Uszkodzony kominek (zawór, wentyl) TPMS - naprawa

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Uszkodzony kominek (zawór, wentyl) TPMS - naprawa

Post autor: bobek » 10 kwie 2009 03:49 pm

Po zmianie na letnie kapcie okazało sie ze mam zerwany kominek (w 50%)
i w wulkanizacji nie mogą dopompować koła bo jest za krótki.
przed zmianą było wszystko ok a teraz mam info z kompa ze wkrótce serwis opon,ze powietrza mało itd...
dopompowalem "domowym sposobem" koło ale nie mogę skasować tego komunikatu-czy jest jakaś kombinacja na to aby się nie pojawiał czy tez nadal mam zbyt niskie ciśnienie w kole ??
pozdrawiam i proszę o jakąś rade bo jak nie czeka mnie wizyta w serwisie a tez bym wolał zabrać gdzieś rodzinkę za te kase ;)
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014 10:46 am przez bobek, łącznie zmieniany 2 razy.

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 10 kwie 2009 08:59 pm

ok,temat rozwiązałem ale połowicznie -puszcza wentyl w innym kole a tu wszystko jest ok ;)
oby tylko do rana nie zeszło całkowicie bo do wulkanizacji mam jakieś 500 metrów ale pod górke więc będę z kolem zaiwanial :) :)

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 12 kwie 2009 09:35 pm

Witaj bobek dobrze że dałeś sobie radę,miałem trudności z logowaniem Teraz jest OK.Jeśli coś trzeba z chęcią pomogę.

cz4ja
Posty: 39
Rejestracja: 06 cze 2010 08:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cz4ja » 01 lip 2010 09:32 am

mam porblem moja pacifica nie trabi jak probuje przetrenowac sensory. Ciagle pisze train left fton sensor , przykladam magnes i nic... to musi byc DUZY MAGNES ? A moze ja cos robie nie tak.. co znaczy "i na zawór włóż magnes " samo przykladanie nie powinno wystarczyc ?

[ Dodano: Czw Lip 01, 2010 09:56 ]
ok magbnes byl za maly.

Czyli wiekszy magnes i poczekac dotykacja magnesem wentylu okolo 5-10s. czekac do poki nie trabnie ;)

ps. u mnie po przetrenowaniu sensorow mam nadal komunikat - check tire .... czyli cos czuje bateria :(
nie ma to jak amerykany

HESMO
Posty: 17
Rejestracja: 12 lip 2010 11:04 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: HESMO » 16 lip 2010 12:26 pm

Panowie czy ten "magnesowy reset" dotyczy wszystkich Pacek niezależnie od roku prod.?
Mam problem z lewym przodem na wyswietlaczu mam kreski pozostale opony OK wredny napis i wykrzyknik.Rozebrałem czujnik musze wspomnieć ze bardzo zdziwił mnie fakt zasilania tego wynalazku z baterii 3V(!?) Myślałem ze jest to system RFID czyli zbliżeniowy.Wracając do tematu rozebrałem(bez szlifu bo ta masa gumowa ładnie schodzi) mierniczek do bateryjki cyk i....3V jak w mordę! Teraz idę po moje wypasione zabawki i sprawdze analizatorem widma czy faktycznie nadaje na 315MHz?

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 12:35 ]
AHA nie polecam sposobu wklejania do felgi:(Przynajmniej mi sie nie udało a musiałem bo miałem podobny problem jak któryś z kolegów czyli pękniętą końcówkę z gwintem:(Po odklejeniu się czujnika(niestety zbyt wielka siła odśrodkowa)tak się ładnie wybębnował że upitoliło mu blaszkę łączącą z wentylem co jak zakładam jest anteną dla tego nadajnika.Podejmę próbę przylutowania czegoś zastępczego zobaczymy czy się uda?

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 13 lis 2010 11:54 am

HESMO pisze:...tak się ładnie wybębnował że upitoliło mu blaszkę łączącą z wentylem co jak zakładam jest anteną dla tego nadajnika....
Jak pięknie i poetycznie to ująłeś: wybebnował ;P. Czytając, aż oplułem monitor ze śmiechu...

