p0303

to co nie pasuje do wyżej wymienionych kategorii
pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

p0303

Post autor: pawel1980 » 07 cze 2014 09:17 pm

Potrzebuje pomocy założyłem gaz 2 miesiące temu przejechałem około 1500 km i było wszystko ok dopóki wysypały się 3 błędy p0172, p02038 i p02026. Mechanik stwierdził cewka i świece do wymiany.
Wymieniłem (w drodze nad polskie morze-awaria Łódź) i ruszyłem dalej ale zdecydowałem że dojade nad morze na PB i po przejechaniu 30 km auto zaczęło szarpać przy przyspieszaniu, po 200 km wyskoczył check błąd P0303. Zawiozłem auto do ASO w Koszalinie po diagnozie stwierdzili że błąd pochodzi od gazu i usunęli błędy, instalacji nie ruszali ponieważ jest na gwarancji i nie mają uprawnień.

Wyjechałem z ASO i auto chodziło dobrze przez (cały czas jazda na PB) 30 km i znów szarpanie przy stałej prędkości, po przejechaniu 100 km wyskoczył błąd P0303.

Mam 2 pytania
-co może być przyczyną takich zachowań nie uruchamiając w ogóle LPG
-w serwisie w Łodzi wsadzili mi świece Autolite za 18 zł a czytałem o nich i są podobno bardzo kiepskie.

Proszę o podpowiedz bo we wtorek jadę z powrotem do ASO w Koszalinie a w piątek mam 650 km do domu z rodzinką. I chciałbym chociaż bez przygód wrócić do domu.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 07 cze 2014 09:21 pm

Wygląda jakby było coś nie tak z zapłonem na 3 cylindrze. Zamień cewki z 3 na 2 i odczytaj błędy. Jeśli pokaże że coś nie tak z 2 cylindrem to wina cewki jeśli nie to sprawdź świece
Jeśli skasowali błędy i jeździsz na PB a błąd powraca to nie czepiałbym się gazu. dla pewności możesz wyjąc bezpiecznik na zasilaniu LPG. Jeszcze raz zresetować ECU i na benzynie powinno być dobrze.
P.S ja jeżdżę na autolite i przejechałem na nich około 60tys km i jest ok.

fala76
Posty: 97
Rejestracja: 12 sty 2014 08:16 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: fala76 » 08 cze 2014 06:46 am

witam miałem też podobny problem co prawda nie w pacifica ale objawy na lpg i benzynie działy się różne dziwne rzeczy okazało się że winne są świece zaplonowe które de facto serwis ten wcześniej sam wymienił przy innej naprawie auto na serwisie stało około tygodnia sprawdzali wszystko i cewki i przewody i całą instalację lpg jednak były winne "tanie" świece po wymianie na odpowiednie wszystko było super auto odzyskało moc i nie miałem dziwnych problemów
przy montażu gazu teraz lpg do pacifica odrazu montowalem świece dedykowane do auta tanio nie było ale i problemów nie ma
pozdrawiam i zacznij od świec
Czarne jest piękne

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 08 cze 2014 09:44 am

Zamówiłem w ASO oryginały 66 zł sztuka we wtorek maja wymienić

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 09 cze 2014 08:15 am

Ja również miałem identyczny problem P0300 i na dodatek packa nie chciała rano odpalać a przy jeździe na benzynie czasami szarpał. Okazało się że padł jeden wtrysk od gazu i mimo jazdy na benzynie gaz był wtryskiwany do komory spalania ... czy jak to tam mechanik tłumaczył, wymienili mi wtrysk na gwarancji i jak ręką odjął.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 11 cze 2014 07:10 pm

Dziś odebrałem auto z ASO,wymienili świece (396 zł) cewkę na 3 cylindrze (385 zł) i tyle auto bez błędu ale wyczuwalne delikatne szarpanie, więc odłączyłem bezpiecznik od gazu zdjąłem klemę minusa na 20 minut i uruchomiłem silnik do włączenia wentylatorów.
W piątek ruszam do domu mam nadzieje że koniec niespodzianek. Opisze wam jak zajadę czy problemy wróciły.

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 12 cze 2014 04:54 pm

Zakręć jeszcze główny zawór na wielozaworze przy butli.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 12 cze 2014 06:42 pm

zakręcony

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 13 cze 2014 09:47 pm

Dojechałem niestety bez zmian auto szarpie i przerywa a przy ruszaniu chodzi jak na 2 cylindry.
Macie jakieś pomysły?
W przyszłym tygodniu zaworze packę do ASO mam nadzieje że to jakaś pierdoła

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 14 cze 2014 12:29 am

Ja miałem podobną sytuację w BMW730. Też szarpała i chodziła jakby nie paliła na wszystkie gary. Okazało się że miałem do wymiany uszczelkę pokrywy zaworów przez którą wypływał olej i dostawał się po obudowie w obręb świec. A przez olej który zgromadzony był w gniazdach świec było przebicie iskry albo brak tej iskry. Po wymianie wszystko wróciło do normy

bochniak
Posty: 26
Rejestracja: 16 maja 2014 04:26 pm
Lokalizacja: Sulmierzyce
Samochód: Pacifica 3.5 2006r
Postawił flaszek: 1

Post autor: bochniak » 20 wrz 2017 08:44 am

pawel1980 - rozwiązałeś problem szarpania o aktualnie mam ten sam problem?

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 23 wrz 2017 03:40 pm

Oczywiście, trzeba sprawdzić wiązki elektryczne od cewek do kompa. U mnie była przetarta wiązka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: TECHNICZNIE :.”