Układ wydechowy

to co nie pasuje do wyżej wymienionych kategorii
bielaw
Posty: 145
Rejestracja: 27 kwie 2013 06:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Układ wydechowy

Post autor: bielaw » 19 lip 2013 09:04 pm

Potrzebuje kogoś kto może podać mi rozmiar złącza elastycznego do packi 3.5.
Ja niestety zachaczyłem tłumikiem środkowym i złącze sie tak rozciąglo jak charmonia aż tłumik ostatni opiera sie o zdeżak i końcówka topi mi go.
Pacifica Ăźber alles!!!!

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 19 lip 2013 10:33 pm

W poniedziałek ci podam bo montowałem u siebie.
Musiałeś coś więcej urwać bo tłumik jest na wieszakach i nie ma możliwości by dyndał.

bielaw
Posty: 145
Rejestracja: 27 kwie 2013 06:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bielaw » 20 lip 2013 12:20 am

Nie. tłumik wisi tyle że jest cofniety do tyłu aż do zderzaka.a złącze rozciągniete i dziurawe.wiec dzwięk jak V8
Pacifica Ăźber alles!!!!

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 21 lip 2013 07:49 pm

On jest na wieszakach przykręcanych do podwozia.
Jak masz dziurę w złączu elastycznym to dźwięk jest super :evil:

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 lip 2013 10:25 pm

qba,
Niektórzy dla podobnego efektu modyfikują wkład wydechowy i mają zaje..ste pierd..cie.
bielaw ma ten efekt za friko tyle że stale a nie tylko na zawołanie w szczególnych sytuacjach lub momentach - i w tym kłopot.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

bielaw
Posty: 145
Rejestracja: 27 kwie 2013 06:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bielaw » 22 lip 2013 12:52 am

Pierdniecie powiadacie moze i przyjemne dla ucha ale zapach spalin w środku już nie.
więc nich ktoś sie zlituje i poda wymiary,bo znalazlem producenta który jest w stanie to zrobić pod warunkiem ze mu podam długość. :/
Pacifica Ăźber alles!!!!

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 23 lip 2013 08:59 pm

Jutro,nawał pracy a producent nie potrzebny.
Do hurtowni moto podasz wymiary i do spawacz wydechów , wytnie wspawa i spokój.
Tak mam i działa tylko sam sobie to robiłem.

[ Dodano: 24 Lip 2013 01:47 pm ]
Średnica 62 mm długość 100 mm.
Jest to bardzo krótki łącznik.
Jak pospawa to niech psiknie na to cynkiem w spray.
Fajnie się tam spawa jest dobre podejście tylko niech opuści wydech od końca.

bielaw
Posty: 145
Rejestracja: 27 kwie 2013 06:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bielaw » 24 lip 2013 08:20 pm

Dzieki qba.
temat z mojej strony zamknięty.
Pacifica Ăźber alles!!!!

rockyy52
Posty: 69
Rejestracja: 30 cze 2010 03:11 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: rockyy52 » 08 kwie 2014 09:17 pm

Witam.Mam pytanko ,mam zamiar kupić na ebay tłumik środkowy i końcowy ,jeden WALKER 21498 Exhaust Muffler- Quiet-Flow SS Muffler ,drugi Walker 21485 Muffler ,czy ktoś może kupował te tłumiki.Moje już zdechły a w aso trochę sobie cenią ,pozdro Rockyy.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 kwie 2014 11:47 pm

Panowie. Gdzie można kupić tłumik środkowy do Pacifici 3,5l. Czy dobierać coś podobnego?
Pozdrawiam

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 29 kwie 2014 07:03 am

http://www.masterpart.pl
https://store.xj-jeep.com/tlumiki-katal ... 5_107.html
https://store.xj-jeep.com/tlumiki-katal ... 5_106.html

[ Dodano: 29 Kwi 2014 07:05 am ]
na allegro można kupić flansze pod rurę.
wycinasz stary nowy robisz skręcany na flanszach szybciej i skuteczniej
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 29 kwie 2014 12:13 pm