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 13:33 ]
Pora na opisanie moich przygód z regeneracją czujników, wszystkie 4szt, były do d..y. Były, bo już są naprawione koszt 150zł, za całość plus 60zł za wymianę opon. Ale do rzeczy.
Przy poprzedniej wymianie z zimy na lato, czyli wiosną(świeżutko po zakupie auta) Gumolajza wydał wyrok, nie zmieni mi opon, gdyż nie można odkręcić zaworków, a do tego są pourywane rowki na, które zakłada się kluczyk do odkręcania, wszystkie! Przyjechałem niezwłocznie i rzeczywiście bieda. Wpadłem na pomysł, żeby powietrze spuścić z kół, tą szpileczką od zaworku i tym sposobem udało się wtedy wymienić opony. Naprawę, a właściwie wymianę czujników zostawiłem na bliżej nieokreślone później. Choć było nader ryzykowne, bo w przypadku nieszczelności zaworka wymiana była niemożliwa.
I tak przejeździłem do następnej wymiany opon. Tym razem jednak los chciał, że zmieniłem warsztat oponiarski(jak się po wszystkim okazało, na szczęście). Niczego nieświadom poszedłem sobie do pracy, aż tu telefon od przerażonego Mechaniora, urwał zawór wewnątrz kominka zaworowego. D**A blada, a tu tyle planów na dziś i wyjazd do Wrocka wieczorem, byznesowy :). Facet cały się trzęsie i jest ogólnie przerażony, bo zanim przyjechałem "urwał się sam" również zaworek w kolejnym kole. A pozostałe są tak wyrobione, że nawet kluczyka nie ma jak założyć(gość szybko policzył 500x4, dwa koła ma w plecy).
Mija parę minut, ochłonął, zaczął racjonalnie myśleć, a doświadczony jest przecież. Zdemontował zawór, obciął 1/3 wysokości tego aluminiowego kominka, rozwiercił w środku, oczyścił. Na tokarce nagwintował wewnątrz(chyba fi6), teraz nowy zwykły zawór ciachnął tak na oko ok. 20mm. W tokarkę i stoczył gwint do fi6 nagwintował, całość smaruje jakimś klejem, żeby uszczelnić. Wkręcił obie części w siebie. Teraz 1/2h niepewności tyle potrzeba, żeby klej zaschnął. Wkręca zaworek, zakłada nową oponę, pompuje.....? I .... bingo działa i trzyma, do tego zaworek możną wkręcać i wykręcać. Niestety na spotkanie do Wrocławia pojechałem innym autem, bo naprawa i wymiana zaworów w pozostałych kołach to następne klika godzin roboty, ale co tam.
Teraz, a mija już kilka dni od całej hecy, wszystko jest ok. Zawory trzymają, można dopompowywać koła i wymieniać zaworki ile się chce. Jedyna różnica, jest taka, że wentyl wystaje kilka mm więcej(2-3) niż poprzednio.
Epilog.
Wszystkiemu jest winien skład tego stopu , z którego wykonano wentyle w Pacyficach. Czyli aluminium-krzem, niestety reaguje on z mosiądzem, czy tak jak w moim przypadku(stalowe zaworki) ze stalą. Otóż po dłuższym nie poruszaniu tych zaworków, na skutek korozji i reakcji chemicznych na powierzchni tych metali, dochodzi do zespolenia powierzchni i "wtedy święty boże nie pomoże".
Ostatnia rada, NIGDY!, powtarzam nigdy nie używajcie stalowych zaślepek na wentyle. Dzieje się dokładnie to samo, co opisałem wcześniej. Zwykła czarne plastykowe zaślepki. I jest git.
Opisałem całą historię z pewną swadą ale powiem wam, zapamiętam ten dzień długo.
Pozdrawiam Wojtek
Ps. może komuś pomoże ta historia w perypetiach związanych z wentylami. Dla chętnych foty na @.
Cze :)
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 13 lis 2010 09:57 pm

Kolego nie dubluj tematu opisałeś to wszystko co zrobił i opisał ferencs :mrgreen: trzeba czytać ;)

