara.Stwierdzam ,że na 15000 km dolałem 2 l oleju.Nie mam pojęcia co to jest za olej ale najważniejsze ,że producent taki zaleca i coś w tym jest, ;)
pozdrawiam - kisiu

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 27 wrz 2010 08:23 pm

W najblizzym czasie wymieniam na ten Mopar albo inny zalecany ale minerał

[ Dodano: Pon Wrz 27, 2010 20:38 ]
Artekkkk nie Castrol tylko Mopar bo zatrzesz popychacze.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 27 wrz 2010 08:46 pm

szunaj60 pisze:Castrol tylko Mopar bo zatrzesz popychacze.
już nawet w serwise nie ma mopara :)

przestali przelewać i sprzedają w oryginalnych bańkach penzoil :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 27 wrz 2010 09:56 pm

Ja polecam Petro-Canada 10w30 (MINERAŁ) pomykam na nim i jestem zadowolony.Nasz kolega nawet dwóch tez na nim latają i niech się sami wypowiedzą.Nie mogę sam się wypowiadać :lol:

Kolegę XmaX-a też namówiłem na zlocie i z tego co wiem juz zakupił bo właśnie popychacze sobie załatwił złym olejem

xmax
Posty: 190
Rejestracja: 31 mar 2009 12:34 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: xmax » 28 wrz 2010 11:22 pm

niestety potwierdzam Tedi :( uszkodzone popychacze. Jestem pewien, że załatwiłem je własnie złym olejem. :(


- kupiłem Petro Canade 10w30 i jutro zalewam .... silnik nowym olejem.
XmaX

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 wrz 2010 11:43 pm

Koledzy nasze silniki są dostosowane do oleju mineralnego dokładnie 10w30 tak jest w USA
W europie 10 oznacza że to pół syntetyk a wcale tak nie jest w przypadku oleju z za oceanu

A tu mozna poczytać więcej http://www.variant.pl/petrocanada/

Lub tu http://www.variant.pl/petrocanada/FCK/p ... or_oil.pdf
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2010 11:56 pm przez tedi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 wrz 2010 11:46 pm

tedi pisze:Koledzy nasze silniki są dostosowane do oleju mineralnego dokładnie 10w30 tak jest w USA
W europie 10 oznacza że to pół syntetyk a wcale tak nie jest w przypadku oleju z za oceanu
Czyli Tedi udając się tym tropem to europejskim olejem powinniśmy zalewać z cyfrą 15W... tak ?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 wrz 2010 11:59 pm

widlak pisze:Czyli Tedi udając się tym tropem to europejskim olejem powinniśmy zalewać z cyfrą 15W... tak ?
Tak tylko na tą chwile nie wiem czy lepkość się zgadza

BartoszU
Posty: 51
Rejestracja: 31 gru 2008 06:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BartoszU » 29 wrz 2010 11:11 am

Ja do silnika 3,8 zalałem olej marki opel GM DEXOS 2 OPEL 5W30 SPECYFIKACJA:

ACEA: A3/B4, C3

API SM / CF

GM-LL-A-025, GM-LL-B-025

BMW Longlife - 04

vw 502.00, 505.00, 505.01

MB 229.51 Śmiga ,przestał brać ,co było widoczne jak jeżdziłem na elfie evolution sxr 5w30.iI tak juz chyba zostanie :)

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 29 wrz 2010 12:21 pm

Jeżdzisz na syntetyku!.Pogadamy w przyszłym roku jak zacznie Ci spadać moc i wywalisz kasę na remont silnika

BartoszU
Posty: 51
Rejestracja: 31 gru 2008 06:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BartoszU » 29 wrz 2010 03:19 pm

To napiszę tak moja jeżdziła w stanach na syntetyku 1,5 roku.Wiem bo teściu jezdził.A ja też 1 rok .Zresztą nic nie trwa wiecznie i nie przeżywam tak tego także luzik:).Dzwoniąc do ASO też mówią że ma być syntetyk i klasa jakości API SM / CF .Tak samo książka .Podstawa to ma być świeży :).nie 15 tyś 20 tyś .Ja w samochodach na gaz wymieniam max 12500tyś km.Tak już sobie przyjąłem .Elfa wcinał ostro dolałem ok 3l .Na GM zrobiłem 3000tyś km i nie dolałem .Więc coś jest w tym .

