Wymiana baterii w czujnikach ciśnienia.
Wymiana baterii w czujnikach ciśnienia.
WITAM!Chciałbym podzielić się z Wami pewnym sposobem na regeneracje czujnika ciśnienia powietrza .
1) Odkręć czujnik z felgi(najpierw zdejmij oponę)
2)Zeszlifuj górną część plastyku do momentu ujrzenia baterii 3)W miejsce starej włóż nową 3V podobnych rozmiarów (ja włożyłem od zapalniczki pizoelektrycznej )
4)Całość zalej żywicą po 12 godzinach zamontuj do felgi.
5)Zaoszczędziłeś 200zł.
6)Ustaw komp na reset serwisu opon i na zawór włóż magnes
pierścieniowy.Auto powinno zatrąbić trzeba tą czynność powtórzyć na każdym kole.
7)Zaoszczędziłeś dalsze 150-200zł
8)Jesteś z żoną w weekend na nartach za darmochę
1) Odkręć czujnik z felgi(najpierw zdejmij oponę)
2)Zeszlifuj górną część plastyku do momentu ujrzenia baterii 3)W miejsce starej włóż nową 3V podobnych rozmiarów (ja włożyłem od zapalniczki pizoelektrycznej )
4)Całość zalej żywicą po 12 godzinach zamontuj do felgi.
5)Zaoszczędziłeś 200zł.
6)Ustaw komp na reset serwisu opon i na zawór włóż magnes
pierścieniowy.Auto powinno zatrąbić trzeba tą czynność powtórzyć na każdym kole.
7)Zaoszczędziłeś dalsze 150-200zł
8)Jesteś z żoną w weekend na nartach za darmochę
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014 11:16 am przez szunaj60, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam jak ustawić komp w pozycje serwisu opon ? Nigdzie nie znalazłem tej informacji ? Ani w wątku o funkcjach komputera ani w watkach o czujnikach opon. Czy mogę poprosić łopatologicznie ? Czy jest możliwe ze mój komp nie ma takiej funkcji ? Dodam że jeden czujnik mam zdemontowany bo jestem w trakcie wymiany baterii. Cały czas świeci mi eis komunikat service tire system soon.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Będzie ci wyświetlał bo nie masz wszystkich czujników.abdul50 pisze:service tire system soon.
W Pacificy przed liftem pokazuje tylko komunikat że masz mało powietrza w kole ale nie rozgranicza tego w którym.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Witam,
Bateryjka wymieniona. Wsadziłem o rozmiarze 2477 tj o 2 mm wyższą. Oryginalnie siedzi 2450. Mieści się spokojnie a ma 2x większą pojemność 950mA. Ale do rzeczy. Czujnik zamontowany a komunikat service tire system soon świeci się nadal. Czy wymagane jest wprogramowane tego czujnika teraz ? Niestety w moim kompie nie ma funkcji resetu czujników opon ani temu podobnych. np retrain czy coś. Wiem na pewno ze nie działa ten który zamontowałem z nowa bateryjka i na 99 % drugi gdyż zrobiłem test dopuszczając i upuszczając pow. W przypadku dwóch pojawiał się komunikat 1 tire low pressure W przypadku dwóch innych nic się nie działo ani przy upuszczaniu ani przy przekraczaniu ciśnienia. Czyli wnioskuje ze abo system ich nie widzi albo po prostu nie działają. Jako ze nie znam do końca historii auta wykosztowałem się na wulkanizację i pozaglądałem do swoich opon.Czujniki mają następujące numery:
4727392 AB ok
4727392 AB nie działa (nie widzi go system ?) to ten po wymianie baterii
4727392 AD ok
do czwartej opony nie zajrzałem bo wulkanizacje zamykali
gdzieś obiła mi się o oczy informacja ze powinny mieć końcówki AA AB AC AD po kolei? Pewien nie jestem. Może wystarczy przyłożyć po kolei do każdego z nich magnes bez wchodzenia w ustawienia kompa ? Powoli ręce mi opadają.
A cha baterię wymieniałem raczej profilaktycznie. Czujnik trafił w moje ręce z racji urwanego kominka na wulkanizacji, przy okazji zrobiłem mu pełną renowację.
Od momentu zakupu auta świecił mi komunikat service...
Jakby ktoś był zainteresowany to mam dobre zdjęcia z wymiany oraz namiar na firmę gdzie kupowałem bateryjki wraz z przygrzaniem końcówek. Baterii nie powinno się lutować poza tym nie jest to łatwe.
[ Dodano: 29 Gru 2012 09:08 am ]
Bateryjka wymieniona. Wsadziłem o rozmiarze 2477 tj o 2 mm wyższą. Oryginalnie siedzi 2450. Mieści się spokojnie a ma 2x większą pojemność 950mA. Ale do rzeczy. Czujnik zamontowany a komunikat service tire system soon świeci się nadal. Czy wymagane jest wprogramowane tego czujnika teraz ? Niestety w moim kompie nie ma funkcji resetu czujników opon ani temu podobnych. np retrain czy coś. Wiem na pewno ze nie działa ten który zamontowałem z nowa bateryjka i na 99 % drugi gdyż zrobiłem test dopuszczając i upuszczając pow. W przypadku dwóch pojawiał się komunikat 1 tire low pressure W przypadku dwóch innych nic się nie działo ani przy upuszczaniu ani przy przekraczaniu ciśnienia. Czyli wnioskuje ze abo system ich nie widzi albo po prostu nie działają. Jako ze nie znam do końca historii auta wykosztowałem się na wulkanizację i pozaglądałem do swoich opon.Czujniki mają następujące numery:
4727392 AB ok
4727392 AB nie działa (nie widzi go system ?) to ten po wymianie baterii
4727392 AD ok
do czwartej opony nie zajrzałem bo wulkanizacje zamykali
gdzieś obiła mi się o oczy informacja ze powinny mieć końcówki AA AB AC AD po kolei? Pewien nie jestem. Może wystarczy przyłożyć po kolei do każdego z nich magnes bez wchodzenia w ustawienia kompa ? Powoli ręce mi opadają.
