Jak to jest z tymi oponami w AWD?

MyaS
Posty: 111
Rejestracja: 01 mar 2016 08:33 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Jak to jest z tymi oponami w AWD?

Post autor: MyaS » 05 maja 2016 07:00 pm

Pytanie.

Jeśli mam teraz założone, praktycznie nowe opony i powiedzmy że za jakiś czas, nie daj Boże, złapię "kapcia" i rozwalę oponę tak że nie będzie do odratowania, to czy w napędzie AWD trzeba od razu kupować cały, nowy komplet?

Tj. Jeśli trzy opony będą miały bieżnik 4-5mm i jedną kupię nową takiego samego producenta i z takim samym bieżnikiem ale z wysokością 8mm to jakie będzie to miało skutki na działanie napędu?
Czy można np. wymienić z tyłu 2 opony na takie same a z przodu mogą pozostać te z bieżnikiem 5mm?
Czy istnieje jakaś tolerancja?

Trochę głupie by to było gdyby podczas uszkodzenia jednej opony trzeba było zmieniać od razu cały komplet za 2 tys. zł ...

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 05 maja 2016 07:20 pm

Chodzi o obwód opon i różnice generalnie między tyłem a przodem,,,, myślę że tolerancja w obwodzie. Jest dużo wieksza w packach poliftowych i teoretycznie powinny być odporniejsze na zaniedbania co do opon ale mogę się mylic,,,,

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 05 maja 2016 08:24 pm

Musisz mieć podobnej wysokości na jednej osi. Ale nie ma znaczenia ile to będzie milimetrów. Oczywiście bez przesady.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016 08:27 pm przez west26, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 05 maja 2016 08:26 pm

west26 pisze:Musisz mieć podobnej wysokości na jednej osi.
nie tylko na osi , miedzy osiami też nie może być za dużej różnicy (najlepiej wcale)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 05 maja 2016 08:29 pm

west26 pisze:Musisz mieć podobnej wysokości na jednej osi. Ale nie ma znaczenia ile to będzie milimetrów. Oczywiście bez przesady.
Koledzy poczytajcie dogłębnie ten temat. A zobaczycie do czego mogą doprowadzić różne opony na obu osiach.

http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... ight=#5307
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 06 maja 2016 08:02 am

Przecież nie chodzi mi o 2 cale tylko mm. Przecież opony też się zużywają inaczej na jednej osi i na drugiej.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 06 maja 2016 10:10 am

west26 pisze:Przecież nie chodzi mi o 2 cale tylko mm. Przecież opony też się zużywają inaczej na jednej osi i na drugiej.
Dlatego Chrysler w instrukcji w szczególnym naciskiem, zaleca regularną rotację opon. Oczywiście tyczy się to modeli z napędem AWD bo w FWD ten problem nie istnieje.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

mikip1111
Posty: 35
Rejestracja: 31 lip 2013 09:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mikip1111 » 06 maja 2016 05:18 pm

Z tego co kojarzę z książki serwisowej od mojej Pacy to w us opony zamieniano co 3 tys mil,
przyznam, że zaniedbuję tak częste zmiany, ale w sezonie dwa razy przekładkę robię (poza zmianą lato/zima)

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 06 maja 2016 09:04 pm

Rotate Tires - Instrukcja Obsługi (2007):
Załączniki
rotacja opon-kół.JPG
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

ODPOWIEDZ

Wróć do „OPONY”