Chrysler Aspen

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 08 sty 2013 05:56 pm

mesiek140 napisz kilka zdań o "Chrysler Aspen 5,7HEMI"

szczególnie interesują mnie różnicę między Pacyfiką

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 08 sty 2013 06:11 pm

340 KM; 500Nm: poniżej 7s do 100 km/h; jeżeli nie ma zapotrzebowania na moc jeździ na 4 cylindrach;amortyzatory w ASO: przód - 480zł komplet, tył - 450zł komplet; nie zawiesza się jak packa na śniegu i w terenie; praktycznie stały napęd na obie osie; Jeżeli chcesz wiedzieć więcej to pytaj

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 08 sty 2013 07:02 pm

jakie spalanie i jak w środku ( czy dużo miejsca )

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 08 sty 2013 07:12 pm

Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 08 sty 2013 07:20 pm

Trasa (2000 km) średnio 13,5l benzyny - prędkość autostadowa 130 km/h; miasto (Warszawa) od 17 l w górę zależnie od ciężkości nogi:w środku miejsca tyle co w pacyficy, choć środkowe fotele nie przesuwają się; na tylnej kanapie spokojnie podróżuje 3 dorosłych facetów - przetestowane; kaganiec standardowo 180 km/h (3000 obr/min);skrzynia biegów -5, podobno trochę archaiczna ale niezwykle trwała (opinia mechanika przy wymianie oleju), w moim odczuciu lepiej pracuje niż w pacyficach.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 13 sty 2013 07:19 pm

Fajnie że temat wydzielony bo moje następne autko to chyba będzie aspen. A może na zlocie będzie jakiś aspen to z bliska można obejrzeć i może nawet trochę pojeździć?:)
Pozdrawiam

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 13 sty 2013 09:00 pm

fajny ten aspen też mi się podoba ale po sprzedaży Packi zgadnijcie czym będę śmigał ? nowszą packą z 2007 r hi hi to auto uzależnia :mrgreen:

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

Post autor: marecki1999 » 13 sty 2013 09:02 pm

Paweł,
i tak 3-mać ;)
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

Krisq3
Posty: 32
Rejestracja: 11 kwie 2011 10:04 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krisq3 » 23 kwie 2013 01:30 pm

Możliwe ze podjadę na zlot swoim nowym Aspenem,,,powinien już być gotowy ;-)
Kris

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 31 maja 2016 10:28 pm

Witam. Niestety pożegnałem się z Pacunią i pojechała, wszak nie daleko bo do Gdyni i niech służy dobrze nowemu właścicielowi, który również odwiedził Nasze Forum i jestem przekonany że będzie odwiedzał ale nie z uwagi na problemy z autem lecz z przyjemności.
A ja kupiłem Aspena. Miał być od kolegi forum jednak znajomy odsprzedał swojego. Niby kilka tyś taniej wraz z dwoma kompletami alufelg w gazie i właśnie serwisowany w warsztacie w "trójmieście" specjalizującym się w amerykanach - i to mnie najbardziej zadziwiło. Auto 115tyś mil i to pewne. Pasek wielorowkowy do wymiany wraz z napinaczem, "tykanie" po odpaleniu silnika ale zdążyłem się naczytać, iż może to być tzw HEMI TICK, po ustaniu tykania jakieś dziwne metaliczne delikatne dźwięki, może to rozrząd . Pierwsze wrażenie względem packi to sposób jazdy Aspenem. Wyraźnie bardziej buja się na nierównościach lecz w zakręty wchodzi lepiej jak jedzie na wprost. Są to całkiem inne pojazdy. Wlazłem pod auto i budowa Asepena prosta jak cep - rama kilka wahaczy itd. I teraz mam pytanie do użytkowników? Mam rocznik 2007, gdzieś mam instrukcję od 2009 i tam jest napisane że w trybie komputera gdzie wskazuje średnie spalanie AVG to jak uruchomiony jet system MDS to jest wyświetlany komunikat o tym w moim tego nie ma no chyba że system się nie uruchamia - mam błąd lecz nie działa kluczykowanie w Aspenach tzn w moim. I jeszcze jedną przypadłość zauważyłem a mianowicie jak jadę równo 100km/h to obroty silnika są na 2tyś aczkolwiek jadąc około 95km/h obroty są około 1800 i w miarę wzrastania prędkości jazdy to jakby skrzynia zmieniła bieg na niższy a obroty silnika momentalnie wzrastają o 200/min a przyśpieszam delikatnie? Wogóle ta skrzynia jakaś dziwna w Pacy to mogłem chociaż hamować silnikiem a tu diabeł wie czy na 2 wrzucić i przy jakiej prędkości...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 maja 2016 10:53 pm

