Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
Posiadam chryslera pacifica 2007 4x4 w gazie, od wczoraj jadac samochodem i zatrzymujac sie na swiatlach zapala mi sie czerwona kontrolka oleju, dodajac gazu i ruczajac ganie. W czym moze byc problem?
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez bitoff, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: czerwona kontrolka oleju
witam, od 3 dni mam to samo z kontrolką oleju...na serwisie sprawdzone ciśnienie i poziom-jest OK. Jutro wymieniają czujnik i zobaczymy-poinformuję. Pozdrawiam
Mam podobny objaw tzn od pewnego czasu zaczęła zapalać się kontrolka ciśnienia oleju.Dzieje się to wyłącznie na rozgrzanym silniku i na postoju.Stan oleju ok.Olej miesiąc temu wymieniany więc świeży.Mam nadzieje,że wymiana czujnika ciśnienia oleju pomoże. Czy może ktoś podać w którym miejscu ten czujnik się znajduje.
marko1
jest nad sprężarką klimatyzacji
musisz szukać go zaglądając od prawego nadkola
jest dosyć mocno schowany i trzeba sobie albo dorobić klucz do niego albo ściągać sprężarkę
musisz szukać go zaglądając od prawego nadkola
jest dosyć mocno schowany i trzeba sobie albo dorobić klucz do niego albo ściągać sprężarkę
Ostatnio zmieniony 02 lut 2011 09:34 pm przez widlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
No i mnie dopadła konieczność wymiany czujnika ciśnienia oleju, Panowie jak najlepiej się do niego dobrać? Od przodu demontując wentylatory, czy od boku demontując nadkole?
I jeszcze jedno czy nasadka do sond lambda nada się do tego?
I jeszcze jedno czy nasadka do sond lambda nada się do tego?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
dla lutek34 wydaje mi się ,że ta opcja jest najlepsza,niestety trzeba mieć odpowiednia nasadke ,widziałem to na zywo u mechanika ,miał jakąś pospawaną (naspawana ) nasadkę
https://www.youtube.com/watch?v=P5aPz3tlkG0
https://www.youtube.com/watch?v=P5aPz3tlkG0
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
w Pacyfice ?dawid0478 pisze:olej mam 5w30castrol.
abstrahując od producenta (marki oleju) w instrukcji producenta i na korku
masz jak byk 10W30
a tak na marginesie prośba o dopełnienie formalności aktywacji konta
bo może w najbliższym czasie polecieć w kosmos :evil:
Ostatnio zmieniony 02 sie 2017 06:17 pm przez mpspycha, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Czujnik do wymiany. Olej raczej nie będzie tutaj winowajcą, według FSM dopuszczona lepkość SAE to 5w30 lub 10w30 zależnie od temperatur.dawid0478 pisze:Czujnik oleju mokry i jakby byl jeden przewud .olej niby jedt 5w30castról mozr byc wina oleju.
Aha i stan oleju oczywiście jest w normie?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
dawid0478,
Masz auto 2004 rok - czyli 13-o letnie. Swoje przeżyło i trochę pojeździło.
W zakresie stosowanego oleju nie będę nic mówił by nie otwierać po raz kolejny puszki pandory. S ą zalecenia producenta i są indywidualne opinie i sugestie kolegów w tym zakresie. Wybierz co do Ciebie bardziej przemawia - Twoja sprawa.
Czujnik ciśnienia oleju jest elementem wymienialnym i w historii forum wielokrotnie zgłaszanym jako wymieniany - co oznacza że potrafi się zepsuć i wymaga interwencji. Z tego co pamiętam dostęp do niego nie jest najprostszy a i bodajże wskazany byłby odpowiedni klucz dla tej operacji. Szczegółów nie znam bo sam nie miałem potrzebny nic w tym zakresie robić. Co może być istotne to historycznie patrząc bywały kłopoty z nowymi czujnikami z grupy tzw. zamienników z totalną nieszczelnością włącznie. Cena firmowego i tzw zamiennika nie różnią się w sposób istotny, uzasadniający stosowanie zamienników.
Jeśli po wymianie nie osiągniesz oczekiwanego efektu wskazywać to będzie mogło na niskie ciśnienie oleju w układzie np. z powodu luzów na łożyskach ślizgowych wału korbowego. Wcześniej wszak niż remont (jeśli tab by było choć nie życzę) zmierz ciśnienie zewnętrznym manometrem. W ostateczności remont silnika choć to raczej nie w tym przypadku.
PS
Następnym razem pytając o coś nowego podaj więcej szczegółów już w pierwszym poście. Im więcej konkretów tym łatwiej pomagać.
Ja np czekałem z odpowiedzią na takie informacje jaki olej, jaki przebieg auta, jak serwisowany, jaki jest charakter świecenia kontrolki, czy kiedykolwiek gaśnie i w jakich warunkach, kiedy się zapala itd itp. Serio - byłoby łatwiej a i odpowiedź szybciej byś otrzymał.
Strasznie nie lubię pytań w charakterze: "Koledzy. Świeci mi kontrolka co mam zrobić?" Zero szczegółów i można by pisać Pana Tadeusza robiąc Ci wodę z mózgu.
Masz auto 2004 rok - czyli 13-o letnie. Swoje przeżyło i trochę pojeździło.
W zakresie stosowanego oleju nie będę nic mówił by nie otwierać po raz kolejny puszki pandory. S ą zalecenia producenta i są indywidualne opinie i sugestie kolegów w tym zakresie. Wybierz co do Ciebie bardziej przemawia - Twoja sprawa.
