Blokada kluczyka
Blokada kluczyka
Wczoraj miałem problem z wyjęciem kluczyka. ;( Przyjechałem autkiem do garażu ,przesunąłem dżwignię na" P"i kicha .Nie mogę wyjąć kluczyka ,zacząłem kombinować co to mogło się stać .Po prawie 40min miałem już dość kombinacji ze złości na rzecz martwą piep...em ręką w dzwignię,i o dziwo kluczyk leciutko wyszedł. ---Dzwigienka nie odbiła. Trzeba patrzyć na wszystko
hmmm dziwny problem bo ja mam dokładnie odwrotnie...
w moim autku kluczyk mogę wyjać pomimo że uruchomiłem silnik... ?!?
nie przekręcając stacyjki gładko wychodzi a motor nadal pracuje.Mam kolegę który ma podobnie w Grand V... więc nieco mnie uspokoił bo juz zacząłem podejżewać ze była (stacyjka) potraktowana jakimś łamakiem czy czymś podobnym....
ma ktoś podobnie.. ??
w moim autku kluczyk mogę wyjać pomimo że uruchomiłem silnik... ?!?
nie przekręcając stacyjki gładko wychodzi a motor nadal pracuje.Mam kolegę który ma podobnie w Grand V... więc nieco mnie uspokoił bo juz zacząłem podejżewać ze była (stacyjka) potraktowana jakimś łamakiem czy czymś podobnym....
ma ktoś podobnie.. ??
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
szunaj60 pisze:Warmik najpierw trzeba zlokalizować usterkę,bo jak na teraz to dalej na 100% nie ma pewności co uszkodzone stacyjka czy kluczyk
Sprawdź drugi kluczyk:) standardowo jest on w lepszej kondycji bo jest mniej używany.szunaj60 pisze:Po zapasowe kluczyki wracałem przez cały Lublin autobusem i w koszuli,ludzie patrzyli na mnie jak na wariata.
jeśli chodzi o mój "luźny kluczyk" to istotnie zamyka i otwiera drzwi ale tylko od strony kierowcy-central nie działa po przekręceniu kluczyka,pasuje nawet do schowka przed pasażerem więc zakładam że jednak jest orginalny,ma 3 klawisze dzialające etc...
co do zapadki w skrzyni biegow to powinna być ok więc tylko zostaje stacyjka moim zdaniem... ;(
co do zapadki w skrzyni biegow to powinna być ok więc tylko zostaje stacyjka moim zdaniem... ;(
To jedyne wyjście wymienić wkładkę w stacyjce.Musisz poszukać jakiegoś speca od zamków żeby dopasować zapadki we wkładce.Jeszcze zobacz 2-gi zapasowy kluczyk.Ja wymieniałbym stacyjkę w ostateczności,bo trzeba by nosić w kieszeni jeszcze jeden.
[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 9:55 pm ]
bobek co zrobiłeś z kluczykiem myślę że nic.
[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 9:55 pm ]
bobek co zrobiłeś z kluczykiem myślę że nic.
Podepnę się pod temat, bo nie wiem, jakie wyrażenie wpisać w skaje, zęby mi znalazło to, co chce.
Otóż mam przy komplecie kluczy taki mały kluczyk. Długość ok 1cm, czarna obwoluta (czy jak to się nazywa) i nie wiem, do czego on jest:)
Popytałem trochę znajomych, kumpel posiadający LodgeâÂÂa Grand Carawan (3.3L, 2005) mówił, ze to jest kluczyk do tej syreny, która możemy odpalić poprzez opcje "pannic" na pilocie, kluczyku właściwym. Specjalna skrzynka do tego przeznaczona jest u niego pod maska, po lewej stronie.
Próbowałem znaleźć coś podobnego u siebie, ale niestety lipa:) Wie może ktoś gdzie taka skrzyneczka może się znajdować w Pacyfie? Może tutaj ten kluczyk jest od czegoś innego, (do czego)?
