Komputer - funkcje i obsługa

dane techniczne i katalogowe, instrukcje, manuale,ciekawostki
Heniek01
Posty: 183
Rejestracja: 30 lis 2009 07:28 pm
Lokalizacja: Poznań-Kielce
Samochód: FWD4.0LIMITED08
Dostał flaszek: 2

Post autor: Heniek01 » 10 gru 2011 08:21 pm

Przypomnę tylko/sporo nowych kolegów/ - przycisk STEP kompa w ramach funkcji Mini - Trip wyświetla
- średnie ekonomiczne zużycie paliwa
- dystans do przejechania na paliwie znajdującym się w zbiorniku
- ile do przejechania do kolejnego serwisu
- kompas- ustawienie auta
lub czyni obraz w lewym okienku całkowicie czarny
....a może niepotrzebnie ?

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 15 gru 2011 12:08 am

u mnie non stop jest średnie spalanie :)
... PACIA JEST CACY ...

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 15 gru 2011 09:06 am

To naciśnij STEP jak kolega pisał.
Po prawej stronie kierownicy przy zegarku
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 15 gru 2011 09:43 am

WIEM JAK OBSŁUGIWAĆ.... TYLKO CIĄGLE OBSERWUJE SPALANIE... :)
... PACIA JEST CACY ...

Heniek01
Posty: 183
Rejestracja: 30 lis 2009 07:28 pm
Lokalizacja: Poznań-Kielce
Samochód: FWD4.0LIMITED08
Dostał flaszek: 2

Post autor: Heniek01 » 15 gru 2011 10:43 am

każde kolejne naciśnięcie STEPu zmienia wyświetlany tryb - czy o to chodziło ?

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 15 gru 2011 01:51 pm

lisek_79 pisze:WIEM JAK OBSŁUGIWAĆ.... TYLKO CIĄGLE OBSERWUJE SPALANIE... :)
koledze chodziło pewnie że cały czas obserwuje spalanie,bo to tylko go na tą chwile interesuje :)
Gas-guzzler

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 15 gru 2011 10:19 pm

luki009 pisze:
lisek_79 pisze:WIEM JAK OBSŁUGIWAĆ.... TYLKO CIĄGLE OBSERWUJE SPALANIE... :)
koledze chodziło pewnie że cały czas obserwuje spalanie,bo to tylko go na tą chwile interesuje :)
dokładnie...
Jakieś tam wykształcenie mam kilka języków się uczyłem ( nie mylić ze, znam) ale "komputer" co ma mniej funkcji niż mam palców u ręki to wiem jak obsługiwać :)
No ale troszkę dwuznacznie brzmiały moje tłumaczenia... więc rozumiem wasze wypowiedzi
Konkluzja jest taka: Miałem zepsuty bak i funkcja ile mogę jeszcze przejechać na paliwie działała błędnie, kompas jest mi tak potrzebny jak karabin maszynowy, a reszta funkcji jest kuriozalna...
W dodatku spalanie rzędu 15-18 l benzyny jest dla mnie nowością, więc może nie tylko ja uznam że spalanie średnie to jedyna użyteczna funkcja w paci :)

Z drugiej strony... to mógłbym się na was pogniewać że podejrzewacie mnie że nie potrafię obsłużyć "komputer" w samochodzie, co ma 4 czy 5 funkcji :(
... PACIA JEST CACY ...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 gru 2011 11:25 pm

lisek_79,
Nie żartuj. ;)
Mnie kiedys koledzy pytali na forum czy jeżdżę czołgiem czy Packą (to przy okazji skutków wjechania w mój tył przez jednego młodziana). A w czołgu przydatny jest karabin maszynowy.
A komputer w aucie traktować należy jak taki fajny gadżet. Kompas - zwykle nikt ze statystycznych użytkowników nie zastanawia sie w jaką stronę świata zmierza - wszak Gdańsk to północ a Zakopane to południe. Wystarczająca dokładność. Przy korzystaniu z auta z AWD "w terenie" kompas wszak może sie przydać.
Zasięg - u Ciebie jak rozumiem nie działa - a u większości forumowiczów działa ale kłamie. Nie skłamię (chyba) jak powiem, że prawie wszyscy jeździmy na LPG a więc to wskazanie wykorzystujemy... nigdy go nie wykorzystujemy.
Nie zgodze się z Tobą w sprawie przebiegu do przeglądu. To ważna informacja - choć wykorzystywana jak czujesz że jesteś blisko tego momentu - taka przypominajka - a jak przekroczysz ten moment staje sie up....liwa. I jeszcze jedno ale do tego wskazania - resetuje się samo jak odłączysz na troche akumulator. Bez prądu zapomina - taki to sklerotyczny komputer.
No i średnie zużycie paliwa (od ostatniego resetu). Jak jeździsz na benzynce to pokazuje nawet dokładnie, ale jak masz LPG to na spoko możesz w pamięci dodać.... ale ile? A to już zależy od regulacji instalacji gazowej. Ma na to wpływ i ciśnienie na reduktorze, i mnożnik mapy gazowej, i wydajność cieplna reduktora no i trochę jeszcze. ale jakąś orientację daje.
Pomimo posiadania tego komputera nie jesteś zwolniony ze znajomości reguł matematyki i tabliczki mnożenia.

