Jaki zestaw - tarcze plus klocki?

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Jaki zestaw - tarcze plus klocki?

Post autor: marekhans » 19 maja 2013 09:50 pm

Przeczytałem wszystkie tematy w dziale "hamulcowym" i nadal nie jestem pewien, co miałbym wybrać na przód. Są oczywiście pewne wskazówki, ale może dałoby się jakoś usystematyzować tą kwestię. Zakładam, że sporo osób mających pace nie jest mechanikami i nie do końca ogarnia temat wyboru odpowiednich części, a w końcu nie jest to kilkanaście złotych...
Proponuję podział polecanych kompletów na:
1.Zestawy budżetowe
2.Średnia pólka
3.Wyższa pólka
4.Performance.
Panowie Admini/Moderatorzy na pewno mają temat obcykany. Może więc można by było zaproponować w każdej podgrupie po jednym sprawdzonym zestawie, aby każdy szukający sprawdzonych rozwiązań mógł się od razu do danej kategorii "przytulić". Do każdego zestawu/zestawów bo w końcu sprawdzonych i odpowiednich propozycji do danej grupy może być kilka, należałoby dodać np. klocki pylą, tarcze odporne na czynniki woda/ciepło itd.
Ja sam szukam już jakiegoś zestawu i kompletnie nie wiem na co się zdecydować. Chciałbym coś z kategorii 2/3, a ciężko dokonać wyboru, jeśli jeden pisze że dany komplet się sprawdza, a drugi zaprzecza... Nie wiem czy np Delphi jest lepsze od Atlasa, a czy Bosh daje radę, czy raczej szukać innej tarczy dajmy na to. W końcu eksperymentowanie z hamulcami nie jest za dobrym pomysłem...
Podobną segregację można zrobić w innych działach.
Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez marekhans, łącznie zmieniany 2 razy.

wo4cars
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2013 10:54 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wo4cars » 19 maja 2013 10:37 pm

Popieram propozycję, tego typu podział z pewnością uporządkowałby myśli i ułatwił użytkownikom podjęcie decyzji. W przypadku odmiennych zdań można wybrać zwycięski zestaw przy pomocy ankiety ;)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4952
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 38
Dostał flaszek: 58

Post autor: M. » 20 maja 2013 12:31 am

Panowie,
Oj widzę, że chcecie iść na łatwiznę.
Koledzy stosujący różne zestawy mają różne odczucia i wrażenia - a stąd i opinie.
Ten sam zestaw zamontowany w takim samym aucie, ale eksploatowany w innych warunkach może spowodować różne wrażenia.
Ja osobiście nie podejmuję się wybrać tego co obiektywnie będzie najlepsze. W każdym przypadku opinia będzie subiektywna - według własnych kryteriów oceny.
Temat ciekawy choć moim zdaniem trudny.
Jeśli mamy ustalić hierarchię od najlepszych do najgorszych to proponuję w pierwszej kolejności opracować zestaw pytań/kryteriów a później na tej podstawie można ułożyć ankietę, której wyniki pokażą w miarę obiektywną uśrednioną opinię o poszczególnych zestawach.
Może zatem propozycje zestawu kryteriów oceny?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 20 maja 2013 06:16 am

Oczywiście masz rację i gdyby faktycznie otrzymać zestaw informacji na temat danej konfiguracji to można by dokonać w miarę obiektywnego wyboru. Mi jednak chodziło o coś prostszego. Mianowicie np. zestaw X, koszt taki, spore zapylenie, sprawdza się przy "normalnej' jeździe, budżet. Itd. Broń Boże w końcu nie podejmujemy się wyłaniać tutaj zwycięzców testów jak w Auto Świecie czy coś. wszystko to są opinie subiektywne mające jednak na celu nieco usystematyzować wiedzę zawartą w tym dziale. Nie chodzi w końcu o to, żeby użytkownik forum godzinami szukał odpowiedniej informacji, ale by znalazł ją możliwie szybko i w przystępnej formie. Przynajmniej wg mnie :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4952
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 38
Dostał flaszek: 58