A cha baterię wymieniałem raczej profilaktycznie. Czujnik trafił w moje ręce z racji urwanego kominka na wulkanizacji, przy okazji zrobiłem mu pełną renowację.
Od momentu zakupu auta świecił mi komunikat service...
Jakby ktoś był zainteresowany to mam dobre zdjęcia z wymiany oraz namiar na firmę gdzie kupowałem bateryjki wraz z przygrzaniem końcówek. Baterii nie powinno się lutować poza tym nie jest to łatwe.
[ Dodano: 29 Gru 2012 09:08 am ]
przypomniałeś sobie kolego co naciskamy ?szunaj60 pisze:Oj na obecny czas cos nie tak, nie pamiętam ale coś żle robicie ;service tire ...;naciskasz nie reset tylko......'nie pamiętam' i wyskakuje ci co dalej.
Zdjęcia dodam jak zejdę na ląd (pływam na promie). Łącze tutaj zwłaszcza upload jest słabiutki. Jeżeli ktoś ma problem z urwanym kominkiem to polecam czujnik z tego linku sam kupiłem na zapas. Sam czujnik jest na 433 MHz ale jest kompletny, nowy i wychodzi taniej niż sam wentyl za 30-60 zł. Tutaj mamy za 25 zł szt. i te są lepsze, gdyż aluminium jest galwanizowane, a "nasze" to gołe alu.
http://moto.allegro.pl/czujnik-cisnieni ... 55966.html
http://moto.allegro.pl/czujnik-cisnieni ... 55966.html
Ostatnio zmieniony 30 gru 2012 02:57 pm przez abdul50, łącznie zmieniany 1 raz.
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Jaaaa Panowie. Sam czujnik jest do wywalenia na śmietnik z racji choćby znaczka audi na ktorego mam alergie . Pisałem przecież ze chodzi o sam wentyl który jest najbardziej zawodnym elementem czujnika. Chodzi o to ze zestaw naprawczy który można nabyć jest droższy niz tutaj kompletny czujnik. A wentyle są lepiej wykonane. Powtórzę jeszcze raz . Chodzi o sam kominek, wentyl, rurkę aluminiowa, jak zwal tak zwal reszta tego ustrojstwa jest do wywalenia chodzi na zupełnie innej częstotliwości. Poza tym jak widzicie mam problem z dogadaniem moich oryginalnych czujników po regeneracji (wymianie baterii).
A tutaj dosyć ciekawy na temat tego jak to działa:
http://www.autoflesz.pl/artykuly/6775,U ... lania.html
A tutaj dosyć ciekawy na temat tego jak to działa:
http://www.autoflesz.pl/artykuly/6775,U ... lania.html
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Ach tak abdul50.
Pewnie że warto kupić dla samego kominka.
Tym bardziej że te komplety naprawcze są nie kompletne i nie mają tego co najistotniejsze w zestawie.
Dzięki i pozdrawiam.
Pewnie że warto kupić dla samego kominka.
Tym bardziej że te komplety naprawcze są nie kompletne i nie mają tego co najistotniejsze w zestawie.
Dzięki i pozdrawiam.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Witam ponownie,
jako ze posiadłem już trochę wiedzy na temat swojego systemu postaram się podzielić ta wiedza na ile to możliwe precyzyjne może komuś pomogę w ten sposób. Od początku. Moja pacifica pochodzi z 2004 roku wersja AWD. Czujniki 4 szt. Nie potrzebny czujnik w kole zapasowym. Auto kupiłem z komunikatem SERVICE TIRE SYSTEM SOON. Na wulkanizacji przy pompowaniu kół został urwany jeden kominek. Jak to naprawić tematu nie będę powielał. Sposobów jest kilka od zakupu kominka na allegro poprzez zakup całych czujników dedykowanych do audi (ja tak zrobiłem, do wykorzystania sam kominek z takiego czujnika) poprzez regeneracje kominka. Mając czujnik na wierzchu wymieniałem również bateryjkę. Sylikon którym zalany jest czujnik dość łatwo wyskrobać. Podpowiem może żeby robić to przy pomocy jakiegoś drewienka zaostrzonego gdyż cały czas jest tam bateria i metalowym elementem takim jak nożyk można zrobić zwarcie na płytce i po czujniku. Po wymianie baterii co dalej. Wiemy że są systemy które można ożywić zaprogramowując czujniki przy pomocy magnesu. Jednak nie mając opcji w kompie samochodu RETRAIN TIRE SYSTEM nie da się tego zrobić. Pozostaje znalezienie miejsca gdzie maja kompa do naszego auta. Firma do której udałem się w gdańsku miała cale stado urządzeń do tego celu. Poczynając od takiego który przy pomocy antenki miał zczytać dane z czujników w kolach, czego ostatecznie zrobić się nie udało. Moim zdanie z winy tegoż urządzenia gdyż zupełnie nowego czujnika wyjętego z kartonika tez nie widział. System udało się odpalić poprzez OBD. Pierwszy komp który został podłączony (jego nazwy nie znam) pokazał na wyświetlaczu numery ID czujników które były wpisane w komputer samochodu (jako ze wcześniej sfotografowałem sobie czujniki w kolach na wulkanizacji wiedziałem ze numery są właściwe) oraz sygnalizował brak połączenia z jednym czujnikiem. Nic więcej nie udało się zrobić przy pomocy tego urządzenia. Drugi komputer okazał się lekarstwem na cale zło. Urządzenie nazywa się SNAP-ON VERUS. Nie potrzebny był nawet pin aby wpisać na nowo moje czujniki do kompa auta. Co zabawne komputer ma w systemie ID czujników które były w kolach, jednak trzeba jeszcze raz wpisać dokładnie te same numery na nowo. Dlaczego tak nie wiem dla mnie to bez sensu. System ożył, komunikat zniknął. Drobnym szczegółem jest to ze po przejechaniu jakiś 20 km znowu się pojawił. Wróciłem z powrotem. Okazało się że gubi się czujnik o tym samym numerze czyli wiem który jeszcze wymaga wymiany baterii. W sumie gdyby baterie wymieniać będąc np. w warsztacie wulkanizacyjnym to nie było by konieczne wpisywanie czujnika na nowo. Stosując taką procedurę: gasimy auto wyciągamy czujnik wymieniamy baterie zakładamy czujnik odpalamy auto.System czujnika by go nie zgubił. Pod warunkiem ze zrobimy to zawczasu zanim pojawi się komunikat SERVICE TIRE SYSTEM SOON .