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 18 lis 2010 11:31 am

szunaj60 pisze:Kolego nie dubluj tematu opisałeś to wszystko co zrobił i opisał ferencs :mrgreen: trzeba czytać ;)
Ni hu, hu nie mogę znaleźć, tylko info, że Zyga przeniósł do działu <Warsztat>. :) Pokarz mi ten post, ale jak jest problem ze znalezieniem to chyba dobrze, że go tu umieściłem, a jak źle to daj znać "moheratorowi", żeby przeniósł. :D
Spoko, uwaga cenna, żeby na forum był porządek, kumam. Ale starałem się... :P
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 18 lis 2010 11:37 am

No to ta flaszka za staranie się ;)

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 16 lut 2011 09:02 pm

Zastosowałem ostatnio chyba łatwiejszy sposób na naprawę kominka czujnika ciśnienia. Jadąc naprawdę szybko zeszło mi powietrze z przedniego lewego koła (żadnych szarpnięć).Po wyjściu stwierdziłem urwanie się zaworka z wentylem. Pomoc drogowa zabrała koło, zwykły zawór a czujnik z zerwanym kapturkiem oddali.
Sklep AGROMA i tam kupiłem zawór wentylowy od traktora C-330 z przedniego koła za 6 zł. Od zepsutego czujnika odkręcamy (chyba) masę i wyjmujemy urwany zaworek a w jego miejsce wkładamy nowy. Szlifierką kontową przycinamy wcześniej nieznacznie tylko boki nowego i pozostaje jeszcze brak kształtu owalnego od dołu, – dlatego w to miejsce zastosowałem klej dwuskładnikowy. Pozostaje jeszcze zrobienie otworku na przykręcenie masy z czujnika do nowej podstawy kominka i to wszystko. Po zastosowaniu kleju trzeba w ciągu godz montować odnowiony zawór, ponieważ musi dopasować się pod odpowiednim kątem do felgi.Monter zastosował dodatkowo trochę jakiegoś czarnego silikonu uszczelniającego.Po przejechaniu około 1, 5 km czujniki zgasły i wszystko ok.
pozdrawiam - kisiu

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 17 lut 2011 08:28 am

No i jest kolejna metoda na oszczędzenie 190pln za sztukę w ASO. :)
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 19 lut 2011 04:50 pm

no nieżle,jeszcze troche a Wszyscy jak macgaywer bedziemy scyzorykiem packi naprawiać ;)

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 09 maja 2011 03:03 pm

Vojciu pisze:Ostatnia rada, NIGDY!, powtarzam nigdy nie używajcie stalowych zaślepek na wentyle. Dzieje się dokładnie to samo, co opisałem wcześniej. Zwykła czarne plastykowe zaślepki. I jest git.
Opisałem całą historię z pewną swadą ale powiem wam, zapamiętam ten dzień długo.
Pozdrawiam Wojtek
No to przestrogi nie pomogły :evil:

Dziś naprawiałem koledze kolejny kominek , uszkodzony w identyczny sposób ( stalowy kapturek )

PANOWIE ZDJĄĆ TE KAPTURKI BO BĘDĄ KŁOPOTY nie odkręcać na siłę kombinerkami nadciąć drobną piłką i rozgiąć .

Pozdrawiam wszystkich i ponawiam apel jak ktoś posiada uszkodzony kominek proszę o info , niestety regeneracja troszkę trwa , a tak pyk z szuflady i poleciał zregenerowany do potrzebującego
Nowa jakość nowe auto

bodo

Podizękowanie dla Ferenca

Post autor: bodo » 09 maja 2011 03:18 pm

To ja miałem kłopoty a Ferenc mnie uratował - WIELKIE DZIĘKI KRZYCHU :)

i nie jest to tylko problem techniczny - gdyby ten zawór urwał sie przy dużej prędkości to byłoby TRAGICZNIE !!!! Czytajcie co Ferenc na ten temat napisał :)

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

urwany czujnik

Post autor: arturhhh » 28 cze 2011 07:14 pm

witam mam taki sam problem ,urwany kominek i wklejony wentyl .co z tym zrobic

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 28 cze 2011 07:46 pm

Przysłać do mnie . Info na PM poszło :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 20 gru 2011 02:59 pm przez ferencsc, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa jakość nowe auto

szwaga2
Posty: 21
Rejestracja: 22 lis 2011 08:18 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: szwaga2 » 20 gru 2011 11:32 am

