Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

to co nie pasuje do wyżej wymienionych kategorii
bitoff
Posty: 4
Rejestracja: 08 mar 2010 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

Post autor: bitoff » 08 mar 2010 01:14 pm

Posiadam chryslera pacifica 2007 4x4 w gazie, od wczoraj jadac samochodem i zatrzymujac sie na swiatlach zapala mi sie czerwona kontrolka oleju, dodajac gazu i ruczajac ganie. W czym moze byc problem?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez bitoff, łącznie zmieniany 1 raz.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 08 mar 2010 01:40 pm

Sprawdź poziom oleju i jego stan lepkości , może jest za rzadki i brak ciśnienia na pompie.
Nowa jakość nowe auto

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 08 mar 2010 02:19 pm

bitoff pisze:dodajac gazu i ruczajac ganie.
może wystarczy dolać do stanu
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Damatus
Posty: 129
Rejestracja: 08 lut 2010 11:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damatus » 09 mar 2010 09:16 am

Miałem tak w Audi. Najpierw sporadycznie zapalała się wspomniana kontrolka aż pewnego razu temperatura zaczęła gwałtownie rosnać, wyrzuciło mi płyn z chłodnicy. Okazało się ze padła pompa, która zakładałem nową 6 miesięcy wcześniej.
DAMATUS

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 mar 2010 11:16 am

Damatus pisze:Okazało się ze padła pompa, która zakładałem nową 6 miesięcy wcześniej.
piszesz o pompie wody czy pompie oleju ?
zazwyczaj jak pada pompa oleju to jest brak smarowania i się zaciera
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 10 mar 2010 10:11 am

Generalnie takie objawy wyraźnie wskazują na obniżone, za niskie ciśnienie oleju, a przyczyn może być sporo. Musisz wykluczać je po kolei.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

piotr e38
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2009 02:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piotr e38 » 10 mar 2010 12:07 pm

Na początek bym wymienił czujnik ciśnienia oleju, może jest uszkodzony sam czujnik. Można przy tej operacji wkręcić manometr i zmierzyć rzeczywiste ciśnienie oliwy i wszystko się wyjaśni.

Pozdrawiam :D

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 14 mar 2010 04:06 pm

Dolej oleju :mrgreen: ja to miałem,dolałem 2,5l i światełko zgasło.Jeżdząc na gazie trzeba częściej sprawdzać poziom oliwy ;(

remiks67
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2010 12:12 am
Lokalizacja:
Samochód:

Re: czerwona kontrolka oleju

Post autor: remiks67 » 16 mar 2010 12:03 am

witam, od 3 dni mam to samo z kontrolką oleju...na serwisie sprawdzone ciśnienie i poziom-jest OK. Jutro wymieniają czujnik i zobaczymy-poinformuję. Pozdrawiam

remiks67
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2010 12:12 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: remiks67 » 22 mar 2010 11:52 pm

no i po wymianie czujnika problem zniknal...

piotr e38
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2009 02:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piotr e38 » 23 mar 2010 09:04 am

A nie mówiłem :mrgreen:

marko1
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2010 04:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: marko1 » 02 lut 2011 01:39 pm

Mam podobny objaw tzn od pewnego czasu zaczęła zapalać się kontrolka ciśnienia oleju.Dzieje się to wyłącznie na rozgrzanym silniku i na postoju.Stan oleju ok.Olej miesiąc temu wymieniany więc świeży.Mam nadzieje,że wymiana czujnika ciśnienia oleju pomoże. Czy może ktoś podać w którym miejscu ten czujnik się znajduje.
marko1

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 02 lut 2011 02:18 pm

jest nad sprężarką klimatyzacji
musisz szukać go zaglądając od prawego nadkola
jest dosyć mocno schowany i trzeba sobie albo dorobić klucz do niego albo ściągać sprężarkę
Ostatnio zmieniony 02 lut 2011 09:34 pm przez widlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

marko1
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2010 04:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: marko1 » 21 lut 2011 01:03 pm

Wymiana czujnika ciśnienia oleju załatwiła problem z zapalającą się kontrolką od smarowania. Dostęp do czujnika jest tragiczny.Dobrałem się do niego od przodu,po odkręceniu chłodnic.Mogę już spokojnie delektować się jazdą :D
marko1

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 31 gru 2015 02:36 pm

No i mnie dopadła konieczność wymiany czujnika ciśnienia oleju, Panowie jak najlepiej się do niego dobrać? Od przodu demontując wentylatory, czy od boku demontując nadkole?
I jeszcze jedno czy nasadka do sond lambda nada się do tego?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 31 gru 2015 03:37 pm

