Regeneracja katalizatorów

to co nie pasuje do wyżej wymienionych kategorii
Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Regeneracja katalizatorów

Post autor: UV » 03 sty 2015 08:51 am

Myślę że na forum powinno być coś takiego jak układ wydechowy ale skoro nie ma temat wciskam tu.

Oczywiście wyskoczył mi błąd 420 jak w przypadku zużycia się katalizatorów bywa. Pojezdziłem sobie na tym rok,ale nie muszę chyba tłumaczyć nikomu co się dzieje w przypadku zapchania katalizatorów.

Dość bolesny temat jeśli chodzi o kieszeń nowe 5-6 tyś za komplet.
Według mnie stanowczo za drogo.
Można wyciąć i wstawić tuleje-jeśli chodzi o mnie nie wchodzi w rachubę.
Ja wybrałem alternatywę regeneracji.
Zakupiłem wkłady Ceramiczne katalizatora przykolektorowego AWG Euro4 COK 30 114
W warsztacie tłumikarskim w Gdyni przy ulicy Jesionowej koło stacji kolejki skm.
Wycieli stare rozsypane i wspawali nowe wkłady.
Koszt całego zabiegu wraz z wkładami 1600 zł.
Z ciekawości na stacji kontroli pojazdów sprawdziłem jakość spalin, nie mogło być inaczej jak idealnie.
Wniosek:
Za rozsądne pieniądze można problem zużytych katalizatorów załatwić dobrze.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 03 sty 2015 09:40 am

Faktycznie tanio i fajnie wyszło :) Ja wcześniej przerabiając ten temat po prostu kupiłem nowego kata. Wyszło 2400 więc do przyjęcia.
Pzdr

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 03 sty 2015 01:11 pm

Już to opisywałem. Ja zakupiłem uniwersalny katalizator z podejściem pod sondę po środku i zapłaciłem 400zł (Magnaflow średnica podejścia 2,5 cala) I błędu nie ma.
W u mnie w silniku 3,5 katalizator nie ma ceramiki w środku tylko są 2 siatki a na nie naniesiona chemia.
P.S za tą jakością spalin to nie tak do końca. Kiedyś sprawdzałem spaliny 2 razy
raz przed wymianą oleju a drugi raz świeżo po wymianie i wyniki były różne.
Po tym jak wyskoczył mi P0420 sprawdzałem na spaliny i wyszło ok. Po wymianie kata też wyszło ok:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 03 sty 2015 01:19 pm

verbea pisze:... u mnie w silniku 3,5 katalizator nie ma ceramiki w środku tylko są 2 siatki a na nie naniesiona chemia....
Widzę, że Kolega UV ma 4.0 - będzie zatem też taki pasował ?

Przy okazji - oryginalny wydech ;)
http://www.factorychryslerparts.com/sho ... bly=705486
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 03 sty 2015 02:40 pm

Po rysunkach widać że w 4.0 jest całkowicie inny wydech i są dwa katalizatory, każdy na jedna głowice. W 3.5 i 3.8 jest jeden wspólny katalizator.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 03 sty 2015 03:08 pm

marekhans pisze:Ja wcześniej przerabiając ten temat po prostu kupiłem nowego kata. Wyszło 2400 więc do przyjęcia.
miałeś Marku przedliftową z jednym katem, w poliftowej jak UV masz razy dwa a to już boli ;)
więc ta opcja co Robert opisał wydaje się być całkiem rozsądna

albo wersja Krzyśka, ale dotąd sprawdzona w poliftowej :)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 03 sty 2015 07:49 pm

Oczywiście, że tak. Z tym, że kat w 3,5 jest większy od 4.0 (2 sztuki) więc i cena nie musi być dwukrotnie większa. Już kilkukrotnie przekonałem się, że nie takie ceny w ASO straszne, jak je malują :)

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 03 sty 2015 09:06 pm

marekhans pisze:Faktycznie tanio i fajnie wyszło :) Ja wcześniej przerabiając ten temat po prostu kupiłem nowego kata. Wyszło 2400 więc do przyjęcia.
Pzdr
Jeśli piszesz o wersji przedliftowej, to chyba taniej było poszukać na ebay albo wspawać uniwersalny ebay2
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 03 sty 2015 09:58 pm

Marek zanim założył oryginalny z ASO miał taki uniwersalny i nie działał prawidłowo.
Można o tym poczytać na naszym forum.
Pozdrawiam

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 03 sty 2015 10:14 pm

Dokładnie tak było. Dobrany był uniwersalny, a błąd nie znikał. Dopiero wymiana na ori rozwiązała problem raz na zawsze.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 04 sty 2015 11:14 am

Na rysunku, poniżej, widać cały wydech 4.0 2007
i zaznaczone są tam te dwa katy - przedni i tln.
Każdy z nich ma dwa różne nr katalogowe.
Załączniki
exhaust-4.0-2007_serv-lista-cz.JPG
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

tabalugaaa
Posty: 73
Rejestracja: 26 lis 2011 10:27 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tabalugaaa » 04 sty 2015 08:41 pm

Ja osobiście regenerowałem katalizatory w firmie AWG Polonez, wysłałem zdemontowane i odesłali zregenerowane - pisałem o tym już na forum. Regeneracja polegała na wycięciu od kolektorów wydechowych starych wkładów ceramicznych i wspawaniu nowych metalowych (norma Euro 4). Metalowe są bardziej odporne na przegrzanie co ma znaczenie przy zasilaniu lpg. Po regeneracji katalizatory wyglądały jak fabryczne. Przejechałem na nich prawie 20 tys. km i zero błędów. Koszt regeneracji ponad 2000 zł.

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 06 sty 2015 11:12 pm

Melduję że po regeneracji katalizatorów przejechałem 2000 km i jest wszystko ok.
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Re: Regeneracja katalizatorów

Post autor: domin22 » 10 sie 2021 02:41 pm

Jak ktoś jeszcze nie ma problemu z katalizatorem to może warto kupić chemię jak np z Liqui Moly: https://liqui-moly.pl/prosty-sposob-na- ... talizator/
Sprawdzałem i daje radę, a bynajmniej po takim zabiegu udrożni osad który się zbiera w kacie. Chyba nawet na YouTube DJ diodus ma Packę poliftową i pokazuje jak to sam robi. Może też warto spróbować 😉

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Re: Regeneracja katalizatorów

Post autor: domin22 » 07 mar 2022 01:17 pm

Zrobiłem w zeszłym roku 2x czyszczenie dolotu i dolewka do paliwa środka z Liquid Moli i do dnia dzisiejszego auto chodzi jak się należy. Ni dusi się podczas przyśpieszania, nie zatyka, nie dławi. Na tę chwilę to dobrze wydane 120 zł. Polecam z czystym sumieniem bo sam na sobie, tzn na swoim aucie przetestowałem i działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: TECHNICZNIE :.”