Dzięki za help
Otóż mam przy komplecie kluczy taki mały kluczyk. Długość ok 1cm, czarna obwoluta (czy jak to się nazywa) i nie wiem, do czego on jest:)
Popytałem trochę znajomych, kumpel posiadający LodgeâÂÂa Grand Carawan (3.3L, 2005) mówił, ze to jest kluczyk do tej syreny, która możemy odpalić poprzez opcje "pannic" na pilocie, kluczyku właściwym. Specjalna skrzynka do tego przeznaczona jest u niego pod maska, po lewej stronie.
Próbowałem znaleźć coś podobnego u siebie, ale niestety lipa:) Wie może ktoś gdzie taka skrzyneczka może się znajdować w Pacyfie? Może tutaj ten kluczyk jest od czegoś innego, (do czego)?
Dzięki za help
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 06:15 am przez Crypt, łącznie zmieniany 2 razy.
Chodzi mi o to, że jak znajomemu zaczęło auto tak od siebie wyć (do dzisiaj nie wie dlaczego) to otworzył maskę i ręcznie wyłączył ta własnie "wyjkę" przy pomocy takiego kluczyka. Stad było pytanie, czy ma on podobne zastosowanie w Pacyfice.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 06:16 am przez Crypt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
no ale odpisałem CiCrypt pisze:otworzyl maske i recznie wylaczyl ta wlasnie "wyjke"
fabrycznie auto nie miało syreny,
a dzwięk "alarmu" podpięty jest pod klaskon te sam, który uruchamiasz wciskając centralną część kierownicy
jeżeli przy zamykaniu Ci pika dzwięk no to nic prosteszego niż pobawić się pilotem i zobaczyć skąd dzwięk dochodzi, może ktoś zamontował sobi taką syrenkę i możesz sobie ją włączać i wyłączać, ale jak sam nie wiesz czy masz, to my po drugiej stronie kabla będziemy mieli lekie problemy z jej znaleźieniem
nisko burzetowe syrenki mają (które nie są fabrycznie montowane w pacyfie) tylko wyłączenie dzwięku, bardziej mądre mają jeszcze podtrzymanie czyli obcinasz od niej kable a ona wyje dalej chyba że zrobisz ją na off, a są jeszcze takkie w których jest ukryty cały pseudo alarm
wszytskie jakie by nie były jestś w stanie wygłuszyć szmatą lub pianką budowalną - to tak jak by się kluczyk zgubił ::)
A ja myślałem, ze czytacie z fusowzyga pisze:my po drugiej stronie kabla będziemy mieli lekkie problemy z jej znalezieniem
Ale poważnie - już tak na wszelki wypadek, wrzucam fotkę tego naszego ustrojstwa:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eef ... cc7e1.html
Jeśli do niczego się nie przyda - trudno, ale zapytać warto. Swoja droga w odpowiedzi na pytanie wyżej - korek wlewu paliwa nie jest zamykany na kluczyk.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 06:17 am przez Crypt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
robimy co możemyCrypt pisze:A ja myslalem, ze czytacie z fusow
zobacz na foto do tej aukcji :)
http://allegro.pl/autoalarm-syrena-12v- ... 28663.html
[ Dodano: Pią Sie 10, 2012 19:22 ]
a tak na poważnie to sprawdź czy nie masz alarmu jakiegoś zamontowanego
kiedyś jechałem voykiem znajomych mieli go 3 lata i na bocznej drodze włączyły się awaryjne myślałem, że sam je włączyłem później zatrąbił raz, po 100m drugi raz po kolejnych 100 silnik zgasł i zaczęło się wycie
dzwonie do nich i pytam jak to zgasić bo auto zapala i gaśnie co 300m byli w wielkim szoku, że jest jakiś dodatkowy alarm, pałowaliśmy się z tym pół dnia, bo mimo tego, że już do znaleźliśmy to nie było do niego dokumentacji i schematów
skończyło się wymianą na nowy ale taka impreza gdzieś poza domem albo w nocy to nie jest coś miłego
Podziękował
Nawet kluczyki na foto są identyczne Niestety nie znalazłem takiego ustrojstwa u mnie. Może jak będę u mechanika to się poszuka tego od spodu czy coś, bo lubią to ludzie czasem pochować w okolicach zderzaka lub zaraz pod nim.
