Komputer - funkcje i obsługa
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lis 2009 07:28 pm
- Lokalizacja: Poznań-Kielce
- Samochód: FWD4.0LIMITED08
- Dostał flaszek: 2
Przypomnę tylko/sporo nowych kolegów/ - przycisk STEP kompa w ramach funkcji Mini - Trip wyświetla
- średnie ekonomiczne zużycie paliwa
- dystans do przejechania na paliwie znajdującym się w zbiorniku
- ile do przejechania do kolejnego serwisu
- kompas- ustawienie auta
lub czyni obraz w lewym okienku całkowicie czarny
....a może niepotrzebnie ?
- średnie ekonomiczne zużycie paliwa
- dystans do przejechania na paliwie znajdującym się w zbiorniku
- ile do przejechania do kolejnego serwisu
- kompas- ustawienie auta
lub czyni obraz w lewym okienku całkowicie czarny
....a może niepotrzebnie ?
dokładnie...luki009 pisze:koledze chodziło pewnie że cały czas obserwuje spalanie,bo to tylko go na tą chwile interesujelisek_79 pisze:WIEM JAK OBSŁUGIWAĆ.... TYLKO CIĄGLE OBSERWUJE SPALANIE...
Jakieś tam wykształcenie mam kilka języków się uczyłem ( nie mylić ze, znam) ale "komputer" co ma mniej funkcji niż mam palców u ręki to wiem jak obsługiwać
No ale troszkę dwuznacznie brzmiały moje tłumaczenia... więc rozumiem wasze wypowiedzi
Konkluzja jest taka: Miałem zepsuty bak i funkcja ile mogę jeszcze przejechać na paliwie działała błędnie, kompas jest mi tak potrzebny jak karabin maszynowy, a reszta funkcji jest kuriozalna...
W dodatku spalanie rzędu 15-18 l benzyny jest dla mnie nowością, więc może nie tylko ja uznam że spalanie średnie to jedyna użyteczna funkcja w paci
Z drugiej strony... to mógłbym się na was pogniewać że podejrzewacie mnie że nie potrafię obsłużyć "komputer" w samochodzie, co ma 4 czy 5 funkcji
... PACIA JEST CACY ...
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
lisek_79,
Nie żartuj.
Mnie kiedys koledzy pytali na forum czy jeżdżę czołgiem czy Packą (to przy okazji skutków wjechania w mój tył przez jednego młodziana). A w czołgu przydatny jest karabin maszynowy.
A komputer w aucie traktować należy jak taki fajny gadżet. Kompas - zwykle nikt ze statystycznych użytkowników nie zastanawia sie w jaką stronę świata zmierza - wszak Gdańsk to północ a Zakopane to południe. Wystarczająca dokładność. Przy korzystaniu z auta z AWD "w terenie" kompas wszak może sie przydać.
Zasięg - u Ciebie jak rozumiem nie działa - a u większości forumowiczów działa ale kłamie. Nie skłamię (chyba) jak powiem, że prawie wszyscy jeździmy na LPG a więc to wskazanie wykorzystujemy... nigdy go nie wykorzystujemy.
Nie zgodze się z Tobą w sprawie przebiegu do przeglądu. To ważna informacja - choć wykorzystywana jak czujesz że jesteś blisko tego momentu - taka przypominajka - a jak przekroczysz ten moment staje sie up....liwa. I jeszcze jedno ale do tego wskazania - resetuje się samo jak odłączysz na troche akumulator. Bez prądu zapomina - taki to sklerotyczny komputer.
No i średnie zużycie paliwa (od ostatniego resetu). Jak jeździsz na benzynce to pokazuje nawet dokładnie, ale jak masz LPG to na spoko możesz w pamięci dodać.... ale ile? A to już zależy od regulacji instalacji gazowej. Ma na to wpływ i ciśnienie na reduktorze, i mnożnik mapy gazowej, i wydajność cieplna reduktora no i trochę jeszcze. ale jakąś orientację daje.
Pomimo posiadania tego komputera nie jesteś zwolniony ze znajomości reguł matematyki i tabliczki mnożenia.
Nie żartuj.