Dzięki Zyga. Krótko i na temat. Flaszka poleciała

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 05 maja 2014 08:52 pm

Nie jestem ekspertem ale te tłumiki które zyga podał są przelotowe, a my w pacifice mamy komorowe (są cichsze). Sam takiego tłumika szukam bo chce go wymienić razem z katalizatorem. O ile wiem ciężko taki tłumik w tych wymiarach znaleść... No chyba że się mylę i niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi.
Live Long And Prosper

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 05 maja 2014 09:02 pm

Przelotowy magnaflow nie jest głośniejszy od komorowego. Ma bardzo dużo wygłuszenia i przez to wyraźnie odczuwalna lepsza barwa dźwięku które wydaję nasze autko. Tłumik w tym wymiarze można znaleźć w ofercie firmy którą wymieniłem wyżej. Tak na marginesie to z tego co wiem to magnaflow produkuje tylko przeloty:) W jeepku mam wydech 2,5 cala ze strumienicą i jednym tłumikiem magnaflow i pracuje naprawdę ładnie tzn nie dokucza:)

rockyy52
Posty: 69
Rejestracja: 30 cze 2010 03:11 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: rockyy52 » 29 maja 2014 10:35 pm

Witam.Od jakiegoś czasu rozglądałem się za tłumikiem środkowym i końcowym,bo stare się wypaliły i była mała dziurka w srodkowym, jeśli postukacie w tłumik i jest pusty dźwięk jak pusta puszka to już czas myslec o nowym,ja kupiłem z ebay ,czekałem 2 tygodnie na paczke .Po montażu chodzi tak cicho że aż sam byłem w szoku.Pasuja idealnie w miejsce starych.Za dwa z cłem 1150 zł Pozdro Rockyy a to linki jakie zamawiałem.

http://www.ebay.de/itm/Walker-Exhaust-Q ... 1e7a56a0fe


http://www.ebay.de/itm/WALKER-21485-Exh ... 1042295163?
pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AChrysler%7CModel%3APacifica&hash=item5663d81d7b

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 08 lip 2014 12:47 pm

Witam. Szukam tłumika końcowego do Pacyfici 3.5. Gdzie moge taki kupić. Szukałem w wielu sklepach i nikt takiego nie ma w swojej ofercie. Może pasuje od innego auta tylko uszy się przespawa. Może gdzieś można ściągnąć taki z zagranicy byle tylko po polsku się dogadać.
Pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi.
Z góry dziękuje.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 08 lip 2014 01:34 pm

juliuszcezar pisze: Może gdzieś można ściągnąć taki z zagranicy byle tylko po polsku się dogadać
post wyżej masz dobry przykład
zarejestruj się na polskim eBay-u i z małą pomocą średniej klasy poligloty dasz radę :mrgreen: :mrgreen: wbrew pozorom to nie jest wielka filozofia
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 08 lip 2014 05:54 pm

juliuszcezar pisze:Witam. Szukam tłumika końcowego do Pacyfici 3.5. Gdzie moge taki kupić. Szukałem w wielu sklepach i nikt takiego nie ma w swojej ofercie. Może pasuje od innego auta tylko uszy się przespawa. Może gdzieś można ściągnąć taki z zagranicy byle tylko po polsku się dogadać.
Pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi.
Z góry dziękuje.
Ja zakładałem ostatnio tłumik środkowy przelotowy magnaflow . Autko chodzi teraz bajecznie, dzwięk fantastyczny. Ta firma ma także tłumik końcowy. Mam nawet zdjęcia tego tłumika o ile pamiętam. Jak interesuje ciebie kontakt do firmy to na priva.
Live Long And Prosper

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 08 lip 2014 06:05 pm

Ja mialem ostatnio problem z ostatnim tlumikiem.
Po wielu poszukiwaniach wpasowali mi tlumik koncowy od innego auta. Nie wiem jaki to byl model dokladnie ale srednica rur byla identyczna a wymiary zewnetrze bardzo zblizone. Byl dluzszy o 3-5 cm ale sie zmiescil bez problemow. Tak go spasowali ze nawet koncowke oryginalna przelozyli. Jutro postaram sie zrobic zdjecie. Nie zamula auta. Koszt to okolo 180zl z robocizna.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014 03:17 pm przez Artekkkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 08 lip 2014 08:23 pm