numery moich czujników:
4727392AB ID: A0113865
4727392AB ID: A0114EEF
4727392AC ID: A01AA364
4727392AD ID: C88D0DA4
wszystkie siemens vdo częstotliwość pracy 315mhz
jak słusznie zauważył kolega magnesem w tym zestawie czujników to można sobie muchy poganiać. Człowiek który miał urządzenie snap on powiedział mi ze jak chcę to może w ogóle system TPMS wyłączyć i nie będzie żadnych komunikatów mi wyświetlał. Ja jestem z tych co jak ma jakieś urządzenie to je uruchamia i używa ale jeżeli komuś już zabrakło sił aby go uruchomić to informuje ze taka opcja istnieje. Namiar na firmę oraz człowieka który ma sprzęt chyba na pw gdyż nie czuje się upoważniony by takie dane publikować. Jak mi powiecie jak wrzucić zdjęcia to zrobię to. Mam foty czujników , wymiany baterii, komputerów którymi było wszystko uruchamiane
jako ze posiadłem już trochę wiedzy na temat swojego systemu postaram się podzielić ta wiedza na ile to możliwe precyzyjne może komuś pomogę w ten sposób. Od początku. Moja pacifica pochodzi z 2004 roku wersja AWD. Czujniki 4 szt. Nie potrzebny czujnik w kole zapasowym. Auto kupiłem z komunikatem SERVICE TIRE SYSTEM SOON. Na wulkanizacji przy pompowaniu kół został urwany jeden kominek. Jak to naprawić tematu nie będę powielał. Sposobów jest kilka od zakupu kominka na allegro poprzez zakup całych czujników dedykowanych do audi (ja tak zrobiłem, do wykorzystania sam kominek z takiego czujnika) poprzez regeneracje kominka. Mając czujnik na wierzchu wymieniałem również bateryjkę. Sylikon którym zalany jest czujnik dość łatwo wyskrobać. Podpowiem może żeby robić to przy pomocy jakiegoś drewienka zaostrzonego gdyż cały czas jest tam bateria i metalowym elementem takim jak nożyk można zrobić zwarcie na płytce i po czujniku. Po wymianie baterii co dalej. Wiemy że są systemy które można ożywić zaprogramowując czujniki przy pomocy magnesu. Jednak nie mając opcji w kompie samochodu RETRAIN TIRE SYSTEM nie da się tego zrobić. Pozostaje znalezienie miejsca gdzie maja kompa do naszego auta. Firma do której udałem się w gdańsku miała cale stado urządzeń do tego celu. Poczynając od takiego który przy pomocy antenki miał zczytać dane z czujników w kolach, czego ostatecznie zrobić się nie udało. Moim zdanie z winy tegoż urządzenia gdyż zupełnie nowego czujnika wyjętego z kartonika tez nie widział. System udało się odpalić poprzez OBD. Pierwszy komp który został podłączony (jego nazwy nie znam) pokazał na wyświetlaczu numery ID czujników które były wpisane w komputer samochodu (jako ze wcześniej sfotografowałem sobie czujniki w kolach na wulkanizacji wiedziałem ze numery są właściwe) oraz sygnalizował brak połączenia z jednym czujnikiem. Nic więcej nie udało się zrobić przy pomocy tego urządzenia. Drugi komputer okazał się lekarstwem na cale zło. Urządzenie nazywa się SNAP-ON VERUS. Nie potrzebny był nawet pin aby wpisać na nowo moje czujniki do kompa auta. Co zabawne komputer ma w systemie ID czujników które były w kolach, jednak trzeba jeszcze raz wpisać dokładnie te same numery na nowo. Dlaczego tak nie wiem dla mnie to bez sensu. System ożył, komunikat zniknął. Drobnym szczegółem jest to ze po przejechaniu jakiś 20 km znowu się pojawił. Wróciłem z powrotem. Okazało się że gubi się czujnik o tym samym numerze czyli wiem który jeszcze wymaga wymiany baterii. W sumie gdyby baterie wymieniać będąc np. w warsztacie wulkanizacyjnym to nie było by konieczne wpisywanie czujnika na nowo. Stosując taką procedurę: gasimy auto wyciągamy czujnik wymieniamy baterie zakładamy czujnik odpalamy auto.System czujnika by go nie zgubił. Pod warunkiem ze zrobimy to zawczasu zanim pojawi się komunikat SERVICE TIRE SYSTEM SOON .
