Aspen - chrom na przednim zderzaku
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 cze 2018 11:48 am
- Lokalizacja: Rumia
- Samochód: Chrysler Aspen 5.7 HEMI 340 KM 2007 r.
- Postawił flaszek: 2
Aspen - chrom na przednim zderzaku
Po zimie w moim Aspenie zamiast chromowanej (a raczej plastikowego chromu) nakładki na przedni zderzak mam takie coś jak na załączonym zdjęciu.
Na ten plastik jest zapewne naklejona folia chrom pod którą dostała się wilgoć, woda itd. i stąd to odbarwienie, dobrze rozumiem? Czy ktoś z właścicieli Aspen już ogarniał ten temat, tj. odnawianie tego plastiku? Bo kupno tego plastiku za 1500 zł moim zdaniem mija się z celem. Czy ktoś demontował sam ten plastikowy chrom ? Pytam o to, bo chcę go wymontować i nie chcę nic uszkodzić. Czy trzeba zdejmować cały zderzak ?
Opcji poprawy wizualnej mam kilka, tj. :
- po zmatowieniu tego elementu i przygotowaniu materiału nałożenie folii "chrom"
- po zmatowieniu tego elementu pomalowanie go na "chrom", ale tutaj spodziewam się innego koloru itd, ale efekt będzie zapewne lepszy niż jest obecnie
Na ten plastik jest zapewne naklejona folia chrom pod którą dostała się wilgoć, woda itd. i stąd to odbarwienie, dobrze rozumiem? Czy ktoś z właścicieli Aspen już ogarniał ten temat, tj. odnawianie tego plastiku? Bo kupno tego plastiku za 1500 zł moim zdaniem mija się z celem. Czy ktoś demontował sam ten plastikowy chrom ? Pytam o to, bo chcę go wymontować i nie chcę nic uszkodzić. Czy trzeba zdejmować cały zderzak ?
Opcji poprawy wizualnej mam kilka, tj. :
- po zmatowieniu tego elementu i przygotowaniu materiału nałożenie folii "chrom"
- po zmatowieniu tego elementu pomalowanie go na "chrom", ale tutaj spodziewam się innego koloru itd, ale efekt będzie zapewne lepszy niż jest obecnie
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
Nakładka jest jak najbardziej demontowalna - zamontowana na wcisk przez wystające samo blokujące elementy nakładki wsuwane w szczeliny zderzaka , niestety łatwo je ułamać
Jeśli chcesz nakładkę wykorzystać po odświerzeniu, lepiej ją zdemontować na zdjętym zderzaku.
Idea z folią mnie przekonuje powinno się udać
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli chcesz nakładkę wykorzystać po odświerzeniu, lepiej ją zdemontować na zdjętym zderzaku.
Idea z folią mnie przekonuje powinno się udać
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 cze 2018 11:48 am
- Lokalizacja: Rumia
- Samochód: Chrysler Aspen 5.7 HEMI 340 KM 2007 r.
- Postawił flaszek: 2
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
Super. Dzięki za info. Czy umiesz wskazać gdzie są te samo blokujące się elementy nakładki wsuwane w szczeliny zderzaka?
Druga sprawa : jak najłatwiej, bez uszkodzenia zdjąć zderzak ?
Druga sprawa : jak najłatwiej, bez uszkodzenia zdjąć zderzak ?
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
Prześlę Ci jutro screeny z serwisówki
Bo z telefonu nie dam rady
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bo z telefonu nie dam rady
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
Hej. Przepraszam, że się wtrącam ale mam podobny problem. W moim aucie powłoka na listwie została uszkodzona podczas kolizji. Spędziłem dzisiaj sporo czasu na telefonie i mam wrażenie, że element jest wręcz nie do dostania. Rozważam chromowanie natryskowe. Szukam kogoś solidnego w okolicy Krakowa. Czy mógłbym zatem również poprosić o wytyczne do demontażu tej listwy? Myślę również o listwie tylnych, drzwi. Czy ona jest również tylko na wciski?
Pozdrawiam,
Piotr
Pozdrawiam,
Piotr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
Żeby zdjąć listwę chromową musisz zdjąć zderzak.
A jak już go będziesz miał w stanie swobodnym to łatwo znajdziesz pod spodem zaczepy.
Skoro została uszkodzona kolizyjnie, śmiem przypuszczać, że zaczepy (choćby tylko ich część) nie sprostają wyzwaniu i przyjdzie Ci zastosować solidną taśmę dwustronną.
Co do metalizacji próżniowej tego elementu jestem sceptyczny.
Podobno dla osiągnięcia właściwego efektu konieczne jest wirowanie elementu (tak mówił mi mój fachowiec w tej dziedzinie). Poza tym listwa nijak nie wejdzie do standardowej komory UV. O tym, że do metalizacji próżniowej konieczne jest 100% zdarcie warstwy chromu metalicznego nawet nie chcę mówić. Nie jest to łatwa robota.
Poza tym z autopsji powiem, że po metalizacji konieczny jest elastyczny lakier bezbarwny. Mój fachowiec uczył się na moim aucie jak jeździłem Pacificą i bodaj trzykrotnie poprawiał dekiel felgi 19" oraz komplet listew drzwiowych. Ten niby-chrom a właściwie aluminium po pierwszych dwóch podejściach spływało z elementów przy wilgotnej pogodzie. Było do 3 razy sztuka i Jacek się nauczył jak być powinno. I gdyby nie kasacja tamtego auta przez kolejnego nowego właściciela w przedzień ostatniej Wigilii, "chromy" trzymałyby się po dzień dzisiejszy.
