Błąd P3449

misiuq
Posty: 31
Rejestracja: 13 cze 2018 11:48 am
Lokalizacja: Rumia
Samochód: Chrysler Aspen 5.7 HEMI 340 KM 2007 r.
Postawił flaszek: 2

Błąd P3449

Post autor: misiuq » 12 sie 2018 11:25 pm

Witam. Czy ktoś z posiadaczy Aspena spotkał się z błędem P3449, Cylinder 7 Deactivation/Intake Valve Control Circuit/Open. Kupiłem Aspena miesiąc temu z tym błędem i z tego co mi powiedział serwis aut amerykańskich J M Service w Gdyni podczas sprawdzenia przed zakupowego wystarczy, żebym zakupił inny, używany komputer/sterownik do MDS. Następnie serwis mi go przeprogramuje do mojego Aspena i błąd przestanie występować. W tej chwili z powyższym błędem serwis powiedział, że Aspen śmiga cały czas na 8 cylindrach, bo MDS nie działa.
Jeśli ktoś ma z ww. błędem jakieś doświadczenie to proszę o porady.

Pozdrawiam ! :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P3449

Post autor: M. » 13 sie 2018 12:43 am

Jak Ci MDS nie działa czy to z racji sterownika czy z racji uwalonego zaworu to jeździsz stale na 8 cylindrach jakbyś miał auto bez MDS i tyle.
Będę miał trochę czasu zajrzę do serwisówki co tam napisali - ale nie natychmiast.
Efekt dla silnika - raczej żaden.
Efekt dla kieszeni - nie masz MDS, nie poprawiasz ekonomiki gdy mógłby śmigać na czterech cylindrach - trochę więcej ciągnie.
Na forach amerykańskich spotkałem się z zamiarami w ogóle odłączenia MDS z jakichś tam przyczyn - co osobiście uważam za poważny błąd - ale jak ktoś lubi lub chce, to kto mu zabroni.

PS
Sugeruję dokładne opisanie auta w profilu - będzie wiadomo o czym mowa - było co najmniej kilka wersji auta więc nie będę pisac o każdym gdy mówimy o jakimś konkretnym
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

misiuq
Posty: 31
Rejestracja: 13 cze 2018 11:48 am
Lokalizacja: Rumia
Samochód: Chrysler Aspen 5.7 HEMI 340 KM 2007 r.
Postawił flaszek: 2

Re: Błąd P3449

Post autor: misiuq » 13 sie 2018 11:51 am

Dzięki za info. Mam Chryslera Aspena 5.7 HEMI 340 KM, 2007 r. VIN : 1A8HW58217F528876. Na razie to Aspen stoi w serwisie, bo miałem sporo do zrobienia po zakupie w zawieszeniu, do wymiany olej, filtry, pompa wody. Odbiorę, pojadę na wakacje. Jak się już skończą mega kolejki w serwisach to polakieruję kilka elementów w Aspenie, poszukam komputera do MDS i mam nadzieję załatwię sprawę. Obecnie jeżdżę w zasadzie tylko w ruchu miejskim, ale być może na trasie te 4 cylindy trochę by popracowały. Z Waszego doświadczenia jak wygląda sprawa pracy MDS ? W ruchu miejskim zapewne to tylko i wyłącznie na 8 garach chodzi, nie ? Pozdrawiam z pomorza :)

Awatar użytkownika
dominik
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 2

Re: Błąd P3449

Post autor: dominik » 13 sie 2018 02:43 pm

Hello,
miałem ten błąd i zniknął u mnie po wymianie zaworów MDS, tutaj jest film, który to pokazuje: https://www.youtube.com/watch?v=OLWjYgmfMUE
Jako, że w zaworach są chyba jakieś magnesy to niestety wyłapują drobinki metalu, a te w końcu blokują sam zawór. Pewnym problemem też jest rdza, bo zawory są w zagłębieniu i tam spływa woda powodując trochę korozji po ich górze, możliwe więc że nawet wtyczka sama pordzewiała. U mnie do wymiany był jeden zawór, ale podczas wyciągania uszkodziły się kolejne dwa, więc wolałem już mieć nowy komplet.

Co do tego czemu ludzie chcą wyłączać MDS.. no właśnie przez błędy, które dzwonią potem kontrolkami, ale też chodzi m.in o dźwięk. Jak już ktoś kupuje sobie V8 to chce to słyszeć, a w USA cena benzyny nie ma tak wielkiego znaczenia jak u nas. Przy MDS zmienia się deko dźwięk z wydechu i spokojnie bardziej doświadczone osoby po tym rozpoznadzą, że jadą na 4 garach. Sytuacja potęguje się kiedy zmieniono wydech i większość nawet dedykowanych cut-backów daje takie niezbyt przyjemne bzyczenie (oczywiście porządne wydechy mają to rozwiązane).