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 04 paź 2010 03:31 pm

pozwolę sobie wkleić informację zawartą na 61 stronie instrukcji obsługi:

"The engine oil installed in the engine at the factory is a
high quality energy conserving type lubricant. Oil
changes should be consistent with anticipated climate
conditions under which vehicle operations will occur.
The recommended viscosity and quality grades are
shown in Section 7 of this manual. NON-DETERGENT
OR STRAIGHT MINERAL OILS MUST NEVER BE
USED.
A new engine may consume some oil during its first few
thousand miles (kilometers) of operation. This should be
considered as a normal part of the break-in and not
interpreted as an indication of difficulty"

wnioskować z tego można, że zalecany do packi olej nie jest olejem mineralnym.

POZIOMA
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2010 07:21 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: POZIOMA » 04 paź 2010 06:56 pm

Panowie to wreszcie idzie mineralny czy pół syntetyk, bo ja znalazłem dziś olej 10W30 mineralny firmy Shell, w sklepie który zajmuje się autami z USA w szczególności Chryslerem.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Olej

Post autor: tedi » 04 paź 2010 10:19 pm

Koledzy nasze autka mają pomykać na 10w30 olej mineralny na bazie syntetyku. 30% syntetyk a 70% minerał i taki musi być.

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 07 paź 2010 12:32 am


Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 07 paź 2010 11:35 am

Mi spece z warsztatu specjalizującego się w amerykańcach wlali 5W/50. Zalecili wymianę co 10 tysiaków, więc niebawem wymieniam ponownie. Dopytam się ich tym razem czy wiedzą co czynią, bo po lekturze tego posta to już mam qufa lekki dym. Auto 4.0l 2007 po liftingu fabrycznym z inst. gazową, tak mi poprzednio uzasadniali, rodzaj użytej oliwy.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

xmax
Posty: 190
Rejestracja: 31 mar 2009 12:34 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: xmax » 07 paź 2010 07:51 pm

reasumując temat oleju.


słuchajcie się tediego - 10W30 np . PetroCanada jest słusznym rozwiązaniem.
Zaoszczędzicie sobie problemów takich jakie miałem ja lejąc Castrol 5W40.
XmaX

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 07 paź 2010 11:31 pm

I na tm proponuję zakończyć temat oleju .Ja zacząłem , xmax jako kierowca a właściwie użytkownik ,doświadczony i pokrzywdzony ble ,ble, ble.Tedi fachowiec z ileś tam letnim doświadczeniem zawodowym (czapki z głów).Dalsze pieprzenie i uzasadniania nie mają sensu :evil: Możecie się na mnie wyżywać ale czy nie mam racji. ;( Patrząc na te wszystkie mądrości to normalny zgłupieje. :P Przepraszam obrażonych. ;)

POZIOMA
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2010 07:21 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: POZIOMA » 08 paź 2010 10:20 am

Na tej stronce jest olej MOPAR 10W30 Mineralny.
http://usa.istore.pl/pl,product,1351689 ... ifica.html

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 08 paź 2010 04:40 pm

Możecie się na mnie wyżywać ale czy nie mam racji. ;( Patrząc na te wszystkie mądrości to normalny zgłupieje. :P Przepraszam obrażonych. ;)
Szunaj60 daj siana ja sam zgłupiałem i już nic nie wiem , w ASO zalali mobil 5W50 i na nim pomykam a teraz już nic nie rozumiem . Od wymiany do wymiany nic nie dolewam i jest OK. Przejechałem z wymianami 40.000 wymieniając co 10. 000 . Chyba czas zamknąć ten temat i już nic nie pisać bo dostaniemy "kota"