Szymek,
Mógłbym Ci sporo naopowiadać o Aspenie, ale ja mam totalnie inne auto. Jedyne co je łączy to model.
Mój to rocznik 2009 no i unikalna w PL hybryda. Silnik niby ten sam ale inny, skrzynia totalnie inna, rama konstrukcyjnie ma inny numer katalogowy (zgadnij czemu), drążki skrętne inne, stabilizator też. Pasek wielorowkowy obsługuje u mnie tylko dwa koła - wału korbowego i pompy wody.
Co do hamowania to ja mam jak w tramwaju - hamuję zamieniając energię kinetyczną w prąd elektryczny a nie w ciepło.
Moja skrzynia - a jakże - hybrydowa nie trawi ATF+4 jak w innych Chryslerach.
W moim aucie kluczykowanie działa, wyświetla mi się komunikat o aktywności układu MDS.

W kwestiach rocznika 2007 polecam kontakt z dwoma moderatorami - jeden z Poznania, drugi spod Płocka. Obaj od niedawna poznają te auta - wymiana doświadczeń może być wskazana.

Błędy odczytasz prostym ELM-em choćby na telefonie - skasujesz też - jeśli przyczyna nie jest trwała.
Pasek do wymiany przy takim przebiegu? W Voyku mam fabryczny pasek a na liczniku niemal 400.000km. W pacy miałem ca' 150.000 km jak sprzedawałem i pasek też fabryczny. Mam jakiś pasek od Hemika 2007 zdjęty przy przebiegu ca' 60.000 mil w dobrym stanie - chcesz to mówisz i masz. W moim aucie jest duuuuuuuużo krótszy więc supełków wiązać nie będę żeby skrócić.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 31 maja 2016 11:10 pm

Wiem Wiem masz Hybrydę i jedyną w Polce było ich chyba 400 ;) Też chcesz sprzedać no ale jestem przekonany że cena nie dla mnie...A pasek wielorowkowy to średnio przy chyba 120 / 160 tyś. Nie lubię jak coś mi piszczy. Tak byliśmy w kontakcie ale skusiło mnie kilka tyśi i może nie warto było...zobaczymy

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 maja 2016 11:46 pm

Szymek,
Taki czy inny, ale Aspen to arcy ciekawe auto.
Niby na pierwszy rzut oka konstrukcja przedpotopowa, a moi mechanicy wymiękli i przyszło mi robić samemu. Ciekawostek i zaskoczek w nim co nie miara. Przekona się ten co będzie sam robił.
kupa roboty ale i kupa frajdy. Szczególnie jak się finalnie uda opanować.
A te 400 szt to było wyprodukowanych - to tak dla ujednoznacznienia dla tych, co z jednej strony czytają "jedyna w Polsce" a z drugiej rozumieją zapis jako "w Polsce było ich chyba 400".
Co do ceny - to z racji zerowego obrotu takimi autami ceny nie ma.
Ja niczego nie będę wyznaczał - przyjdzie czas to cenę wyznaczy rynek - jak na licytacji.
Ciekaw jestem jak rynek będzie postrzegał to auto.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 01 cze 2016 12:46 am

Właśnie - Aspena Hybrydę to wyprodukowali na całym Globie/Świecie 400 sztuk - nie jest w Polsce 400...w Polsce jest jedna sztuka właśnie kolegi M. .
A może tak stworzyć forum Pacifica/Aspen? Tyle w tym miejscu wiedzy na temat tych modeli jak nigdzie w Polsce.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 cze 2016 01:04 am