Przynajmniej wiem, czego szukać
Pozdr
Edit: Za to dzisiaj dowiedziałem się, ze mam jednak zamontowany alarm
Nawet kluczyki na foto są identyczne Niestety nie znalazłem takiego ustrojstwa u mnie. Może jak będę u mechanika to się poszuka tego od spodu czy coś, bo lubią to ludzie czasem pochować w okolicach zderzaka lub zaraz pod nim.
Przynajmniej wiem, czego szukać
Pozdr
Edit: Za to dzisiaj dowiedziałem się, ze mam jednak zamontowany alarm
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015 06:18 am przez Crypt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Temat stary... nawet bardzo, ale znalazłem go przypadkiem, więc się podepnę, ponieważ zgodny z problemem. Znalazłem takie zdanie
Kluczyk otwiera i zamyka z pilota wszystko jak należy. Mechanicznie (grotem) można otworzyć drzwi kierowcy. W stacyjce przekręca się w porzo i nie da się wyciągnąć w innej pozycji niż off (czy jak ona tam się nazywa). Problem jednak polega na tym, że nie muszę dźwigni przełączać na "P". Mam jeszcze z ASB Zafirę i tam nie wyciągnę kluczyka ze stacyjki bez wrzucenia "P".
Dodam jeszcze, że blokada skrzyni działa, tzn. jak pozostawię na "P" i wyciągną kluczyk, to dźwigni nie przestawię. Natomiast jak nie pozostawię na "P" i wyciągnę kluczyk, to mogę przestawić na "P" i wtedy zaskoczy blokada.
Macie jakieś pomysły? Gdzie szukać?
A co jeśli jest inaczej? Co jest spi...?zyga pisze:nie zaparkowane auto nie ma wyjmowania kluczyka
Kluczyk otwiera i zamyka z pilota wszystko jak należy. Mechanicznie (grotem) można otworzyć drzwi kierowcy. W stacyjce przekręca się w porzo i nie da się wyciągnąć w innej pozycji niż off (czy jak ona tam się nazywa). Problem jednak polega na tym, że nie muszę dźwigni przełączać na "P". Mam jeszcze z ASB Zafirę i tam nie wyciągnę kluczyka ze stacyjki bez wrzucenia "P".
Dodam jeszcze, że blokada skrzyni działa, tzn. jak pozostawię na "P" i wyciągną kluczyk, to dźwigni nie przestawię. Natomiast jak nie pozostawię na "P" i wyciągnę kluczyk, to mogę przestawić na "P" i wtedy zaskoczy blokada.
Macie jakieś pomysły? Gdzie szukać?
Piotr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Sprawdź linkę między lewarkiem a stacyjką.Carl pisze:Co jest spi...?
(nigdy nie sprawdzałem, ale chyba Paca ma takie cuś skoro lewarek w podłodze)
Stacyjka nie powinna przekręcić się w pozycję OFF właściwą dla wyjęcia kluczyka przy lewarku w pozycji innej niż "P" a i lewarek zmiany biegów nie powinien dawać możliwości przełączenia z "P" bez przekręconego kluczyka.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
OK. Sprawdzę i dam znać. Dzięki
Pewnie o taką chodzi
edit
Zaglądnąłem w tunel. Linka jest cała, ale od strony lewarka wchodzi w taki Pink Thingy, który nie cofa się w kierunku tyłu, gdy zmieniam położenie lewarka. Gdy naciągnąłem linkę, to blokada zadziałała, a więc linka i stacyjka są OK. Muszę się dostać do tego różowego plastiku, ale to już nie dzisiaj i pewnie zrobić to, co polecają na 300cforums.com
Pewnie o taką chodzi
edit
Zaglądnąłem w tunel. Linka jest cała, ale od strony lewarka wchodzi w taki Pink Thingy, który nie cofa się w kierunku tyłu, gdy zmieniam położenie lewarka. Gdy naciągnąłem linkę, to blokada zadziałała, a więc linka i stacyjka są OK. Muszę się dostać do tego różowego plastiku, ale to już nie dzisiaj i pewnie zrobić to, co polecają na 300cforums.com
Piotr