Nie wiem jak wy ale może na rzepakowym też się da jeździć, kto zaleje :?: :wink: :mrgreen:
Nowa jakość nowe auto

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 08 paź 2010 06:34 pm

Na rzepakowym to ja pomykam Trafikiem 2,5 D tylko zapach placków ziemniaczanych pozostawia :mrgreen:

KsSkarbowy
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KsSkarbowy » 26 lis 2010 09:45 pm

Dzień dobry
Pacifica – 2004 r. str. 274 instrukcji i dalsze
Wybór oleju silnikowego
Aby uzyskać najlepszą wydajność i maksymalną ochronę w każdych warunkach pracy, producent zaleca jedynie oleje silnikowe, które są zgodne z ATI i spełniają wymagania MS-6395. Użyj Mopar lub ekwiwalentnego oleju spełniające specyfikację MS-6395.
SAE10W-30 jest olejem preferowanym (zakres temperatur od – 18 C do + 38 C i więcej)
Podają również, że SAE 5W-30 można stosować tylko do temperatur ujemnych i max do 0 C.
Syntetyczny olej silnikowy
Możesz używać olejów silnikowych pod warunkiem, że zalecane wymagania jakości oleju są spełnione.
Koledzy mają rację TYLKO SAE 10W-30.
POZDROWIENIA :)

bodo

olej

Post autor: bodo » 27 lis 2010 02:04 pm

Witajcie
ja mam inne podejście do tej sprawy :)
zmieniam samochody a olej zawsze ten sam :)

od ok 16 lat leje tyko Lotos Syntetyk 5W40 (nie namawiam do takiej postawy) i skutki są b. dobre !
polonez 100.000 km stan idealny silnika (a to nie byle co)
mondeo 90.000 tak samo
windstar 80 000 również silniczek jak zegarek :)
a teraz Pacia - nie narzeka

Na jedno Was namawiam - tylko olej syntetyczny - z wyłączeniem samochodów starszych które już długo jeździły na mineralnym
Załączniki
olej.JPG
Ostatnio zmieniony 06 sty 2012 05:32 pm przez bodo, łącznie zmieniany 1 raz.

Browar
Posty: 30
Rejestracja: 31 maja 2010 08:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Browar » 27 lis 2010 08:30 pm

Cytat:
ja mam inne podejście do tej sprawy

Ja też i nie wiem czy ten temat wart jest takiej długiej dyskusji. Z mojego doświadczenia wynika iż olej powinien być stosowany taki jak zaleca producent. Nigdy nie poprawiajcie fabryki. Podczas projektowania silnika określane są wszelkiego rodzaju parametry i dokładności wykonania poszczególnych części które to w konsekwencji determinują użycie optymalnych środków ( oleju ) służących do prawidłowej eksploatacji. Jeśli kupimy auto które było zalewane olejem 10W30 ( gęstym ) to nie zalewajmy go 5W30 bo spowodujemy rozszczelnienie całego silnika i szybszego jego zużycia ( bedzie głośniej pracował, klekotał i zużywał więcej oleju niż dotychczas ). Najlepiej jest zalać tym samym olejem co był, a jeśli okaże się że spala go więcej niż powinien to pozostaje tylko przestawić się na olej mineralny np. typu 15W40.
Co do firm produkujących oleje to nie ma to żadnego znaczenia bo produkują zgodnie z normami które obligują do zachowania odpowiednich parametrów. ( nie mówimy oczywiście o jakichś nieznanych chińskich czy indyjskich petrochemiach. ) Z olejami jest tak jak z paliwami ( Verva, ultimate, suprema, V-power, dynamic ) - stara Warszawa nie pojedzie na tym lepiej wręcz przeciwnie będzie sie krztusić bo jest przystosowana do paliw niskooktanowych ( jak zresztą Packa też ).
Oby zawsze mi się chciało tak jak mi się nie chce.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 27 lis 2010 10:23 pm

bodo pisze:od ok 20 lat leje tyko Lotos Syntetyk 5W40
20 lat temu lotos syntetyk - poważnie ???
Browar pisze:przystosowana do paliw niskooktanowych ( jak zresztą Packa też ).
skąd masz taką informację ? bo chyba nie z tego, że w stanach jest inaczej określana liczba oktanowa a wg innych przeliczników ma tyle oktan co europejska

http://manuals.dodgeintrepidchat.net/ma ... y_oils.pdf
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bodo

