Błąd P3449
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 cze 2018 11:48 am
- Lokalizacja: Rumia
- Samochód: Chrysler Aspen 5.7 HEMI 340 KM 2007 r.
- Postawił flaszek: 2
Błąd P3449
Witam. Czy ktoś z posiadaczy Aspena spotkał się z błędem P3449, Cylinder 7 Deactivation/Intake Valve Control Circuit/Open. Kupiłem Aspena miesiąc temu z tym błędem i z tego co mi powiedział serwis aut amerykańskich J M Service w Gdyni podczas sprawdzenia przed zakupowego wystarczy, żebym zakupił inny, używany komputer/sterownik do MDS. Następnie serwis mi go przeprogramuje do mojego Aspena i błąd przestanie występować. W tej chwili z powyższym błędem serwis powiedział, że Aspen śmiga cały czas na 8 cylindrach, bo MDS nie działa.
Jeśli ktoś ma z ww. błędem jakieś doświadczenie to proszę o porady.
Pozdrawiam !
Jeśli ktoś ma z ww. błędem jakieś doświadczenie to proszę o porady.
Pozdrawiam !
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Błąd P3449
Jak Ci MDS nie działa czy to z racji sterownika czy z racji uwalonego zaworu to jeździsz stale na 8 cylindrach jakbyś miał auto bez MDS i tyle.
Będę miał trochę czasu zajrzę do serwisówki co tam napisali - ale nie natychmiast.
Efekt dla silnika - raczej żaden.
Efekt dla kieszeni - nie masz MDS, nie poprawiasz ekonomiki gdy mógłby śmigać na czterech cylindrach - trochę więcej ciągnie.
Na forach amerykańskich spotkałem się z zamiarami w ogóle odłączenia MDS z jakichś tam przyczyn - co osobiście uważam za poważny błąd - ale jak ktoś lubi lub chce, to kto mu zabroni.
PS
Sugeruję dokładne opisanie auta w profilu - będzie wiadomo o czym mowa - było co najmniej kilka wersji auta więc nie będę pisac o każdym gdy mówimy o jakimś konkretnym
Będę miał trochę czasu zajrzę do serwisówki co tam napisali - ale nie natychmiast.
Efekt dla silnika - raczej żaden.
Efekt dla kieszeni - nie masz MDS, nie poprawiasz ekonomiki gdy mógłby śmigać na czterech cylindrach - trochę więcej ciągnie.
Na forach amerykańskich spotkałem się z zamiarami w ogóle odłączenia MDS z jakichś tam przyczyn - co osobiście uważam za poważny błąd - ale jak ktoś lubi lub chce, to kto mu zabroni.
PS
Sugeruję dokładne opisanie auta w profilu - będzie wiadomo o czym mowa - było co najmniej kilka wersji auta więc nie będę pisac o każdym gdy mówimy o jakimś konkretnym
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 cze 2018 11:48 am
- Lokalizacja: Rumia
- Samochód: Chrysler Aspen 5.7 HEMI 340 KM 2007 r.
- Postawił flaszek: 2
Re: Błąd P3449
Dzięki za info. Mam Chryslera Aspena 5.7 HEMI 340 KM, 2007 r. VIN : 1A8HW58217F528876. Na razie to Aspen stoi w serwisie, bo miałem sporo do zrobienia po zakupie w zawieszeniu, do wymiany olej, filtry, pompa wody. Odbiorę, pojadę na wakacje. Jak się już skończą mega kolejki w serwisach to polakieruję kilka elementów w Aspenie, poszukam komputera do MDS i mam nadzieję załatwię sprawę. Obecnie jeżdżę w zasadzie tylko w ruchu miejskim, ale być może na trasie te 4 cylindy trochę by popracowały. Z Waszego doświadczenia jak wygląda sprawa pracy MDS ? W ruchu miejskim zapewne to tylko i wyłącznie na 8 garach chodzi, nie ? Pozdrawiam z pomorza
- dominik
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 2
Re: Błąd P3449
Hello,
miałem ten błąd i zniknął u mnie po wymianie zaworów MDS, tutaj jest film, który to pokazuje: https://www.youtube.com/watch?v=OLWjYgmfMUE
Jako, że w zaworach są chyba jakieś magnesy to niestety wyłapują drobinki metalu, a te w końcu blokują sam zawór. Pewnym problemem też jest rdza, bo zawory są w zagłębieniu i tam spływa woda powodując trochę korozji po ich górze, możliwe więc że nawet wtyczka sama pordzewiała. U mnie do wymiany był jeden zawór, ale podczas wyciągania uszkodziły się kolejne dwa, więc wolałem już mieć nowy komplet.