Post autor: M. » 21 maja 2013 12:15 am

marekhans,
Mareczku,
Zgadzam się w pełni co do idei - jednakże w swojej ułomności nie mam pomysłu jak to zorganizować i opracować.
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie - nie tylko od Ciebie ale i od pozostałych czytających. Może coś uda się wymyślić i opracować.
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 21 maja 2013 06:01 am

Amen :)

wo4cars
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2013 10:54 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wo4cars » 21 maja 2013 08:03 am

Proponowałbym następujące rozwiązanie:
- Nazwa zestawu (producent, model)
- Przeznaczenie (jazda dynamiczna, normalna, eko)
- Żywotność (wymiana po ... km/lat)
- Cena
- Polecam (tak/nie)
- Uwagi (klocki mocno pylą, grzeją się, hałasują/żarówki barwa wpadająca w niebieską, jasnobiałe, przyżółkłe... itd.)

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 21 maja 2013 06:49 pm

Nie da się ujednolicić , ponieważ ja zakładając do dwóch rożnych 300c te same
zestawy hamulcowe i :
te zestawy zachowują się inaczej.
Jednemu piszczą drugiemu się szybciej zużywają .

wo4cars
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2013 10:54 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wo4cars » 21 maja 2013 07:52 pm

OK spoko, najlepiej nic nie robić.

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 21 maja 2013 08:27 pm

Zaczynamy tu po prostu trochę odbiegać od założonego tematu. Za chwilę wyjdzie na to, że wszystkie zestawy są takie same, a różnica jest jedynie w cenie... Z założenia, ten temat miał troszkę usystematyzować wiedzę zawartą w całym dziale i powiedzieć przede wszystkim czego NA PEWNO NIE kupować. Ja szukałem jakichś jednoznacznych opinii i ciężko było się połapać. No i teraz nadal nie wiem co mam kupić. Przecież nie mówimy o bezwzględnie obiektywnych wyznacznikach wyboru, tylko indywidualnych doświadczeniach, które z gruntu są różne. Czy nie lepiej było by ostrzec ludzi, żeby nie wleźli na minę i ewentualnie ukierunkować ich na dany komplet w poszukiwanym przedziale cenowym? Przecież nikt nie może mieć do nikogo pretensji, jeśli dane części nie będą mu do końca odpowiadać. Forum nie jest od podawania na tacy rozwiązań gotowych i idealnych, ale od sugerowania pewnych rozwiązań w przyjazny sposób i jednoczesne korzystanie z nieprzebranych zasobów wiedzy użytkowników.
A ja nadal nie wiem co mam wybrać...

wo4cars
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2013 10:54 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wo4cars » 21 maja 2013 08:52 pm

Uwzględniając odpowiedzi w temacie powinienneś rzucić monetą. Następnie opisz swoje doświadczenia to może chociaż Ty komuś pomożesz. Ja narazie nie jestem w stanie czegokolwiek zaproponować bo Packę mam dopiero od tygodnia, ale życzę powodzenia.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 21 maja 2013 09:17 pm

a może podzielić chociaż na 2 kategorie ?

1. dobre
2. nie kupujcie

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 21 maja 2013 09:19 pm

I już jest progres :)

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 21 maja 2013 09:28 pm

Klocki na przód założyłem SMD 997
Przejechałem 8tys i same och i ach
Nie hałasują, nie brudzą felgi, niezła cena.
Tarcz nie zmieniałem.
Pozdrawiam

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 21 maja 2013 09:31 pm

O to właśnie chodzi. Tylko konkrety i będziemy coraz bliżej celu :)

wo4cars
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2013 10:54 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wo4cars » 21 maja 2013 09:33 pm

koledzy, wg np. qba ten sam zestaw w takim samym modelu samochodu może być dobry i zły zarazem, więc ten podział też będzie krytykowany. Ja ze swojej strony mogę tylko powiedzieć, że przy jakiejkolwiek wymianie postaram się opisać zakup wg swoich pkt, jeżeli ktoś skorzysta to dobrze, jeżeli nie to internet i tak to wytrzyma.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 21 maja 2013 09:41 pm

Kolego spokojnie. Myślę że chodziło tu jeszcze o styl jazdy, dlatego u każdego mogą się inaczej zachowywać. Jedne klocki lubią wyższą temperaturę (ceramiczne) itp...
Klocki o których wspominałem wcześniej sprawują się dobrze w jeździe spokojniej
Pozdrawiam

wo4cars
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2013 10:54 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wo4cars » 21 maja 2013 10:10 pm

spokój to moje drugie imię jednak szybko udziela mi się pesymizm połączony z negacją ;) co do stylu jazdy to ten parametr też proponowałem ująć w opisie, by każdy mógł dopasować towar "pod siebie".