numery moich czujników:
4727392AB ID: A0113865
4727392AB ID: A0114EEF
4727392AC ID: A01AA364
4727392AD ID: C88D0DA4
wszystkie siemens vdo częstotliwość pracy 315mhz
jak słusznie zauważył kolega magnesem w tym zestawie czujników to można sobie muchy poganiać. Człowiek który miał urządzenie snap on powiedział mi ze jak chcę to może w ogóle system TPMS wyłączyć i nie będzie żadnych komunikatów mi wyświetlał. Ja jestem z tych co jak ma jakieś urządzenie to je uruchamia i używa ale jeżeli komuś już zabrakło sił aby go uruchomić to informuje ze taka opcja istnieje. Namiar na firmę oraz człowieka który ma sprzęt chyba na pw gdyż nie czuje się upoważniony by takie dane publikować. Jak mi powiecie jak wrzucić zdjęcia to zrobię to. Mam foty czujników , wymiany baterii, komputerów którymi było wszystko uruchamiane
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
moje auto również z 2004 roku AWD i również wymieniłem 4 czujniki."przedzwoniłem" magnesem każde koło i system działa bez podłączania do żadnego komputera( a muchy dalej latają )
Sami widzicie ,że mimo tego że samochód jest z tego samego roku różnie potrafi reagować na naprawę elementów .Z czego to wynika nie wiem .
Sami widzicie ,że mimo tego że samochód jest z tego samego roku różnie potrafi reagować na naprawę elementów .Z czego to wynika nie wiem .
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
drodzy Panowie
o czujnikach przeczytałem całe wątki i co tylko możliwe
posiadam packę 2005 rok numery czujników 04727392AC wszystkie cztery
oczywiście byłem u niejednego "komputerowca" ale oczywiście packi mają w oprogramowaniu od 2007 roku i NIE POŁĄCZY się z czujnikami wyczytałem że moje czujniki mają zamienniki
05127335AB i moje pytania czy kupując czujnik np.
http://allegro.pl/czujnik-kola-dorman-c ... 54299.html
bądź
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-w-k ... tabsAnchor
ale tylko 1 szt. będzie działał czy trzeba 4 szt. nowe i czy trzeba je programować ale chyba nie bo nie mam w kompie takiej funkcji albo wyjąć wszystkie , zregenerować kominki np.
http://allegro.pl/czujnik-kola-zestaw-n ... 50120.html
wymienić baterie i zalać żywicą po sprawie
czekam na podpowiedzi i pozdrawiam
o czujnikach przeczytałem całe wątki i co tylko możliwe
posiadam packę 2005 rok numery czujników 04727392AC wszystkie cztery
oczywiście byłem u niejednego "komputerowca" ale oczywiście packi mają w oprogramowaniu od 2007 roku i NIE POŁĄCZY się z czujnikami wyczytałem że moje czujniki mają zamienniki
05127335AB i moje pytania czy kupując czujnik np.
http://allegro.pl/czujnik-kola-dorman-c ... 54299.html
bądź
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-w-k ... tabsAnchor
ale tylko 1 szt. będzie działał czy trzeba 4 szt. nowe i czy trzeba je programować ale chyba nie bo nie mam w kompie takiej funkcji albo wyjąć wszystkie , zregenerować kominki np.
http://allegro.pl/czujnik-kola-zestaw-n ... 50120.html
wymienić baterie i zalać żywicą po sprawie
czekam na podpowiedzi i pozdrawiam
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
Co do czujników to musisz wiedzieć które masz gdyż są 2 rodzaje. Czujniki simensa same się programują po przejechaniu kilku kilometrów inne trzeba magnesem potraktować.
Jeśli chodzi o badanie to prosta rzecz spuszczasz powietrze z opony i patrzysz czy masz komunikat jeśli go nie masz do znaczy, że właśnie ten jest niedziałający.
Jeśli chodzi o badanie to prosta rzecz spuszczasz powietrze z opony i patrzysz czy masz komunikat jeśli go nie masz do znaczy, że właśnie ten jest niedziałający.
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
długo jeździłem z błędem czujnika mimo wymiany wszystkich czterech na nowe .
magnesowałem trąbiły itp ... ale ciągle był błąd
Ważna uwaga ! u mnie zadziałało - musiałem odłączyć akumulator ale na dłużej tj min 15 minut i dopiero potem przejechałem się i po kilku km wszystko ok.
a jeszcze jedno - nie może być żadnego starego zdjętego z koła czujnika w samochodzie !
mam nadzieję ,że komuś pomogłem
magnesowałem trąbiły itp ... ale ciągle był błąd
Ważna uwaga ! u mnie zadziałało - musiałem odłączyć akumulator ale na dłużej tj min 15 minut i dopiero potem przejechałem się i po kilku km wszystko ok.
a jeszcze jedno - nie może być żadnego starego zdjętego z koła czujnika w samochodzie !