Artekkkk pisze:... wpasowali mi tlumik koncowy od opla omega. Nie wiem jaki to byl model...
No własnie - bo OO miała rożne silniki - w tym 2.5 i 3.0, może to taki właśnie?
A jak z "głośnością" tego rozwiązania?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 08 lip 2014 08:29 pm

pach, i nawet 2.6 jak i 3.2
Ostatnio zmieniony 08 lip 2014 08:49 pm przez widlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 08 lip 2014 08:48 pm

Dokładnie, interesuje mnie czy to tłumik od tych wyższych pojemności,
na co by tzw. "logika" wskazywała. I ciekawe czy do 4.0 z dwoma tłumikami
tez by takie przypasowały.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 09 lip 2014 02:47 pm

Panowie przepraszam za pomylke w sprawie tlumika koncowego.
Skontaktowalem sie z warsztatem i dowiedzialem sie ze tlumik koncowy zostal zamontowany od Peugeot 406 rocznik 96-04.
Taki jak na tej aukcji: http://allegro.pl/tlumik-koncowy-peugeo ... 00994.html

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 09 lip 2014 03:16 pm

Ponizej link do zdjec tlumika i montazu.
Tlumik zostal odwrocony i zostaly dospawane orginalna koncowka i wieszaki.
Nie ma zadnych problemow odnosnie glosnosci ani spadku mocy auta.

https://www.dropbox.com/sh/39q1enbql4zm ... ZoH8c3bu3a

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 09 lip 2014 03:26 pm

Dzięki za tę korektę, bo już chciałem kupować takie 2 tłumiki (podwójny wydech) :lol:

Ale poważnie - to coś nie pasowało mi w wyglądzie tych od OO (wąskie i długie),
a ten od Peugeota - to co innego. Wygląda jak z PAC i widać na Twoich fotkach,
że się super prezentuje moim zdaniem. Zatem, toast za udany trop i fotorelację.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 10 lip 2014 06:04 pm

Mam jeszcze jedno pytanie, bo znalazłem warsztat który dopasuje mi tłumik od innego samochodu. Ale czytałem wasze powyższe posty i wspominacie o utracie mocy . Czy jest to możliwe? jak dopasowac aby tego nie było?

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 11 lip 2014 03:55 pm

Ja zamontowalem ten ktory opisalem wyzej, tj. od peugeot 406. Ten tlumik jest montowany rowniez w modelach z silnikiem 3.0 benzyna i ma ta sama srednice rur. Ja nie zauwazylem zadnego spadku mocy.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 02 lis 2014 01:52 pm

Panowie a od czego dobraliście tłumik przedni, ten zaraz za katem? Wiadomo że złacze elastyczne trzeba będzie raczej dospawać, chodzi mi o sam tłumik

Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 02 lis 2014 03:37 pm

Ja zakładałem tłumik magnaflow. Jest to zresztą opisane na forum.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3728
Tam kupowałem koszt około 320zł
Tylko ważne aby wlot i wylot były po przeciwnych stronach. Jak masz dostęp do migomatu to cało operacja trwa 30-50 minut.
P.S Ja zdejmowałem cały układ wydechowy (za katalizatorem) i spawałem w garażu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 02 lis 2014 08:40 pm

znalazłem tez coś takiego, ale to chyba głośne polskie rzemiosło.
allegro

Dostałem odpowiedz od powyższego sprzedawcy odnośnie produkcji tego tłumika, oto całość jego odpowiedzi "polska produkcja nie ma nic innego takze nie ma cowybzydzac"

Widzę że ktoś kupił ten tłumik na allegro, może ta osoba jest wśród nas lub ktoś widział/słyszał Pace z tym "polskim" zamiennikiem.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 27 cze 2015 11:08 pm

Dziś ze znajomkiem zabrałem się za wymianę niemalże całego układu wydechowego, tj katalizator z rockauto
Obrazek

tłumik środkowy allegro
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-3-5 ... 04825.html

tłumik końcowy od Peugeot 406

Tak wyglądało
Obrazek
Obrazek

a tak po zmontowaniu na samochodzie

Obrazek
Obrazek

Po jezdzie próbnej Paca zrobiła się lekko zwawsza i cichsza, co mnie zadowala.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 03 maja 2016 08:37 pm