@di
Posty: 347
Rejestracja: 29 sie 2011 08:39 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód:

Post autor: @di » 16 gru 2011 10:12 am

maur pisze: w sprawie przebiegu do przeglądu. To ważna informacja - choć wykorzystywana jak czujesz że jesteś blisko tego momentu - taka przypominajka - a jak przekroczysz ten moment staje sie up....liwa. I jeszcze jedno ale do tego wskazania - resetuje się samo jak odłączysz na troche akumulator
Można też w menu komputera wybrać Reset Service Distance (jak kto ma :8 )
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 16 gru 2011 07:09 pm

@di pisze: Można też w menu komputera wybrać Reset Service Distance (jak kto ma :8 )
No i właśnie wtedy wyświetla się to co zostało do stosownego terminu. Moim zdaniem przydatna funkcja.

boegas
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2011 01:27 pm
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Samochód: chrysler pacyfica

Post autor: boegas » 24 gru 2011 04:25 pm

Witam już tam kolega wspominał o czujnikach ciśnienia na kołach u mnie jest taki komunikat
SERVICE TIRE SYSTEM SOON i za chilę 1 TIRE LOW PRESSURE czyli za małe ciśnienie w jednym kole. Jest to bardzo drażniący komunikat da się go wyłączyć??? Czy ratuje tylko wymiana tego czujnika a i jeszcze jedno jak dojść które to koło

Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT
boegas

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 24 gru 2011 08:27 pm

boegas pisze:Witam już tam kolega wspominał o czujnikach ciśnienia na kołach u mnie jest taki komunikat
SERVICE TIRE SYSTEM SOON i za chilę 1 TIRE LOW PRESSURE czyli za małe ciśnienie w jednym kole. Jest to bardzo drażniący komunikat da się go wyłączyć??? Czy ratuje tylko wymiana tego czujnika a i jeszcze jedno jak dojść które to koło

Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT
mysle ze wylaczysz ten komunikat dopompowujac kolo w którymś masz za malo cisnienia

Heniek01
Posty: 183
Rejestracja: 30 lis 2009 07:28 pm
Lokalizacja: Poznań-Kielce
Samochód: FWD4.0LIMITED08
Dostał flaszek: 2

Post autor: Heniek01 » 26 gru 2011 12:54 pm

Jak zwykle Michał ma rację - przy okazji warto sprawdzić pozostałe koła - a info zniknie samo przy V -32km/godz .

boegas
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2011 01:27 pm
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Samochód: chrysler pacyfica

Post autor: boegas » 27 gru 2011 01:07 pm

Dopompowanie ciśnienia nic nie dało ale dzisiaj rano wsiadam do auta przejechałem jakieś 7 km postój w mieście około 5min słuchałem radia, jechać dalej a tu szok cisza brak komunikatu SERVIS TIRE samo się naprawiło? Dziwne ale dobrze , zobaczymy dalej.
A wracając jeszcze do komputera wszystko mam to co i wy tylko brak jest Tilt Mirrors in Reverse czyli to opuszczanie lusterka ,ale coż z tym da się żyć.
boegas

