Elektryka wariuje = brak MASY
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 wrz 2016 06:52 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
Elektryka wariuje = brak MASY
Witam!
Pacyfica 2005r. 3,5l benzyna/gaz
Auto odpala i równo pracuje, ale wskaźniki opadają i nie pokazuje prędkości ani poziomu paliwa i obrotów, zapalają się kontrolki abs, kontroli trakcji oraz service immobilizer. Nie można włączyć biegu, wycieraczki nie pracują, światła nie palą itp.
Ogólnie wszystko wariuje. Dziś rano wszystko było cacy po 10 min. pracy silnika nacisnąłem spryskiwacz i zabawa od nowa wszystko zwariowało nie da się jechać.
Sprawdziłem bezpieczniki pod maską są OK.
wywala następujące błędy: U 110c, P 0660, P 0685, P 0038.
Ratujcie!!!!!!!!!!!!
Pacyfica 2005r. 3,5l benzyna/gaz
Auto odpala i równo pracuje, ale wskaźniki opadają i nie pokazuje prędkości ani poziomu paliwa i obrotów, zapalają się kontrolki abs, kontroli trakcji oraz service immobilizer. Nie można włączyć biegu, wycieraczki nie pracują, światła nie palą itp.
Ogólnie wszystko wariuje. Dziś rano wszystko było cacy po 10 min. pracy silnika nacisnąłem spryskiwacz i zabawa od nowa wszystko zwariowało nie da się jechać.
Sprawdziłem bezpieczniki pod maską są OK.
wywala następujące błędy: U 110c, P 0660, P 0685, P 0038.
Ratujcie!!!!!!!!!!!!
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Pomocy!!! problem!!!
A czy jak nacisnąłeś spryskiwacz, to na szybę płyn poleciał?
A tak poza tym, to uzupełnij profil i zmień temat – jeśli wszyscy będą pisać tematy "pomocy", "problem" "ratunku", to ciężko będzie coś odnaleźć..
A tak poza tym, to uzupełnij profil i zmień temat – jeśli wszyscy będą pisać tematy "pomocy", "problem" "ratunku", to ciężko będzie coś odnaleźć..
Ostatnio zmieniony 25 paź 2017 11:44 am przez Carl, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Pomocy!!! problem!!!
sprawdź połączenia MASOWE
i czy klemy nie są luźne
i czy klemy nie są luźne
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 5
Re: Pomocy!!! problem!!!
Jesteś 2 osobą, która w ostatnim miesiącu zgłasza podobne objawy. Z dotychczasowych awarii wynikało, że problem powoduje zły styk masy. Żeby nie było za prosto nie mam zielonego pojęcia, w którym miejscu jest słabe połączenie. Tutaj masz temat w którym problem był na przewodzie od skrzynki bezpieczników: viewtopic.php?t=6308
Przeczytaj go dokładnie, obejrzyj filmy na youtubie i podejmij decyzję czy sam dasz sobie radę. My możemy podpowiadać albo udostępnić schematy ale najwięcej pracy będzie dla ciebie i nikt za rączkę cie nie poprowadzi. Musisz mieć trochę pojęcia o elektryce żeby wiedzieć jak zmierzyć i najważniejsze co mierzysz. Bez tego trudno jest wyciągnąć wnioski.
Pomysły na szybko:
1. pod akumulatorem masz miejsce gdzie są przykręcone do masy przewody. Sprawdź je dokładnie, odkręć powyginaj i pociągnij za przewody aby upewnić się, że wszystko dobrze się trzyma. Najlepiej zaprasować lub lutować nowe oczka i przeczyść miejsce styku z karoserią papierem.
2. Pod skrzynką bezpieczników masz wtyczki które są do niej wpięte. Obejrzyj piny, wtyczki i tez pociągnij za przewody od masy (masz napisane niżej które to są). W celu diagnozy trzeba czasem taką wtyczkę odpiąć i sprawdzić ciągłość któregoś z przewodów albo zobaczyć jakie jest na nim napięcie itd. itp.
masa do skrzynki idzie przewodami:
wtyczka C5 - 14pin przewód idzie z punktu G103
wtyczka C1 - 6 pin przewód idzie z punktu G102
wtyczka C7 - 8 pin przewód idzie z akumulatora
i je możesz sprawdzić. Tylko sprawdzaj żarówką a nie miernikiem (mam nadzieje że wiesz jak to zrobić)
Pozdrawiam i pytaj dalej. Podawaj też tyle szczegółów ile wiesz.