Koledzy - podaję bardzo prosty sposób na naprawę uszkodzonego kominka w czujniku ciśnienia

w piątek podczas pompowania urwał się "kominek" ......
na allegro znalazłem takie oto zaworki - wystarczy wyjąć stary (urwany) zawór a w to miejsce przykręcić do czujnika nowy, trzeba tylko podłożyć większą podkładkę (ja dałem o średnicy 12mm) i podłączyć przewód idący z czujnika - wszystko pięknie działa - przed chwilą zamontowałem koło :D
Załączniki
DSC00763.JPG
DSC00765.JPG

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 20 gru 2011 02:18 pm

https://zapunkty.blogspot.com

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 20 gru 2011 03:00 pm

flaszka poleciała , fajny tani sposób na naprawę :lol:
Nowa jakość nowe auto

boegas
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2011 01:27 pm
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Samochód: chrysler pacyfica

Post autor: boegas » 26 gru 2011 02:16 pm

no ja też już zakupiłem takie jak ferencsc na allegro po 8 zł tylko jak dojść które to koło to bym założył .
boegas

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 26 gru 2011 05:37 pm

boegas, ale ja nie kupowałem na alledrogo :|
Nowa jakość nowe auto

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 gru 2011 12:02 am

boegas pisze: allegro po 8 zł tylko jak dojść które to koło
kup dwa wymień z przodu, lub z tyłu lub po prawej lub po lewej

a jak masz pecha w grach losowych to kup od razu 4 sztuki i jedną na zapas
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

irekle
Posty: 113
Rejestracja: 17 lip 2011 08:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irekle » 25 wrz 2012 08:07 pm

UV pisze:le nie wiem czy komputer nie będzie pokazywał mi błędu jeśli trzy czujniki będą Siemensa a jeden Dormana.
w innym temacie pisałem, że wymieniłem jeden czujnik na Dormana reszta oryginalne , wszytko się dogadało bez zbędnych kombinacji

irekle
Posty: 113
Rejestracja: 17 lip 2011 08:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irekle » 25 wrz 2012 09:57 pm

faktycznie racja nie było słowa, że to Dorman, także teraz każdy będzie już mieć pewność, że będzie to gadać ze sobą :)

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 27 wrz 2012 08:17 pm


verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 27 wrz 2012 10:16 pm

Nie znalazłem innego albo za krótko szukałem. jakbyś dał link do oryginała bo u mnie są siemensy a przy okazji zmiany opon muszę to naprawić bo już nie napompuje. Pozdrawiam

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 27 wrz 2012 11:01 pm

Nie ma wymiarów ale może być :wink: krótki :D
Nowa jakość nowe auto

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 wrz 2012 05:20 pm

Znalazłem coś takiego
http://usaolkusz.istore.pl/pl/zestaw-na ... 9-102.html
Napisane jest że do siemensa zamówię i zobaczę co dalej. Pozdrawiam

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 28 wrz 2012 05:37 pm

jak dla mnie to tam brakuje najważniejszej cześci
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 wrz 2012 06:27 pm

arturhhh,
Dokładnie. Jest to co się nie psuje, a kominka NIET. A nie ma kominka, bo producent nie przewiduje możliwości jego wymiany więc jako element większej całości nie występuje osobno. Trzeba albo wymienić całość albo rzeżbić coś po swojemu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 wrz 2012 06:37 pm

Dzięki panowie. Zaoszczędziłem kasę. Pozdrawiam i chyba zakupię nowy czujnik.
Ktoś pisał że po wymianie czujnik dogadal się z autem bez przeszkód. Mam nadzieję że to prawda:)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 wrz 2012 10:23 pm

UV,
"Zdecydowane nie" to było w stosunku do srytoparówkożerców ("MIŚ")
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 29 wrz 2012 05:04 am

verba mi tez sie teraz urwal kominek masz problem pisz do ferensa
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 paź 2012 09:47 pm

UV,
Ten typ tak ma. Poliftowe sztuki nie wymagają żadnych dodatkowych czynności a jedynie oczekują, że w spokoju pozwolisz się zapoznać czujnikom z systemami samochodu. A jak już się zapoznają to żółta kontrolka gaśnie i możesz śmigać bez oślepiania Twoich oczu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 10 paź 2012 05:34 pm

ja mam kwadratowe czujniki .packa 2004 czyli jeszcze przed zmianą .