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 27 gru 2011 01:55 pm

boegas pisze:Dopompowanie ciśnienia nic nie dało ale dzisiaj rano wsiadam do auta przejechałem jakieś 7 km postój w mieście około 5min słuchałem radia, jechać dalej a tu szok cisza brak komunikatu SERVIS TIRE samo się naprawiło? Dziwne ale dobrze , zobaczymy dalej.
A wracając jeszcze do komputera wszystko mam to co i wy tylko brak jest Tilt Mirrors in Reverse czyli to opuszczanie lusterka ,ale coż z tym da się żyć.
To znaczy że jednak dopompowanie coś dało jak komunikat znikł. Widocznie u ciebie trzeba było przejechać większą odległość aby komp zareagował. Co do ruchu lusterka przy wstecznym ja też nie mam tej funkcji. Kiedyś jak pytałem o to w serwisie Chryslera to Pan powiedział że nie ma możliwości tego włączyć tylko trzeba nowy soft wgrywać.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 gru 2011 06:59 pm

boegas,
U mnie po wymianie czujników (a więc inny przypadek) samochód musiał się zapoznać z czujnikami, a do tego jak się okazuje wymagał postoju zasilanymi systemami elektronicznymi auta - kluczyk przekręcony w I pozycję. I choć ja mam auto po lifcie, gdzie jest inny system monitoringu ciśnienia - to może u Ciebie wymagało tego samego.
A że zgasł komunikat to oznacza dla Ciebie dobre nowiny - jest jak być powinno albo lepiej mówiąc - jest jak auto oczekuje że być powinno.

boegas
Posty: 49
Rejestracja: 24 lis 2011 01:27 pm
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Samochód: chrysler pacyfica

Post autor: boegas » 29 gru 2011 07:57 am

Święte słowa ale dobrze ,że jest dobrze boję sie tylko ,że gdy nadejdą mrozy sytuacja może się powtórzyć.Do napisania :D
boegas

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 gru 2011 02:45 pm

Mam nieodparte wrażenie, że sytuacja powtórzy się ale tylko wtedy, gdy ciśnienie powietrza spadnie poniżzej wartości granicznej.
Nawet mając czujniki warto co jakiś czas sprawdzić ciśnienie i wyrównać ewentualne różnice.

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 08 mar 2013 10:51 pm

mam pytanie do posiadaczy packi po lifcie z klimą ręczną, czy macie na kompie wskazania termometru bo ja nie mogę tego znaleźć a dodam że termometr pod maską jest założony i nie wiem czy nie potrafię tego włączyć komputerem czy ta funkcja jest nie dostępna

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 09 mar 2013 07:00 am

u mnie nie ma
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 mar 2013 12:02 pm

pawel78,

W Pacce poliftowej (mam z kimatronikiem) jeśli masz klimatyzację manualna to stawiam że nie masz podglądu temperatury zewnętrznej. To że masz (bo musisz mieć) czujnik pod maską - a dokładniej przed chłodnicą klimatyzacji po lewej stronie auta - nie oznacza że masz wyświetlacz. Pomiar temperatury w naszych autach to nie tylko gadget dla uciechy kierującego, ale przede wszystkim informacja dla ECU w celu prawidłowego wysterowania składu mieszanki i momentu jej zapłonu. Bez tego czujnika lub przy jego niesprawności natychmiast masz CHECK ENGINE.
W wyświetlaczu komputera pokładowego nie ma funkcji wyświetlania temperatury - pokazywana jest ona w obrębie klimatronika, którego Ty nie masz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 09 mar 2013 04:01 pm

no to wszystko wiadomo dzięki za wyczerpującą odpowiedź :P

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 23 lut 2014 12:16 am

Skorzystałem Warmik za wyczerpujące opisanie działania komputerka w aucie. Rewelacja zajefajna robota. Flaszka dla Ciebie

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 16 lis 2015 04:36 pm

Pytanie może troszkę naiwne . W Dodge kompas wyświetla się na mini wyświetlaczu umieszczonym na podsufitce tuż za przednią szybą . A jak to jest w Pacy ? Gdzie ta funkcja się wyświetla ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 16 lis 2015 04:52 pm

Jędrek pisze:dzie ta funkcja się wyświetla ?
na wyświetlaczu EVIC w panelu licznika, tak jak pozostałe komunikaty, zamiennie, zmiana treści klawiszem STEP
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 16 lis 2015 05:10 pm

6. Compass Display - tu nie kumam bo tak naprawde nie ma żadnej konkretnej informacji jedynie kalibracja polega na tym że jedziemy gdzies na otwarta przestrze? i jeździmy w kółko przez 40 s i nam sie wszystko kalibruje


Piotr czy w tym trzeba coś przestawiać ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 16 lis 2015 06:13 pm

Jędrek pisze:Compass Display - tu nie kumam
Generalnie kompas kalibruje się sam, natomiast gdyby jego wskazania rażąco odbiegały od stanu faktycznego należy dokonać kalibracji "ręcznej" wg procedury jak pisałeś
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: DANE TECHNICZNE I KATALOGOWE :.”