Szymek,
To już niebawem dodamy jeszcze Dodge Durango 5,7 HEMI HEV. Brat bliźniak mojego Aspena ino z nieco inną skórą, albo mówiąc bardziej po linii i na bazie - powłoką.
Bebechy w gruncie rzeczy te same.
Tylko niezależnie od zakresu mojej wiedzy o Aspenie, kto będzie w stanie ją wykorzystać? Powiem więcej - komu ona może się przydać?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 01 cze 2016 10:39 pm

Dzisiaj zrobiłem trochę km. Mam pytanie do posiadaczy czy skrzynia w Aspenie jest adaptacyjna bo coś mi się wydaje że auto zaczyna mnie słuchać no i czy w roczniku 2007 aktywność MDS jest wyświetlana. Jechałem trochę z górki i musiałem trzymać hamulec. Można jakoś w Aspenie hamować silnikiem, czy przycisk w dźwigni zmiany biegów służy do zjazdy i w każdej chwili można go uruchomić?

A co do paska to nie jest zużyty ale któraś rolka i chyba napinacz do wymiany bo telepie i jak wymienię to pasek założę nowy

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 02 cze 2016 12:00 am

Szymek pisze:czy w roczniku 2007 aktywność MDS jest wyświetlana.
Według mojej wiedzy NIE. Nic na ten temat nie mówi też fabryczna instrukcja obsługi tego auta z roku 2007.
Szymek pisze:czy przycisk w dźwigni zmiany biegów służy do zjazdy i w każdej chwili można go uruchomić
Możesz go uruchomić w każdej chwili - podstawowa funkcja to charakterystyka pod ciągnięcie przyczepy. Powinno pomagać przy zjazdach
Szymek pisze:coś mi się wydaje że auto zaczyna mnie słuchać
Pewnie jest tak, że ono zaczyna Cię słuchać, a Ty poznajesz jego upodobania - no i wzajemnie się docieracie. Szybko się polubicie jak widzę. Czemu się nie dziwię?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 02 cze 2016 01:17 am

Miałem trzy modele Chryslerów... i miałem kilka aut "niemieckich" od VW Polo, Merca 124, BMW 730 E 32, VW Golf i "francuskie"... i powiem tak ... te wszystkie auta ..to fajne auta zwłaszcza E 32 730 V8 210Psi ale "amerykany" mają to coś w sobie ale Aspen 5,7 Hemi które mam obecnie może nie bije wszystkich na łeb nie powiem że Pacę bo Ona jest jedyna w swoim rodzaju ...ma więcej zalet i łączy te wszystkie suvo/kombi/rodzinnego. A Aspen jest niby "duży", niby terenowy niby nie wiadomo czy może wyrwać do przodu ale wciśniesz to idzie. I teraz wydaje mi się że można się zakochać w tym klocku zwłaszcza w tym HEMI...jedziesz 100 km/h i obroty 1500 ... P.S j.w chyba automat się dostosował...a średnie spalanie jadąc głaszcząc pedał na gazie według AVG wyszło 15,5 ..jak w Pacy. Jak zatankuję do pełna to napiszę ile wyszło przy prędkości do 120 km/h.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 07 cze 2016 10:08 pm

Dostałem też komplet dokumentów i instrukcji i faktycznie nie ma wzmianki w instrukcji z 2007r o wskazaniu aktywacji MDS i co mnie jeszcze zaciekawiło iż nie ma informacji co ile km zmieniać olej w skrzyni automatycznej. Ma ktoś inne spostrzeżenia?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 cze 2016 12:10 am

Szymek pisze:nie ma informacji co ile km zmieniać olej w skrzyni automatycznej
A to trzeba będzie sprawdzić.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 08 cze 2016 12:34 am

M. pisze:A to trzeba będzie sprawdzić.
ależ proszę

standardowo
120tyś mil, (200tyś km) 120 miesięcy

w trudnych warunkach
60tyś mil, (100 tyś km) 60 miesięcy
Załączniki
zmiana oleju ASB Aspen standard.jpg
zmiana oleju ASB Aspen.jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 cze 2016 10:16 am

mpspycha,
Miałem dobre intencje i brak czasu. A wyszło na to, że powiedziałem "Bierzmy się i róbta". Sorry
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 08 cze 2016 11:28 am

