Uszkodzony kominek (zawór, wentyl) TPMS - naprawa
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
majkel45,
Jak to często piszę witając nowych członków naszej społeczności:
"Korzystaj do woli ze zgromadzonej tutaj skarbnicy wiedzy".
Nikt nie może Ci powiedzieć (kazać) co masz zrobić. Piszemy o swoich doświadczeniach i wskazujemy możliwe i sprawdzone rozwiązania. Wybór drogi, jaką pójdziesz należy zawsze do Ciebie. Masz możliwość wyboru a zwykle nawet kilka możliwości. Sam zdecyduj - Ty najlepiej wiesz który wariant jest dla Ciebie najlepszy.
Jak to często piszę witając nowych członków naszej społeczności:
"Korzystaj do woli ze zgromadzonej tutaj skarbnicy wiedzy".
Nikt nie może Ci powiedzieć (kazać) co masz zrobić. Piszemy o swoich doświadczeniach i wskazujemy możliwe i sprawdzone rozwiązania. Wybór drogi, jaką pójdziesz należy zawsze do Ciebie. Masz możliwość wyboru a zwykle nawet kilka możliwości. Sam zdecyduj - Ty najlepiej wiesz który wariant jest dla Ciebie najlepszy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
na allegro można kupić coś takiego jak na zdjęciu ułamany kominek to już nie problem;)
Też nie mogę ogarnąć tematu "uczenia czujników" po zmianie na zimówki z innymi czujnikami.
PYTANIE: czujniki siemensa VDO w jakiej częstotliwości nadają w packach ?
Też nie mogę ogarnąć tematu "uczenia czujników" po zmianie na zimówki z innymi czujnikami.
PYTANIE: czujniki siemensa VDO w jakiej częstotliwości nadają w packach ?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012 09:01 pm przez slawexx, łącznie zmieniany 1 raz.
patrząc na zdjęcie to kolego jest to nasz kominek tylko pytanie czy pasuje i jaka jest cena ponieważ naprawa pokazana przez Ferensa tak naprawde nic nie kosztuje -gwintowanie plus stary zawór od wulkanizatora i mamy niezniszczalny zaworek który sie nie urwie Mam już takie dwa i nie ma problemu
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Hej,
Jeździłem na naprawianym czujniku ponad pół roku i dzisiaj urwał się już całkowicie...
Poszukuje pilnie czujnika SIEMENS VDO 315 MHz do Packi z 2005 roku. czy ma ktoś do sprzedaży w okolicach Wrocławia? Jutro wieczorem jadę do Warszawy i nie wiem co zrobić
Może ktoś ma jakiś zapasowy - to bym odkupił po powrocie taki sam...
Jeździłem na naprawianym czujniku ponad pół roku i dzisiaj urwał się już całkowicie...
Poszukuje pilnie czujnika SIEMENS VDO 315 MHz do Packi z 2005 roku. czy ma ktoś do sprzedaży w okolicach Wrocławia? Jutro wieczorem jadę do Warszawy i nie wiem co zrobić
Może ktoś ma jakiś zapasowy - to bym odkupił po powrocie taki sam...
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
PelEe,
Wymiana czujnika nie wymaga całkowitego demontażu opony.
Wystarczy zsunąć ją po stronie zewnętrznej z rantu i po naciśnięciu w okolicy czujnika będziesz miał do niego dostęp pomiędzy felgą a oponą. W ten sposób koło nie wymaga ponownego wyważania - choć rzecz jasna jest nieco trudniej niż operując na "gołej" feldze. Faktem jest też, że zsunięcie rantu opony z felgi łatwiej wykonać na maszynach wulkanizacyjnych niż w domowych warunkach. Mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi lub opony
Wymiana czujnika nie wymaga całkowitego demontażu opony.
Wystarczy zsunąć ją po stronie zewnętrznej z rantu i po naciśnięciu w okolicy czujnika będziesz miał do niego dostęp pomiędzy felgą a oponą. W ten sposób koło nie wymaga ponownego wyważania - choć rzecz jasna jest nieco trudniej niż operując na "gołej" feldze. Faktem jest też, że zsunięcie rantu opony z felgi łatwiej wykonać na maszynach wulkanizacyjnych niż w domowych warunkach. Mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi lub opony
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Mariusz wszystko się zgadza lecz z praktyki nigdy się nie podkłada pod łyżkę bo można uszkodzić wentyl a tym bardziej czujnikmaur pisze:Wystarczy zsunąć ją po stronie zewnętrznej z rantu i po naciśnięciu w okolicy czujnika będziesz miał do niego dostęp pomiędzy felgą a oponą.
Wiem wiem takie są zasady wulkanizacyjne ale da się zrobić sam w ten sposób czasami wymieniam kominki tym sposobem oszczędza się czas i konieczność wyważania ponownego
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
tedi,
Technologicznie i fachowo masz 100% rację.