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 21 maja 2013 10:17 pm

Kolego nie nerwowo.
Polecam :
tarcze delphi + klocki delphi ( tył + przód )
na tym jeżdżę długo ( nie bawem kupię klocki w Usa to napiszę co i jak) .
Szczęki ręcznego ABE działają dobrze (pasują od mercedes ML i chrysler 300c tak samo jak sprężynki hamulca ręcznego) :D

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4952
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 38
Dostał flaszek: 58

Post autor: M. » 21 maja 2013 11:42 pm

Panowie
Luzik ;)

Założymy sobie nowy temat i nazwiemy go np. "charakterystyka zestawów"
We "wstepniaku napiszemy co i jak należy podać - i tylko takie posty będą tolerowane.
Bez pisania epopei narodowej - a suche i jednoznaczne fakty - łącznie z określeniem "nie wiem".
Mając coś takiego w jednym miejscu - bez żadnych dyskusji, pytań lub odpowiedzi - SAME SUCHE FAKTY - każdy zainteresowany będzie miał zbiór opinii kolegów na podstawie których dokona wyboru według własnych kryteriów.

Tutaj czekam jeszcze na sugestie zestawu oczekiwanych / wymaganych parametrów w opiniach. Troszkę już jest, ale jak założę taki temat zmian nie będzie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 22 maja 2013 12:27 am

marekhans, napisz do orła to powie Ci co założyć :)
Myślę że najtańsze tarcze należy zakupić następnie dogadać się z ferencem odnośnie frezowania i sprawa załatwiona a klocki to już sprawa inna tu może być tyle opinii co użytkowników.
Ja osobiście mam te tarcze i stwierdzam że się nie sprawdziły przynajmniej w moim przypadku 90% miasto korki i są przegrzane już i raz że nie hamują tak jak hamowały na początku a dwa zaczęły pracować na boki po kałużach szybko nie jeżdżę tym autem więc to nie wina wody.
Myślę że na tarcze to co najwyżej wydać można 120 zeta i odpowiednio je wyfrezować i będzie ten sam efekt co przy tych za 300 czy 500 zł
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

tarcze i klocki adaptacja z innych modeli

Post autor: mpspycha » 17 lip 2013 02:11 pm

witam serdecznie
nie doszukałem wcześniej takiego wątku, ale nie wykluczam wady wzroku ;-)
czy ktoś rozważał lub próbował zaadaptować tarcze i klocki wraz z zaciskami z 300C hemi ??
mają 27mm większą średnicę powinny być skuteczniejsze...
ale może wyważam otwarte drzwi....
pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 17 lip 2013 07:49 pm

W serwisie podali mi cenę:
- 230,17 pln za tarcze na przód (chyba sztuka, choć zapomniałem zapytać...)
- 254,71 pln za klocki
Myślę, że to nie najgorsza oferta i chyba pójdę w stronę oryginału. Moje już są na wykończeniu i w najbliższym czasie musi nastąpić wymiana.
A co do Orła, to cały czas czekam na maila z ceną EGR'a, choć już kupiłem i zamontowałem MOPARa (349 pln plus wysyłka). Coś normalnie Kolega przycichł :(

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 17 lip 2013 09:57 pm

marekhans, przepraszam zagoniony jestem ja jasna cholera proponuję kontakt telefoniczny
601376034 pozdrawiam Kazik Orłowski
są samochody i była pacifica

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 18 lip 2013 09:32 am

witam ponownie
pytałem ostatnio o możliwość adaptacji do Pacyfki zestawu tarcze-klocki-zaciski od 300C HEMI (są większe) ale widzę że moje pytanie utonęło w dyskusji na temat EGR-a... czyżbym pomylił wątki??.... ;(
pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 18 lip 2013 11:19 am

mpspycha, Niestety nie mam doświadczenia w twoim temacie. Myślę że najlepiej udać się do ASO oni mają fiszki i można porównać mocowania , gwinty itp. Jak znajdziesz jakiegoś fana motoryzacji amerykańskiej , to pomoże w temacie .