Co do tego czemu ludzie chcą wyłączać MDS.. no właśnie przez błędy, które dzwonią potem kontrolkami, ale też chodzi m.in o dźwięk. Jak już ktoś kupuje sobie V8 to chce to słyszeć, a w USA cena benzyny nie ma tak wielkiego znaczenia jak u nas. Przy MDS zmienia się deko dźwięk z wydechu i spokojnie bardziej doświadczone osoby po tym rozpoznadzą, że jadą na 4 garach. Sytuacja potęguje się kiedy zmieniono wydech i większość nawet dedykowanych cut-backów daje takie niezbyt przyjemne bzyczenie (oczywiście porządne wydechy mają to rozwiązane).
W ruchu miejskim raczej mds sie nie włącza, ale jak masz dłuższe odcinki po prostym i szybciej to czemu nie. W miastach też bywa przecież i 70
miałem ten błąd i zniknął u mnie po wymianie zaworów MDS, tutaj jest film, który to pokazuje: https://www.youtube.com/watch?v=OLWjYgmfMUE
Jako, że w zaworach są chyba jakieś magnesy to niestety wyłapują drobinki metalu, a te w końcu blokują sam zawór. Pewnym problemem też jest rdza, bo zawory są w zagłębieniu i tam spływa woda powodując trochę korozji po ich górze, możliwe więc że nawet wtyczka sama pordzewiała. U mnie do wymiany był jeden zawór, ale podczas wyciągania uszkodziły się kolejne dwa, więc wolałem już mieć nowy komplet.
Co do tego czemu ludzie chcą wyłączać MDS.. no właśnie przez błędy, które dzwonią potem kontrolkami, ale też chodzi m.in o dźwięk. Jak już ktoś kupuje sobie V8 to chce to słyszeć, a w USA cena benzyny nie ma tak wielkiego znaczenia jak u nas. Przy MDS zmienia się deko dźwięk z wydechu i spokojnie bardziej doświadczone osoby po tym rozpoznadzą, że jadą na 4 garach. Sytuacja potęguje się kiedy zmieniono wydech i większość nawet dedykowanych cut-backów daje takie niezbyt przyjemne bzyczenie (oczywiście porządne wydechy mają to rozwiązane).
W ruchu miejskim raczej mds sie nie włącza, ale jak masz dłuższe odcinki po prostym i szybciej to czemu nie. W miastach też bywa przecież i 70
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Błąd P3449
Wiesz co? Zabiłeś mi ćwieka. Co to jest sterownik MDS...I gdzie go szukać.
Ja to autorytetem nie będę bo choć mam to samo to jednak mam co innego. Też co prawda Hemik ale ciut inny. Też co prawda Aspen, ale też inny. Inny bo dodatkowo jeździ na 300V (voltach jako różnica potencjałów). Jak mnie pamięć nie myli 2007 nie pokaże Ci na konsoli nad lusterkiem trybu Fuel Saver Mode i tak do końca nie wiadomo czy jest na 4 czy na 8. U mnie mówi i na konsoli i na ekranie radia i takie tam...
Jeszcze nie zaglądałem do serwisówki, ale się poprawię.
U mnie wtyczki zaworów MDS mają uszczelki między gniazdem a wtyczką i na wejściach przewodów więc styki są chronione przed wilgocią - bo o zanurzeniu w wodzie nie mamy co mówić.
Ja to autorytetem nie będę bo choć mam to samo to jednak mam co innego. Też co prawda Hemik ale ciut inny. Też co prawda Aspen, ale też inny. Inny bo dodatkowo jeździ na 300V (voltach jako różnica potencjałów). Jak mnie pamięć nie myli 2007 nie pokaże Ci na konsoli nad lusterkiem trybu Fuel Saver Mode i tak do końca nie wiadomo czy jest na 4 czy na 8. U mnie mówi i na konsoli i na ekranie radia i takie tam...
Jeszcze nie zaglądałem do serwisówki, ale się poprawię.
Ja to się nie znam, ale myślę, że to dość odważna teza. Zejdę do piwnicy obejrzeć kolektor ssący standardowego aspenowego hemika - ten plastikowy, bo jakoś nie widzę opcji zalewania zaworów MDS ulokowanych pod tym kolektorem. Ale może się mylę. Gdyby tak, to co się dzieje z moimi wtryskami LPG leżącymi obok od ponad 2,5 lat? Jak go zdejmowałem to pamiętam bardziej kurz niż wilgoć - wilgoć tak wodną jak też oleistą - nie stwierdziłem takowych.
U mnie wtyczki zaworów MDS mają uszczelki między gniazdem a wtyczką i na wejściach przewodów więc styki są chronione przed wilgocią - bo o zanurzeniu w wodzie nie mamy co mówić.
