Płyny eksploatacyjne + ciśnienia

dane techniczne i katalogowe, instrukcje, manuale,ciekawostki
zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Płyny eksploatacyjne + ciśnienia

Post autor: zyga » 09 lut 2009 02:45 am

Płyny eksploatacyjne w chrysler pacifica 2004 3500cm3

SKRZYNIA BIEGÓW
#mopar ATF+4 /pojemność całkowita 9,9l ; pojemność serwisowa 3,3l/

CHŁODZENIE
# glikol etylenowy (-32C) / pojemność całkowita 9,9l/

OLEJ SILNIKOWY
# 5W30 - 10W30 / pojemność razem z filtrem 5,2l/

ZBIORNIK PALIWA
# minimum 89 octan / pojemność 87l /

WSPOMAGANIE
# mopar ATF+4 / pojemność układu 1,2l/

KLIMATYZACJA
# czynnik R-134a
# olej ND-8pag / pojemność całkowita 150ml; osuszacz 30ml, skraplacz 30ml, parownik 60ml/

--------------------------
PTU
75W90 pojemność L
Obrazek

TYLNY MOST
# mopar ATF+4 & SEA 75W90 / pojemność 0,7L ; 0,575L

pierwszy korek od lewej ATF drugi olej 75W90

Obrazek

dodatek do tylnego mostu:

Obrazek

nr katalogowy 05103522EA 40,80 zł


wymiana :
Normal Usage No Service Required

Severe Usage
Power Transfer Unit 15,000 miles (24 000 km)
Overrunning Clutch 22,500 miles (36 000 km)

Rear Carrier 22,500 miles (36 000 km)

----------------------

UKŁAD HAMULCOWY
# DOT 3 akceptowany DOT 4

------------

Ciśnienie oleju :
na wolnych obrotach 34.47 kPa min (5 PSI)
przy 3000 300-724kPa (45-105 PSI)

Kompresja :
689 kPa (100 PSI)
Dopuszczalna różnica między cylindrami 25%

Ciśnienie paliwa :
58 PSI

---------------

Monitorowanie ciśnienia w oponach :
Wysokie ciśnienie ON - 45 PSI 310 kPa
Wysokie ciśnienie OFF - 40 PSI 276 kPa
Dobre ciśnienie - 33 PSI 228 kPa
Niskie ciśnienie OFF - 30 PSI 207 kPa
Niskie ciśnienie ON - 25 PSI 172 kPa

---------------
ZAPŁON

kolejność zapłonu
1-2-3-4-5-6

Obrazek

Świeca iskrowa :
Typ: ZFR5LP-13G
Przerwa 0.048-0.053
Dokręcenie 28 Nm
Ostatnio zmieniony 04 sie 2011 11:04 am przez zyga, łącznie zmieniany 3 razy.

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 09 lut 2009 05:58 am

Super Zyga za tak dokładne dane , część z tych płynów już wymieniałem ale do reszty to wiedza się przyda. Tak nawiasem , nie żebym się czepiał, ale do skrzyni olej ma oznaczenie ATF+4 ( pisałeś AFT+4)
Pozdrawiam.

BettiB84
Posty: 86
Rejestracja: 17 mar 2009 09:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BettiB84 » 22 mar 2009 05:13 pm

Zyga, no ciekawe i bardzo przydatne info!!
A jak to wyglada z terminami wymiany, tzn jak czesto, badz co ile km trzeba je zmieniac??

piotr e38
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2009 02:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piotr e38 » 14 gru 2009 07:45 pm

Kurcze, a w mojej instrukcji obsługi jest prawie identyczna tabelka jak pokazał Zyga, tylko nie ma w ogóle pozycji Overrunning Cluth.

Patrzyłem również w harmonogram przeglądowy "schedule B", czyli ten od intensywniejszej eksploatacji i tam Power Transfer Unit + Rear Carier jest zgodny z przebiegami podanymi przez Zygę, a Overrunning Cluth nie ma wcale. Czyżby Chrysler zmienił coś w młodszych rocznikach.

Czy może mi ktoś opisać mniej więcej, lub pokazać na jakiejś fotce, gdzie szukać korków spustowych i kontrolnych od PTU i Overrunin Cluth. Ten od Rear Carier przypadkiem rzucił mi się na oczy przy wymianie amorków.

Pozdrawiam

piotr e38
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2009 02:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piotr e38 » 14 gru 2009 10:03 pm

Dzięki Wielkie, wiedziałem, że na Ciebie można liczyć. Jutro zerknę pod auto i zobaczę czy nic nie pozmieniali. Dam znać co i jak.