Czy ktoś może określić jaka to firma ? i czy mogę zamienić na inne ?

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 11 paź 2012 11:46 am

ok. mam te kwadratowe , nie wiedziaem jakiej to firmy .zamowilem juz nowe [/list]

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 11 paź 2012 01:02 pm

Ja to przeniosłem do poczekalni żeby posortować
UV jesteś w stanie ogaranąć temat i napisać jednego konkretnego posta od A do Z.
Tak, żeby było wiadomo co jest co i co w którym przypadku ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 11 paź 2012 08:58 pm

tak mogę opisać .Najwcześniej w poniedziałek , wracam

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 11 paź 2012 10:26 pm

Zyga
Mówisz i masz.
Jakiś czas temu jak wam wielu złamał mi się kominek w czujniku ciśnienia. Miałem Taki kwadratowy czujnik Siemensa. Postanowiłem zmienić Na Czujnik Dormana ponieważ Te czujniki mają wymienne kominki a Siemensa nie.Po założeniu nowego czujnika dogadał się z komputerem po kilkunastu minutach. Tak jest w wersjach po lifcie.Te przed liftem trzeba zresetować tak:
szunaj60 pisze:Proponowałbym zresetować czujniki to jest bardzo prosty sposób a magnes napewno gdzieś znajdziesz z jakiegoś starego głośnika. :lol: Dobrym klejem do tej roboty jest COSMOFEN CA 20
Lub w serwisie

Tu podaję linka czujników do wszystkich naszych modeli:
http://sklepjeep.redcart.pl/c/55/czujni ... ysler.html
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

urwany kominek

Post autor: PelEe » 27 paź 2012 09:11 pm

Hej,

Dzisiaj urwał mi się kominek przy czujniku (przepuszczał powietrze po gwincie jakość - chciałem lekko dokręcić i je...):

Obrazek

Obrazek

jak myślicie jak to naprawić? zyga polecił mi przykleić go koło standardowego wentyla... na razie taki założyłem u wulkanizatora - bo nie miał żadnego kleju a o tej godzinie w sobotę ciężko coś na wsi na Podkarpaciu kupić ;)

Czy może kupić to coś z tego wątku:

http://www.sklepy24.pl/sklep/felgeo_pl/ ... nienia/114

i ten ułamany czujnik przykleić do tego zaworu? tylko czy to będzie lepsze od przyklejenia samego czujnika do felgi?

ten czujnik (drugie zdjęcie) ma taką jasną różowa/pomarańczową gumę - czy coś się do tego chwyci?

aha 0 i po co jest ta blaszka która wystaje z czujnika i była przymocowana do zaworka?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 paź 2012 10:00 pm

PelEe,
To już trzecie miejsce gdzie spotykam ten sam problem zgłaszany przez Ciebie.
Z racji tego, że informacja tutaj zamieszczona jest najpełniejsza i najbardziej precyzyjna, ten post zostaje, pozostałe dwa wyrzucam.
Nie dublujemy postów (to dotyczyłoby dwóch - a jak będzie dla trzech lub więcej? hehehe).