Czujnik ciśnienia oleju jest elementem wymienialnym i w historii forum wielokrotnie zgłaszanym jako wymieniany - co oznacza że potrafi się zepsuć i wymaga interwencji. Z tego co pamiętam dostęp do niego nie jest najprostszy a i bodajże wskazany byłby odpowiedni klucz dla tej operacji. Szczegółów nie znam bo sam nie miałem potrzebny nic w tym zakresie robić. Co może być istotne to historycznie patrząc bywały kłopoty z nowymi czujnikami z grupy tzw. zamienników z totalną nieszczelnością włącznie. Cena firmowego i tzw zamiennika nie różnią się w sposób istotny, uzasadniający stosowanie zamienników.
Jeśli po wymianie nie osiągniesz oczekiwanego efektu wskazywać to będzie mogło na niskie ciśnienie oleju w układzie np. z powodu luzów na łożyskach ślizgowych wału korbowego. Wcześniej wszak niż remont (jeśli tab by było choć nie życzę) zmierz ciśnienie zewnętrznym manometrem. W ostateczności remont silnika choć to raczej nie w tym przypadku.
PS
Następnym razem pytając o coś nowego podaj więcej szczegółów już w pierwszym poście. Im więcej konkretów tym łatwiej pomagać.
Ja np czekałem z odpowiedzią na takie informacje jaki olej, jaki przebieg auta, jak serwisowany, jaki jest charakter świecenia kontrolki, czy kiedykolwiek gaśnie i w jakich warunkach, kiedy się zapala itd itp. Serio - byłoby łatwiej a i odpowiedź szybciej byś otrzymał.
Strasznie nie lubię pytań w charakterze: "Koledzy. Świeci mi kontrolka co mam zrobić?" Zero szczegółów i można by pisać Pana Tadeusza robiąc Ci wodę z mózgu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Krótko i na temat=
miga. lub świeci na wolnych obrotach?
sprawdzamy czujnik i ...przed kupnem czujnika ciśnienie...
Nie jeździmy z migającą kontrolka bo jeśli to przypadkiem nie ów czujnik przyczyniamy się do większych kosztów naprawy...
miga. lub świeci na wolnych obrotach?
sprawdzamy czujnik i ...przed kupnem czujnika ciśnienie...
Nie jeździmy z migającą kontrolka bo jeśli to przypadkiem nie ów czujnik przyczyniamy się do większych kosztów naprawy...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
kontrolka oleju
Poczatkowo zapalala sie na swiatlach .na wolnych obrotach jak auto sie nagzalo Tera czesciej pali sie nawet wdrodze czasami gasnie kolo90km.auto mam 2 miesiace.dziekuje za odp.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
Dziś zdarzyła mi się takowa sytuacja, podjeżdżam pod macdriva, czekam na zamówienie, a tam zapala się kontrola ciśnienia oleju, za kilka sekund gaśnie, po czym znów się zapala i po paru sekundach gaśnie, następnie znów się zapaliła i już nie zgasła. Wiatrak na chłodnicy pracował, temperatura delikatnie rosła, zjechałem na parking. Jadąc kilkanaście metrów do parkingu temperatura zaczęła spadać. Zgasiłem auto, sprawdziłem stan oleju (PetroCanada 10w30, filtr Mopar), jest ok. Uruchomiłem silnik, kontrolka już nie zapaliła się. Co mogło być przyczyną takiego zachowania czujnika? Skaner OBDII błędów nie pokazał.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
Szymon czujnik ciśnienia oleju jest do wymiany. Też tak miałem. Nie kupuj tylko zamiennika bo krótko działają podobno. Ja kupiłem Mopara.
Ps potrzebny jest klucz nasadowy 27 tylko sześciokątny .Nasadka dłuższa od standardowej.
Ps potrzebny jest klucz nasadowy 27 tylko sześciokątny .Nasadka dłuższa od standardowej.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
Na razie nie włącza się kontrolka, zrobi mi jeszcze takiego psikusa, to wymienię czujnik. Tak czytałem, wezmę Mopara, o kluczu i nie najlepszym dojściu też wiem. Dzięki za odzew.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 9
Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
przecież w 4.0 czujnik masz w pompie olejowej i nie ma żadnego problemu wymienić tak jak w 3.5 ,czujnik mopara masz made in mexico ,ja kupuję made in mexico o połowę taniej
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 9
Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
Widocznie przeczytałem wątek o silniku 3.5L, no trudno, po raz kolejny pośpiech nie wskazany. Kupiłem oryginał Mopara za 220 zł z olkusza. A kontrolka robi mi już systematycznie psikusa, zapala się gdy obroty spadają poniżej 1300 przy rozgrzanym silniku/oleju. Po dodaniu gazu wyłącza się. Mam nadzieje, że to tylko kontrolka, a nie koniec silnika.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Kontrolka oleju zapala się przy zatrzymywaniu się (na LPG)
No niestety za czujnikiem poszła też pompa oleju, zrobiła się szczelina nad czujnikiem, pęknięcie i puszcza mi olej. Pompę już kupiłem używaną, made in korea, numery Mopara ma. Uszczelka Mopara też już jedzie. Czy macie dostęp Panowie do informacji z jaką siłą dokręcić pompę do bloku silnika? Nie chciałbym, żeby podczas montażu pękła mi.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.