Nie kupujcie u nich

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Nie kupujcie u nich

Post autor: raoaba » 05 gru 2012 03:11 pm

UWAGA!!!
[hide]na US-Auto S.C, ul. Legionów 108, Łódź[/hide]
Ostrzegam wszystkich przed zakupami w tej firmie. Reklamowałem przeguby po przejechaniu około 10 tys km w niespełna 2 lata (nie nadawały się do jazdy) ale oni swoje wykręty, że złe użytkowanie itp. Maja prawnika który próbuje wykręcić firmę od uznania reklamacji tylko troszkę błądzi :) Ja sprawę kieruję do sądu.
Nie jestem jedynym z taką sprawą.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012 09:50 am przez raoaba, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 gru 2012 05:59 pm

raoaba,
Tak to już jest z częściami popularnie nazywanymi "zamiennikami" a precyzyjniej "aftermarketami".
Często odpowiednia część dostępna jest w zbliżonej cenie u dealera - gdzie za transakcją stoi producent auta jako dostawca. Czasami wręcz część taka jest tańsza od przedstawiciela producenta auta.
Jakość części często będziesz miał wyższą a przy okazji pewność, że montujesz to co przeznaczone jest do tego auta a nie coś produkowane masowo gdzieś daleko, bez jakiejkolwiek kontroli jakości i wykonane w innej technologii. Niby takie samo ale nie to samo.
Jest też grupa części, których producent nie oferuje jako dostępne indywidualnie (w naszych autach np. drążki kierownicze - są dostępne u dealera ale w komplecie z maglownicą). W takich przypadkach jest alternatywa - albo "zamiennik" albo cały zespół.
Ja w swojej praktyce stosuję metodę zakupów z magazynów MOPAR-a w USA i mam spokój. Części przychodzą szybciej i taniej niż byłyby dostępne u dealera. Wadą jest to, że trzeba wszystko zrobić samemu, trochę poczekać, a jak przyjdą odwiedzić Urząd Celny.

A co do gwarancji to ekspertem nie jestem. Jednakowoż gdzieś pod czerepem chodzi mi okres gwarancyjny 1 rok lub określony przebieg - w zależności od tego co następuje wcześniej.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 06 gru 2012 08:06 am

Dz.U.2002.141.1176 - tu jest wszystko opisane (są to dwa lata)
[hide]Odnośnie twojego sposobu zamawiania podałbyś jakiś "link" z jakiej stronki to kupujesz.[/hide]
Ostatnio zmieniony 06 gru 2012 09:51 am przez raoaba, łącznie zmieniany 1 raz.

USAUTO
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2012 10:14 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: USAUTO » 18 gru 2012 10:18 am

Szanowny Panie,
Sprawa została dogłębnie wyjaśniona Panu i Rzecznikowi Praw Konsumenta. Przykro mi ale w tym sporze nie ma Pan racji. Jeżeli uważa Pan inaczej, proszę sprawę skierować do rozpatrzenia przed niezawisłym sądem. Jednocześnie informuję Pana, iż głoszenie nieprawdy na tym lub innych portalach będzie skutkować wytoczeniem Panu sprawy o ochronę dóbr osobistych.
Rafał Kubicki, współwłaściciel US Auto s.c.

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 18 gru 2012 12:17 pm

USAUTO, Witam nie jestem moderatorem,lecz uważam iż każdego obowiązuje regulamin i pierwszy post pisze się w innym miejscu bez względu na spór pomiędzy Panami,a Pan rejestruje się na forum i zaczyna od:


" Jednocześnie informuję Pana, iż głoszenie nieprawdy na tym lub innych portalach będzie skutkować wytoczeniem Panu sprawy o ochronę dóbr osobistych"
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012 02:00 pm przez orzeł, łącznie zmieniany 1 raz.
są samochody i była pacifica

mhm
Posty: 34
Rejestracja: 07 gru 2012 10:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mhm » 18 gru 2012 12:54 pm

Wydaje mi się, że autor pierwszego postu (jak większość konsumentów) myli dwa pojęcia:
- gwarancja
- niezgodność towaru z umową.

Gwarancja jest dobrowolna. Tzn. że producent może, ale nie musi jej udzielać. Przeważnie jest to okres 1 roku, czasami 2-3 lata. Jakich konkretnie sytuacji dotyczy gwarancja powinno być opisane w dołączonej karcie gwarancyjnej.

Odpowiedzialność sprzedawcy odnośnie niezgodności towaru z umową dotyczy wad towaru istniejących w momencie sprzedaży. Jeśli wada ujawni się w ciągu 6 miesięcy od daty sprzedaży to, zgodnie z ustawą, przyjmuje się iż występowała ona w chwili sprzedaży.

