Felga 20 cali

eddi29
Posty: 31
Rejestracja: 17 sty 2011 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Felga 20 cali

Post autor: eddi29 » 23 mar 2011 05:17 pm

Witam, chce założyć felgi 20 cali do mojej packi, dokładnie te:
http://allegro.pl/nowe-aez-chrysler-jee ... 73939.html
pasują jak ulał bo byłem dziś przymierzać.
Chodzi mi o czujniki czy jak założe 20 cali bedzie mi wyskakiwal blad cisnienia opon tak?
Jesli tak, to bawic sie w przekładanie czujników ze starych 17?
Dzieki za odpowiedzi

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 23 mar 2011 06:00 pm

tylko czy warto ?

wygląd będzie na pewno lepszy ,ale niskoprofilowa opona na naszych drogach dziurawych jak ...( i tu cenzura wytarła komplementy opisujace polskie drogi )

sam już kilka razy miałem takie szalone myśli ale jak sobie przypomnę golfa jak zmieniłem na alufelgi niskoprofilowe to jazda była jak wozem drabinistym TWARDO !
jeszcze istotne - podczas jazdy w koleinach - BARDZO CIĄGNIE NA BOKI

to mi zawsze odradziło wymianę na niski profil

ale jestem ciekawy jak Twoje odzczucie ?
jak tylko założysz i pojeździsz to napisz jak komfort ?
pozdrawiam CZARNYG

Tomislaw
Posty: 87
Rejestracja: 31 gru 2009 04:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Tomislaw » 23 mar 2011 07:47 pm

czarnyg pisze:pasują jak ulał bo byłem dziś przymierzać.
Chodzi mi o czujniki czy jak założe 20 cali bedzie mi wyskakiwal blad cisnienia opon tak?
Jesli tak, to bawić sie w przekładanie czujników ze starych 17?
Hej,

No ja mam 20'' - chromowane - jak ją w końcu umyje to wkleję zdjęcia :) Mam opony 255/50R20. profil 50 przy takiej szerokiej oponie nie jest taki niski (wysokość balona jest identyczna jak w oponach 195/65 - na których biega większość samochodów segmentu D. (opony 275/40 maja wysokość balona o prawie 2 cm niższą - więc to rzeczywiście troche nisko)) Komfort jazdy - moim zdaniem lepiej niż na 235/65/17!! - Kiedyś miałem omegę i opony 235/45R17 i woziło tak po koleinach - że masakra!!. No a tutaj nic!! - Dodatkowo są tak duże, że przelatuję nieodczuwalnie nad mniejszymi dziurkami :) Oczywiście zachowanie w zakrętach lepsze niż na 235/65R17. Jedyny minus - dużo większy hałas toczenia. Może to kwestia opon - bo mam jakieś Nankangi (na takich kupiłem auto).

Niestety opony 255/50 R20 przy maksymalnie skręconych kolach dochodzą prawie na styk do podłużnicy (sanek) - więc boję się, że Twoje 275 będą ostro tarły przy skrętach.

Co do czujników - to ja mam na zime oryginalne felgi 17'' z czujnikami - a tutaj niestety całe lato będę oglądał komunikat "service tire system soon" i paląca sie kontrolkę braku ciśnienia :(
No ale wywalanie prawie 1000 zł na drugi komplet czujników - póki co nie mogę się przekonać do tej myśli.
Widzę, że tez jesteś z Poznania - więc możemy sobie pooglądać na żywo nasze felgi :)

Pozdr.
T.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 23 mar 2011 11:59 pm

Hej Panowie widzę że Pyrlandia rośnie w siłę a na spoty jakoś mało chętnych bywało :(

eddi29
Posty: 31
Rejestracja: 17 sty 2011 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: eddi29 » 24 mar 2011 09:30 am

Czesc, no wlanie przymierzałem je zeby zobaczyc jak wygladaja, to przede wszystkim ale tez po to żeby zobaczyc czy nie tra i przy max skrecie bylo jeszcze troche miejsca wiec nie wiem czemu u ciebie to ma miejsce. Wiem, ze bedzie sciagac na koleinach itp. ale ten wyglad mnie powalil i nie moge przestac o nich myslec ;-)

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 24 mar 2011 09:59 am

eddi29, tu masz kalkulator http://www.rimsntires.com/specs.jsp
I przy twoim ET nie powinny obcierać natomiast nie wiem jak z wystawaniem i czy przy mocniejszym dobiciu nie będą obcierały o błotniki poza tym są o niewiele ale niższe co będzie przekłamaniem na korzyść przybywających szybciej kilometrów :)

Powstawiaj wszystkie dane pomierz nadkola i wszystko powinno sie wyjaśnić czy obcierać będą czy nie.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

eddi29
Posty: 31
Rejestracja: 17 sty 2011 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: eddi29 » 24 mar 2011 10:17 am

Dzieki widlak za kalkulator, wg niego fakt, jest ok. Jeśli chodzi o wystawanie to tył jest co do milimetra, także nawet fajnie to wyglada. Jeśli chodzi o dobicie to nie sprawdze tego przed kupnem ;)

To umówiłem sie na 13 na kupno. Raz kozie....