W ruchu miejskim raczej mds sie nie włącza, ale jak masz dłuższe odcinki po prostym i szybciej to czemu nie. W miastach też bywa przecież i 70 :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P3449

Post autor: M. » 13 sie 2018 09:51 pm

Wiesz co? Zabiłeś mi ćwieka. Co to jest sterownik MDS...I gdzie go szukać.
Ja to autorytetem nie będę bo choć mam to samo to jednak mam co innego. Też co prawda Hemik ale ciut inny. Też co prawda Aspen, ale też inny. Inny bo dodatkowo jeździ na 300V (voltach jako różnica potencjałów). Jak mnie pamięć nie myli 2007 nie pokaże Ci na konsoli nad lusterkiem trybu Fuel Saver Mode i tak do końca nie wiadomo czy jest na 4 czy na 8. U mnie mówi i na konsoli i na ekranie radia i takie tam...
Jeszcze nie zaglądałem do serwisówki, ale się poprawię.
dominik pisze:
13 sie 2018 02:43 pm
...Pewnym problemem też jest rdza, bo zawory są w zagłębieniu i tam spływa woda powodując trochę korozji po ich górze, możliwe więc że nawet wtyczka sama pordzewiała...
Ja to się nie znam, ale myślę, że to dość odważna teza. Zejdę do piwnicy obejrzeć kolektor ssący standardowego aspenowego hemika - ten plastikowy, bo jakoś nie widzę opcji zalewania zaworów MDS ulokowanych pod tym kolektorem. Ale może się mylę. Gdyby tak, to co się dzieje z moimi wtryskami LPG leżącymi obok od ponad 2,5 lat? Jak go zdejmowałem to pamiętam bardziej kurz niż wilgoć - wilgoć tak wodną jak też oleistą - nie stwierdziłem takowych.
U mnie wtyczki zaworów MDS mają uszczelki między gniazdem a wtyczką i na wejściach przewodów więc styki są chronione przed wilgocią - bo o zanurzeniu w wodzie nie mamy co mówić.
dominik pisze:
13 sie 2018 02:43 pm
...W ruchu miejskim raczej mds sie nie włącza, ale jak masz dłuższe odcinki po prostym i szybciej to czemu nie. W miastach też bywa przecież i 70 :)
To zależy od stylu jazdy. Choć po gmeraniu przy silniku jak wracałem do Warszawy od Michała - bagatela blisko 500 km - nie chciał się włączyć. Dopiero następnego dnia po noclegu w Toruniu załapał po mojej rozmowie telefonicznej z Gdynią - pewnie telepatia zadziałała jak kumplowsko napyskowałem Michałowwi. Ty masz wszak trudniej bo jak sądzę nic Ci nie pokazuje kiedy 8 a kiedy 4. Mój w mieście chodzi sporo na 4 jak złoto. A jeżdżę po Warszawie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

misiuq
Posty: 31
Rejestracja: 13 cze 2018 11:48 am
Lokalizacja: Rumia
Samochód: Chrysler Aspen 5.7 HEMI 340 KM 2007 r.
Postawił flaszek: 2

Re: Błąd P3449

Post autor: misiuq » 14 sie 2018 12:12 am

Ciekawe przemyślenia. Na razie są wakacje, pojeżdżę chwilę, nacieszę się Aspenem, bo mam go dopiero od miesiąca. U mnie to HEMIk nie będzie mało palił, bo aż noga mnie świerzbi żeby mu naciskać ;) Ale po wakacjach, urlopach pomyślę co dalej z moim błędem P3449.

Awatar użytkownika
dominik
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 2