A co do Twoich pytań. Spróbuj kontaktu z Ferencsc-em - to niekwestionowany ekspert w temacie czujników.
Ten kominek co pokazują na stronie, według twojego linka, nie będzie pasował - to moja opinia na 90%.
Co do blaszki to rodzaj antenki podłączonej do kominka. jakoś musi sie radiowo komunikować z odbiornikiem sygnału w samochodzie. Nie podłączona blaszka do kominka - zero transmisji.
A jak będziesz kleił (w środku jak by nie patrzeć) to uwzględnij, że będzie działać siła odśrodkowa chcąca oderwać czujnik - zatem klej skutecznie.
Na Twoim miejscu poszukałbym innego sprawnego czujnika i po sprawie. Niedawno sprzedałem za małe pieniądze 4 sztuki kolegom z forum więc nie mam jak Cię poratować.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 27 paź 2012 10:16 pm

przepraszam za klony - ale nie pojawiały się moje wpisy na głównej stronie w ostatnich dodanych - i nie wiedziałem o co chodzi - nadal ich nie widzę...

dzięki za info

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 paź 2012 10:19 pm

PelEe,
To nie patrz na ostatnie dodane a na tematy gdzie pisałeś.
Ja widziałem 3 z czego postanowiłem dwa usunąć więc ich już nie zobaczysz. Ten powyżej zostaje jako najpełniejszy i tu możemy kontynuować dyskusję.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 28 paź 2012 01:30 pm

Dzięki wielkie Mariusz ale jestem obeznany z naprawą urwanych kominków. Jak aż tak zniszczony polecam wymianę na nowy . Ta blaszka powinna być połączona z kominkiem inaczej nie da sygnału do komputera. ( ale mogę się mylić , choć jak pamiętam ktoś ją lutował jak się urwała chyba Michał ? ). Przyklejenie czujnika do felgi nie jest więc najlepszym rozwiązaniem .
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 28 paź 2012 09:24 pm

Dzięki ferensc
Spróbuje raz przykleić czujnik do tego zaworka (ten kominek można jakoś wsunąć teraz w czujnik i obkleić jakimś klejem) - mniej więcej tak jak było... a blaszkę dolutuje - jak się nie sprawdzi - to kupię jakiś z allegro...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 paź 2012 11:14 pm

PelEe,
Jak będziesz miał czujnik na wierzchu daj wszelkie oznaczenia jakie na nim znajdziesz.
Zobaczymy - może coś się uda poradzić.

Jednak moim zdaniem Pacifica 2005 ma inne czujniki niż są w moim Aspenku.
Ale znalazłem ciekawa opcję za małe pieniądze. Może Cię zainteresuje:
http://www.ebay.com/itm/04-05-Chrysler- ... 54&vxp=mtr
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 29 paź 2012 12:39 pm

Czujnik mam na wierzchu - to jest ten co na zdjęciach...
to jest ten standardowy SIEMENS VDO - na allegro najtaniej maja za 100 PLN...

dam znać jutro - bo dzisiaj wieczorem będziemy z nim walczyć...

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 31 paź 2012 02:54 pm

Niestety - mam pęknięty kominek - na wysokości zaworka - i pomimo tego że udało się wszystko ładnie skleić - powietrze uchodzi :(

na co zwracać uwagę na tych z allegro?
J mam 315 MHZ - tylko to musi się zgadzać - bo jest pełno takich jak ja mam jeśli chodzi o kształt - tylko nieznacznie różnią się cyferkami.

Np FCC ID i IC jest takie samo - tylko MODEL nei jestem pewien czy jest taki sam - bo mam zamazane ostatnie dwie cyferki u mnie - początek ten sam

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 12 lis 2012 09:47 am

zdjęcia z "naprawy" czujnika..

Pomimo tego że kominek urwał się całkowicie od czujnika - polutowałem tą antenkę:

Obrazek

wziąłem jakiś tam lepszy klej:

Obrazek

no i skleiłem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

trochę amatorka - ale trzyma i 150 PLN minimum w kieszeni.

Później okazało się że powietrze nadal uchodzi i że kominek pęknięty jest wzdłuż gwintu przy samej feldze. Kupiłem dwie nakrętki metalowe na kominek. Z jednej stoczyłem górę. Na dół wentyla dałem oring i nakręciłem tą nakrętkę - trzyma już 2 tygodnie i nic nie uchodzi...

trochę dłubanie - ale mała satysfakcja że działa :)

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 12 lis 2012 09:02 pm

Gratuluję PelEe
Nie wygląda to imponująco ale ważne że działa.
Mi by zabrakło cierpliwości do takiej dłubaniny.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

ODPOWIEDZ

Wróć do „CZUJNIKI I CIŚNIENIE”