Wygląda dobrze - nowy tłumik. Jest sens czymś wysmarować z zewnątrz smarowidłem aby dłużej posłużył? Temperatura pewnie wytopi smarowidło, a od środka para wodna działa. Dziwne ze auta ok 10 letni mają w takim stanie tłumiki. Moje 2 kolejna auta mazdy 626 i mimo problemów z korozją tłumiki od nowości się trzymają.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 03 maja 2016 08:42 pm

Ja jedynie spawki pomalowałem farba wysokotemperaturową, wszelkie smarowidła wypalą się podczas ostrzejszej jazdy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 03 maja 2016 11:00 pm

Ale ostayni tłumik możesz prysnać czarnym matem tam nie ma takiej temperatury u siebie pomalowałem i nic sie nie pali i dobrze wygląda.
Pacyfica piękne auto!

pablitto
Posty: 24
Rejestracja: 09 lut 2011 06:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pablitto » 10 mar 2017 03:14 pm

Zakupiłem, końcowy do Puga, przysłali mi wersję do 2,0D. Niestety jest za długi.

Od jakiego Puga 406 zakupiłeś ten końcowy że pasował?
lutek34 pisze:Dziś ze znajomkiem zabrałem się za wymianę niemalże całego układu wydechowego, tj katalizator z rockauto
Obrazek

tłumik środkowy allegro
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-3-5 ... 04825.html

tłumik końcowy od Peugeot 406

Tak wyglądało
Obrazek
Obrazek

a tak po zmontowaniu na samochodzie

Obrazek
Obrazek

Po jezdzie próbnej Paca zrobiła się lekko zwawsza i cichsza, co mnie zadowala.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 10 mar 2017 07:45 pm

pablitto pisze:Od jakiego Puga 406 zakupiłeś ten końcowy że pasował?
tytuł aukcji na której zakupiłem ten tłumik "Tłumik końcowy wydech PEUGEOT 406 3.0 V6 19.218"
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Układ wydechowy