Faktycznie no ale ja nie spoglądałem tak daleko w standardowej serwisówce... TOĆ TO SZOK 200tyś km lub 10 lat !!! :mrgreen:

A jakie macie obroty na biegu jałowym? Bo u mnie około 500/600 i to chyba za mało...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 cze 2016 01:51 am

Szymek,
740-750
Czym mierzysz?
Ja nie mam obrotomierza
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 09 cze 2016 03:06 pm

Spoglądałem na obrotomierz i faktycznie mam te 750. Zakupiłem końcówkę OBDII i darmowym programem na system Android myślę że bez problemu stwierdzi się podstawowe parametry a tym samym dokładne obroty. No faktycznie nie masz obrotomierza bo pooglądałem trochę zdjęć i w tym miejscu masz wskazania "systemu energii i ekonomy" tak po swojemu to ujmę. No i masz rozbudowany graficznie na centralnym wyświetlaczu pracę systemu Hybrydy. Swoją drogą bardzo ciekawy pojazd i patrząc na te ówczesne hybrydy to wydaje się że Aspen nie jest jakoś mocno rozbudowany - ma jakieś specjalne baterie czy doładowuje zwykły aku? No i jakie zdziwienie taki wielki Aspen z legendarnym HEMI i z...prądem :O
Dzisiaj znowu coś odkryłem że mam światła DRL. Stojąc na światłach na skrzyżowaniu skręciłem pokrętło światełna A i o dziwo zaświeciły się do jazdy dziennej i jak wbiłem kierunek to światło DRL gaśnie z którego kierunku miga kierunkowskaz. I jeszcze coś światłą DRL dopiero świecą jak masz skrzynię na D bo jak na P to nie świecą - dosłownie jak sama nazwa wskazuje "...do jazdy dziennej".

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 cze 2016 11:31 pm

Szymek pisze:nie masz obrotomierza
Prawda
Szymek pisze:ma jakieś specjalne baterie
Tak. Bateria jakieś 80kg a w środku mnóstwo ogniw w sumie 300V (tak około). Do tego też klasyka bateria 12V na zewnątrz auta pod podłogą
Szymek pisze:czy doładowuje zwykły aku?
Robi co chce i kiedy chce. Przedstawiciel demokratycznego nurtu. Ładuje tak jeden jak i drugi, mimo, że nie mam ani alternatora ani rozrusznika. Ładuje zarówno przy pracującym silniku jak i podczas hamowania. W tym drugim przypadku hamowanie przez zamianę energii kinetycznej w elektryczną. Ciekawostka - hamując w ten sposób zdecydowanie mniej wykorzystuje tak klocki jak tarcze. A i ciepła na tych elementach zdecydowanie mniej.
Szymek pisze:taki wielki Aspen z legendarnym HEMI i z...prądem
Aspen wielki? No popatrz, a pod maską nie ma miejsca żeby rękę włożyć.
Co do HEMI i prądu. Zapomniałeś, że mój ma jeszcze LPG (konia z rzędem temu co takie coś pod maską upcha). I jako ciekawostka: To auto jeździ na benzynie, przerzuca się na LPG, działa w tych trybach tak na 8 cylindrach jak i na 4 (dzięki układowi MDS), Rzecz jasna jeździ na prądzie bez paliwa tego czy drugiego, na mixie paliwo (jedno lub drugie) plus prąd i to zarówno w trybie 8-o jak i 4-o cylindrowym. I co najciekawsze - zmienia sobie co chce, jak chce i kiedy chce. Mój wpływ to tylko dynamika jazdy albo przełącznik benzyna/gaz. Resztę ogarnia sobie sam - i robi to zdecydowanie dobrze. Wskazanie zużycia przy jeździe na LPG jest tożsame (w granicach błędu) ze wskazaniem na benzynie, co wskazuje (nie wiem jeszcze do końca jakie cyferki wyjdą), że zużycie LPG w trasie zamknie się 13-15 l/100 km a w mieście w każdym przypadku nie przekroczy 18 l/100km.
Ot takie sobie unikalne auto hybrydowe z dodatkowym gazem na silniku HEMI.
Organoleptycznie zaskoczyło mnie i to bardzo w sensie wyłącznie pozytywnym - stąd decyzja o zrealizowanym zakupie analogicznego DODGE-a Durango rzecz jasna w HEMI-ku i nikt nie ma jak sądzę wątpliwości że w analogicznej hybrydzie. Jeden pójdzie na rynek w godne ręce.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 10 cze 2016 11:08 pm

