Odbiornik TPMS - gdzie jest ? jaki? i jakie czujniki?

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Odbiornik TPMS - gdzie jest ? jaki? i jakie czujniki?

Post autor: dexus » 07 lis 2015 02:01 pm

Jak w temacie, wymieniłem właśnie wszystkie TPMS i nadal świeci błąd na 2 kołach (inna sprawa że nawet jak nie było TPMS to też świeciło 2koła)
Chcę jeszcze sprawdzić te odbiorniki ale na alledrogo ich nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez dexus, łącznie zmieniany 2 razy.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 07 lis 2015 02:50 pm

dexus pisze:Chcę jeszcze sprawdzić te odbiorniki ale na alledrogo ich nie znalazłem.
za wielką wodą:
prawy przód

http://www.eastcoastmoparts.com/oe-mopar/56029342ad

lewy przód

http://www.eastcoastmoparts.com/oe-mopar/56029343ad

tył

http://www.eastcoastmoparts.com/oe-mopar/56029344AA

albo zapytaj w serwisie fiata po numerach części czy mają i za ile??
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 07 lis 2015 05:17 pm

Gdybym miał pewność to pewnie szukał bym nowych części, jednak przy moim szczęściu różnie to bywa i szukam raczej używki "po piniądzach". Mimo wszystko dzięki za pomoc. Flaszka leci

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 07 lis 2015 05:37 pm

dexus pisze:szukam raczej używki "po piniądzach"
oczywista sprawa, ale te transpondery pojawiają się rzadko, a czasem serwis ma niezłą cenę :mrgreen:
często rozbierający auta nie bardzo wiedzą z czym to powiązać jak nazwać by sprzedać ;)
potocznie pokutuje świadomość że czujniki są w kołach i tyle ;) reszta sama się dzieje :P

faktycznie zanim kupisz nowy, warto się upewnić że wina tkwi w samym odbiorniku a nie np w przewodach czy wtyczkach, nie wiem czy je sprawdzałeś :?:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 09 lis 2015 09:22 am

Wtyczek i przewodów nie sprawdzałem, podejrzewam że raczej mi tych 2 sztuk brakuje.
Tak swoją drogą to widziałem na schematach gdzie one są mniej więcej, pytanie czy dostane się do nich po zdjęciu nadkoli?


O ktoś czyta nasze forum :D ?
http://allegro.pl/czujnik-czytnik-cisni ... 81720.html

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 09 lis 2015 10:41 am

dexus pisze:Wtyczek i przewodów nie sprawdzałem
warto sprawdzić przewody (przedzwonić), oczyścić styki ...
w Pacyfikach utlenianie końcówek przewodów to dość częste zjawisko :(
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

armo
Posty: 171
Rejestracja: 05 lis 2014 07:30 pm
Lokalizacja: Darłowo
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: armo » 09 lis 2015 01:50 pm

dexus pisze:O ktoś czyta nasze forum ?
http://allegro.pl/czujnik...5746981720.html
Czyta.
Te odbiorniki występują tylko w najbogatszych wersjach. Na wyświetlaczu masz wtedy podane dokładne ciśnienie danego koła. Jeśli tego nie masz, to takiego odbiornika nie znajdziesz pod nadkolem - żebyś się nie zdziwił.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 13 lis 2015 07:13 am

armo pisze:
dexus pisze:O ktoś czyta nasze forum ?
http://allegro.pl/czujnik...5746981720.html
Czyta.
Te odbiorniki występują tylko w najbogatszych wersjach. Na wyświetlaczu masz wtedy podane dokładne ciśnienie danego koła. Jeśli tego nie masz, to takiego odbiornika nie znajdziesz pod nadkolem - żebyś się nie zdziwił.
No to w takim razie na jakiej zasadzie działają one np u mnie (wersja uboga na wyświetlaczu).
I dlaczego świeci mi błąd tylko na dwóch kołach?
P.S dzięki za info bo dzisiaj miałem kupować ;)

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 13 lis 2015 12:35 pm

dexus pisze:Te odbiorniki występują tylko w najbogatszych wersjach
ale nie wersjach Pacificy tylko wersjach systemu TPMS, bo występowały 3 wersje
BASIC składa się z:
- modułu odbiornika,
- 4 sensorów w kołach oraz
- lampki kontrolnej na panelu liczników
spadek ciśnienia sygnalizowany lampką kontrolną

BASIC z EVIC składa się z jak BASIC plus
- wyświetlanie komunikatów na panelu EVIC
dostępne komunikaty to:
- "TIRE LOW PRESSURE" - pojawia się gdy jedno lub kilka kół ma zbyt małe ciśnienie, oraz podaje ilość kół ze zbyt niskim ciśnieniem, ponadto zapala się również kontrolka na panelu liczników,
- "SERICE TIRE SYSTEM SOON" sygnalizuje problemy z komunikacją między modułem odbiornika a sensorami w kołach,