A tak swoją drogą to panowie troszkę zeszli z tematu :evil:
Nowa jakość nowe auto

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 18 lip 2013 11:31 am

Dzięki
miałem nadzieję że ktoś już wpadł na ten pomysł i sprawdził.. nie chciałem wyważać otwartych drzwi.. skoro standardowe tarcze i klocki są zamienne w Pacyfice i 300C myślałem że może się udać.. :mrgreen: ale faktycznie pozostaje kwestia mocowania zacisków i tu może być pies pogrzebany.... :S
pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 18 lip 2013 09:02 pm

mpspycha, jeśli masz koła 17" to i tak to się nie zmieści w feldze
są samochody i była pacifica

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4952
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 38
Dostał flaszek: 58

Post autor: M. » 18 lip 2013 09:05 pm

Oj chyba będzie trzeba kawałek CIACH i kierunek Poczekalnia a dalej się zobaczy.....
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 18 lip 2013 09:59 pm

nie no kolego orzeł tyle to kojarzę mam 19' koła i widziałem ile zostaje do zacisków w 17' kołach. U mnie wymiana tarcz to jeszcze nic pilnego ale zima się zbliża i myślę o drugim komplecie kół - planowałem właśnie 17' gdy naszła mnie myśl o większych tarczach z wiadomych wszystkim względów.... stąd upierdliwe z mojej strony pytania
Pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 01 lis 2013 10:12 am

No i zbliżył się czas zmienić komplet tarcz+klocki w moim aucie. Jak już zmieniać, to zmienię całość przód i tył, poproszę Was o podpowiedź jakiej firmy kupić zestaw ?! Pozdrawiam all

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 01 lis 2013 06:07 pm

Ja kupiłem te tarcze: http://allegro.pl/tarcze-p-sp-performan ... 77546.html a do tego komplet klocków Hawk. Całość sprawuje się rewelacyjnie! Nie przegrzewa się, nie faluje i auto wreszcie hamuje, tak jak powinno od początku.
Z czystym sercem mogę polecić.

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 02 lis 2013 06:24 am

Może ktoś jeszcze podzieli się wrażeniami z hamowania na innych tańszych częściach ? A jak nie będzie alternatywy, trzeba będzie kupować ten droższy zestaw

ktoś jeździ może na takich zestawach :
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-chry ... 82812.html
http://allegro.pl/tarcze-delphi-chrysle ... 98351.html
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-tar ... 17360.html
http://allegro.pl/tarcze-klocki-tylne-c ... 97941.html

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 06 lis 2013 05:14 am

Czy nikt nie wymienia hamulce :) ?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 06 lis 2013 08:44 am

wygląda na to że nie :mrgreen:

mi jeszcze trochę brakuje zużycia pewnie podejdę do tematu na wiosnę
i chyba pójdę w zestaw jak "marekhans" - oglądałem je u niego na aucie
i zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie, plus jego doświadczenia z użytkowania..
fakt trochę kosztują ale na elementach związanych z bezpieczeństwem raczej nie warto oszczędzać
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4952
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 38
Dostał flaszek: 58

Post autor: M. » 06 lis 2013 09:01 am

van,

Widać ludziska zaczęli jeździć rozsądniej i mniej zużywają systemy hamulcowe. Czy się da? Rzecz jasna że tak.
Ja w byłej swojej miałem oryginalnego przebiegu na poziomie 160.000km i oczywiście okresowo wymieniałem klocki, ale w ręce nowego właściciela poszła z oryginalnymi fabrycznymi tarczami prze zużyciu ok. 0,5 mm na stronę. Zatem z doświadczenia powiem że można - i to też bez toczenia, szlifowania tarcz bo i po co to robić jak są równe i nie wykazują żadnego bicia.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 06 lis 2013 09:52 am