mam nadzieję ,że komuś pomogłem
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
no teraz to już jestem całkiem głupi z tego wszystkiego
serwis system soon świecił mi już od zeszłego roku, dziś pojechałem wymieniać opony na letnie i przy okazji wyciągnąłem wszystkie cztery czujniki aby pomierzyć baterie i ewentualnie wymienić bo któraś jest ewidentnie słaba, kolega pozakładał mi normalne wentyle na czas naprawy
i jakie nasze zdziwienie jak odpaliłem stacyjkę 3 TIRES LOW PRESSURE
a dlaczego nie 4?? tego nie rozumiem
ale przynajmniej doszedłem do przyczyny awarii, w jednym czujniku bateria z napieciem 1,45V
hahaha mam cię :evil:
zrobię zdjęcia "wyskrobanego" czujnika to będziecie mogli zobaczyc gzie ewentualnie mierzyć baterię bez skrobanki
serwis system soon świecił mi już od zeszłego roku, dziś pojechałem wymieniać opony na letnie i przy okazji wyciągnąłem wszystkie cztery czujniki aby pomierzyć baterie i ewentualnie wymienić bo któraś jest ewidentnie słaba, kolega pozakładał mi normalne wentyle na czas naprawy
i jakie nasze zdziwienie jak odpaliłem stacyjkę 3 TIRES LOW PRESSURE
a dlaczego nie 4?? tego nie rozumiem
ale przynajmniej doszedłem do przyczyny awarii, w jednym czujniku bateria z napieciem 1,45V
hahaha mam cię :evil:
zrobię zdjęcia "wyskrobanego" czujnika to będziecie mogli zobaczyc gzie ewentualnie mierzyć baterię bez skrobanki
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
w całym systemie kontroli ciśnienia oprócz czujników (nadajników) w kołachmalyslazak pisze:3 TIRES LOW PRESSURE
a dlaczego nie 4?? tego nie rozumiem
są jeszcze odbiorniki tych sygnałów przy nadkolach.
być może jeden odbiornik nie działa i nie podaje danych do komputera
albo podaje złe informacje
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Odbiorniki w nadkolach
Witammpspycha pisze:w całym systemie kontroli ciśnienia oprócz czujników (nadajników) w kołachmalyslazak pisze:3 TIRES LOW PRESSURE
a dlaczego nie 4?? tego nie rozumiem
są jeszcze odbiorniki tych sygnałów przy nadkolach.
być może jeden odbiornik nie działa i nie podaje danych do komputera
albo podaje złe informacje
A jak sprawdzić czy te odbiorniki są ok ?? bo ja już walczę od 5 miesięcy wymieniłam czujniki a on nadal wali kontrolką po oczach ręce opadają Pamiętam iż rozbierali przed lakierowaniem nadkola i może coś ..... można prosić o miejsce ??
Aganina
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Skrobiesz tę drugą, miękką stronę:
http://youtu.be/QjrT7WBG6U8 (Nie jest to czujnik od Pacyficy, ale zasada jest ta sama).
Pozdrawiam,
Przemek
http://youtu.be/QjrT7WBG6U8 (Nie jest to czujnik od Pacyficy, ale zasada jest ta sama).
Pozdrawiam,
Przemek
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Hej,
Mam pytanko odnośnie komunikatu: SERVICE TIRE SYSTEM SOON
Nie mam pod ręką takiego magnesu - i pytanie - czy komunikat o niskim ciśnieniu jest nadrzędny od SERVICE TIRE SYSTEM SOON? Czy jak zacznę spuszczać powietrze po jednym kole to pojawi mi się informacja o niskim ciśnieniu - czy jak już jest SERVICE TIRE SYSTEM SOON - to nic więcej nie zobaczę?
Dzięki
Pele
Mam pytanko odnośnie komunikatu: SERVICE TIRE SYSTEM SOON
Nie mam pod ręką takiego magnesu - i pytanie - czy komunikat o niskim ciśnieniu jest nadrzędny od SERVICE TIRE SYSTEM SOON? Czy jak zacznę spuszczać powietrze po jednym kole to pojawi mi się informacja o niskim ciśnieniu - czy jak już jest SERVICE TIRE SYSTEM SOON - to nic więcej nie zobaczę?
Dzięki
Pele
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
powinna się zapalić kontrolka na desce rozdzielczejPelEe pisze:jak zacznę spuszczać powietrze po jednym kole to pojawi mi się informacja o niskim ciśnieniu
a na wyświetlaczu zamiennie z komunikatem SERVICE..... komunikat " X Tire Low Presure" gdzie X to liczba kół których dotyczy komunikat (chyba że masz TPSM premium wtedy pokazuje ciśnienie w każdym kole ale to zdaje się dopiero w poliftowych)
- Załączniki
-
- TPMS.png (20.18 KiB) Przejrzano 32040 razy
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Witam,chciałem wymienić baterie w moim czujniku 52088990AC i zrobiłem tak jak na filmie od tej miękkiej gumowanej strony.I pupa,w tym czujniku pod guma jest płytka,bateryjka widocznie jest z drugiej strony,od twardej plastikowej obudowy,i dostępu do niej nie mam.Nie wiem teraz czy zdrapując tę gumę nie uszkodziłem jakiejś ścieżki na tej płytce. Mam pytanie,na jakiej chodzi częstotliwości ten mój czujnik, 433 czy 315 MHz? Widzę sporo zamienników i nie mam pewności co do zakupu.W ogóle teraz nie wiem co mam dalej z tym fantem zrobić.Mam rozbebeszony do połowy czujnik i....co dalej?