Re: Błąd P3449

Post autor: dominik » 14 sie 2018 04:27 pm

M. pisze:
13 sie 2018 09:51 pm
dominik pisze:
13 sie 2018 02:43 pm
...Pewnym problemem też jest rdza, bo zawory są w zagłębieniu i tam spływa woda powodując trochę korozji po ich górze, możliwe więc że nawet wtyczka sama pordzewiała...
Ja to się nie znam, ale myślę, że to dość odważna teza. Zejdę do piwnicy obejrzeć kolektor ssący standardowego aspenowego hemika - ten plastikowy, bo jakoś nie widzę opcji zalewania zaworów MDS ulokowanych pod tym kolektorem. Ale może się mylę. Gdyby tak, to co się dzieje z moimi wtryskami LPG leżącymi obok od ponad 2,5 lat? Jak go zdejmowałem to pamiętam bardziej kurz niż wilgoć - wilgoć tak wodną jak też oleistą - nie stwierdziłem takowych.
U mnie wtyczki zaworów MDS mają uszczelki między gniazdem a wtyczką i na wejściach przewodów więc styki są chronione przed wilgocią - bo o zanurzeniu w wodzie nie mamy co mówić.
Zerknij na ten film, tam też to widać w jakim stanie są zawory po kilku latach. Nie wiem skąd tam woda i jak wiele jej tam się może dostać, ale u mnie również wymagało to sporo oczyszczenia. Wtyczki zapewne są zabezpieczone, ale te auta też już trochę mają więc z racji tego miejsca warto by było to sprawdzić, ale i tak obstawiam że poszedł sam zawór.
M. pisze:
13 sie 2018 09:51 pm
dominik pisze:
13 sie 2018 02:43 pm
...W ruchu miejskim raczej mds sie nie włącza, ale jak masz dłuższe odcinki po prostym i szybciej to czemu nie. W miastach też bywa przecież i 70 :)
To zależy od stylu jazdy. Choć po gmeraniu przy silniku jak wracałem do Warszawy od Michała - bagatela blisko 500 km - nie chciał się włączyć. Dopiero następnego dnia po noclegu w Toruniu załapał po mojej rozmowie telefonicznej z Gdynią - pewnie telepatia zadziałała jak kumplowsko napyskowałem Michałowwi. Ty masz wszak trudniej bo jak sądzę nic Ci nie pokazuje kiedy 8 a kiedy 4. Mój w mieście chodzi sporo na 4 jak złoto. A jeżdżę po Warszawie
Skąd wiesz że nie pokazuje? :D Mam zewnętrzny komputer pokładowy mogę sobie skonfigurować każdy z parametrów silnika wraz z typem kontrolki, wystarczy wziąć nie tyle pid do MDS, ale cokolwiek co wynika z tego parametru - np. coś z wyłączanego cylindra.
Można też bez problemu podciągnąć sobie kabelkiem kontrolkę (jest instrukcja w sieci), a jak ktoś nie ma ochoty na takie zabawy to elm327 + torque oraz wybrany pid:

Kod: Zaznacz cały

764 "MDSEC" "MDS Enabling Conditions Have Been Met (True/False)" "" 1
766 "MDSA" "MDS Has Been Activated (True/False)" "" 1
6968 "" "MDS Has Been Activated (True/False)" "" 0
757 "MDSIBDC" "MDS Initiated one BDC ago (True/False)" "" 1
771 "MDSRTU" "MDS Requesting Torque Unlock (True/False)" "" 1
763 "MDS1S" "MDS Solenoid #1 (Cyl #1) Status (Active/Inactive)" "" 1
6965 "" "MDS Solenoid #1 (Cyl #1) Status (Active/Inactive)" "" 1
762 "MDS2S" "MDS Solenoid #2 (Cyl #4) Status (Active/Inactive)" "" 1
6964 "" "MDS Solenoid #2 (Cyl #4) Status (Active/Inactive)" "" 1
761 "MDS3S" "MDS Solenoid #3 (Cyl #6) Status (Active/Inactive)" "" 1
6963 "" "MDS Solenoid #3 (Cyl #6) Status (Active/Inactive)" "" 1
760 "MDS4S" "MDS Solenoid #4 (Cyl #7) Status (Active/Inactive)" "" 1
6962 "" "MDS Solenoid #4 (Cyl #7) Status (Active/Inactive)" "" 1
767 "MDSS" "MDS Status (Active/Inactive)" "" 0
6969 "" "MDS Status (Active/Inactive)" "" 0
765 "MDSTS" "MDS Transition Status (True/False)" "" 1
770 "MDSV4TE" "MDS V4 Steady State Timer Enabled (True/False)" "" 1
768 "MDSV4" "MDS in V4 State (True/False)" "" 1
6970 "" "MDS in V4 State (True/False)" "" 0
Jak dla mnie bez sensu ciągać kable jak można sobie to spokojnie poprzez CAN zobaczyć.
Są też programiki, które wprost nam pokazują ten MDS, chyba DashDaq to potrafi ale za darmo jest sumarycznie na 30 minut z tego co pamiętam, więc ode mnie szybko wyleciał ;)