Mariusz jako oaza zdrowego rozsądku na Forum :mrgreen: ma rację

można

sam użytkując w swoim czasie w sumie już ponad 20 pojazdów, niektóre po kilka lat tylko raz miałem potrzebę wymiany tarcz, a i to nie z powodu zużycia a zwichrowania :lol:

do zmiany tarcz przymierzam się natomiast bardziej z powodu ich kiepskiej skuteczności hamowania, która wynika z faktu iż lubię szybko jeździć (oczywiście tam gdzie to możliwe :lol: ) jak również z tego że poprzedni właściciel tarcze moim zdaniem przegrzał (są fioletowe)
może nie mam racji, ale tak sobie to wykoncypowałem :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4952
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 38
Dostał flaszek: 58

Post autor: M. » 06 lis 2013 09:59 am

mpspycha,
Nie znajduję powodów do samokrytyki z Twojej strony

Koncypujesz (hehehe) w jedynie słuszną stronę
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1

Post autor: domin22 » 07 kwie 2014 10:36 pm

co do zestawów dorzucę coś od siebie. Miałem okazję wymienić wszystkie heble w aucie bo nieuchronnie zbliżał się ich koniec. Wnikliwie czytałem prędzej wszystkie posty na tym forum związane z tematem klocków i tarcz. Ze względu na różne zdania i opinie postanowiłem zakupić to co mi zaoferuje InterCars po zniżkach mojego szwagra i zdecydowałem się na komplet firmy Delphi. Moje wrażenia mega pozytywne. Od razu po założeniu odczułem różnicę w hamowaniu. Auto szybciej i pewniej hamuje w zależności od siły wciśnięcia hamulca. Sam polecam tę firmę ale oczywiście to rzecz gustu. Cena za komplet tarcz i klocków przód i tył wraz z szczękami od ręcznego to 937,93. Nie mało ale nikt nie mówił, że tak będzie. W porównaniu do tych hamulców co były to "nieba, a ziemia" więc osobiście polecam.
Pozdrawiam

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 15 paź 2015 10:18 pm

witam ponownie w temacie
pierwsze podejście zrobiłem na wiosnę, oryginalne tarcze dałem do przetoczenia
bo szarpały kierownicą przy ostrzejszym hamowaniu, i założyłem nowe klocki Delphi
szarpanie wróciło po trzech miesiącach, klocki skończyły się po pół roku (ok8000km)
wróciłem więc do pierwotnego zamiaru a więc ścieżka marekhansa z tarczami SP Performance i do tego klocki EBC Green Stuff ( Marek dał Hawki), przy okazji wymiana tuleji wachaczy przednich, końcówki drążka i sworzeń wachacza, no oczywiście geometria :D
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, czuć że auto hamuje wreszcie, dalej zobaczymy jak odporność w dłuższej trasie i przy bardziej ekstremalnym wykorzystaniu, wrażenia opiszę po jakimś czasie
Załączniki
klocki EBC brakes green stuff.jpg
sp_drilled_slotted_a.jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 03 gru 2015 02:17 am

po około 2000 km
skuteczność hamowania nadal rewelacyjna w porównaniu do poprzedniej opcji
tarcza i klocki wyglądają jak na fotkach, brak widocznych śladów zużycia, wygląda że będzie dobrze ;)
powłoka antykorozyjna na tarczach spisuje się rewelacyjnie, żadnych śladów korozji
(oprócz styku z kołem, ale nie wiem czy nie przeniesione na kołach ze starych tarcz)
Załączniki
IMG_1859.JPG
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

vegas82
Posty: 13
Rejestracja: 25 sty 2018 01:15 pm
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica 4.0 Limited 2007
Postawił flaszek: 1

potrzebuję Tarcze+klocki (przód + tył) + olej + filtry

Post autor: vegas82 » 19 cze 2018 12:52 pm

Witam Panów, nadszedł czas na moj pierwszy servis w mojej pacyfie a przy okazji muszę wymienić komplet tarcz i klocków.
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie i jakie obecnie kupię w najrozsądniejszej cenie ?
potrzebuję Tarcze i klocki (przód + tył) oraz olej i komplet filtrów (oprócz kabinowego)