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
witam,problem z tym moim "service tire system soon" ciąg dalszy. Mam już drugi czujnik o tym samym numerze(kupiony na Allegro).Otóż,zrobiłem tak:nastawiłem w komputerze opcję na "zgranie się" czujników i potraktowałem każde koło po kolei magnesem (według wskazówek zegara zaczynając od lewego przedniego tak jak instruuje komputer).Z tymże ten nowo zakupiony czujnik położyłem na oponie (na lewej tylnej,na tym kole gdzie mój stary nie działał). Przykładałem do każdego koła i trąbiło,przyłożyłem do czujnika na oponie i też zatrąbiło. Ale.....napis "service tire system soon" świeci się dalej. Myślałem,że skoro wszystkie cztery czujniki "zatrąbiły" i połączyły się z autem to zniknie ten "....system soon",a wyświetli mi się co najwyżej brak ciśnienia w jednej oponie(ponieważ jeden czujnik był "magnesowany" na zewnątrz opony). I teraz nie wiem co robić.Zakładać ten czujnik do koła,czy nie.Czy może coś zresetować,odłączyć coś? A może,że wszystkie czujniki "trąbią" to nie znaczy,że wszystkie są dobre? Ma ktos jakiś pomysł? Bo umówiłem się ze sprzedawca czujnika,że jak coś będzie nie tak to zwrócę towar.I facet czeka na decyzję)
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lip 2014 09:51 am
- Lokalizacja: Kraśnik
- Samochód: 2004 3,5 FWD
Mogą trąbić. Ale jak był na oponie to raczej ciśnienia nie złapał. A może nie domaga inny czujnik np ma już słabą baterię.
P.s. jak wymienić bateriew kkwadratowych czujnikach wklejałem gdzieś tu na forum
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... ght=#49573
P.s. jak wymienić bateriew kkwadratowych czujnikach wklejałem gdzieś tu na forum
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... ght=#49573
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Dziękuje za podpowiedź, miałeś rację,trzeba było wymienić też i drugi czujnik. Bateryjki padły w dwóch naraz.Na szczęście miałem drugi w zapasie,bo sprzedawca z Allegro przysłał mi dwa czujniki tak na wszelki wypadek dla pewności.Teraz komunikat "service tire system soon" jest już tylko odległym wspomnieniem (przynajmniej na razie). Przy następnym takim komunikacie wiem co mam robić,Twoje fotki z wymiany bateryjki mi w tym bardzo pomogą,dziękuję. P.S. Czujnika na Allegro kupiłem po 210.- szt.z 2008 roku nie używane. W serwisie chcieli za jeden czujnik chyba ponad 530.- z wymianą i strojeniem jakieś. 50.- czyli jakieś prawie 600 zł od koła. Dlatego następnym razem będę wymieniał bateryjki.I tego sposobu wszystkim polecam.
Mam taki sam problem jak kolega Ostry187. Kupiłem uzywane czujniki wprost z USA. W sumie okazało się, że wymieniłem tylko jeden. Następnie procedura z magnesem. Komunikat nie znika. Zakladam, że któryś ma słabą baterię. Ponieważ zostały mi jeszcze 3 szt. więc mogę wymienić bez dobierania się do baterii. Tylko jak sprawdzić w którym kole całe zdarzenie zaistniało? Procedura upuszczania powietrza i ten na który komputer nie zareaguje jest do wymiany? Czy istnieje możliwość sprawdzenia czujnika zapasowego zanim zacznę ściągać koła?
Rano zrobiłem eksperyment z obniżaniem ciśnienia w oponach. Każdy czujnik reaguje więc zakładam , że są sprawne. Po procedurze z magnesem trąbi przy każdym czujniku a komunikat jak był tak pozostał.
Rano zrobiłem eksperyment z obniżaniem ciśnienia w oponach. Każdy czujnik reaguje więc zakładam , że są sprawne. Po procedurze z magnesem trąbi przy każdym czujniku a komunikat jak był tak pozostał.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016 01:43 am przez Kaniur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Ja pojechałem do faceta (do serwisu oponiarskiego) który miał taki specjalny miernik który przykłada się do felgi tam gdzie wystaje wentyl i na tym mierniku wyświetlały się dane czujnika (numer,częstotliwość i stan baterii). Myślę,ze tak byłoby najprościej,potrzebny jest ktoś z takim miernikiem/czytnikiem czujników TPMS. Kiedy przytknął miernik do koła i od razu nastąpiło połączenie czujnika z miernikiem to znaczyło,ze w tym kole jest wszystko oki,ale jak przykładał do innego koła i długo musiał manewrować tym miernikiem aby się połączył z czujnikiem i żeby się coś na nim wyświetliło to znaczyło,że w tym kole w tym czujniku bateria już pada. Jak byłem u niego 3 miesiące temu już po tej wymianie dwóch kupnych czujników z tyłu,to wtedy miał problem połączenia swojego miernika z jednym przednim kołem (nie pamiętam już z której strony). No i wczoraj zaświecił mi się "service tire system soon"na kilka minut i zgasł. Teraz muszę pojechać do tego faceta żeby sprawdził w którym przednim kole muszę niebawem wymienić kolejny czujnik (mam czujnik z wymieniona własnoręcznie bateryjką "CR2477") jak mi się zapali komunikat "serwice tire..." już na stałe. Albo wymienię ten czujnik wcześniej przy okazji zmiany opony na letnie.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016 02:59 am przez ostry187, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki , nawet nie wiedziałem że mają takie mierniki. Od razu zadzwoniłem do warsztatu ale ten ma coś takiego, że niestety musi zdjąć czujnik i podłączyć do kompa. Poszukam jeszcze kogoś z bardziej mobilnym urządzeniem.
Powiedz mi tylko, czy jak miałeś słabe czy wyczerpane baterie to przy niskim ciśnieniu w kole komputer pokazywał ci taką informację (jeśli oczywiście robiłeś takie próby)? Bo zakładam, że jeśli u mnie komputer reaguje na mniejsze ciśnienie to baterie powinny być w porządku. Ponadto po potraktowaniu magnesem wszystkie trąbią więc komunikacja jest.