Na naszym forum natomiast czasami szukamy rozwiązań nieco na skróty, nieco tańszych itd. itp.
Sposób opisany przeze mnie stestowałem organoleptycznie i poszło jak po maśle.
Moim zdaniem jak ktoś ma dwie właściwe ręce to nic nie spieprzy, ale gdyby miał ograniczone umiejętności pewnikiem masz rację - popsuć można wszystko - podobno nawet kulkę z łożyska tocznego
Technologicznie i fachowo masz 100% rację.
Na naszym forum natomiast czasami szukamy rozwiązań nieco na skróty, nieco tańszych itd. itp.
Sposób opisany przeze mnie stestowałem organoleptycznie i poszło jak po maśle.
Moim zdaniem jak ktoś ma dwie właściwe ręce to nic nie spieprzy, ale gdyby miał ograniczone umiejętności pewnikiem masz rację - popsuć można wszystko - podobno nawet kulkę z łożyska tocznego
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam. Podczepie się pod temat. Tak jak wiekszości użytkowników mam jakiś problem, pękł mi kominek przy czujniku. Fotka w załaczeniu. W związku z tym pam kilka pytań:
1 czy jest możliwość jakieś naprawy lub czy ktoś to naprawia (oczywiście odpłatnie)
2 czy może ktoś ma na sprzedaż taki czujnik SIEMENS VOD 315 MHz rok produkcji autka 2003
3 czy ktoś może wie gdzie taki czujnik mogę kupić (nie mogę znaleśc w necie, znalazłem tylko takie w granicach +/-250 zł. i nie wiem czy to takie same jak potrzebuję.)
Byłbym wdzięczny za pomoc. Z góry dziękuję.
Pomomo kilku prób nie udało mi się wczytać zdjęcia, ale jest to taki sam czujnik jak PeLe
1 czy jest możliwość jakieś naprawy lub czy ktoś to naprawia (oczywiście odpłatnie)
2 czy może ktoś ma na sprzedaż taki czujnik SIEMENS VOD 315 MHz rok produkcji autka 2003
3 czy ktoś może wie gdzie taki czujnik mogę kupić (nie mogę znaleśc w necie, znalazłem tylko takie w granicach +/-250 zł. i nie wiem czy to takie same jak potrzebuję.)
Byłbym wdzięczny za pomoc. Z góry dziękuję.
Pomomo kilku prób nie udało mi się wczytać zdjęcia, ale jest to taki sam czujnik jak PeLe
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Bardzo proszęjuliuszcezar pisze:Byłbym wdzięczny za pomoc. Z góry dziękuję.
http://nokaut.click/w-sklepie/3545fcedb ... 1488231223
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Miał być Siemens a dałeś namiar na Dorman.tedi pisze:Bardzo proszę
Mają różne kominki - Dorman ma kominek przykręcany śrubką
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam. W dalszym ciągu szukam kominka jaki mógłbym zamontować do mojego czujnika. Gdyby ktoś wiedział to proszę o podpowiedz. W załączeniu zdjęcie mojego czujnika. Jest tam wyłamana jedna część, ale mam nadzieje że jakąś uda się to zamontować bo dowiadywałem się że nowy czujnik to koszt około 300 zł.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Poniżej podaje link do strony gdzie chyba znalazłem taki sam czujnik , tylko pytanie czy faktycznie to taki sam i czy będzie czytało je auto.
http://www.ebay.com/itm/Dodge-Chrysler- ... X3&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Dodge-Chrysler- ... X3&vxp=mtr
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
jak najbardziej będzie ci działał, jeżeli jest dobry
sam mam takie same czujniki tzn. o tym samym oznaczeniu
a alternatywnie popatrz na to:
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-czu ... 50808.html
ja taki kupiłem z dwa lata temu założyłem i po przejechaniu około 20 - 30 km wczytał mi się
sam mam takie same czujniki tzn. o tym samym oznaczeniu
a alternatywnie popatrz na to:
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-czu ... 50808.html
ja taki kupiłem z dwa lata temu założyłem i po przejechaniu około 20 - 30 km wczytał mi się
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2016 01:10 am
- Lokalizacja: Lublin
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD Touring(?) '07
- Dostał flaszek: 1
Chiny
Te na Allegro wyglądają na OEM, ale pełno takich na aliexpressie i na ebayu - z tym, że na tym ebayu 90% to kitajce siedzą i sprzedają. Jest magazyn w USA i jak zamawia ktoś z USA to ma przesyłkę za tydzień. Na świat idzie jak zwykle z ali. Nie ufałbym na 100%, że te z Allegro to coś innego niż te z ali Wyglądają identycznie. Lepiej chyba kupić "oryginalene zamienniki" z tegoż ibaja ale od amerykańskiego sprzedawcy normalnych zamienników. Np. tutaj jeśli chodzi o Pacifixa polifta.
