dmuchawa Grand Voyagera 2,5 TD z 1995

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 20 mar 2011 02:50 pm

koledzy pisze w tym temacie żeby nie robić nowego działu. Sprawa nie tyczy się tym razem Packi ale Grand Voyagera 2,5 TD z 1995 r. Od jakiego czasu dmuchawa praktycznie nie dmucha to znaczy dmucha ale tak jakby jej nie było, to samo jest z klimą i ogrzewaniem, sama dmuchawa jest niby sprawna nie wiem czy jest tam jakiś czujnik który wariuje czy co się dzieje ale lato się zbliża a bez klimy jak bez ręki. Czy macie jakiś pomysł co mogło się stać ???? Będę wdzięczny za pomoc

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 mar 2011 03:48 pm

Sprawdziłeś filtr? Jak się zapchał to tak może być.
Znajdziesz go za schowkiem po stronie pasażera.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 20 mar 2011 06:30 pm

tak filtr pyłkowy mieniony, wiec to nie przez to. W Voyagerze jest jakiś czujnik który steruje pracą dmuchawy tylko nie wiadomo gdzie on jest i jak to w ogole działa. :(

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 mar 2011 07:08 pm

Mam sporo materiałów do Chryslera T&C ale wersja po 2001 więc pewnikiem się nie nada. Takim autem z 2005 jeżdżę też od 4 lat ale przypadłości podobnej do Twojej nie miałem. Jak mowa o czujniku to może występować ale moim zdaniem przy bardziej zaawansowanej elektronicznie klimatyzacji.
Ja w swoim miałem zasadę prostą jak budowa cepa. Dmuchało mocniej lub słabiej w zależności od wybranej przełącznikiem mocy. Ciepło lub zimno zależnie od suwaków. jeśli silnik dmuchawy chodzi na różnych obrotach w zależności od nastawów to to co mi przychodzi do głowy to zaświnienie i zatkanie przepływu powietrza w nagrzewnicy. Chyba że nie działają klapy sterujące przepływem powietrza - nie wiem czy nie działają na zasadzie podciśnienia z kolektora ssącego jak w innym aucie jakim jeździłęm a mianowicie Windstarze. W tamtym miałem podobnie dokąd nie wetknąłem odpowiedniego wężyka na odpowiedni króciec. Nie wiem jednak czy w Twoim aucie jest system podobny.
Jak znajdę chwilę czasu popatrzę na manual mojego T&C i jak coś znajdę mogę wysłać na maila trochę stron w pdf-ie.

3bmc
Posty: 38
Rejestracja: 05 gru 2010 03:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: 3bmc » 20 mar 2011 09:21 pm

Boczek140 pisze:tak filtr pyłkowy mieniony, wiec to nie przez to. W Voyagerze jest jakiś czujnik który steruje pracą dmuchawy tylko nie wiadomo gdzie on jest i jak to w ogole działa. :(
a nie czasem sterownik?
mam pacynkę i nie zawaham się jej użyć :D

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 21 mar 2011 06:06 pm

Dzięki Panowie ja też nie znam sie na tym aucie to samochód ojca .... pokaże co napisaliście może coś zaświta :) Dmuchawa niby działa bo słychać różnicę w obrotach dmuchawy jak zmieniasz położenie guzika ciepłe / zimne też działa tylko dmucha tak jakby jej w ogole nie było, a kany czyściłem jakimś specyfikiem ale i tak nic nie dalo

red bull
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 2009 08:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: red bull » 21 mar 2011 07:45 pm

Miałem podobny problem 2x, już miałem rozbierać pół auta i
deskę, ale pomogło wypięcie klem z aku .
Pozdrawiam

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 23 mar 2011 04:01 pm

niestety odpięcie aku. nie pomaga. Musze kombinować dalej

ODPOWIEDZ

Wróć do „GRUPA CHRYSLER/DODGE/FIAT”