Za mało informacji podano w pierwszym poście by wyrokować kto ma racje. USAUTO również nie był skłonny podać swoich racji odnośnie rzeczonej reklamacji tylko od razu sądem straszy. I to mnie, jako potencjalnego klienta, bardziej odrzuca od tej firmy.
--
"MHM" - Chevrolet ASTRO '97 vel "Viger" (salonka)

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 18 gru 2012 03:32 pm

Nie będę zabierał zdania w tym sporze.
Chcę jedynie podać swój przykład na Wymianie PTU.
Pierwsze po wymianie strzeliło mi po kilkuset kilometrach a to z powodu nie wykrycia uszkodzenia sprzęgła wiskotycznego. Sprawa tu była oczywista gwarancja obowiązywała.
Trochę miałem z tego powodu problemów ale ogólnie serwis w Gdyni przy ul. Morskiej 308 POLECAM
Gwarancję mam na 1 rok lub 20.000 km.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Heniek01
Posty: 183
Rejestracja: 30 lis 2009 07:28 pm
Lokalizacja: Poznań-Kielce
Samochód: FWD4.0LIMITED08
Dostał flaszek: 2

Post autor: Heniek01 » 18 gru 2012 05:16 pm

Kaziu popieram - za chwilę zaczniemy się bawić w prawników w sprawie. Info przyjęliśmy i wiemy co mamy robić - komentarz zbędny.

Si
Posty: 316
Rejestracja: 10 paź 2010 08:33 pm
Lokalizacja: Katowice
Samochód: BMW K1200GT + VW CC 2.0 TDI
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 5

Post autor: Si » 18 gru 2012 08:57 pm

Nic nie mamy do firmy/użytkownika USAUTO, każdy ma prawo do wypowiadania się na forum, jednak każdego obowiązuje także przestrzeganie zasad korzystania z pacificaforum.pl gdzie napisane jest:

"Korzystanie z forum zaczynamy od przywitania w określonym do tego celu miejscu
http://www.pacificaforum.pl/viewforum.php?f=15"

Koniec OFFa na ten temat.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012 09:31 am przez Si, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem lekomanem... ale spokojnie, biorę coś na to...
https://mototrasa.pl

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 18 gru 2012 09:16 pm

Ok wszystko jasne
Sprawa w dalszym ciągu w toku o zakończeniu sprawy poinformuję kolegów.
Pozdrawiam

USAUTO
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2012 10:14 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: USAUTO » 19 gru 2012 09:18 am

Na początku chciałbym przeprosić wszystkich na forum - być może nie jest to odpowiednie miejsce do rozstrzygania tego typu sporów. Niestety klient nie pozostawił nam wyboru, gdyż właśnie tutaj oczernia naszą firme (jak również straszy sądem), a jako że każdy ma prawo do obrony swojego dobrego imienia, korzystamy z okazji aby go bronić i przybliżyć szczegóły sprawy.
Przepraszam również za niezastosowanie się do regulaminu forum z wyżej wymienionych powodów.

Tak więc po krótce historia sporu:
Klient pojawił się u nas w firmie z towarem, ponad 14 miesięcy po jego zakupie, z żądaniem zwrotu pieniędzy. Po negatywnym rozpatrzeniu jego żądania (wg nas bezpodstawnego) otrzymaliśmy od klienta pismo (datowane 26-09-2012), którego fragment zacytuję:
"..... Odstępuję od zawartej umowy na zakup przegubów przednich zewnętrznych w ilości sztuk 2 (lewy i prawy) do samochodu Chrysler Pacifica zakupione w dniu 04-07-2011, które nie spełniają moich oczekiwań z powodu złego funkcjonowania..... Proszę o niezwłoczny zwrot ceny w kwocie .....".

W piśmie tym klient w żaden sposob nie wykazał że oba zakupione przeguby były niezgodne z umową z dnia 4 lipca 2011 roku, ani na czym w istocie polegała ta niezgodność. W związku z tym poinformowaliśmy klienta o bezskuteczności odstąpienia od umowy i odmowie dokonania zwrotu ceny zakupionych przegubów.