- Co robisz dziś wieczorem?
- Namówiłeś mnie.
Kultura musi być.
- Namówiłeś mnie.
Kultura musi być.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Uszkodzony kominek (zawór, wentyl) TPMS - naprawa
I w końcu mnie dopadło. Próba dopompowania powietrza do jednego z kół
na stacji zakończyła się złamanym "kominkiem" czujnika i oczywiście kapciem
Do garażu dojechałem na dojazdówce.
W wulkanizacji mieli akurat taki wentyl ale mój - nie dał się odkręcić z felgi bo zaśniedziała *)
alu nakrętka nie reagowała na żadne perswazje podlewane penetrantami .
W końcu wentyl został przepiłowany w jedynym dostępnym miejscu - czyli m. felgą a czujnikiem
(co wymagało dużej delikatności by nie pokiereszować plastiku czujnika) i wymieniony na nowy.
Poniżej - fotki wentyla - przeciętego, nowego w czujniku oraz jego zdjęcie z All,
gdzie takie wentyle można kupić za kilka zł./szt. (np. pod hasłem: :" wentyl zawór czujnika ")
Na zdj. czujnika są na fabryczne oznaczenia i numer OEM :
56053030AC (PAC-2007) możne się komuś przyda.
Te wentyle są prawdopodobnie montowane (cyt. z All):
z niektórymi czujnikami typu VDO, Beru, Siemens występującymi w autach:
Chrysler, Citroen, Peugeot, Hyundai, Land Rover, Jeep, Ford, Jaguar, Mitsubishi, Mercedes,
KIA, Renault, Fiat, Lancia, VW, Mazda
Przy wymianie kół na zimowe zlecę wymianę profilaktyczną
wszystkich 3 pozostałych, bo alu tych wentyli
po latach jest już mocno zaśniedziałe
i o taką przygodę nie trudno.
*) PS. Podobno smar: litowy MOLKOTE X5-6020,
teflonowy lub wazelina mogą zabezpieczyć połaczenie Al-Al.
Nie stosowałem, ale spróbuję z X5.
na stacji zakończyła się złamanym "kominkiem" czujnika i oczywiście kapciem
Do garażu dojechałem na dojazdówce.
W wulkanizacji mieli akurat taki wentyl ale mój - nie dał się odkręcić z felgi bo zaśniedziała *)
alu nakrętka nie reagowała na żadne perswazje podlewane penetrantami .
W końcu wentyl został przepiłowany w jedynym dostępnym miejscu - czyli m. felgą a czujnikiem
(co wymagało dużej delikatności by nie pokiereszować plastiku czujnika) i wymieniony na nowy.
Poniżej - fotki wentyla - przeciętego, nowego w czujniku oraz jego zdjęcie z All,
gdzie takie wentyle można kupić za kilka zł./szt. (np. pod hasłem: :" wentyl zawór czujnika ")
Na zdj. czujnika są na fabryczne oznaczenia i numer OEM :
56053030AC (PAC-2007) możne się komuś przyda.
Te wentyle są prawdopodobnie montowane (cyt. z All):
z niektórymi czujnikami typu VDO, Beru, Siemens występującymi w autach:
Chrysler, Citroen, Peugeot, Hyundai, Land Rover, Jeep, Ford, Jaguar, Mitsubishi, Mercedes,
KIA, Renault, Fiat, Lancia, VW, Mazda
Przy wymianie kół na zimowe zlecę wymianę profilaktyczną
wszystkich 3 pozostałych, bo alu tych wentyli
po latach jest już mocno zaśniedziałe
i o taką przygodę nie trudno.
*) PS. Podobno smar: litowy MOLKOTE X5-6020,
teflonowy lub wazelina mogą zabezpieczyć połaczenie Al-Al.
Nie stosowałem, ale spróbuję z X5.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Uszkodzony kominek (zawór, wentyl) TPMS - naprawa
pach, w zimie mój samochód przestał całą nockę na Shellu na ul. Bratysławskiej. Z tego samego powodu. Od tej pory wożę zapasowy kominek w samochodzie. Gdybym go wtedy miał, to mógłbym nawet dotoczyć koło 200 m do wulkanizatora Dojazdówki nie wożę.
Jednak uwaga do pompowania - zwracajcie uwagę na końcówkę węża, czyli zawór do pompowania kół. Jeśli jest go ciężko założyć, a jeszcze trudniej zablokować, to lepiej poszukać innej stacji. Kominek naprawdę łatwo złamać
Jednak uwaga do pompowania - zwracajcie uwagę na końcówkę węża, czyli zawór do pompowania kół. Jeśli jest go ciężko założyć, a jeszcze trudniej zablokować, to lepiej poszukać innej stacji. Kominek naprawdę łatwo złamać
Piotr