Post autor: Łysy » 06 gru 2018 08:39 pm

Witam Panowie.
Jeśli chodzi o układ wydechowy Pacy to właśnie jestem świeżo po pewnym udanym (jak dla mnie) eksperymencie.
Podejrzewam że nie jestem jedynym właścicielem pacy któremu nerw puszczał i oko drgało gdy z już niedalekiej odległości widział wiszące między podłogą auta a podłożem wielkie gluty z rurami potocznie zwane układem wydechowym.
Mnie na ten widok jasny szlak trafiał a potęgowało się to przy przejeżdżaniu przez "leżących policjantów" gdy szorowałem o nie wydechem.
W mojej wersji za kolektorem jest/był łącznik, później kat, zaraz za nim tłumik (wielka bania jak końcowy), później rura z łącznikiem elastycznym a za nim kolejny tłumik (okrągły podłużny), rura i tłumik końcowy.
Widok tych wiszących badziewi i ograniczonego prześwitu za nic nie dawał mi spokoju więc postanowiłem zrobić doświadczenie:
- wydech został odcięty zaraz za złączem do kolektora wydechowego
- katalizator został odcięty z obydwu stron po czym ustawiony na podstawce na środku tunelu pomiędzy wałem napędowym (wersja AWD) a najniższym punktem sanek tak aby nie był za blisko wału a zarazem kilka centymetrów powyżej poziomu sanek
- tłumik końcowy został wraz z oryginalną rurą odcięty przed (patrząc od tyłu układu) tłumikiem okrągłym podłużnym, podwieszony na ori mocowaniu a koniec rury ustawiony na podpórce na poziomie kata
- kat został połączony z tym końcem rury idącej pod tylnym mostem do tłumika końcowego nowymi rurami z dospawanymi uszami do ori zawiesi środkowych
- kat został połączony z króćcem mocowanym do kolektora wydechowego nowymi kolankami i nową plecionką
Mówiąc krócej:
- została wymieniona plecionka przednia i jednocześnie za pomocą nowych kolanek ładnie ustawiony katalizator aby był powyżej poziomu sanek
- dwa tłumiki za katem zostały wywalone i zastąpione nowymi rurami
Dzięki temu efekt wizualny jest rewelacyjny (poza tłumikiem końcowym który wygląda jak wielka pomyłka) bo nic pod autem nie wisi.
Efekt praktyczny jest oczywisty: nigdzie nie czepiam żadnym kawałkiem wydechu.
.
No i to czego się niby obawiałem: EFEKT AKUSTYCZNY.
I tutaj jestem w szoku bo podejrzewałem że będzie ryczał jak postrzelony BYK a Tu... NIESPODZIANKA !!!
Na wolnych obrotach w aucie jak i obok niego nie słyszę żadnej różnicy (albo jest taka że nie pamiętam jak było poprzednio), natomiast gdy stanie się przy końcówce wydechu słychać istną MELODIĘ: delikatne bulgotanie V-ki.
Niby cicho a jednak jest - REWELACJA.
Podczas jazdy auto jest oczywiście żwawsze/płynniejsze a praca też super.
Słychać jedynie może nie tyle że pracuje dużo głośniej co pod podłogą jakby bardziej metaliczną pracę - ale to tylko podczas przyspieszania, bo przy stałej jeździe różnicy praktycznie nie ma.
Wiem że brzmi to głupio bo sam się dziwię i komuś innemu może bym nie uwierzył - ale tak jest.
Byłem przygotowany że jeśli będzie ryczał to tam gdzie był podłużny przelotowy wytnie się kawałek nowej rury i wstawi taki sam nowy - ale nie ma sensu.
Także jeśli ktoś ma chęć i nie chce wydawać grom wie ile kasy na tłumiki jeśli usunie obydwa to zyska poza paroma końmi fajne brzmienie, a zarazem ładnie poustawia kata z resztą rur aby nic nie wisiało na widoku i nie ograniczało prześwitu auta.
.
U mnie to nie koniec testów bo jak wspomniałem wcześniej krew mnie zalewa jak z tyłu widzę tą ohydną wielką banię z końcówką którą ją przyozdobiłem i na wiosnę w ramach testów najpierw całkiem ją wywalę i zastąpię samą czystą rurą jak zrobiłem pod podłogą.
Podejrzewam że jednak będzie wtedy za głośny więc w ramach dalszej części testu pod autem wstawię nowy rurowy przelotowy w miejscu gdzie był ori i zobaczę co z tej kombinacji wyjdzie.
Jeśli dźwięk będzie taki jak teraz albo ciut głośniejszy to będzie to dla mnie mega rewelacja, bo jednocześnie pozbędę się tej wstrętnej "beczki" z tyłu pod zderzakiem a zarazem powinien zniknąć ten przydźwięk pod podłogą a całe piękne bulgotanie przenieść się za auto z tyłu.
Zobaczymy.
Czy ktoś będzie chciał powielić obecną wersję to jego sprawa - ja znając efekt obecny następnym razem nie zastanawiałbym się ani sekundy dłużej.
The End

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: Układ wydechowy

Post autor: pach » 09 gru 2018 10:05 pm

Gratulacje za twórcze podejście do wydechu, bo
te końcowe - za nisko umieszczone - tłumiki istotnie szpecą tył PAC.
Może dasz jakieś zdjęcia podwozia i widoku nowego tyłu?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Układ wydechowy

Post autor: Jędrek » 10 gru 2018 09:07 am

Jacku , czy szpecą ? Dyskusyjna sprawa . U mnie tzw"gluty" nie wiszą , z zewnątrz ich nie widać i nic nie szoruje gdy przejeżdżam przez nierówności . A ostatni tłumik 4 m-ce temu wymieniłem , przed wymianą pomalowałem go na kolor nadwozia . Efekt fabryczny (optycznie) jest OK . Z zewnątrz wygląda nawet lepiej niż poprzedni oryginalny .
Załączniki
DSCN8894.JPG
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Układ wydechowy

Post autor: M. » 10 gru 2018 09:39 am

Malutki off:

Jędruś,
A Ty jeszcze na letnich bucikach śmigasz? :?: ;) :P
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Układ wydechowy