Może któryś z forumowiczów prowadzi sklep, ew. czy ktoś mógłby mi doradzić co i gdzie zamówić.

z góry dziękuję.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: potrzebuję Tarcze+klocki (przód + tył) + olej + filtry

Post autor: dexus » 19 cze 2018 02:28 pm

https://www.usaolkusz.pl - jest zniżka dla forumowiczów
http://czesci-usa.com.pl i tutaj
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1

Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?

Post autor: domin22 » 18 gru 2020 12:18 pm

Zapytam jeszcze o ten zestaw SP performance jak się sprawuje. Już wiem że niszowych nie ma co kupować bo i tak tarcze po ostrym heblowaniu z dużej prędkości się przegrzewają i potem bicie kiery przy każdym kolejnym hamowaniu murowane. Pieniądze w błoto a skuteczność i bezpieczeństwo leży. Nie jeżdżę zbyt wolno więc często korzystam z hamulców i tutaj pytanie do forumowiczów którzy zainwestowali w powyższe zestawy lub podobne jak Dark Performance Evo jak się spisuje i jak z trwałością? Pozdrawiam
PS
Wcześniej miałem Delphi ale po dłuższym użytkowaniu okazało się że tarcze skończyły się razem z drugim zestawem klocków a hamowanie nie było zadowalające

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 183
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?

Post autor: Szymon » 12 sty 2021 09:23 am

A czy ktoś z Was miał taki zestaw?

https://www.usaolkusz.pl/p/689/2484173/ ... ysler.html

Styl jazdy raczej spokojny, raczej dłuższe trasy robię niż kręcenie się po mieście.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1

Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?

Post autor: domin22 » 13 sty 2021 01:15 pm

Dzwoniłem do nich jakiś czas temu i te tarcze to są zwykłe gładkie nacinane i wiercone przez firmę zewnętrzną. Nie liczyłbym że będzie szał i że po ostrym awaryjnym hamowaniu nie zaczną bić kiedy tylko będą rozgrzane. Przestałem wierzyć że będzie dobrze i zamówiłem niestety nie tanio i do tego muszę czekać ok 6 tygodni na zestaw tarcz Dark performance Evo i klocki Hawk performance. Każde inne które miałem się nie sprawdziły w połowie swojego zużycia. Zachowałem na początku Delphi ale jednak nie dały rady.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 183
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?

Post autor: Szymon » 13 sty 2021 03:18 pm

Tak myślałem, cena raczej mówi o jakości tych tarcz. Przeglądałem kilka dni temu zestaw zamówiony przez Ciebie, fakt, trochę bije po kieszeni. Obecnie mam klocki Delphi z przodu, producenta tarcz nie pamiętam. To drugi komplet klocków na przodzie i pojawia się bicie.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1

Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?

Post autor: domin22 » 14 sty 2021 06:11 pm

Dokładnie tak się dzieje. Niestety. Koledzy już to ma forum przerabiali i idę po swoich perypetiach po dobry i niestety nie tani zestaw. Obecnie czekam na info że komplet jest w Polsce ale to jeszcze potrwa. Na tył mam jakieś zwykłe tarcze i klocki ale te się nie zużywają zbyt szybko więc jak znajdę klocki w dobrej cenie a te mogą być EBC green to kupię i założę razem kiedy będę zmieniał przód aby zobaczyć jaka różnica będzie. Pociesza fakt, że nawet w europejskich autach czasem trzeba niestety kupić też drogi zestaw aby cieszyć się dobrym i bez niespodzianek takich jak bicie hamowaniem. Kolega miła BMW 5 i tam właśnie trzeba było wydać coś koło 2 koła na sam przód-temat miał oblatany przez kolegów z forum i nikt nie polecał kombinować jak chce mieć z głowy.
U nas niestety dużo taniej nie jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „zestawy”