Powiedz mi tylko, czy jak miałeś słabe czy wyczerpane baterie to przy niskim ciśnieniu w kole komputer pokazywał ci taką informację (jeśli oczywiście robiłeś takie próby)? Bo zakładam, że jeśli u mnie komputer reaguje na mniejsze ciśnienie to baterie powinny być w porządku. Ponadto po potraktowaniu magnesem wszystkie trąbią więc komunikacja jest.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Na samym początku jak po raz pierwszy pokazał mi się ten komunikat "service tire...." pojechałem na stację gdzie był kompresor i z każdego koła po kolei spuszczałem i dopompowywałem powietrze i tylko w jednym tylnym lewym kole nie było żadnej reakcji.We wszystkich trzech innych pokazywało i zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie.jak przykładałem magnes to też tylko w tym jednym tylnym kole nie trąbiło.I dlatego na początku wymieniłem czujnik właśnie w tym jednym tylnym lewym kole.Ale po wymianie czujnika komunikat świecił się nadal. Przykładałem magnes do wszystkich kół po kolei i wszystkie cztery trąbiła,ale i tak świecił się komunikat "service tire...". Pamiętałem,że jak byłem wcześniej u tego gościa z miernikiem to ciężko mu było połączyć się z czujnikiem w tylnym prawym kole.A ze miałem jeszcze jeden czujnik w garści to od razu wymieniłem czujnik w tym prawym tylnym (który trąbił i pokazywał ciśnienie). I dopiero wtedy po wymianie w dwóch tylnych kołach komunikat przestał się wyświetlać. A co do tych mierników,to one są bezprzewodowe i działają na zbliżenie do felgi.Nie słyszałem żeby wyjęty czujnik podłączać jakoś do komputera,czujniki nie mają żadnych gniazdek na kabelek. Ja "swojego" fachowca z miernikiem znalazłem na Allegro,nie pamiętam co wpisałem ale coś w rodzaju "sprawdzenie czujników TPMS miernikiem..." czy jakoś podobnie i wyświetliło się kilka warsztatów w różnych miastach Polski.Możesz tez spróbować wyGooglować,może jest ktoś z takim miernikiem w Twojej okolicy. U mnie temat "Service tire system soon" jeszcze się nie skończył.Kilka dni temu komunikat zaświecił się na kilka minut. Teraz będę musiał wymienić któryś czujnik w przednim kole. Moja Pacifica ma 13 lat,a praca czujnika przewidziana jest podobno na ok.10 lat,tak więc niebawem wymian ciąg dalszy.Na szczęście wiem już jak z czujnika wydłubać starą bateryjkę i wymienić na nową.Jeśli oczywiście awaria czujnika będzie spowodowana tylko wyładowaną baterią. W jednym czujniku który mi się ostał po tych wymianach wymieniłem już bateryjkę (włożyłem mocniejszą CR2477 zamiast oryginalnej CR2450) i ten czujnik łączy się po zbliżeniu z miernikiem tego gościa,czyli jakby co to mogę wymieniać czujnik w każdej chwili.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Moje czujniki wyglądają tak, poprzedni właściciel kupił jeden, bo pojawił się komunikat wszystkim dobrze znany, niestety za jakiś czas poleciał kolejny czujnik i sobie odpuścił tą kwestię. W moim kompie pokazuje tylko ilość kół z nieodpowiednim ciśnieniem, teraz mam założone zwykłe wentyle i komunikat 3 TIRE LOW PRESSURE i na zmianę SERICE TIRE SYSTEM SOON. Dlaczego nie cztery, to już domyślam się, że odbiornik w którymś nadkolu jest walnięty lub nie łączy. Chcę wziąć się za naprawę. Czujniki Siemens 315MHz. Czy ta bateryjka będzie pasować:
http://www.tme.eu/pl/details/bat-cr2477 ... panasonic/
bo jest ich kilka do wyboru:
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=BAT-CR2477%2FP
następnie czym zalewaliście baterię w czujnikach? Ktoś używał tego, oczywiście samej żywicy:
http://allegro.pl/zywica-epoksydowa-epi ... 19115.html
Następna kwestia, to że mam urwane i ułamane wentylki. Na forum jest kilka zdjęć wentylków, ale który będzie najlepiej pasował bez zbędnych przeróbek w stylu podszlifuj, przytnij, nagwintuj.