W mieście oczywiście MDS jak najbardziej ma szanse, ale po prostu trudniej o warunki dla niego. Najważnieszym parametrem chyba jest obciążenie silnika, więc ani za wolno, ani za szybko, nie pod wielką górę i nie przy przyśpieszaniu. Po Warszawie jest bardziej płasko więc może łatwiej, u mnie głupie górki mają progi i różne ograniczenia przez co nawet przy zjeżdzaniu nią nie ma takich optymalnych warunków, a i ja muszę wtedy na co innego zwracać uwagę.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P3449

Post autor: M. » 14 sie 2018 10:18 pm

Sorry jeśli uraziłem.
Już się zamykam.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
dominik
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 2

Re: Błąd P3449

Post autor: dominik » 16 sie 2018 11:19 am

Jeśli to było do mnie to nie rozumiem dlaczego miałbyś urazić? :) Wyluzujmy. Dorzuciłem kody do MDS też dlatego, żebym nie musiał tego szukać zawsze jak już potrzebuję do torque :D
Mi już kontrolka MDS dawno przeszła, bo dla mnie z niej nic nie wynika szczególnego w kwestii eko, może najwyżej tyle, że MDS działa i jest sprawny, to czego potrzebowałem znacznie bardziej to wskaźnik obciążenia + chwilowe spalanie, dopiero te dają wnioski jak jeździć ekonomiczniej. No i po każdym odcinku mam podsumowanie ile spaliło, jaka średnia prędkość, czas i orientacyjny koszt, więc mogę testować sobie różny styl jazdy.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P3449

Post autor: M. » 22 sie 2018 12:43 am

Obiecałem to wrzucam fotki robione jednoosobowo podczas jazdy więc sorry za jakość
Załączniki
W późnych wersjach auta jest taka informacja przy aktywnych 4 cylindrach
W późnych wersjach auta jest taka informacja przy aktywnych 4 cylindrach
Tego to Wy nie macie więc wstawiam tylko informacyjnie
Tego to Wy nie macie więc wstawiam tylko informacyjnie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Re: Błąd P3449

Post autor: mpspycha » 22 sie 2018 01:31 pm

M. pisze:
22 sie 2018 12:43 am
Tego to Wy nie macie więc wstawiam tylko informacyjnie
Jak nie jak tak ;) :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Błąd P3449

Post autor: west26 » 22 sie 2018 05:13 pm

Tego to Wy nie macie więc wstawiam tylko informacyjnie
Ja takie coś miałem już we fiacie 125 tylko w wersji low :P
Załączniki
p-tester-akumulatora-do-gniazda-zapalniczki-led.jpg
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Błąd P3449

Post autor: abes2162 » 22 sie 2018 09:49 pm

@west26 - Haha - flaszeczka za wyposażenie fiata :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P3449

Post autor: M. » 23 sie 2018 11:20 am

mpspycha pisze:
22 sie 2018 01:31 pm
Jak nie jak tak ;) :mrgreen:
Hehehe.
Wiem, wiem. Acz wyjątek potwierdza regułę - czyż nie?
Poza tym Ciebie nie było we wcześniejszej dyskusji, więc należałoby przyjąć, że mój wpis niejako nie był skierowany bezpośrednio do Ciebie. ;) Ot przzyszedłeś później i wtrąciłeś się :mrgreen:
Poza tym gdybym pisał do Ciebie lub o Tobie, nigdy - ale to przenigdy - nie użyłbym formy językowej "Wy" jedynie właściwej dla określonych struktur w słusznie minionych czasach.
west26 pisze:
22 sie 2018 05:13 pm
...Ja takie coś miałem już we fiacie 125 tylko w wersji low :P
jajcarz jeden....
Co prawda piszesz o Fiacie 125p, ale nie zakwestionuję, bo FIAT jako taki jest właścicielem marki Chrysler.
Powiem wszak coś więcej.
takie coś jak na obrazku kupiłem sobie do Chryslera. Było fajnie przez tydzień lub dwa, ale pewnego dnia albo zaczęło wszystko świecić, albo wszystko zgasło. Wystraszyłem się że elektryka mi padła, a okazało się, że tenże mały gadget wyzionął ducha. Sprzedawca dostał zwrot urządzenia, ja dostałem zwrot kasy i już więcej nie myślę o tak wysublimowanej nowoczesności w domu i zagrodzie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
dominik
Posty: 47
Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 2

Re: Błąd P3449

Post autor: dominik » 29 sie 2018 05:11 pm

:)
Załączniki
A wy nie macie tego :DD
A wy nie macie tego :DD

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P3449

Post autor: M. » 29 sie 2018 07:16 pm

Przeszczep konsoli do Ził-a czy Kraz-a? Bo na T-54 to za mało :lol: :lol: :lol: :P
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „ASPEN”