Mnie kiedys koledzy pytali na forum czy jeżdżę czołgiem czy Packą (to przy okazji skutków wjechania w mój tył przez jednego młodziana). A w czołgu przydatny jest karabin maszynowy.
A komputer w aucie traktować należy jak taki fajny gadżet. Kompas - zwykle nikt ze statystycznych użytkowników nie zastanawia sie w jaką stronę świata zmierza - wszak Gdańsk to północ a Zakopane to południe. Wystarczająca dokładność. Przy korzystaniu z auta z AWD "w terenie" kompas wszak może sie przydać.
Zasięg - u Ciebie jak rozumiem nie działa - a u większości forumowiczów działa ale kłamie. Nie skłamię (chyba) jak powiem, że prawie wszyscy jeździmy na LPG a więc to wskazanie wykorzystujemy... nigdy go nie wykorzystujemy.
Nie zgodze się z Tobą w sprawie przebiegu do przeglądu. To ważna informacja - choć wykorzystywana jak czujesz że jesteś blisko tego momentu - taka przypominajka - a jak przekroczysz ten moment staje sie up....liwa. I jeszcze jedno ale do tego wskazania - resetuje się samo jak odłączysz na troche akumulator. Bez prądu zapomina - taki to sklerotyczny komputer.
No i średnie zużycie paliwa (od ostatniego resetu). Jak jeździsz na benzynce to pokazuje nawet dokładnie, ale jak masz LPG to na spoko możesz w pamięci dodać.... ale ile? A to już zależy od regulacji instalacji gazowej. Ma na to wpływ i ciśnienie na reduktorze, i mnożnik mapy gazowej, i wydajność cieplna reduktora no i trochę jeszcze. ale jakąś orientację daje.
Pomimo posiadania tego komputera nie jesteś zwolniony ze znajomości reguł matematyki i tabliczki mnożenia.
Można też w menu komputera wybrać Reset Service Distance (jak kto ma )maur pisze: w sprawie przebiegu do przeglądu. To ważna informacja - choć wykorzystywana jak czujesz że jesteś blisko tego momentu - taka przypominajka - a jak przekroczysz ten moment staje sie up....liwa. I jeszcze jedno ale do tego wskazania - resetuje się samo jak odłączysz na troche akumulator
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 24 lis 2011 01:27 pm
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Samochód: chrysler pacyfica
Witam już tam kolega wspominał o czujnikach ciśnienia na kołach u mnie jest taki komunikat
SERVICE TIRE SYSTEM SOON i za chilę 1 TIRE LOW PRESSURE czyli za małe ciśnienie w jednym kole. Jest to bardzo drażniący komunikat da się go wyłączyć??? Czy ratuje tylko wymiana tego czujnika a i jeszcze jedno jak dojść które to koło
Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT
SERVICE TIRE SYSTEM SOON i za chilę 1 TIRE LOW PRESSURE czyli za małe ciśnienie w jednym kole. Jest to bardzo drażniący komunikat da się go wyłączyć??? Czy ratuje tylko wymiana tego czujnika a i jeszcze jedno jak dojść które to koło
Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT
boegas
mysle ze wylaczysz ten komunikat dopompowujac kolo w którymś masz za malo cisnieniaboegas pisze:Witam już tam kolega wspominał o czujnikach ciśnienia na kołach u mnie jest taki komunikat
SERVICE TIRE SYSTEM SOON i za chilę 1 TIRE LOW PRESSURE czyli za małe ciśnienie w jednym kole. Jest to bardzo drażniący komunikat da się go wyłączyć??? Czy ratuje tylko wymiana tego czujnika a i jeszcze jedno jak dojść które to koło
Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 24 lis 2011 01:27 pm
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Samochód: chrysler pacyfica
Dopompowanie ciśnienia nic nie dało ale dzisiaj rano wsiadam do auta przejechałem jakieś 7 km postój w mieście około 5min słuchałem radia, jechać dalej a tu szok cisza brak komunikatu SERVIS TIRE samo się naprawiło? Dziwne ale dobrze , zobaczymy dalej.
A wracając jeszcze do komputera wszystko mam to co i wy tylko brak jest Tilt Mirrors in Reverse czyli to opuszczanie lusterka ,ale coż z tym da się żyć.