" ..... Przepisy art. 8 powołanej przez Pana ustawy ...... o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.... przewidują, iż konsumentowi co do zasady przysługuje jedynie uprawnienie żądania naprawy zakupionej rzeczy lub wymiany na nową. Uprawnienie konsumenta od odstąpienia od umowy powstaje dopiero w przypadku ziszczenia się przesłanek określonych w ustepie 4, które w interesującym nas przypadku nie zachodziły.
Ponadto, co najistotniejsze, z przepisu art 4 ust.1 ustawy na którą sie Pan powołuje, wynika a contario, że w przypadku jeśli od daty nabycia towaru minęło więcej niż sześć miesięcy, kupującego obciąża wykazanie, iż niezgodność tego towaru z umową istniała już w chwili jego wydania kupującemu. W swoim piśmie nie podjął Pan nawet próby wykazania, że oba kupione przez Pana przeguby były niezgodne z umową w dniu 4lipba 2011 roku. Z przytoczonych przez Pana okoliczności wynika raczej wniosek przeciwny, mianowicie, że w dniu wydania towar był zgodny z umową.
Wobec tego jesteśmy przekonani, że Firma nasza nie ponosi wobec Pana odpowiedzialności na zasadach określonych w powołanej ustawie, a tym bardziej nie jest zobowiązana do zwrotu zakupionych przegubów"

W odpowiedzi otrzymaliśmy kolejne pismo, datowane 8-10-2012, tym razem już od Rzecznika, z żądaniem w imieniu klienta zwrotu ceny towaru, w którym wciąż nie był on w stanie wykazać niezgodności towary z umową, która byłaby podstawą do pozytywnego rozpatrzenia Jego wniosku, o czym poinformowaliśmy w kolejnym piśmie:

"..... Tak jak wskazywaliśmy w naszym pismie do Pana z dnia 1 października 2012 roku, przepis art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkcah sprzedaży konsumenckiej… przewiduje, że w przypadku jeśli od daty nabycia towaru konsumpcyjnego minęło więcej niż sześć miesięcy, kupującego obciąża wykazanie, iż niezgodność tego towaru z umową istniała już w chwili jego wydania kupującemu.
W swoim piśmie z dnia 8 października 2012 roku skarży się Pan na utrudnienia spowodowane brakiem możliwości korzystania z samochodu.
Bardzo nam przykro z powodu niewygód, których Pan doznał, ale nasza ewentualna odpowiedzialność za nie istniałaby tylko w przypadku, gdyby towar który Panu sprzedaliśmy był niezgodny z umową w chwili jego sprzedaży.
Tymczasem, nadal nie wykazał Pan, że oba kupione przez Pana przeguby były niezgodne z umową w dniu 4 lipca 2011 roku, ani na czym w istocie polegała ta niezgodność.
Dopiero wykazanie powyżej wskazanych przez Pana okoliczności umożliwi uwzględnienie Pańskiego wniosku o wymianę lub naprawę nabytych przez Pana przegubów ...."

Nic dodać, nic ująć ....

Przy okazji należy zaznaczyć iż nie mamy nic przeciwko sądownemu rozstrzygnięciu sporu jako że jesteśmy pewni zarówno naszych racji, jak i tego iż postepujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 gru 2012 09:49 am

USAUTO pisze:Na początku chciałbym przeprosić wszystkich na forum
Przeprosiny przyjęte ale nie o przeprosiny nam chodzi:)

Propozycja ze strony opiekujących się forum jest taka:

Kolega piszący jako USAUTO dopełni formalności jak będzie miał chwilę tak by jego konto nie zostało zbanowane usunięte itp.

link >>>> http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=435


Temat zostanie przeniesiony do miejsca gdzie nie będzie widoczny dla osób nie zalogowanych. Na chwilę obecną nie wiem jak to technicznie rozwiążemy ale to zrobimy.

W poście raoaba zostanie zakreskowana lub ukryta przytoczona w nim nazwa firmy.

Do puki dyskusja będzie popierana argumentami pozwolimy na jej kontynuowanie. Jeżeli będą to tylko słowne przepychanki będzie DEL całej dyskusji.

Jak sprawa ostatecznie się wyjaśni to zastanowimy się wspólnie co dalej co z tym zrobić.

Jako forum nie chcemy być sprawą w sporze i przepychankach, a jednocześnie chcemy zagwarantować możliwość wyrażenia swoich poglądów.