Zostaje folia, pod warunkiem - a właściwie trzema:
- Sam raczej tego w sposób fachowy nie zrobisz. Folia chromowa jest mocno kapryśna - zalecałbym profesjonalistę
- Jakość podłoża musi być idealna dla uzyskania efektu. Zatem właściwe jej przygotowanie (przypuszczam że pójdzie szpachla) bezwzględnie bez gór i dołów, wżerów. Ma być idealnie gładko no i klejenie w otoczeniu bez pyłu a nawet kurzu. jedna drobina pod folią skrwawi efekt końcowy.
- Kwestia folii - jeśli pójdziesz po taniości będziesz miał niby-efekt. Jeśli będzie to robił profesjonalista zadbaj o gwarancję na materiał i robotę. U profesjonalisty nie masz bólu głowy jaki materiał wybrać - to jego dziedzina i jego odpowiedzialność.
A co do lister na drzwiach w Aspenie to masz je bez elementów mocujących - sama taśma dwustronna. Przygotuj się na niespodziankę polegającą na pozostawianiu na lakierze ciemnego paska w miejscu kleju, który słabo poddaje się rozpuszczalnikom. Z nitra korzystaj z głową, żebyś nie musiał lakierować elementów.
A jeśli zdefasonowała Ci się listwa chromowa to nie jest wykluczone, że mogę pomóc - coś mi tam jeszcze zostało.
A jak już go będziesz miał w stanie swobodnym to łatwo znajdziesz pod spodem zaczepy.
Skoro została uszkodzona kolizyjnie, śmiem przypuszczać, że zaczepy (choćby tylko ich część) nie sprostają wyzwaniu i przyjdzie Ci zastosować solidną taśmę dwustronną.
Co do metalizacji próżniowej tego elementu jestem sceptyczny.
Podobno dla osiągnięcia właściwego efektu konieczne jest wirowanie elementu (tak mówił mi mój fachowiec w tej dziedzinie). Poza tym listwa nijak nie wejdzie do standardowej komory UV. O tym, że do metalizacji próżniowej konieczne jest 100% zdarcie warstwy chromu metalicznego nawet nie chcę mówić. Nie jest to łatwa robota.
Poza tym z autopsji powiem, że po metalizacji konieczny jest elastyczny lakier bezbarwny. Mój fachowiec uczył się na moim aucie jak jeździłem Pacificą i bodaj trzykrotnie poprawiał dekiel felgi 19" oraz komplet listew drzwiowych. Ten niby-chrom a właściwie aluminium po pierwszych dwóch podejściach spływało z elementów przy wilgotnej pogodzie. Było do 3 razy sztuka i Jacek się nauczył jak być powinno. I gdyby nie kasacja tamtego auta przez kolejnego nowego właściciela w przedzień ostatniej Wigilii, "chromy" trzymałyby się po dzień dzisiejszy.
Zostaje folia, pod warunkiem - a właściwie trzema:
- Sam raczej tego w sposób fachowy nie zrobisz. Folia chromowa jest mocno kapryśna - zalecałbym profesjonalistę
- Jakość podłoża musi być idealna dla uzyskania efektu. Zatem właściwe jej przygotowanie (przypuszczam że pójdzie szpachla) bezwzględnie bez gór i dołów, wżerów. Ma być idealnie gładko no i klejenie w otoczeniu bez pyłu a nawet kurzu. jedna drobina pod folią skrwawi efekt końcowy.
- Kwestia folii - jeśli pójdziesz po taniości będziesz miał niby-efekt. Jeśli będzie to robił profesjonalista zadbaj o gwarancję na materiał i robotę. U profesjonalisty nie masz bólu głowy jaki materiał wybrać - to jego dziedzina i jego odpowiedzialność.
A co do lister na drzwiach w Aspenie to masz je bez elementów mocujących - sama taśma dwustronna. Przygotuj się na niespodziankę polegającą na pozostawianiu na lakierze ciemnego paska w miejscu kleju, który słabo poddaje się rozpuszczalnikom. Z nitra korzystaj z głową, żebyś nie musiał lakierować elementów.
A jeśli zdefasonowała Ci się listwa chromowa to nie jest wykluczone, że mogę pomóc - coś mi tam jeszcze zostało.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
Bardzo Ci dziękuję za wskazówki. Zaryzykuję z listwą i dam znać, jak to wychodzi. Masz rację, że opcją jest również folia ale w warsztacie powiedzieli mi, że sam materiał to koszt około 1200zł. Z ciekawostek znalazłem dzisiaj używaną listwę... za 2000zł. Szaleństwo.
Przy okazji, czy orientujesz się, jak mocowane są boczne kratki ozdobne na przednich błotnikach? Zająłbym się również nimi.
Pozdrawiam,
Piotr
Przy okazji, czy orientujesz się, jak mocowane są boczne kratki ozdobne na przednich błotnikach? Zająłbym się również nimi.
Pozdrawiam,
Piotr
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
O ile dobrze pamiętam nówkę sztukę kupiłem w serwisie chryslera w poznaniu za ok 1400 ale to było z 3lata wstecz
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
W USA:
Fascia. Bright.
Part Number: 68002917AC
Supersession(s): 68002917AA; 68002917AB
$469.30
Nie kojarzę o co kaman. Ja nic takiego nie mam i raczej nie widziałem. Może jakieś foto?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
Ale heca! Ty masz rację. Inne tego nie mają. Czyli prawdopodobnie kolejna twórczość poprzedniego właściciela. Załączę zdjęcie.
- Załączniki
-
- kratka na błotniku.jpg (25.25 KiB) Przejrzano 6035 razy
Re: Aspen - chrom na przednim zderzaku
Przy okazji, listwa chromowana na zderzak w serwisie fabrycznym 1999zł brutto. Ale jest też dobra informacja. 30zł kosztuje zaślepka maskownicy fotela, ten element przy pasach, który potrafi się uszkadzać. Zamówiłem.