Dzisiaj sprawdzałem ciśnienie w kołach. Z tego co wyczytałem to powinno być 3,3 bara. Było 2,3 i więcej różnie w każdym kole. I teraz pytanie dlaczego komp nie wskazał problemu z kołami? Zastanawiałem się nad wymianą świec i osprzętu rozrządu. Na czescidoamerykanów.pl znalazłem świece Mopar Champion a na usaolkusz też świece ale różne no i przedział od 23 do 45 za sztukę. No właśnie rozrząd.. ten silnik ma tylko jeden wałek rozrządu na 8 garów??? i wymiana całego rozrządu (łańcuch koła napinacz) komplet to koszt około 500zl ? No bo w takim Q7 3,0 TDi to wymiana rozrządu - też na łańcuchach (co średnio nawet 80tyś) to koszt około od 2,500 do 10,000zł - tam trzeba silnik wyjąć bo rozrząd jest od "du** strony" . Coraz bardziej zaskakuje mnie ten silnik HEMI aczkolwiek coś na wolnych obrotach mnie wkurza bo coś tyka mechanicznie jakby zawory ale tyka bardziej miękko słuchając od przedniego koła zarówno lewego jak i prawego...mam nieszczelności na kolektorach wydechowych ale myślę że to nie to. no chyba że ten silnik tak ma bo to nie jest metaliczne stukanie tylko taki ..hm jakby hrum...hrum..hrum..
No i Francja wygrywa...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 cze 2016 11:48 pm

Szymek,
A co to Twoje auto kilometrów nakręciło?
Jak zapytasz fachowca o wymianę rozrządu to pewnie zapyta "dlaczego?"
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 11 cze 2016 12:59 am

No właśnie...Packa po wymianach Moparowskich elementów paska i kół pracowała ciszej jak wtryski LPG.. i właśnie tak mam.. musi mi grać jak "fabryka dała" Dlatego będę dążył jak ma być... Czyli jak "fabryka dała" . Ja wiem że ten silnik HEMI dużo zniesie i da satysfakcji Pozdro..

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 12 cze 2016 03:19 pm

Chcę wymienić olej w skrzyni automatycznej i wiecie ile wchodzi przy wymianie statycznej?

No i po wymianie oleju w ASB. Kwota 600zł, olej Mopar ATV+4. Godzina roboty. Co ciekawe w mojej servisówce z roku 2007 nie ma wzmianki o wymianie oleju w ASB zarówno normalnie (Schedule A) jak i przy warunkach trudnych (Schedule B). Jest tylko wzmianka o wymianie oleju - Change front & rear axle fluid (4X4) co 15 tys mil w warunkach trudnych i nie ma nic o wymianie oleju - Change front & rear axle fluid (4X4) w warunkach normalnych a serwisówka kończy się na 120 tyś mil. Jest tylko co 30 tyś mil w normalnych warunkach - Check transfer case fluid level 4X4. A co do ciśnienia w oponach to ja wbiłem 3,3 bar zamiast 2,28. Źle odczytałem bo jest napisane 33psi. A tańczył na tych 3 atmosferach na nierównościach jak na lodzie.

peter
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2009 01:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: peter » 01 lip 2016 11:59 pm

