Gdzie jest skaner (moduł) czujników ciśnienia w oponach

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Gdzie jest skaner (moduł) czujników ciśnienia w oponach

Post autor: macias920 » 10 lut 2016 04:04 pm

Witam
Mam pytanie związane z czujnikami, gdzie znajduje się moduł czytający czujniki w bogatych wersjach jest w nadkolu a w takiej jak moja która czyta tylko za duże lub za male ciśnienie nie podając które to koło, po wymianie czujnika raz jest dobrze a raz świeci komunikat i mam wrażenie że wtyczka nie domaga.
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 10 lut 2016 07:48 pm

macias920, piszesz strasznie niezrozumiale.
W pacach które są wyposażone w czujniki ciśnienia w oponach, to sygnał zależnie od roku produkcji jest odbierany przez moduł kompasu albo przez moduł zdalnego otwierania samochodu

The Tire Pressure Monitoring (TPM) system monitors
air pressure in the four road tires (excludes
spare). Pressure in the spare tire is not monitored.
There is a sensor (transmitter) in each of the vehicle’s
four road wheels. The system alerts the driver
when tire pressure falls outside predetermined
thresholds (pressure too low or too high). A message
is then displayed in the instrument cluster.
Depending on Build Date, the vehicle’s TPM could
be controlled one of two ways. Early Build vehicles
have a system that is controlled through the Compass
Mini Trip Computer (CMTC). Later (Normal)
Build vehicles have a system that is controlled by the
Sentry Remote Entry Module (SKREEM). When
Diagnosing the TPM, to determine if the vehicle has
an Early or Normal Build system, use the DRBIIIt
scan tool accessing the SKREEM to determine if it
has TPM capabilities.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 10 lut 2016 07:54 pm

Teraz rozumiem na czym to polega i co jest odpowiedzialne za monitorowanie ciśnienia w kołach. Musze podjechać na kompa w takim układzie.

Pojechałem na kompa w drodze do warsztatu komunikat zgasł mam 20 km oczywiście brak błędów natomiast w drodze do domu gong i lampka znowu świeci macie jakiś pomysł co się psuje? dodam ze komunikat który się wyświetla to (zrobić adaptacje lewego kola ) czujnik jest nowy w tym kole i tak jak już pisałem raz działa raz nie działa :evil:

Trochę pojeździłem i sytuacja wygląd tak kontrolka raz świeci raz gaśnie i dziś jak zgasłą pojechałem na drogę z kostki brukowe tam ładnie telepie i tak jak myślałem przejechałem 100 metrów i pojawił się komunikat wie wydaje mi się że coś nie łączy i teraz pytanie czy kompas czy może moduł centralnego proszę o pomoc.

Dlaczego tema nie pojawia się na głównej stronie?
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 lut 2016 11:16 pm

macias920,
Auto rocznik 2004 a obecnie rok 2016. Się znaczy auto już ok. 12-o letnie. Takowe też czujniki ciśnienia w kółkach. A w tych czujnikach fabryczne bateryjki. Myślisz że nie mają jeszcze zawrotów głowy po tylu latach kręcenia się w kółko?
Jaka bateria wytrzymała Ci w domu taki okres czasu?
Stawiam na którąś wykończona baterię - dziś pewnie jedną, niebawem drugą, ciut później kolejną aż do czwartej.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 10 mar 2016 11:34 pm

Wszystko sie zgadza tylko dla czego komputer wykazuje caly czas te same koło lewe przednie ten czujnik który wymieniłem byk zamiennikiem więc jakies zmiany juz były po długiej jeździe okolo 50 km kontrolka gasnie i kilka dni jest spokuj potem komunikat wraca.
Pacyfica piękne auto!

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 06 lis 2016 10:34 pm

Udało Ci się rozwiązać ten problem? Ja mam 4 nowe zamienniki Dormana.
I po wymianie ostatniej 4 sztuki - po jakimś czasie przy większych szybkościach tylko pojawia się mi się komunikat tires system soon.... - to jest tylko przy większych szybkościach.

Jeszcze naprzemienni pojawia mi się też przy większych szybkościach, kontrolka ABS - i po chwila znika....

Późńiej znika - jak to zdiagnozować? może gdzieś coś nie łączy?

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 07 lis 2016 09:29 am

PelEe pisze:po jakimś czasie przy większych szybkościach tylko pojawia się mi się komunikat tires system soon
Ja też mam Dormany, natomiast u mnie ten komunikat pojawia się nie tyle przy wyższych prędkościach, co po dłuższej jeździe. Także jak jadę na wakacje to pod koniec podróży czekam na wyświetlenie komunikatu i najczęściej się nie zawodzę :)
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

cookie
Posty: 320
Rejestracja: 19 cze 2014 02:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: cookie » 07 lis 2016 01:04 pm

To ja do Was dołączę.
Mam kpl Dormanna w zimówkach i drugi w letnich. I te same objawy - co jakiś czas podczas dłuższej podróży pojawia się nasza ulubiona ikonka i komunikat i jeden z czujników jakby był martwy. Po kilku następnych kilometrach komunikat znika i pokazuje się ciśnienie w tym niby pustym kole.
I tak w zimowych jak i letnich.
Ciekawe, czy ktoś znajdzie na to jakiś sposób (poza oczywiście założeniem czujników oryginalnych).

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 07 lis 2016 06:53 pm

ok - przyznam Wam racje - to jest po dłuższej jeździe - czyli to jakis globalny problem widze...\
i co teraz? :)

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 07 lis 2016 08:49 pm

Ja mam zamiar zmienić baterie w oryginalnych czujnikach i je zamontować. Jak będzie to samo to sobie dam z tym spokój, rzecz denerwująca, ale nie niezbędna.
Od razu dodam, że nie wiem kiedy się za to zabiorę, więc nie oczekujcie, że się podzielę spostrzeżeniami z tego eksperymentu w ciągu hmmm najbliższego roku :-D
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 07 lis 2016 08:53 pm

kurde - drogie to sprawdzanie - trzeb 4 koła wymontować - a myślisz, że baterie mają coś do tego? dlaczego?

czy ma ktoś jeszcze 4 dormany i nie ma tego komunikatu?

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 08 lis 2016 09:22 am

Baterie w czujnikach oryginalnych - owszem mają coś do tego. Właśnie przez słabe w nich baterie wymieniłem je na Dormany. Czy baterie w Dormanach mają coś wspólnego z tym komunikatem - tego nie wiem.
W sumie to nie wiem jak te czujniki działają, czy jak leży taki na półce to mu ubywa mocy z zasilania tak samo jakby był zamontowany w kole i pracował? Czy sprzedawcy zza wielkiej wody wysyłają do Polski tzw leżaki magazynowe? Wiele pytań - mało odpowiedzi ;) Trzeba testować.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

ODPOWIEDZ

Wróć do „CZUJNIKI I CIŚNIENIE”