PREMIUM z EVIC, składa się z :
- 3 odbiorników w nadkolach dwa z przodu jeden z tyłu
- 4 czujników w kołach
- moduł odbiornika
- kontrolka w zegarach
- wyświetlacz komunikatów na EVIC
na wyświetlaczu stale pokazywane jest ciśnienie w poszczególnych kołach
a w przypadku nadmiernego spadku napis LOW TIRE i mrugająca wielkość ciśnienia przy odpowiednim kole
i oczywiście kontrolka na panelu liczników
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 13 lis 2015 02:40 pm

Ja posiadam drugą wersję.
Pytanie gdzie znajdę ten moduł odbiornika.

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 14 lis 2015 11:09 pm

Jak Ci komunikuje tylko 2 koła, to odbiornik raczej jest OK.

Może napisz jakie czujniki wstawiłeś (nr MOPAR) + jak dokładnie brzmi komunikat na wyśw.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 16 lis 2015 07:13 am

Jak nie miałem czujników też podawało dwa koła :/
Czujniki oryginały o właściwych nr (sprawdzałem na forum, teraz nie pamiętam).

JEST postęp. Wczoraj zapalił mi się komunikat o trzech kołach :S . Spróbuję podnieść ciśnienie i zobaczymy.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 lis 2015 04:39 pm

dexus,
Ostatnio bardzo rzadko zaglądam więc sorry że tak późno.
Pozwolisz że wrzucę swoje dwa grosze do dyskusji.
Oczywiście możesz wymieniać po kolei "na czuja" co tam przyjdzie Ci do głowy. W skrajnym przypadku będzie tego całkiem sporo i całkiem sporo staniesz się lżejszy - nie mówiąc już o czasie no i kilometrach na wizyty w warsztatach (wszystkiego raczej sam nie ogarniesz).
A można też inaczej - wykorzystując dobrodziejstwo złącza OBD i wiedzę skanerów jak DRB-III, Wi-Tech lub inne zaawansowane. Toż między innymi po to poszczególne systemy połączone są po CAN-ie żeby można je było je łatwo diagnozować - czy to coś jest w układzie uwalone na amen (a przy odpowiedzi twierdzącej dodatkowa odpowiedź na pytanie "Co?"), czy jest przerwa w przewodach (i częsta podpowiedź gdzie) czy jest zwarcie itd itp.
Zatem moja sugestia - zamiast patrzeć w szklaną kulę podjedź do kogoś kumatego a problem rozwiążesz i szybko i skutecznie i przy mniejszych nakładach.

FYI
Pomyśl sobie ile najrozmaitszych błędów wywaliło mi auto po jego rozebraniu na śrubki ponownym jego złożeniu i odpaleniu. Było tego całkiem sporo i rzecz jasna nie wszystko zadziałało od razu. Mogłem zgadywać co i jak ale .... Komentarz do takiej sytuacji masz powyżej w moim poście.
Dodam tylko że nic nie było uwalone i niczego ponad wcześniej stwierdzone zdefektowane elementy nie musiałem wymieniać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 23 lis 2015 02:52 pm

Jest postęp. Czujniki na przednich kołach działają. Dla pewności (może coś zawaliłem przy wymianie baterii) podmienię jeszcze czujniki na tylnych kołach (mam dwa komplety) tylko muszę w nich wymienić kominki.
M.
W mojej okolicy mam niestety problem z DRB-III. Jedyny skaner jaki mi się komunikuje z body i całą resztą wykazuje że TPMS wszystko w porządku.
Będę myślał o wizycie w ASO ale dopiero po podmiance tych czujników (oni chyba mają dedykowany sprzęt ;) )

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 02 lut 2016 09:33 pm

Czy ktoś zlokalizował ten odbiornik TPMS gdzie on może być? po ostatnich mokrych dniach zapaliła się kontrolka pojeździłem trochę jak było sucho i zgasła czujnik na 100% sprawny


Trochę pojeździłem i sytuacja wygląd tak kontrolka raz świeci raz gaśnie i dziś jak zgasłą pojechałem na drogę z kostki brukowe tam ładnie telepie i tak jak myślałem przejechałem 100 metrów i pojawił się komunikat wie wydaje mi się że coś nie łączy i teraz pytanie czy kompas czy może moduł centralnego proszę o pomoc.
Pacyfica piękne auto!

ODPOWIEDZ

Wróć do „CZUJNIKI I CIŚNIENIE”