Post autor: bodo » 28 lis 2010 12:12 pm

witaj Zyga :)
no może trochę ubarwiłem opowieść
ale od mojego pierwszego nowego Poloneza to na pewno, a to było chyba 16 lat temu

KsSkarbowy
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: olej

Post autor: KsSkarbowy » 29 lis 2010 09:04 pm

Ponownie Dzień dobry
bodo pisze:
od ok 20 lat leje tyko Lotos Syntetyk 5W40 (nie namawiam do takiej postawy)
I słusznie :)
W 1999 r. wlałem to "cudo" - do Mazdy 323 F (1,5 16 V) oraz do BMW 324. Przed wlaniem uzyskałem tłumaczenie certyfikatu BMW, w którym pisało, że PRÓBKA oleju przesłana do badania spełnia m.in. wymogi BMW. Przejechałem 20 tys km (dwie zmiany oleju) i przypadła mi wymiana rozrządu w Maździe. Po zdjęciu pokrywy okazało się, że od wewnętrznej strony są ciemne smugi nagaru (nalotu). Zmroziło mnie - i dałem spokój tym eksperymentom. Wróciłem do Mobil 1 i przejechałem 150 tys, aż do wybuchu silnika przy przebiegu 256 tys (pęknięcia tłoka prawdopodobnie z powodu przeciążenia świecami BRISK). W beemce tez wróciłem do Mobil 1 i silnik żyje do dzisiaj :). Później przyglądałem sie opakowaniom tego oleju. Pojawiła się norma ISO co wzbudza nadzieję ale nie daje zapewnienia, że olej trzyma specyfikację. Uważam, że nie ma co eksperymentować z polskimi odpowiednikami.
Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 22:24 ]
Browar pisze: stara Warszawa nie pojedzie na tym lepiej wręcz przeciwnie będzie się krztusić bo jest przystosowana do paliw niskooktanowych
Hmmmm z tego co pamiętam to stara Warszawa oraz Żuk i Nyska (ten sam silnik) jeździły na wszystkimmmm, np. rozpuszczalniku, benzynie lakowej, benzynie lotniczej (bezbarwnej) i do tego na oleju LUX. Więc proszę Cię troszeczkę szacunki dla staruszki Warszawy ;)
Pozdrawiam :) :) :)

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 14 gru 2010 08:18 am

Witam,

Bede pierwszy raz kupowal oleje do swojej Pacifici - moze ktoś w wolnej chwili looknac czy dobrze wybralem: 3,5 Touring AWD 2005 (chciałbym w miarę szybko zamówić aby zdążyć wymienić jeszcze przed świętami)

silnik:6 x (jedna na wszelki wypadek na dolewke)
http://usa.istore.pl/pl,product,1355193 ... mopar.html

skrzynia (Czy w naszym roczniku moze roznic sie filtr do skrzyni?

http://usa.istore.pl/pl,product,1351015 ... iegow.html

tutaj jest 5 litrow - wiec reszta przyda sie ewentualnie do wspomagania...

filtr powietrza i oleju:

http://usa.istore.pl/pl,product,1351763 ... ifica.html

ewentualnie mozna jeszcze zamieszac olej do silnika + filtr (są takie opcje) trzeba policzyć co taniej wyjdzie...

dzieki!
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010 09:26 am przez PelEe, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 14 gru 2010 08:22 am

PelEe, coś te linki przynajmniej mi nie hulają.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 14 gru 2010 09:27 am

ok - pytanie juz nie aktualne - zyga mi dal namiary na to co chce kupic.
dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Smarowanie”