Przeczytaj go dokładnie, obejrzyj filmy na youtubie i podejmij decyzję czy sam dasz sobie radę. My możemy podpowiadać albo udostępnić schematy ale najwięcej pracy będzie dla ciebie i nikt za rączkę cie nie poprowadzi. Musisz mieć trochę pojęcia o elektryce żeby wiedzieć jak zmierzyć i najważniejsze co mierzysz. Bez tego trudno jest wyciągnąć wnioski.
Pomysły na szybko:
1. pod akumulatorem masz miejsce gdzie są przykręcone do masy przewody. Sprawdź je dokładnie, odkręć powyginaj i pociągnij za przewody aby upewnić się, że wszystko dobrze się trzyma. Najlepiej zaprasować lub lutować nowe oczka i przeczyść miejsce styku z karoserią papierem.
2. Pod skrzynką bezpieczników masz wtyczki które są do niej wpięte. Obejrzyj piny, wtyczki i tez pociągnij za przewody od masy (masz napisane niżej które to są). W celu diagnozy trzeba czasem taką wtyczkę odpiąć i sprawdzić ciągłość któregoś z przewodów albo zobaczyć jakie jest na nim napięcie itd. itp.
masa do skrzynki idzie przewodami:
wtyczka C5 - 14pin przewód idzie z punktu G103
wtyczka C1 - 6 pin przewód idzie z punktu G102
wtyczka C7 - 8 pin przewód idzie z akumulatora
i je możesz sprawdzić. Tylko sprawdzaj żarówką a nie miernikiem (mam nadzieje że wiesz jak to zrobić)
Pozdrawiam i pytaj dalej. Podawaj też tyle szczegółów ile wiesz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 wrz 2016 06:52 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
Re: Pomocy!!! problem!!!
Przyczyna:
Wiązka 5 masowych przewodów pod akumulatorem skruszyła się na proch.
Czyli brak masy.
Zarobione nowe końcówki i przykręcone przewody, wszystko wróciło do normy.
Jutro w trasę oby nie skończyło się holowaniem 150km. jak wczoraj!
Dzięki za pomoc.
Nie wiem jak edytować swój post aby zmienić tytuł!
Wiązka 5 masowych przewodów pod akumulatorem skruszyła się na proch.
Czyli brak masy.
Zarobione nowe końcówki i przykręcone przewody, wszystko wróciło do normy.
Jutro w trasę oby nie skończyło się holowaniem 150km. jak wczoraj!
Dzięki za pomoc.
Nie wiem jak edytować swój post aby zmienić tytuł!
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 5
Re: Pomocy!!! problem!!!
No i wszysko dobrze się skończyło. Fajnie że sam sobie poradziłeś. Gratuluje.
Kurcze ostatnio tyle osób ma problem z masą że chyba sam tam zajrze
Kurcze ostatnio tyle osób ma problem z masą że chyba sam tam zajrze
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Pomocy!!! problem!!!
Masowania nigdy za wiele. To wie każdy
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Re: Elektryka wariuje = brak MASY
Witam
jak w temacie miałem ten sam problem pod baterią do karoserii są przykręcone przewody masowe , u mnie skorodowały na łączeniu szarpnąłem i wyleciało 6 przewodów zalutowane do nowego oczka i wszystko działa normalnie dzięki za podpowiedz gdzie szukać karton flaszek leci do wszystkich
jak w temacie miałem ten sam problem pod baterią do karoserii są przykręcone przewody masowe , u mnie skorodowały na łączeniu szarpnąłem i wyleciało 6 przewodów zalutowane do nowego oczka i wszystko działa normalnie dzięki za podpowiedz gdzie szukać karton flaszek leci do wszystkich