Komunikat Service tire system soon

tomasz962
Posty: 27
Rejestracja: 23 lut 2012 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Komunikat Service tire system soon

Post autor: tomasz962 » 13 sie 2012 02:20 pm

Witam.Dzis wyskoczył mi komunikat jak w tytule, czy oznacza on ze w kapciach jest zbyt niskie cisnienie czy może cos innego. Kolejne pytanko to jakie cisnienie powinno byc w 19 calowych oponach z tyłu, a jakie z przodu???Z gory dzieki za pomoc. Pzdr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 sie 2012 02:26 pm

tomasz962,
Nominalne ciśnienie to 2,3 bara zarówno prz ód jak i tył.
Przy za niskim lub za wysokim ciśnieniu masz inny komunikat.
Service Tire System Soon oznacza brak odczytów z czujnika lub czujników. Czeka Cię albo learn czujników w sposób opisany na forum albo zwyczajnie baterie w czujnikach sie skończyły i nie gadają z systemem auta. Wtedy standardowo wymiana czujników a dla lubiących ręczne robótki wymiana baterii - też opisana na forum

tomasz962
Posty: 27
Rejestracja: 23 lut 2012 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tomasz962 » 13 sie 2012 02:29 pm

Dzieki za szybka odp, rozumiem ze z ta "awaria' spokojnie mozna smigac???tyle,że troche denerwuje

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

Post autor: marecki1999 » 13 sie 2012 03:25 pm

Mariusz,
jak jechalem nad moze to w trasie zapalil mi sie komunikat j/w
okazalo sie ze w jednym kole mialem za male cisnienie 2.0 i to nawet Ty chyba mi pisales na ShotBox abym nie zapomnial kol dopompowac ;)
oczywiscie zapomnialem,
po wyswietleniu tego komunikatu zjechalem przy okazji na stacje, dopompowalem do 2,3 i od tamtej pory mam spokuj, nic sie nie wyswietlilo
o tyle mnie zdziwilo, ze przy malym cisnieniu powinien zapalic sie inny komunikat,
a moze powod jest gdzies w tym, ze kola sa napompowane gazem ??? a nie powietrzem
ale teraz mam spokuj
pozdrawiam
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 13 sie 2012 06:05 pm

maur pisze:Service Tire System Soon oznacza brak odczytów z czujnika lub czujników
To raczej nie prawda. Zawsze jak jest nieodpowiednie cisnienie w ktoryms z kol komputer podaje komunikat: "Service Tire System Soon" i nastepny komunikat ze cisnienie jest za wysokie lub za niskie (w zaleznosci od sytuacji) oraz ilosc kol w ktorych jest problem z cisnieniem. Takze napis ten nie zawsze wskazuje na uszkodzenie lub blad komunikacji czujnika. Wywoluje go kazde nieodpowiednie cisnienie opon.

tomasz962
Posty: 27
Rejestracja: 23 lut 2012 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tomasz962 » 13 sie 2012 10:07 pm

Dodam tylko,ze wszystko było ok, do czasu gdy nie zabrałem sie do wymiany opon. W jednym kole mialem urwany kominek wiec znajomy wulkanizator czujnik wkleil w srodek felgi, a w miejsce w ktorym wychodzil stalowy kominek od czujnika zalozyl nowy gumowy. Wszystko pieknie dzialalo, az do dzis. Co jest tego przyczyna, nie wiem.Moze macie jakis pomysl bo z cisnieniem juz eksperymentowalem i nic.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 sie 2012 10:13 pm

tomasz962,
No to sprawa jest prosta. Wiesz w którym kole jest nie halo. A poza tym w czujniku jest i bateria, i układ elektroniczny no i antenka, przez którą czujnik komunikuje się z odpowiednimi modułami.
Na mój gust ten czujnik nie gada albo gada tak, że moduły go nie słyszą.
Zostaje albo regeneracja (szukaj na forum) albo wymiana na nowy - uwaga auta przed i po lifcie mają inne czujniki pracujące na różnych częstotliwościach.

tomasz962
Posty: 27
Rejestracja: 23 lut 2012 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tomasz962 » 13 sie 2012 10:21 pm

Ok. Czy wystarczy kupic nowy czujnik i go załozyc czy trzeba jeszcze cos robic z komputerm. Moje auto jest z 2006 roku AWD limited poj3,5

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 13 sie 2012 10:24 pm

Musisz go za adoptować Tu masz wszystko opisane
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=100
Procedura jak po wymianie baterii.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2012 07:19 am przez tedi, łącznie zmieniany 1 raz.

irekle
Posty: 113
Rejestracja: 17 lip 2011 08:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irekle » 14 sie 2012 09:48 pm

[quote="tedi"]Musisz go za adoptować Tu masz wszystko opisane [\quote]

w tym roczniku nie trzeba robić adaptacji sam się dogada, akurat jestem po wymianie jednego nowego czujnika.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014 10:30 am przez irekle, łącznie zmieniany 2 razy.