Witam Panowie,
podłączę się do dyskusji. Miałem już sprzedać swojego Aspena, ale .... No właśnie, żona nim jeździ i jest bardzo zadowolona. Przypomnę, że mój to 4,7 z 2008 roku, a więc już po małej zmianie. Silnik ma 307 kM, plastokowe pokrywy zaworów i 16 świec jak w HEMI. Przypomnę, że po lifcie jest inny panel nawigacji (dotykowy) a sama nawigacja może być aktualizowana. Szymek, jeśli chodzi o te odgłosy to mogą być zawory. Należy sprawdzić, kiedy był wymieniany olej i jaki olej został wlany. Przypomnę, że olej MOPAR 5W20 to olej mineralny i należy go zmieniać najdłużej co 10 000 km. Niestety tych samochodów jest coraz mniej (produkcja zakończona w 2009 roku). Sam myslałem, aby poszukać hybrydy, ale w zasadzie jak ten jest OK to nie ma co zmieniać. Uważam, że w Aspenie najważniejsze jest, aby miał napęd 4x4 i przynajmniej 300 KM. Mój Aspen ma przejechane 92 tys mil a olej w skrzyni wymieniałem przy 80 tys mil. Olej wymieniłem sam. Jak pamiętam weszło około 6 litrów. Wymieniałem też olej w przednim i tylnym moście oraz w skrzynce rozdzielczej. Dodatkowo w moim Aspenie zamontowałem diody do jazdy dziennej.
Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony 02 lip 2016 03:34 pm przez peter, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 21 lip 2016 10:59 am

Witam. Do tych co mają Aspena...jak sprawdzić poziom płynu chłodzącego w naszych bestiach. Po prawej jak otworzę maskę jest zbiorniczek no i jest też nakrętka na chłodnicy. Chyba dobrze pamiętam że dolewało się do zbiorniczka ewentualne ubytki ale nie widzę nigdzie ustalonego poziomu na tym zbiorniczku. Czy lać ja w traktorze przez kurek na chłodnicy???

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 lip 2016 07:11 pm

Szymek,
Powinieneś mieć miarkę w postaci "pręta" plastikowego w zbiorniku wyrównawczym. Dostęp do niej po otwarciu korka. Trzyma się po wewnętrznym obwodzie otworu wlewowego.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 22 lip 2016 10:26 pm

Jak zawsze można na Ciebie liczyć ;)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 23 lip 2016 12:10 pm

Szymek,
Jest taka stara zasada pszczół:
"Umiesz liczyć - licz zawsze na siebie"
Bendem wiedział to podpowiem, niebendem wiedział to nie podpowiem.
(pisownia celowa)
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 05 wrz 2016 05:45 pm

Mam pytanie do osób które mają HEMI a mianowicie. Mam taki objaw jak silnik jest już rozgrzany i rozpędzam się spokojnie do 90km/h. Następnie normuję gaz i jadę z tą prędkością i silnik NIE jest obciążony to po chwili obroty wzrastają o jakies 100 do 200obr/min ale prędkość jazdy nie wzrasta. I teraz nie wiem czy to jest fakt pracy MDS czy skrzynia wariuje. Ponadto zauważyłem że jadąc ok 110 km/h to prędkość obrotowa silnika czasami wskazuję 2100 a jadąc dłużej spadnie do 1800. Może skrzynia się "uczy" bo ostatnio to jeździłem raczej w korkach albo gaz hamulec, gaz hamulec.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 wrz 2016 08:25 pm

Szymek,
Od stycznia zrobiłem swoim jakieś 30 kkm z okładem i nie mam jakichkolwiek niepokojących objawów - także opisanych przez Ciebie.
Przy okazji warto pamiętać, że choć silnik taki sam, MDS też to skrzynia inna i elektryka plus sterowania też inaczej działają.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 15 wrz 2016 10:03 pm