To zależy od stylu jazdy. Choć po gmeraniu przy silniku jak wracałem do Warszawy od Michała - bagatela blisko 500 km - nie chciał się włączyć. Dopiero następnego dnia po noclegu w Toruniu załapał po mojej rozmowie telefonicznej z Gdynią - pewnie telepatia zadziałała jak kumplowsko napyskowałem Michałowwi. Ty masz wszak trudniej bo jak sądzę nic Ci nie pokazuje kiedy 8 a kiedy 4. Mój w mieście chodzi sporo na 4 jak złoto. A jeżdżę po Warszawie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 cze 2018 11:48 am
- Lokalizacja: Rumia
- Samochód: Chrysler Aspen 5.7 HEMI 340 KM 2007 r.
- Postawił flaszek: 2
Re: Błąd P3449
Ciekawe przemyślenia. Na razie są wakacje, pojeżdżę chwilę, nacieszę się Aspenem, bo mam go dopiero od miesiąca. U mnie to HEMIk nie będzie mało palił, bo aż noga mnie świerzbi żeby mu naciskać Ale po wakacjach, urlopach pomyślę co dalej z moim błędem P3449.
- dominik
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 2
Re: Błąd P3449
Zerknij na ten film, tam też to widać w jakim stanie są zawory po kilku latach. Nie wiem skąd tam woda i jak wiele jej tam się może dostać, ale u mnie również wymagało to sporo oczyszczenia. Wtyczki zapewne są zabezpieczone, ale te auta też już trochę mają więc z racji tego miejsca warto by było to sprawdzić, ale i tak obstawiam że poszedł sam zawór.M. pisze: ↑13 sie 2018 09:51 pmJa to się nie znam, ale myślę, że to dość odważna teza. Zejdę do piwnicy obejrzeć kolektor ssący standardowego aspenowego hemika - ten plastikowy, bo jakoś nie widzę opcji zalewania zaworów MDS ulokowanych pod tym kolektorem. Ale może się mylę. Gdyby tak, to co się dzieje z moimi wtryskami LPG leżącymi obok od ponad 2,5 lat? Jak go zdejmowałem to pamiętam bardziej kurz niż wilgoć - wilgoć tak wodną jak też oleistą - nie stwierdziłem takowych.
U mnie wtyczki zaworów MDS mają uszczelki między gniazdem a wtyczką i na wejściach przewodów więc styki są chronione przed wilgocią - bo o zanurzeniu w wodzie nie mamy co mówić.
Skąd wiesz że nie pokazuje? Mam zewnętrzny komputer pokładowy mogę sobie skonfigurować każdy z parametrów silnika wraz z typem kontrolki, wystarczy wziąć nie tyle pid do MDS, ale cokolwiek co wynika z tego parametru - np. coś z wyłączanego cylindra.M. pisze: ↑13 sie 2018 09:51 pmTo zależy od stylu jazdy. Choć po gmeraniu przy silniku jak wracałem do Warszawy od Michała - bagatela blisko 500 km - nie chciał się włączyć. Dopiero następnego dnia po noclegu w Toruniu załapał po mojej rozmowie telefonicznej z Gdynią - pewnie telepatia zadziałała jak kumplowsko napyskowałem Michałowwi. Ty masz wszak trudniej bo jak sądzę nic Ci nie pokazuje kiedy 8 a kiedy 4. Mój w mieście chodzi sporo na 4 jak złoto. A jeżdżę po Warszawie
Można też bez problemu podciągnąć sobie kabelkiem kontrolkę (jest instrukcja w sieci), a jak ktoś nie ma ochoty na takie zabawy to elm327 + torque oraz wybrany pid:
Kod: Zaznacz cały
764 "MDSEC" "MDS Enabling Conditions Have Been Met (True/False)" "" 1
766 "MDSA" "MDS Has Been Activated (True/False)" "" 1
6968 "" "MDS Has Been Activated (True/False)" "" 0
757 "MDSIBDC" "MDS Initiated one BDC ago (True/False)" "" 1
771 "MDSRTU" "MDS Requesting Torque Unlock (True/False)" "" 1
763 "MDS1S" "MDS Solenoid #1 (Cyl #1) Status (Active/Inactive)" "" 1
6965 "" "MDS Solenoid #1 (Cyl #1) Status (Active/Inactive)" "" 1
762 "MDS2S" "MDS Solenoid #2 (Cyl #4) Status (Active/Inactive)" "" 1
6964 "" "MDS Solenoid #2 (Cyl #4) Status (Active/Inactive)" "" 1
761 "MDS3S" "MDS Solenoid #3 (Cyl #6) Status (Active/Inactive)" "" 1
6963 "" "MDS Solenoid #3 (Cyl #6) Status (Active/Inactive)" "" 1
760 "MDS4S" "MDS Solenoid #4 (Cyl #7) Status (Active/Inactive)" "" 1
6962 "" "MDS Solenoid #4 (Cyl #7) Status (Active/Inactive)" "" 1
767 "MDSS" "MDS Status (Active/Inactive)" "" 0
6969 "" "MDS Status (Active/Inactive)" "" 0