Mi wymieniali czujnik ściągając nadkole i potem nasadka przegub przedłużka x 2 i grzechotka jakoś tak jest trochę kombinacji.
Pacyfica piękne auto!

labrador
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2015 01:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: labrador » 31 gru 2015 08:55 pm

dla lutek34 wydaje mi się ,że ta opcja jest najlepsza,niestety trzeba mieć odpowiednia nasadke ,widziałem to na zywo u mechanika ,miał jakąś pospawaną (naspawana ) nasadkę

https://www.youtube.com/watch?v=P5aPz3tlkG0

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 31 gru 2015 09:40 pm

Klucz rurkowy cienkościenny i po problemie
są samochody i była pacifica

dawid0478

Post autor: dawid0478 » 02 sie 2017 06:00 pm

Witam ile powino
byc kabli od czujnika oleju umnie jest jakby jeden.pali mi sie kontrolka oleju .a olej mam 5w30castrol.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 02 sie 2017 06:15 pm

dawid0478 pisze:olej mam 5w30castrol.
w Pacyfice ? :O :O
abstrahując od producenta (marki oleju) w instrukcji producenta i na korku
masz jak byk 10W30

a tak na marginesie prośba o dopełnienie formalności aktywacji konta
bo może w najbliższym czasie polecieć w kosmos :evil:
Ostatnio zmieniony 02 sie 2017 06:17 pm przez mpspycha, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dawid0478

Post autor: dawid0478 » 02 sie 2017 06:17 pm

Witam pali sie kontrolka oleju na postoju.
Czujnik oleju mokry i jakby byl jeden przewud .olej niby jedt 5w30castról mozr byc wina oleju.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 02 sie 2017 06:22 pm

zalecenia producenta odnośnie płynów
Załączniki
zalecane płyny w Pacyfice .jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 02 sie 2017 06:33 pm

czujnik ciśnienia oleju - lokalizacja, schemat i układ pinów (4.0)
ale w 3.5 jest zdaję się tak samo
Załączniki
czujnik ciśnienia oleju układ pinów.jpg
czujnik ciśnienia oleju schemat.jpg
czujnik ciśnienia oleju lokalizacja.jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Post autor: abes2162 » 02 sie 2017 09:56 pm

dawid0478, długo jeździsz na tym oleju ?

PS: Poszukując pacy kilka tyg. temu, w 4 na 10 aut spotkałem się, że właściciele lali "różnej maści" oleje, nie zważając na zalecenia producenta, zastanawiam się po co kombinować ? Proponuję jak najszybciej wlać olej taki jak ma być.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 02 sie 2017 10:52 pm

dawid0478 pisze:Czujnik oleju mokry i jakby byl jeden przewud .olej niby jedt 5w30castról mozr byc wina oleju.
Czujnik do wymiany. Olej raczej nie będzie tutaj winowajcą, według FSM dopuszczona lepkość SAE to 5w30 lub 10w30 zależnie od temperatur.
Aha i stan oleju oczywiście jest w normie?
Załączniki
Paca olej.jpg
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 sie 2017 12:14 am

dawid0478,
Masz auto 2004 rok - czyli 13-o letnie. Swoje przeżyło i trochę pojeździło.
W zakresie stosowanego oleju nie będę nic mówił by nie otwierać po raz kolejny puszki pandory. S ą zalecenia producenta i są indywidualne opinie i sugestie kolegów w tym zakresie. Wybierz co do Ciebie bardziej przemawia - Twoja sprawa.
Czujnik ciśnienia oleju jest elementem wymienialnym i w historii forum wielokrotnie zgłaszanym jako wymieniany - co oznacza że potrafi się zepsuć i wymaga interwencji. Z tego co pamiętam dostęp do niego nie jest najprostszy a i bodajże wskazany byłby odpowiedni klucz dla tej operacji. Szczegółów nie znam bo sam nie miałem potrzebny nic w tym zakresie robić. Co może być istotne to historycznie patrząc bywały kłopoty z nowymi czujnikami z grupy tzw. zamienników z totalną nieszczelnością włącznie. Cena firmowego i tzw zamiennika nie różnią się w sposób istotny, uzasadniający stosowanie zamienników.
Jeśli po wymianie nie osiągniesz oczekiwanego efektu wskazywać to będzie mogło na niskie ciśnienie oleju w układzie np. z powodu luzów na łożyskach ślizgowych wału korbowego. Wcześniej wszak niż remont (jeśli tab by było choć nie życzę) zmierz ciśnienie zewnętrznym manometrem. W ostateczności remont silnika choć to raczej nie w tym przypadku.