Macie może taki sam diagram jak dla Packi dotyczący wymiany paska wielorowkowego? Chcę wymienić i mając doświadczenia z Packą to nie chciałbym kupować niepotrzebnych rolek. I jeszcze jedno wiecie gdzie jest bezpiecznik od ustawienia lusterek gdyż pozostawiłem otwarte okno i trochę wody dostało się w okolice przełącznika ustawienia lusterek i nie mogę ich ustawić aczkolwiek w trakcie włączenia na R lusterka opadają.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 16 wrz 2016 12:36 am

pasek - nie wiem czy coś takiego Ci wystarczy:

w kwestii zalania - w Pacce po czymś takim musiałem wymienić cały panel w drzwiach kierowcy
poniżej schematy jakby co... bezpiecznika nie szukałem
Załączniki
power mirror schemat cz1 aspen.jpg
złączka sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy aspen.jpg
Power mirrors schemat cz2 aspen.jpg
pasek osprzetu aspen 5-7.jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 05 paź 2016 10:54 pm

Poznaję moją bestię i dzisiaj mnie trochę zaskoczyła. Mianowicie miałem trochę chwili czekając na żonkę na asfaltowym parkingu i postanowiłem pobawić się przełącznikiem reduktora -4WD, 4WD LOCK, 4WD LOW.
Przełączyłem najpierw na 4WD Lock co zaznaczyło się na tablicy rozdzielczej. Pojechałem do przodu i do tyłu a że parking był pusty postanowiłem skręcić i wtedy poczułem lekki opór. Wyprostowałem kierownicę i opór ewidentnie pozostał. Jechałem bardzo powoli. Następnie przełączyłem na 4WD Low uprzednio przełączając dźwignie skrzyni ASB na N bo się nie chciało przełączyć na 4WD Lock i przy zatrzymanym aucie. Wyłączyła się ESP i załączył się napęd co odzwierciedliło się na desce rozdzielczej i przełączyłem dźwignię ASB na D i poczułem jak wyrywa do przodu pomimo trzymania hamulca i nie dodawania gazu. Jechałem do przodu bardzo powoli i postanowiłem skręcić kołami i auto prawie stanęło dęba. Wyłączyłem napędy tak jak było czyli na 4WD ale czułem dosyć duży opór w toczeniu auta a przy skręcie to auto hamowało. Więc pojechałem trochę do przodu trochę do tyłu i wszystko wróciło do normy. I teraz pytanie - czy było moim błędem uruchamianie tych napędów na asfalcie czy mam spieprzony mechanizm. Przejechałem może 2 m i gdy poczułem opór to darowałem sobie dalszą jazdę. To wszystko robiłem na asfalcie. A reduktor to mam NV 244 Generation II.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 05 paź 2016 11:00 pm

Szymek pisze:I teraz pytanie - czy było moim błędem uruchamianie tych napędów na asfalcie czy mam spieprzony mechanizm
nie wolno tego robić na twardym podłożu o dużej przyczepności bo rozwalisz przekładnie
pobaw się i potestuj na piachu lub trawie... przełączanie na AWD Lock i AWD Low w pozycji N na ASB
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 paź 2016 01:42 am

Szymek,
Nie mam tego przełącznika - auto robi samo co jest optymalne. Ma jakiś 6-y zmysł.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 06 paź 2016 09:15 am

Dzięki za schematy i dlatego flaszka. Co do bezpiecznika to jest chyba F4 w skrzynce przy hamulcu pomocniczym ale u mnie jest ok. Ponadto jak uruchamiam R to lusterka się kładą więc może przełącznik mi walną aczkolwiek rozebrałem go to jest to prosty element z dwiema blaszkami na sprężynkach. Faktycznie nie dało mi to spokoju z tym napędem 4Lock i Low i trochę poszperałem w necie. Z tego co się dowiedziałem przy 4Low przełożenie jest bardzo duże i "siła" rzędu 2tyś Nm na koło więc po błocie to idzie jak czołg tylko opony odpowiednie. Nie wiem po co się bawiłem przecież on i tak ma napęd na 4. Więc te wszystkie Lock czy Low to faktycznie w ekstremalnych warunkach. I gdzieś tam wyczytałem że ten reduktor i skrzynia są bardzo trwałe więc prawdziwy traktor. Coraz bardziej mile zaskakuje mnie Aspenik :D
I jeszcze dla ciekawostki znalazłem filmik na YouTube

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZZgBl3i9k2I[/youtube]