Jedno jest pewne, instrukcja obsługi z 2007 roku nie pokrywa się z Twoją, u mnie tabelka jest na 414 stronie.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 22:23 ]
Nie wytrzymałem, bo widząc fotkę tylnego mostu, którą wkleiłeś jak rzucił mi się na oczy korek spustowy od mostu, to nie mógłbym przeoczyć tego drugiego od sprzęgła.

No i co lecę na podwórko, klękam, świecę latarką i oczywiście spustowy + kontrolny od mostu jest dokładnie jak na fotce, niestety tego drugiego brak. Jeszcze zerknę jutro z kanału, żeby potwierdzić na 100%. Czyli jednak coś zmienili. Ciekawe, czy Most + Overrunning Cluth ma te same numery katalogowe w 2004 i 2007 roku produkcji. Jak ktoś ma jakieś ETK od Pacyfy, to proszę o sprawdzenie. Proszę również jak można sprawdzić, czy zmienili coś w PTU, bo z tego co czytałem na forum większość ma problemy z jakimś chrobotaniem w PTU, a u mnie ich brak jak na razie.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 15 gru 2009 09:49 am

Piotr e38 jak w mojej naprawiali most to mówili że jest iny i niepasuje od starszego modelu
a sprzęgieł-ko zastąpili zupełnie innym suchym .
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 15 gru 2009 01:26 pm

a to znalazłem :
All wheel drive: Electronically activated center differential; torque split, F/R, Variable: 0–90 percent; open rear differential (the electronically activated differential replaces a viscous coupling used in the prior generation, which itself replaced a mechanical system used in past Chrysler AWD systems.) Thanks to Steve and Bob Sheaves for clearing this up. (AskDrZ.com brought a confirmation of the press release that both electronic activation and a viscous coupling were used, which turned out to be wrong.)

w tłumaczeniu google :
Napęd na wszystkie koła: elektronicznie aktywowane różnicy center; podziału momentu obrotowego, F / R, Zmienna: 0-90 proc otworzyć tylny mechanizm różnicowy (elektronicznie aktywowane różnicy zastępuje sprzęgło lepkościowe używane w poprzedniej generacji, które z kolei zastąpione mechaniczny system stosowany w przeszłości Chrysler systemów AWD.) Dzięki Steve i Bob Sheaves rozliczania tego. (AskDrZ.com przyniósł potwierdzenie w komunikacie prasowym, że zarówno elektronicznych aktywacji i sprzęgło lepkościowe były używane, które okazały się błędne.)
źródło
http://www.allpar.com/cars/chrysler/pacifica.html

Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

warhead
Posty: 56
Rejestracja: 29 sty 2010 09:08 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: warhead » 25 lut 2010 02:30 pm

W mojej Pacce 2007/3.8/220 km

olej silnikowy: 4,7/4,8 l (pojemnosc liczona razem z z filtrem oleju.)

bodo

olej w sprzęgle wiskotycznym 2007

Post autor: bodo » 29 wrz 2010 01:48 pm

Mam nowe informacje

w Packach od 2007 roku w sprzęgle wiskotycznym nie ma żadnego oleju !
Jest tam zastosowane sprzęgło bezobsługowe :)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 29 wrz 2010 04:04 pm

bodo pisze:w Packach od 2007 roku w sprzęgle wiskotycznym nie ma żadnego oleju !
Jest tam zastosowane sprzęgło bezobsługowe :)
ferencs już o tym pisał
ferencsc pisze:sprzęgieł-ko zastąpili zupełnie innym suchym .

ale w tylnym moście jest 75w90

Awd Rear Carrier Fluid Capacity 1.48 pts (0.7L)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 14 lis 2010 03:11 pm

Witam,

zyga podał takie dane:

SKRZYNIA BIEGÓW
#mopar ATF+4 /pojemność całkowita 9,9l ; pojemność serwisowa 3,3l/

OLEJ SILNIKOWY
# 5W30 - 10W30 / pojemność razem z filtrem 5,2l/

i mam dwa pytania:

1. Skrzynia biegów - jeśli chodzi o wymianę oleju to mam brać pod uwagę pojemość serwisoą? czyli 3,3 l?

2. Silnik - pojemność 5,2l na allegro sprzedają oleje do Pacufcifi jako 5litrów - to oznacza że trzeba dokupywać jeszcze litrę? Czy 5 styknie?
Zdecydowałem sie na taki olej:
SUPREME 10W30 firmy Petro-Canada lub MOPAR 10W30 (po lekturze tego forum).

Dzieki za odpowiedzi

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 14 lis 2010 07:20 pm

3,3 litra

za każdym razem wychodzi co innego bo to zależy jak szybko się zmienia, jak dużo ścieknie itd.