A wracając jeszcze do komputera wszystko mam to co i wy tylko brak jest Tilt Mirrors in Reverse czyli to opuszczanie lusterka ,ale coż z tym da się żyć.
boegas
To znaczy że jednak dopompowanie coś dało jak komunikat znikł. Widocznie u ciebie trzeba było przejechać większą odległość aby komp zareagował. Co do ruchu lusterka przy wstecznym ja też nie mam tej funkcji. Kiedyś jak pytałem o to w serwisie Chryslera to Pan powiedział że nie ma możliwości tego włączyć tylko trzeba nowy soft wgrywać.boegas pisze:Dopompowanie ciśnienia nic nie dało ale dzisiaj rano wsiadam do auta przejechałem jakieś 7 km postój w mieście około 5min słuchałem radia, jechać dalej a tu szok cisza brak komunikatu SERVIS TIRE samo się naprawiło? Dziwne ale dobrze , zobaczymy dalej.
A wracając jeszcze do komputera wszystko mam to co i wy tylko brak jest Tilt Mirrors in Reverse czyli to opuszczanie lusterka ,ale coż z tym da się żyć.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
boegas,
U mnie po wymianie czujników (a więc inny przypadek) samochód musiał się zapoznać z czujnikami, a do tego jak się okazuje wymagał postoju zasilanymi systemami elektronicznymi auta - kluczyk przekręcony w I pozycję. I choć ja mam auto po lifcie, gdzie jest inny system monitoringu ciśnienia - to może u Ciebie wymagało tego samego.
A że zgasł komunikat to oznacza dla Ciebie dobre nowiny - jest jak być powinno albo lepiej mówiąc - jest jak auto oczekuje że być powinno.
U mnie po wymianie czujników (a więc inny przypadek) samochód musiał się zapoznać z czujnikami, a do tego jak się okazuje wymagał postoju zasilanymi systemami elektronicznymi auta - kluczyk przekręcony w I pozycję. I choć ja mam auto po lifcie, gdzie jest inny system monitoringu ciśnienia - to może u Ciebie wymagało tego samego.
A że zgasł komunikat to oznacza dla Ciebie dobre nowiny - jest jak być powinno albo lepiej mówiąc - jest jak auto oczekuje że być powinno.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
pawel78,
W Pacce poliftowej (mam z kimatronikiem) jeśli masz klimatyzację manualna to stawiam że nie masz podglądu temperatury zewnętrznej. To że masz (bo musisz mieć) czujnik pod maską - a dokładniej przed chłodnicą klimatyzacji po lewej stronie auta - nie oznacza że masz wyświetlacz. Pomiar temperatury w naszych autach to nie tylko gadget dla uciechy kierującego, ale przede wszystkim informacja dla ECU w celu prawidłowego wysterowania składu mieszanki i momentu jej zapłonu. Bez tego czujnika lub przy jego niesprawności natychmiast masz CHECK ENGINE.
W wyświetlaczu komputera pokładowego nie ma funkcji wyświetlania temperatury - pokazywana jest ona w obrębie klimatronika, którego Ty nie masz.
W Pacce poliftowej (mam z kimatronikiem) jeśli masz klimatyzację manualna to stawiam że nie masz podglądu temperatury zewnętrznej. To że masz (bo musisz mieć) czujnik pod maską - a dokładniej przed chłodnicą klimatyzacji po lewej stronie auta - nie oznacza że masz wyświetlacz. Pomiar temperatury w naszych autach to nie tylko gadget dla uciechy kierującego, ale przede wszystkim informacja dla ECU w celu prawidłowego wysterowania składu mieszanki i momentu jej zapłonu. Bez tego czujnika lub przy jego niesprawności natychmiast masz CHECK ENGINE.
W wyświetlaczu komputera pokładowego nie ma funkcji wyświetlania temperatury - pokazywana jest ona w obrębie klimatronika, którego Ty nie masz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Generalnie kompas kalibruje się sam, natomiast gdyby jego wskazania rażąco odbiegały od stanu faktycznego należy dokonać kalibracji "ręcznej" wg procedury jak pisałeśJędrek pisze:Compass Display - tu nie kumam
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty