Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
Coś mi zaczęło stukać w okolicach prawego przedniego koła (pasażer)
Podejrzewałem drążek stabilizatora.
Zdjąłem koło okazał się ok. Zlokalizowałem stuki pod prawym nadkolem, więc zdjąłem oslonę nadkola i ukazal się taki ciężarek trójramienny około 2 kg. Byl zgrzany z taką dużą podkladką na śrubie ale zgrzew puścił i łomocze. Doraźnie zasylikonowałem to żeby unieruchomić, teraz jest cisza. Ale co to jest u licha. Wygląda jak piąte kolo u wozu.
Podejrzewałem drążek stabilizatora.
Zdjąłem koło okazał się ok. Zlokalizowałem stuki pod prawym nadkolem, więc zdjąłem oslonę nadkola i ukazal się taki ciężarek trójramienny około 2 kg. Byl zgrzany z taką dużą podkladką na śrubie ale zgrzew puścił i łomocze. Doraźnie zasylikonowałem to żeby unieruchomić, teraz jest cisza. Ale co to jest u licha. Wygląda jak piąte kolo u wozu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez UV, łącznie zmieniany 2 razy.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
UV,
W sytuacji standardowej ma za zadanie tłumić drgania. U Ciebie niestandardowo grzechocze.
Na mój gust niewielką stratą będzie miast silikonowania zdjęcie na stałe.
W sytuacji standardowej ma za zadanie tłumić drgania. U Ciebie niestandardowo grzechocze.
Na mój gust niewielką stratą będzie miast silikonowania zdjęcie na stałe.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
MyaS,
Dla aut przedliftowych ten tłumik z prawej strony to 04880251AA ogólnie trudno dostępny, stosowany w Pacy oraz Jeep-ach Patriot-cie i Compas-ie. Cena za oceanem to $53,60
Dla porządku powiem, że jest jeszcze jeden z lewej strony - inny kształtem 04880249AA dostępny łatwiej, stosowany w analogicznych autach. Cena tam $108,00
Z pewnością po coś jest, tylko nikt jak dotychczas nie zauważył różnicy z i bez tego tłumika.
Nie ma najmniejszych przeciwwskazań, by Ci, którym guma się rozwulkanizuje i zacznie tłuc względnie duża masa o blachę konstrukcyjną, wykorzystali powyższe numery katalogowe i zamówili sobie nowe części.
Dla porządku powiem, że wedle katalogów Chryslera, do jakich mam dostęp, w polifcie znajduję tylko jeden tłumik - odpowiednik tego drugiego (inny niż opisany w temacie), Nie jest on lewy, nie jest prawy, z rysunku wynika jakoby był bardziej centralny. Jego numer katalogowy to 04880417AA. Odpowiednika tego co opisywany w temacie nie widzę - czyżby sama fabryka uznała, że zbędny? Aha. Zapomniałem o cenie w USA - już się poprawiam $103,00.
Zastosowanie pojedynczego obejmowało lata 2007 i 2008 tak w wersji silnikowej 4,0 jak i 3,8 zarówno w odniesieniu do napędu FWD jak i AWD. W innych autach nie występował.
Nie chce mi się komentować - wnioski pozostawiam każdemu zainteresowanemu.
Dla aut przedliftowych ten tłumik z prawej strony to 04880251AA ogólnie trudno dostępny, stosowany w Pacy oraz Jeep-ach Patriot-cie i Compas-ie. Cena za oceanem to $53,60
Dla porządku powiem, że jest jeszcze jeden z lewej strony - inny kształtem 04880249AA dostępny łatwiej, stosowany w analogicznych autach. Cena tam $108,00
Z pewnością po coś jest, tylko nikt jak dotychczas nie zauważył różnicy z i bez tego tłumika.
Nie ma najmniejszych przeciwwskazań, by Ci, którym guma się rozwulkanizuje i zacznie tłuc względnie duża masa o blachę konstrukcyjną, wykorzystali powyższe numery katalogowe i zamówili sobie nowe części.
Dla porządku powiem, że wedle katalogów Chryslera, do jakich mam dostęp, w polifcie znajduję tylko jeden tłumik - odpowiednik tego drugiego (inny niż opisany w temacie), Nie jest on lewy, nie jest prawy, z rysunku wynika jakoby był bardziej centralny. Jego numer katalogowy to 04880417AA. Odpowiednika tego co opisywany w temacie nie widzę - czyżby sama fabryka uznała, że zbędny? Aha. Zapomniałem o cenie w USA - już się poprawiam $103,00.
Zastosowanie pojedynczego obejmowało lata 2007 i 2008 tak w wersji silnikowej 4,0 jak i 3,8 zarówno w odniesieniu do napędu FWD jak i AWD. W innych autach nie występował.
Nie chce mi się komentować - wnioski pozostawiam każdemu zainteresowanemu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
Odgrzeję kotleta.
Na fotce w pierwszym poście na dole do sanek jest przykręcony na kątowym wsporniku taki walec z 5 cm średnicy po jego środku zawulkanizowany.
Co to może być?
I poniżej filmik Marka Dj / może z tego forum/jak to wymontował bo coś stukało w zawieszeniu.
Może to wielu pomoże co nie mogą ustalić stukania z dołu.
https://www.youtube.com/watch?v=rqEN7Nz-5tQ
Na fotce w pierwszym poście na dole do sanek jest przykręcony na kątowym wsporniku taki walec z 5 cm średnicy po jego środku zawulkanizowany.
Co to może być?
I poniżej filmik Marka Dj / może z tego forum/jak to wymontował bo coś stukało w zawieszeniu.
Może to wielu pomoże co nie mogą ustalić stukania z dołu.
https://www.youtube.com/watch?v=rqEN7Nz-5tQ
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
Dzisiaj wymieniałem z przodu tarcze i klocki oraz gumki prowadnic i przypomniałem sobie o tych ciężarkach,a więc postanowiłem sobie tam zajrzeć.Więc u mnie jest tylko ta okrągła /fotka ze strzałką w 1 poście/. Ruszyłem ją palcami i była sztywno ale nacisnąłem mocniej ręką i obleciała.
Odkręciłem 3 śruby i ją wymontowałem.Niestety śladów gumy nie było więc trzymała się chyba na zaschnięty kurz.
Czy idzie to gdzieś dostać poza ameryką.
Odkręciłem 3 śruby i ją wymontowałem.Niestety śladów gumy nie było więc trzymała się chyba na zaschnięty kurz.
Czy idzie to gdzieś dostać poza ameryką.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Re: Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
Ja też ostatnio zajrzałem pod auto, z ciekawości, właśnie po obejrzeniu na YT tego filmiku. U mnie też coś ciągle tłucze, a mam niby wszystko sprawne, brak luzów itd. No i włożyłem łapę i ciągam za ten walec, a ten ani drgnie... Ale i tak go chyba zdemontuję, chociażby dla testu. Z ciekawostek - mam też tę część zaznaczoną na zdjęciu w pierwszym poście, nie wiedziałem co to jest, aż do teraz. Czyli to też jakiś tłumik drgań... Moja paca to 2007 4.0, mam oba te ustrojstwa, oba przy prawym przednim kole, a więc nie zgodnie z tym co kolega M. ma w swoich katalogach. Podejrzane
A co do pytania gdzie to kupić poza USA - wydaje mi się że jedynie używki z pojazdów przeznaczonych na części. Można spróbować też u Chryslera/Fiata.
A co do pytania gdzie to kupić poza USA - wydaje mi się że jedynie używki z pojazdów przeznaczonych na części. Można spróbować też u Chryslera/Fiata.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
Właśnie jako używek chyba tych tłumików nikt nie wystawia na sprzedaż bo nigdy ich nie zauważyłem.
A tego walca z filmu na YT u mnie nie ma.
A tego walca z filmu na YT u mnie nie ma.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Re: Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
Wrzuciłbyś kolego model swojej pacy do profilu, od razu wiedziałbym - nie tylko ja - o którym roczniku mówisz
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
Przecież w stopce są dane.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Re: Tłumik drgań przy przednim kole - potrzebny czy nie?
W rzeczy samej, nie zauważyłem
Jednak co w profilu to w profilu, nie ma żadnych wątpliwości.
Jednak co w profilu to w profilu, nie ma żadnych wątpliwości.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808