Artur
Posty: 57
Rejestracja: 15 wrz 2009 02:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artur » 24 mar 2011 12:21 pm

eddi29 koniecznie foty jak temat zakończysz :O

Tomislaw
Posty: 87
Rejestracja: 31 gru 2009 04:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Tomislaw » 24 mar 2011 08:43 pm

Hej,

To jest moja na tych felgach 20" - fotki sa wykonane przez poprzedniego właściciela.:

Kurde - nie wiem, dlaczego te foty tak sie dziwnie wkleiły - nie umiem chyba wstawiać zdjęć na forum :(
Załączniki
C15641350_1.jpg
C15641350_6.jpg
C15641350_7.jpg
C15641350_2.jpg
C15641350_8.jpg

eddi29
Posty: 31
Rejestracja: 17 sty 2011 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: eddi29 » 25 mar 2011 09:45 am

Aukcja zakończona więc przypomne dla potomnych.
Zmieniłem koła z 235/65/17 na 275/40/20 . Wrażenia:
Wizualnie bardzo mi się podobaja, obiecuje wstawić zdjecia niebawem. Jeśli chodzi o komfort to wugląda to tak, jeśli nie wiedzialbym ze mam nowe kola to nie zorientowalbym sie czyli czuc tak jak na 17. Z racji tego ze wiem ze jezdze na 20 skupiam się na tym i w niektórych przypadkach czuc spadek komfortu ( do pracy dojeżdzam ulica z tzw. kocie łby i tu czuć intensywniej na kierownicy). Przy wykonywaniu skretu tez czuje ze musze otworzyc dodatkowe rezerwy energii, ale w koncu nie ma sie co dziwic bo to dodatkowe 8 cm jakby nie bylo. Plusem jest to, że przejeżdża niektóre dziury ze względu na szerokość. To chyba tyle na razie. Aha, czujnik ciśnienia milczał przez kilkanaście kilometrów, ale sie pokazał.

Tomislaw
Posty: 87
Rejestracja: 31 gru 2009 04:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Tomislaw » 25 mar 2011 07:09 pm

A ile powierza w nie nadmuchałeś? - Ja mam z tym problem. Różne samochody - o podobnej masie (Q7, Cayenne, X5, X6 i jeszcze kilka innych) producenci podają dla takich opon różne ciśnienia. dużo można znaleźć 2.4 - ale rozpiętość jest od 2.2 do 2.9 !! Ja dałem po 2.4 - ale zastanawiam się, czy to nie za mało.

A tak przy okazji - to moglibyśmy czasami na jakiś niezobowiązujący godzinny spocik się umawiać w Poznaniu. Wiem, że to może trochę kiepsko zabrzmieć, ale np u mojego brata - ludzie z forum Omegi (którą mu nawiasem mówiąc sprzedałem :) organizują sobie takie szybkie spotkania np pod tytułem sobota, 16:00 - C.H. King Cross. Żoneczki biegają po sklepach - a oni mają chwilę, żeby pogadać.

Pozdr.
Tomek

eddi29
Posty: 31
Rejestracja: 17 sty 2011 04:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: eddi29 » 26 mar 2011 10:46 am

Może to śmieszne ale nawet nie pomyślalem jakie tam jest ciśnienie. niedługo zajade na stacje i sprawdze.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 16 kwie 2015 01:17 pm

Odgrzeję "kotleta" i się pochwalę
Z racji iż opon letnich nie posiadałem zanabyłem takie oto cudo
Niestety razem z oponami 295/40/r20
Pierwsze odczucia - szybka zmiana na coś węższego :S .
Opona nigdzie nie obciera ani nie dobija więc pod tym względem jest ok, spadek komfortu raczej niewielki, jednak jak słyszę wspomaganie jak się męczy przy skręcaniu na postoju to się obawiam że z planów dojechania na tych oponach do zimy raczej nici.
Pozdrawiam
P.S. Opony bez czujników a nadal mi świeci serwis 2 kół? Nie powinien teraz pisać o czterech?
Załączniki
Felgi.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „FELGI I AKCESORIA”