Sufler
Posty: 11
Rejestracja: 14 sie 2012 04:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Sufler » 18 sie 2012 07:06 am

Witam!

W mojej Pacce nie ma czujnikow cisnienia w oponach, poprostu poprzedni wlasciciel zmienil na normalne wentyle i teraz moje pytanie, czy komunikat "Service Tire System Soon" da sie skasowac? Gdzies czytalem ze po jakim czasie sam znika czy to prawda?

Z gory dziekuje?


p.s. pracuje nad polskimi literami... ;>

irekle
Posty: 113
Rejestracja: 17 lip 2011 08:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irekle » 19 sie 2012 08:47 am

Sufler pisze:Gdzies czytalem ze po jakim czasie sam znika czy to prawda?
raczej niemożliwe :(

bercik
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2012 11:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bercik » 29 gru 2012 09:01 pm

Witam.

Zmieniłem koła z letnich 19 z czujnikami, na zimowe opony na feldze stalowej 17 bez czujników, pojawił mi się komunikat jaki tu koledzy opisują.Czy to koliduje z komputerem?Czy mogę jeździć i nie zwracać uwagi na ten komunikat?Czy po prostu najprościej kupić czujniki do zimowego kompletu.Bo drażniący ten komunikat trochę.Jest możliwość wyłączenia go?

Pozdrawiam bercik.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 29 gru 2012 09:21 pm

bercik pisze:Czy po prostu najprościej kupić czujniki do zimowego kompletu.Bo drażniący ten komunikat trochę.Jest możliwość wyłączenia go?
niestety najprościej ignorować przez parę miesięcy , lub kupić nowe . Nie pamiętam dokładnie ale chyba ktoś mówił że można wyłączyć raz na zawsze .
Nowa jakość nowe auto

bercik
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2012 11:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bercik » 29 gru 2012 11:19 pm

Wyłączyć nie chce, jestem zdania że jeżeli jakieś urządzenie jest w pojeździe to ma działać,myślałem że może okresowo można jakoś wyłączyć i włączyć jak potrzeba.Chyba będzie trzeba kupić cztery sztuki czujników żeby miało ręce i nogi.

majkel45
Posty: 63
Rejestracja: 27 lip 2011 01:28 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Pacifica 3,5

Post autor: majkel45 » 30 gru 2012 12:00 am

Pamiętaj tylko o modelach czujnika i nie kupuj simensa nie wiadomo do tej pory jak się je adoptuje. Gdzieś czytałem że ktoś musi się podłączyć do OBD ale nie jestem tego pewien ja ze swoimi walczę już pewien czas i dalej nici.

MDM
Posty: 64
Rejestracja: 22 sty 2013 07:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

SERVICE TIRE SYSTEM SOON - Dziwna sprawa?

Post autor: MDM » 24 gru 2013 01:46 am

Witam.
Kupiłem zimowe felgi 17" na których przez jakiś czas jeździłem bez czujników.
Ostatnio kupiłem kpl. czujników ciśnienia do nich i trochę zgłupiałem :/
1. Koła letnie, 19" z czujnikami = brak komunikatów o błedach oraz wskazania ciśnienia w każdym kole indywidualnie, tj. wszystko OK.
2. Koła zimowe, 17" bez czujników = komunikat "SERVICE TIRE SYSTEM SOON" oraz pomarańczowa kontrolka (przekrój opony z wykrzyknikiem) - to zrozumiałe :)
3. Koła zimowe, 17" z nowymi czujnikami = brak pomarańczowej kontrolki, czujniki w ciągu kilku sekund skomunikowane z kompem auta, wskazują ciśnienie w każdym kole indywidualnie i niestety komunikat "SERVICE TIRE SYSTEM SOON", który permanentnie wyskakuje. Udaje się go skasować "Reset-em" ale po ok. 50 sek. wyskakuje ponownie.
Zauważyłem, że kiedy odpalam auto po dłuższym postoju, komunikat wyskakuje później niż 50 sek.

Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Przez OBD nie pokazuje żadnych błędów, czujniki wskazują poprawnie ciśnienie i taki zonk.

Wie ktoś może co może być przyczyną? Może ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam i życzę Spokojnych i Radosnych Świąt :)

Żaneta i Sławek
Posty: 92
Rejestracja: 02 paź 2013 10:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Żaneta i Sławek » 26 gru 2013 08:05 pm

Nie wiem czy to pomoże, ale czasem na takie bolączki pomaga odłączenie aku na jakiś czas (jakieś 20-30min).
Spróbuj może się uda.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 26 gru 2013 08:14 pm

Marcin,
Poszukaj mojego wpisu o zapoznawaniu się systemów auta z nowymi czujnikami.
Było ciut inaczej niż u Ciebie, ale myślę że jeszcze nie do końca Twoje się znają i stąd komunikat.
Druga ewentualność - poznały się już ale któryś nie zyskał aprobaty (może być wadliwy)
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

MDM
Posty: 64
Rejestracja: 22 sty 2013 07:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: MDM » 27 gru 2013 07:02 pm

Witam.
Dzięki za podpowiedzi :)
Niestety cały czas napis mnie prześladuje :/
1. Autko dostało 2godz. bez prądu.
2. Potem 2 godz. z kluczykiem w poz.1
3. Następne 2 godz. z kluczykiem w poz.2.