[ Dodano: 19 Gru 12 10:25 ]
temat przeniesiony do sub forum Gdzie kupuje i naprawiam / inne

sub forum widoczne dla osób zarejestrowanych na forum

nazwa firmy powinna być widoczna dla osób już biorących udział w dyskusji

sub forum jest moderowane po napisaniu posta nad wiadomością pokaże się :
[Oczekuje na akceptację] musi go zatwierdzić moderator aby się pojawił

posty nic nie wnoszące do sprawy nie będą akceptowane bardziej chodzi o ciekawskich i posty typu co dalej z tą sprawą itd.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 19 gru 2012 01:03 pm

W odniesieniu od „obszernej” wypowiedzi USAUTO nie będę (w sposób publiczny) cytował treści pism wysłanych korespondencji a częściowo naświetlę treści praw przysługującym wg, Dz.U.2002.141.1176

W moim przypadku nie odnoszę się do:

Art. 4. ust. 1.Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

lecz:

Art. 8.
1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2.Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3.Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4.Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


Nieistotną, tj. taką, która uniemożliwi skuteczne odstąpienie od umowy, będzie taka niezgodność towaru z umową, która nie pozbawi go walorów użytkowych, czy estetycznych, będących podstawą wyboru danego towaru.

Moje pytanie brzmi:
Czy klekoczące przeguby nie pozbawiają walorów użytkowych i estetycznych???
Odpowiedzcie sami ;)

A kwestię czasu i terminu określa:

Art. 10.
1.Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
2.Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.
3.Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
4.Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.

USAUTO, niech się zdecyduje czy „straszę sądem” ja tylko stwierdzam fakt, który mi sami proponują w każdej z ich wypowiedzi na forum, a co przysługuje z racji Prawa jak i bycia uczciwym obywatelem RP
Resztę oceńcie sami "Nic dodać, nic ująć .... "
Pozdrawiam
PS troszeczkę się rozpisałem :)

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 20 gru 2012 03:27 pm

raoaba pisze: Moje pytanie brzmi:
Czy klekoczące przeguby nie pozbawiają walorów użytkowych i estetycznych???
Odpowiedzcie sami ;)
Oczywiście, ale troszkę nadinterpretujesz ustawę.
Otóż, jeśli klekot pojawił się po 6-ciu miesiącach od daty zakupu, to po Twojej stronie stoi ciężar udowodnienia, że przegub jest niezgodny z umową.

Całą reszta ustawy dotyczy przypadku, kiedy ten fakt (niezgodności z umową) został stwierdzony.

A tu, jak widzę, nie wykazałeś sprzedawcy, iż wada istniała w momencie zakupu.

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 20 gru 2012 08:03 pm

pisk

zgłębi temat i treść ustawy a dopiero komentuj ;)

Ja nie udowadniam istnienia wady w momencie zakupu, lecz wadę występującą w okresie umowy w/g ustawy m.in Art. 10

Widzę że jest tu kilku znawców ustaw, a cel komentarza był inny jaki chyba wszyscy wiedzą.

Pozdrawiam

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 21 gru 2012 06:28 am

maur pisze:A co do gwarancji to ekspertem nie jestem. Jednakowoż gdzieś pod czerepem chodzi mi okres gwarancyjny 1 rok lub określony przebieg - w zależności od tego co następuje wcześniej.
Mi do głowy by nie przyszło,aby część (zamiennik) nawet po 6 miesiącach reklamować-tym bardziej taką jak przeguby,które nawet można zużyć przy nieumiejętnej jeździe już po 2 miesiącach
To jest moje indywidualne stwierdzenie...
Gas-guzzler

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 21 gru 2012 08:23 am

dokładnie łuki to tak jakbym reklamował klocki bo się za szybko zużywają , pewne rzeczy zależą od stylu jazdy
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 gru 2012 10:31 am

o stylach jazdy mamy inne tematy i pass na ten temat z kolejnymi komentarzami
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 21 gru 2012 01:54 pm

raoaba pisze:pisk

zgłębi temat i treść ustawy a dopiero komentuj ;)

Ja nie udowadniam istnienia wady w momencie zakupu, lecz wadę występującą w okresie umowy w/g ustawy m.in Art. 10

Widzę że jest tu kilku znawców ustaw, a cel komentarza był inny jaki chyba wszyscy wiedzą.

Pozdrawiam
No więc łopatologicznie:
1. Art. 4. ust. 1.Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.


Czyli cały art dotyczy towaru 'niezgodnego z umową w chwili wydania'
W przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
Po sześciu miesiącach - musisz to ('niezgodność z umową w chwili wydania) udowodnić.

Całą reszta, a więc

.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy
...
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu


Odnosi się do towaru niezgodnego z umową w chwili wydania.
A jeśli wada została ujawniona po 6-ciu miesiącach, nie oznacza automatycznie, że towar jest .niezgodny z umową'.

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 21 gru 2012 05:10 pm

Do moderatorów !!!

Proszę o usunięcie w całości mojego postu, gdyż cały temat robi się bezsensowny przez znawców i interpretatorów :D

To by było na tyle ;)
Pozdrawiam

Zablokowany

Wróć do „.: inne :.”