http://www.tme.eu/pl/details/bat-cr2477 ... panasonic/
bo jest ich kilka do wyboru:
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=BAT-CR2477%2FP
następnie czym zalewaliście baterię w czujnikach? Ktoś używał tego, oczywiście samej żywicy:
http://allegro.pl/zywica-epoksydowa-epi ... 19115.html
Następna kwestia, to że mam urwane i ułamane wentylki. Na forum jest kilka zdjęć wentylków, ale który będzie najlepiej pasował bez zbędnych przeróbek w stylu podszlifuj, przytnij, nagwintuj.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Ja mam inne czujniki,innego kształtu (jak wpiszesz w Google: 52088990AC ,to zobaczysz jakie są u mnie). Moje czujniki są bardziej "kwadratowe" i bateryjka jest od strony plastikowej obudowy,a nie od strony tego kitu,przez co u mnie było duuużo gorzej się do niej dostać i ją wymienić. Bateryjkę kupiłem CR2477 (oryginalnie była CR2450). Ta co kupiłem jest średnicą identyczna jak oryginalna ale jest deczko "grubsza",ale i tak dało radę zmieścić. Kupiłem taką z dwoma pinami (z tymi "wąsikami") na plus i minus,coby do nich przylutować kabelki z czujnika.I Tobie też radzę kupić taką z tymi dwoma pinami,będzie prościej Ci przylutować.Jak już przylutowałem bateryjkę i wcisnąłem na miejsce,to zaklajstrowałem to wszystko takim czarnym silikonem do klejenia np.przednich szyb w autach.Stężało,stwardniało i wygląda (z daleka ) jak oryginał. I działa! Jeśli chodzi o te wentylki...kominki (?) to w moich czujnikach, jak zauważyłem są one zespolone na stałe z obudową,nie można ich wymienić. P.S. widziałem filmik chyba na You Tubie jak facet wymieniał bateryjki w takich czujnikach jakie są u Ciebie.Prościzna
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Parę tygodni temu podczas wymiany opon na letnie wulkanizator uszkodził mi jeden czujnik TPMS i musiałem zamontować do tego koła inny czujnik,ten w którym rok temu sam osobiście wymieniłem bateryjkę.Leżał rok na półce i czekał na swoją kolej ,aż się właśnie doczekał.Myślałem,że będzie wszystko dobrze,ale się pomyliłem.Oczywiście po zamontowaniu czujnika potraktowałem wszystkie cztery czujniki magnesem i wszystkie zatrąbiły.Problem jest taki,że cały czas wyświetla się teraz na komputerze informacja ,że "w jednej oponie jest za wysokie ciśnienie" (mimo,że wszystkich kołach mam równo po 2,30bara). Jak z tego koła z tym wymienionym regenerowanym czujnikiem spuszczę do 1,80 -2,0 barów to się wtedy nic nie wyświetla jest niby ok.(przy spuszczeniu do 0,80 bara to pokazuje ,że "w jednej oponie jest za małe ciśnienie"no i dobrze.). I teraz nie wiem co robić.Wiadomo,że we wszystkich kołach musi być to samo ciśnienie (2,30 b)... a komunikat już mnie bardzo wnerwia :devil: ...czy jest jakiś sposób aby ten czujnik "odczytywał" prawidłowe ciśnienie,jakoś go skalibrować czy coś w tym rodzaju? A może są jakieś fabrycznie nowe zamienniki tych "kwadratowych" starego typu czujników? Może kupiłbym jeden albo wszystkie cztery i już nie męczyłbym się z wymianą bateryjek w przyszłości.(bo jak widać to i tak nic nie daje) Reasumując,czy można coś zrobić aby ten zregenerowany czujnik dobrze pokazywał,czy znowu muszę kupić stary "kwadratowy"czujnik na Allegro?
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Wymiana baterii w czujnikach ciśnienia.
Zabrałem się w sobotę za wymianę baterii w czujniku, ale... poległem, ponieważ zamiast odciąć blaszki od baterii, to próbowałem je odlutować i (niestety) wyrwałem jedno pole lutownicze
Czy ktoś wie?
A może ktoś ma taki czujnik uszkodzony i mógłby go rozwalić i sprawdzić co jest po drugiej stronie?
Rozważam wyfrezowanie części laminatu do tego pina, ale brak wiedzy co jest po drugiej stronie sprawia, że trochę się boję, ponieważ jeśli tam będzie tylko ścieżka, to zrobię gorzej niż jest
Mogę oczywiście próbować przylutować do tego co wystaje, ale jest to ledwie wyczuwalne pod paznokciem (czyli wystaje ok. 0,1-0,2 mm) a ponadto ma średnicę ca 0,5 mm. Przy tak małej powierzchni lutowania szanse, że to będzie działać są niewielkie
A tak przy okazji - na pierwszej fotce zaznaczyłem datę produkcji czujnika. Kupując więc nawet w serwisie nigdy więc nie dowiemy się kiedy go poskładali (oczywiście bez wydłubania baterii).
Mam więc teraz zagwozdkę czy da się jeszcze coś z tym zrobić W zbliżeniu wygląda to tak
Na środku pola jest pin do prowadzący zasilania na drugą stronę laminatu (czerwone strzałki), ale niestety nie wiem co jest po drugiej stronie. Czy ktoś wie?
A może ktoś ma taki czujnik uszkodzony i mógłby go rozwalić i sprawdzić co jest po drugiej stronie?
Rozważam wyfrezowanie części laminatu do tego pina, ale brak wiedzy co jest po drugiej stronie sprawia, że trochę się boję, ponieważ jeśli tam będzie tylko ścieżka, to zrobię gorzej niż jest
Mogę oczywiście próbować przylutować do tego co wystaje, ale jest to ledwie wyczuwalne pod paznokciem (czyli wystaje ok. 0,1-0,2 mm) a ponadto ma średnicę ca 0,5 mm. Przy tak małej powierzchni lutowania szanse, że to będzie działać są niewielkie
A tak przy okazji - na pierwszej fotce zaznaczyłem datę produkcji czujnika. Kupując więc nawet w serwisie nigdy więc nie dowiemy się kiedy go poskładali (oczywiście bez wydłubania baterii).
Piotr
- Konrad
- Posty: 148
- Rejestracja: 26 paź 2016 08:59 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Chrysler Pacifica touring FWD 3.5 V6 Pb 2005
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 13
Re: Wymiana baterii w czujnikach ciśnienia.
Wymieniałem baterie w czterech czujnikach i w pierwszym miałem to samo i jak ty to piszesz wyfrezowałem laminat ostrzem nożyka w koło tego pina odsłaniając go bardziej ale nie przewiercając się na drugą stronę płytki, potem na ten pin dałem cyny i ze starej baterii odciąłem blaszkę i dolutowałem w to miejsce. Z trzech pozostałych odcinałem blaszki z baterii. Po montażu czujniki połączyły się ale czasami Zapała mi się STSS byłem w ASO podpieli mi pod kompa DRBIII i pokazało że czujnik drugiego koła traci połączenie. I to właśnie jest ten czujnik w którym miałem to samo co Ty.
Konrad