Potem było piękne 16km, aż znów dostałem po oczach "SERVICE TIRE SYSTEM SOON" :(

Sprawdziłem, jak czujniki reagują na nieprawidłowe ciśnienie i okazało się,że jeśli jest zbyt niskie lub wysokie, zapala się pomarańczowy wykrzyknik, a wskazanie ciśnienia koła, w którym jest złe ciśnienie miga - czyli OK. Po napompowaniu kół prawidłowo wykrzyknik znika, wskazanie poziomu ciśnienia nie miga, ale wali po oczach napis "SERVICE TIRE SYSTEM SOON".

Zmieniłem koła na letnie, jedna para letnie, druga zimowe (przód i tył). Niestety problem pojawia się przy obu parach. Zakładam więc, że problem wynika ze wszystkich (nie z jednego) czujników.
Sprzedawca zadeklarował, że znajdzie rozwiązanie po konsultacji z jakimś jego magikiem :) oby dał radę :)
Ciekawe, czy skoro sprzedawca zapewniał mnie, że będą działały, a nie działają i nie uda się usunąć problemu będą chcieli przyjąć zwrot? Tylko qrnia niepotrzebne koszty z przekładaniem :/

Pozdrawiam :)

Edit:
Jeśli ktoś planuje zakup poniższych czujników:

OE Performance Plus
Advanced Technology Solutions
STANDARD
TPM17A
V13227

informuję, że nie działają poprawnie z Packę 2007/2008 (ciśnienie w oponach wyświetlane odrębnie do każdego koła). Nie wiem, jak w poprzednich wersjach.

Czujniki fajnie się programują, ale po kilkunastu kilometrach gubią sygnał.
U mnie problem ustąpił dopiero po założeniu innych czujników (Siemens).
Performance Plus wróciły do sprzedawcy, szkoda tylko, że straciłem czas i kasę na wymiany i przekładki opon.

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 04 sie 2015 08:45 am

Pozwalam sobie odświeżyć temat, aby nie zakładać nowego.

W swoim aucie mam zamontowane czujniki Dorman 974-001, jeżdżę na nich od października 2014 i wszystko było w porządku, aż do niedawna. Mniej więcej od marca co jakiś czas (nie za często) podczas jazdy w trasie wyświetla mi komunikat Service Tire System Soon oraz mruga kontrolka od opon + dźwięk gongu. Kontrolka mruga przez jakąś minutę i znika, natomiast komunikat zostaje dłużej, po czym albo też znika, albo znowu jest dźwięk gongu + mruganie kontrolki. Po jakimś czasie wszystko znika i jest ok. Aż do następnego razu.

Podpowiedzcie co za cholera? Niby czujniki świeże, więc i baterie powinny mieć dobre...
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

maxxmisiek
Posty: 110
Rejestracja: 24 lip 2014 09:51 am
Lokalizacja: Kraśnik
Samochód: 2004 3,5 FWD

Post autor: maxxmisiek » 04 sie 2015 11:10 am

Może przypomnienie o rotacji opon albo inne ustawienie w kompie?

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 04 sie 2015 12:29 pm

Tzn co? mam sprawdzić czy się kręcą? :| :O
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

maxxmisiek
Posty: 110
Rejestracja: 24 lip 2014 09:51 am
Lokalizacja: Kraśnik
Samochód: 2004 3,5 FWD

Post autor: maxxmisiek » 04 sie 2015 01:44 pm

Czy czasem nie trzeba zamienić opon miejscami choć nie wiem czy w kompie jest taka opcja. A jak ciśnienie w oponach? A może nie łączy jakaś wtyczka od odbiorników? Albo pomimo że czujniki świeże to może pada bateria w nim?

MDM
Posty: 64
Rejestracja: 22 sty 2013 07:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: MDM » 06 sie 2015 12:14 am

@przemy_slav, czy kiedy wyświetla Ci się błąd masz włączone jakieś inne urządzenia, jak, np. ładowarkę telefonu, nawigację, itp?
U mnie elektronika głupiała (zanikał sygnał z czujników tylnych), kiedy ładowałem telefon. Okazało się, że ładowarka była jakaś trefna i wprowadzała zakłócenia.
Po zmianie ładowarki nie ma problemu.

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 07 sie 2015 06:29 pm

Tak, mam włączoną kamerkę rejestrującą. Hmmm a więc myślisz, że to może być to?
Kurcze, najgorsze jest to - kamerka chodzi cały czas, a te komunikaty pojawiają się bardzo losowo. Np wczoraj zrobiłem trasę ponad 400 km i nic się nie pojawiło...
Spróbuję zregenerować moje stare czujniki i je wstawić, może to coś pomoże.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

ODPOWIEDZ

Wróć do „CZUJNIKI I CIŚNIENIE”