PS
Następnym razem pytając o coś nowego podaj więcej szczegółów już w pierwszym poście. Im więcej konkretów tym łatwiej pomagać.
Ja np czekałem z odpowiedzią na takie informacje jaki olej, jaki przebieg auta, jak serwisowany, jaki jest charakter świecenia kontrolki, czy kiedykolwiek gaśnie i w jakich warunkach, kiedy się zapala itd itp. Serio - byłoby łatwiej a i odpowiedź szybciej byś otrzymał.
Strasznie nie lubię pytań w charakterze: "Koledzy. Świeci mi kontrolka co mam zrobić?" Zero szczegółów i można by pisać Pana Tadeusza robiąc Ci wodę z mózgu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 03 sie 2017 06:05 am

Krótko i na temat=
miga. lub świeci na wolnych obrotach?
sprawdzamy czujnik i ...przed kupnem czujnika ciśnienie...
Nie jeździmy z migającą kontrolka bo jeśli to przypadkiem nie ów czujnik przyczyniamy się do większych kosztów naprawy...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

dawid0478

kontrolka oleju

Post autor: dawid0478 » 03 sie 2017 09:38 pm

Poczatkowo zapalala sie na swiatlach .na wolnych obrotach jak auto sie nagzalo Tera czesciej pali sie nawet wdrodze czasami gasnie kolo90km.auto mam 2 miesiace.dziekuje za odp.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 sie 2017 10:55 pm

dawid0478,
Wystarczy że przeczytasz to co wyżej
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

Post autor: Szymon » 06 mar 2022 05:52 pm

Dziś zdarzyła mi się takowa sytuacja, podjeżdżam pod macdriva, czekam na zamówienie, a tam zapala się kontrola ciśnienia oleju, za kilka sekund gaśnie, po czym znów się zapala i po paru sekundach gaśnie, następnie znów się zapaliła i już nie zgasła. Wiatrak na chłodnicy pracował, temperatura delikatnie rosła, zjechałem na parking. Jadąc kilkanaście metrów do parkingu temperatura zaczęła spadać. Zgasiłem auto, sprawdziłem stan oleju (PetroCanada 10w30, filtr Mopar), jest ok. Uruchomiłem silnik, kontrolka już nie zapaliła się. Co mogło być przyczyną takiego zachowania czujnika? Skaner OBDII błędów nie pokazał.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

Post autor: andrzej sdl » 09 mar 2022 05:14 pm

Szymon czujnik ciśnienia oleju jest do wymiany. Też tak miałem. Nie kupuj tylko zamiennika bo krótko działają podobno. Ja kupiłem Mopara.
Ps potrzebny jest klucz nasadowy 27 tylko sześciokątny .Nasadka dłuższa od standardowej.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

Post autor: Szymon » 11 mar 2022 01:23 pm

Na razie nie włącza się kontrolka, zrobi mi jeszcze takiego psikusa, to wymienię czujnik. Tak czytałem, wezmę Mopara, o kluczu i nie najlepszym dojściu też wiem. Dzięki za odzew.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

Post autor: wili » 14 mar 2022 09:56 pm

przecież w 4.0 czujnik masz w pompie olejowej i nie ma żadnego problemu wymienić tak jak w 3.5 ,czujnik mopara masz made in mexico ,ja kupuję made in mexico o połowę taniej
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

Post autor: wili » 15 mar 2022 07:33 pm

wili pisze:
14 mar 2022 09:56 pm
przecież w 4.0 czujnik masz w pompie olejowej i nie ma żadnego problemu wymienić ,tak problematycznie jest w 3.5 ,czujnik mopara masz made in mexico ,ja kupuję made in mexico o połowę taniej
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

Post autor: Szymon » 16 mar 2022 09:07 pm

Widocznie przeczytałem wątek o silniku 3.5L, no trudno, po raz kolejny pośpiech nie wskazany. Kupiłem oryginał Mopara za 220 zł z olkusza. A kontrolka robi mi już systematycznie psikusa, zapala się gdy obroty spadają poniżej 1300 przy rozgrzanym silniku/oleju. Po dodaniu gazu wyłącza się. Mam nadzieje, że to tylko kontrolka, a nie koniec silnika.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)

Post autor: Szymon » 22 mar 2022 09:17 am

No niestety za czujnikiem poszła też pompa oleju, zrobiła się szczelina nad czujnikiem, pęknięcie i puszcza mi olej. Pompę już kupiłem używaną, made in korea, numery Mopara ma. Uszczelka Mopara też już jedzie. Czy macie dostęp Panowie do informacji z jaką siłą dokręcić pompę do bloku silnika? Nie chciałbym, żeby podczas montażu pękła mi.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: TECHNICZNIE :.”