Przy 200km/h obroty silnika tylko 4,5 tyś
Ostatnio zmieniony 06 paź 2016 09:52 am przez Szymek, łącznie zmieniany 4 razy.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 06 paź 2016 09:53 am

Szymek pisze:Przy 200km/h obroty silnika tylko 4,5 tyś
a wręcz 4100 r/min ;)

mój ma niestety ogranicznik przy ok 185 km/h :(
ale może i lepiej :mrgreen: ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 paź 2016 12:07 am

Szymek, mpspycha,
Warto pamiętać, że auto ma wysoko środek ciężkości, a zatem przy istotnych prędkościach na jakichkolwiek zakrętach lub łukach mamy mocny moment kładący auto.
Na aukcjach w USA spory udział w publikowanych ofertach stanowią auta po rolowaniu - Jankesi chyba nie uczyli się praw fizyki dostatecznie dokładnie więc często albo kładli auta albo częściej dachowali Aspeny.

Zamiast pędzić szybciej niż potrafi latać nasz anioł stróż lepiej wykorzystywać dynamikę auta w sytuacjach gdy tego potrzebujemy - i tylko wtedy. Przy 140 km/h ma potężne kopnięcie. Przy niższych prędkościach nawet nie muszę mówić
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 21 paź 2016 03:00 pm

Witam. I mam pierwszą awarię. Jechałem powoli i nagle poczułem chłodek w aucie jakby nie było ogrzewania. Zobaczyłem na temp silnika i wskazówka szybko rosła w górę aż sięgnęła czerwonej kreski i zapaliła się kontrolka temp. Silnik wyłączyłem i stwierdziłem mały wyciek płynu w okolicy zbiorniczka wyrównawczego - myślę że poszło górą. Przewód od chłodnicy górny gorący a dolny zimny. Wyciągnąłem bagnet oleju i brak kropelek płynu - czyli chyba nie uszczelka. W zbiorniczku też brak "tłuszczu". Pytanie czy to termostat czy coś poważniejszego? Jak termostat to w którym miejscu się znajduje. Proszę o pomoc.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 21 paź 2016 07:38 pm

Szymek pisze:Pytanie czy to termostat czy coś poważniejszego?
wygląda że chodzi na małym obiegu, więc termostat nie otwiera :/

a jest tutaj:
Załączniki
aspen termostat.jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 paź 2016 08:18 pm

Szymek,
A jak by co to się uśmiechnij to poszukam
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 22 paź 2016 01:22 am

Odkręciłem i wyjąłem termostat. Wstępnie pomyślałem że pojeżdżę bez termostatu aby sprawdzić czy temp. wzrasta jednak kołnierz termostatu jest zarazem uszczelką łączącą korpusu przewodu i blok silnika. Wiem że można sprawdzić czy termostat działa wrzucając do gotującej się wody jednak kupię nowy nie jest to jakiś duży koszt. Oby to był termostat bo jak nie to obstawiam jeszcze problem z inst. gazową.
M. :lol: :lol: :lol:

Damian
Posty: 157
Rejestracja: 01 lis 2011 04:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damian » 22 paź 2016 11:34 am

Witam
Ja mam pytanie do posiadaczy Aspena, czy jak odpalacie go zdalnie z kluczyka to działa panel sterownia klimatyzacją/ogrzewaniem czy jest ciemny, oczywiście przed włożeniem kluczyka. U mnie jest ciemny i nie wiem czy tak ma być czy coś jest pokićkane.
I jeszcze jedno pytanie, padł mi jeden czujnik tpms. Na wyświetlaczu u góry pojawił się komunikat "CHECK TPMS SYSTEM" i oznaczenie koła, którego problem dotyczy z kreską zamiast wskazania ciśnienia. Po wymianie czujnika na nowy - pokazuje prawidłowo ciśnienie ale komunikat "Check tpms system" pojawia się nadal okresowo. Wcześniej wymieniałem już jeden czujnik w kole i tego problemu nie było. Dodam, że oba czujniki wymieniłem na dedykowane zamienniki DORMAN, takie: http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-kol ... 45686.html.
Serwis Elektroniki Przemysłowej

ODPOWIEDZ

Wróć do „ASPEN”