Post autor: Jędrek » 10 gru 2018 10:52 am

Mariuszku , fotka latem była robiona . Obuwie zimowe dziś obecne - do klubu samobójców jeszcze się nie zapisałem !!!
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Układ wydechowy

Post autor: M. » 10 gru 2018 11:51 am

Się znaczy zdjęcie wyciągnięte z archiwum X :P
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Układ wydechowy

Post autor: west26 » 10 gru 2018 01:26 pm

Ogólnie to Jędruś mieszka w archiwum X. Pewnie u niego śnieg leży do pierwszego piętra, a ja śniegu nie widziałem od 7 lat ( no chyba, że w zamrażarce) :mrgreen:.
A tak wracając do tematu to faktycznie rury wydechowe ciągną się po ziemi. Do ulubionej galerii handlowej nie mogłem wjechać w garaż podziemny bo wisiałem najpierw ów rurą, a po modyfikacji wydechu progami :mrgreen: ;) tak, że auto zostawiłem 400 m dalej.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Układ wydechowy

Post autor: M. » 10 gru 2018 01:46 pm

west26 pisze:
10 gru 2018 01:26 pm
...tak, że auto zostawiłem 400 m dalej.
Ruch to zdrowie. Nawet producent auta Ci pomaga osiągnąć za wiele lat bardzo słuszny wiek :P
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Układ wydechowy

Post autor: Jędrek » 10 gru 2018 02:52 pm

Sebek , pomyliłeś suwalszczyznę z lubelszczyzną - u mnie śniegu niet . A do Mariusza - coby nie było archiwum X to poniżej dzisiejsze zdjęcia (buciki , jak widzisz zimowe). A jeśli dpbierze się własciwy tłumik i , jak pisałem , pomaluje się na kolor nadwozia to też fajnie wygląda .
Załączniki
DSCN9036.JPG
DSCN9034.JPG
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Układ wydechowy

Post autor: M. » 10 gru 2018 04:54 pm

Jędrek pisze:
10 gru 2018 02:52 pm
...coby nie było archiwum X to poniżej dzisiejsze zdjęcia (buciki , jak widzisz zimowe)...
Jak by na zdjęciu (bez użycia Photoshop-a) była jeszcze dzisiejsza gazeta (mogłaby być nawet Polska niekoniecznie Wyborcza) to byłby dowód. A tak to może jest to jeszcze głębsze archiwum...
Hihihi
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Układ wydechowy

Post autor: głodźillaryki » 10 gru 2018 05:59 pm

Nie rozumiem o co chodzi z tymi zwisajacym wydechami☺ ja tam nigdy o nic nie zawadzilem wydechem... i na mój gust to wszystko jest tam ok ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Układ wydechowy

Post autor: west26 » 10 gru 2018 08:34 pm

To w lubelskim nie ma śniegu :/ :?:
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: Układ wydechowy

Post autor: pach » 10 gru 2018 08:54 pm

Jędrek pisze:
10 gru 2018 09:07 am
Jacku , czy szpecą ? Dyskusyjna sprawa . U mnie tzw"gluty" nie wiszą , z zewnątrz ich nie widać i nic nie szoruje gdy przejeżdżam przez nierówności . A ostatni tłumik 4 m-ce temu wymieniłem , przed wymianą pomalowałem go na kolor nadwozia . Efekt fabryczny (optycznie) jest OK . Z zewnątrz wygląda nawet lepiej niż poprzedni oryginalny .
Wiem Jędrek wiem, pamiętam Twoje wpisy w tej sprawie
i zgadzam się że to wiele poprawia (nawet też kupiłem cz. lakier
odporny na temp., ale jeszcze stoi na półce i czeka na swój czas :mrgreen: )

Ale, my tu gadu-gadu Panowie, a Kolega Łysy nas (nadal)
nie uraczył zdjęciami swoich osiągnięć... :lol:
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Układ wydechowy

Post autor: M. » 10 gru 2018 09:35 pm

pach pisze:
10 gru 2018 08:54 pm
...a Kolega Łysy nas (nadal) nie uraczył zdjęciami swoich osiągnięć... :lol:
Może mu się aparat spsuł...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: TECHNICZNIE :.”