765 "MDSTS" "MDS Transition Status (True/False)" "" 1
770 "MDSV4TE" "MDS V4 Steady State Timer Enabled (True/False)" "" 1
768 "MDSV4" "MDS in V4 State (True/False)" "" 1
6970 "" "MDS in V4 State (True/False)" "" 0
Są też programiki, które wprost nam pokazują ten MDS, chyba DashDaq to potrafi ale za darmo jest sumarycznie na 30 minut z tego co pamiętam, więc ode mnie szybko wyleciał
W mieście oczywiście MDS jak najbardziej ma szanse, ale po prostu trudniej o warunki dla niego. Najważnieszym parametrem chyba jest obciążenie silnika, więc ani za wolno, ani za szybko, nie pod wielką górę i nie przy przyśpieszaniu. Po Warszawie jest bardziej płasko więc może łatwiej, u mnie głupie górki mają progi i różne ograniczenia przez co nawet przy zjeżdzaniu nią nie ma takich optymalnych warunków, a i ja muszę wtedy na co innego zwracać uwagę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Błąd P3449
Sorry jeśli uraziłem.
Już się zamykam.
Już się zamykam.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- dominik
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 2
Re: Błąd P3449
Jeśli to było do mnie to nie rozumiem dlaczego miałbyś urazić? Wyluzujmy. Dorzuciłem kody do MDS też dlatego, żebym nie musiał tego szukać zawsze jak już potrzebuję do torque
Mi już kontrolka MDS dawno przeszła, bo dla mnie z niej nic nie wynika szczególnego w kwestii eko, może najwyżej tyle, że MDS działa i jest sprawny, to czego potrzebowałem znacznie bardziej to wskaźnik obciążenia + chwilowe spalanie, dopiero te dają wnioski jak jeździć ekonomiczniej. No i po każdym odcinku mam podsumowanie ile spaliło, jaka średnia prędkość, czas i orientacyjny koszt, więc mogę testować sobie różny styl jazdy.
Mi już kontrolka MDS dawno przeszła, bo dla mnie z niej nic nie wynika szczególnego w kwestii eko, może najwyżej tyle, że MDS działa i jest sprawny, to czego potrzebowałem znacznie bardziej to wskaźnik obciążenia + chwilowe spalanie, dopiero te dają wnioski jak jeździć ekonomiczniej. No i po każdym odcinku mam podsumowanie ile spaliło, jaka średnia prędkość, czas i orientacyjny koszt, więc mogę testować sobie różny styl jazdy.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Błąd P3449
Obiecałem to wrzucam fotki robione jednoosobowo podczas jazdy więc sorry za jakość
- Załączniki
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Błąd P3449
Jak nie jak tak
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Re: Błąd P3449
Tego to Wy nie macie więc wstawiam tylko informacyjnie
Ja takie coś miałem już we fiacie 125 tylko w wersji low
Ja takie coś miałem już we fiacie 125 tylko w wersji low
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Błąd P3449
Hehehe.
Wiem, wiem. Acz wyjątek potwierdza regułę - czyż nie?
Poza tym Ciebie nie było we wcześniejszej dyskusji, więc należałoby przyjąć, że mój wpis niejako nie był skierowany bezpośrednio do Ciebie. Ot przzyszedłeś później i wtrąciłeś się
Poza tym gdybym pisał do Ciebie lub o Tobie, nigdy - ale to przenigdy - nie użyłbym formy językowej "Wy" jedynie właściwej dla określonych struktur w słusznie minionych czasach.
jajcarz jeden....
Co prawda piszesz o Fiacie 125p, ale nie zakwestionuję, bo FIAT jako taki jest właścicielem marki Chrysler.
Powiem wszak coś więcej.
takie coś jak na obrazku kupiłem sobie do Chryslera. Było fajnie przez tydzień lub dwa, ale pewnego dnia albo zaczęło wszystko świecić, albo wszystko zgasło. Wystraszyłem się że elektryka mi padła, a okazało się, że tenże mały gadget wyzionął ducha. Sprzedawca dostał zwrot urządzenia, ja dostałem zwrot kasy i już więcej nie myślę o tak wysublimowanej nowoczesności w domu i zagrodzie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Błąd P3449
Przeszczep konsoli do Ził-a czy Kraz-a? Bo na T-54 to za mało
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.