5 powinno starczyć ale i tak będziesz potrzebować na dolewki pewnie więc lepiej od razu zakupić więcej :):)

o olejach jest inny wątek
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 17 gru 2010 10:43 am

zyga pisze:
warmik pisze:informacja z Chryslera
tył czyli reduktor + most 75w90
skrzynia ATF+4
przedni most 75w90
po wymianie uszczelnienia musiałem uzupełnić olej w przekładni a, że akurat byłem w części w aso to poprosiłem o kpl. olei do napędu, pierwsza wersja że 75w90 wszędzie ale za moment była korekta, która zgadza się z danymi w instrukcji obsługi

Obrazek
do tylnego mostu dostałem też dodatek

Obrazek

nr katalogowy 05103522EA 40,80 zł

Panowie sprawdzali w różnych źródłach i stwierdzili, że ta konfiguracja jest poprawna, tak że Warmik sprawdź jeszcze bo możesz mieć źle zalane.
a jak używa się tego dodatku do tylnego mostu? miesza się go z innym z 75w90? jest to konieczne?

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 27 sty 2011 07:59 pm

zamierzam wymienic olej w mostach,wie ktos ile oleju potrzeba do przodu i do tylnego ale tego atf 4

pozdrawiam

bodo

Post autor: bodo » 28 sty 2011 12:13 pm

a jaki masz model Paci ?

w pacy od 2007 nie lejesz ATF sprzęgło w moście jest bezobsługowe

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 28 sty 2011 08:57 pm

2004
pozdrawiam

Varia
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2010 11:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Varia » 31 sty 2011 11:59 pm

Z tego co pamiętam to szkoda otwierać litrową flaszkę do wymiany oleju w tylnym dyfrze. Do tylnego mostu używany jest 75W140 z naciskiem na markę MOPAR. Napisz do mnie na PW w godzinach pracy to podam wszystkie szczegóły (9-18).
Jeśli chodzi o dodatek do mostów to wlewa się w proporcjach 2-5% całkowitej objętości oleju. Pojemniki z DODATKIEM są pojemności 120ml (jeśli pamięć mnie nie myli).
Varia S.C. Łódź

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 lut 2011 06:49 am

pacek03 pisze: ile oleju potrzeba do przodu i do tylnego ale tego atf 4
przecież masz to opisane w pierwszym poście
jak masz 2004 rok i AWD

TYLNY MOST
# mopar ATF+4 & SEA 75W90 / pojemność 0,7L ; 0,575L

czyli odpowiadając na Twoje pytanie to "tego ATF+4" potrzebujesz 0,7 L, żeby nalać do przedniej części tylnego mostu, natomiast jak chcesz wymienić oleje z przodu i z tyłu
to potrzeba jeszcze olej przekładniowy 75W90 do PTU nazywanych przed niektórych przednim mostem i tylnej części mostu kilka postów wcześniej jest foto tylnego mostu i pokazane korki wlewu i spustu
Varia pisze: mostu używany jest 75W140
75W140 jest używane do przekładni stożkowych i jakoś nie widziałem tego w instrukcji do Pacifica jest wyraźnie napisane:

Obrazek
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 01 lut 2011 08:29 am

zdjecia widzialem tylko pisze ze do tylnej czesci mostu tego 75w90 trzeba pol litra natomiast niewiem ile potrzeba do przedniej czesci przy silniku

pozdrawiam
pacek03

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 02 lut 2011 10:08 pm

do PTU wchodzi 1.05 QTS czyli potrzebujesz 1 L + 0,5 L
- oleju 75W90
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 03 lut 2011 07:33 am

zyga pisze:do PTU wchodzi 1.05 QTS czyli potrzebujesz 1 L + 0,5 L
- oleju 75W90
dzięki za odpowiedz

pozdrawiam
pacek03

Tomislaw
Posty: 87
Rejestracja: 31 gru 2009 04:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

płyn chłodniczy

Post autor: Tomislaw » 13 lut 2011 08:12 pm

Panowie, ja mam pytanie o płyn chłodniczy.
Zauważyłem, że przez 7 tyś km troszkę go ubyło i chciałem dolać.
Mam gaz - więc już ktoś płyn pewnie zmieniał podczas montażu instalacji.

Wyżej było pisane że powinien być na bazie glikolu etylenowego,
ale co tak naprawdę tam mam zalane - to nie mam pojęcia.
Czy rożne płyny można ze sobą mieszać? (słyszałem sprzeczne opinie na ten temat)
Ja dziś kupiłem jakiś płyn Prestone:
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... ml#more-34
piszą, że miesza się ze wszystkim - ale chciałem zapytać - zanim go doleję.

Marki też specjalnie nie znam - to co - lać?? :rolf:

Pozdrawiam,
Tomek

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: płyn chłodniczy

Post autor: boczek140 » 13 lut 2011 10:37 pm

Tomislaw pisze:Panowie, ja mam pytanie o płyn chłodniczy.
Zauważyłem, że przez 7 tyś km troszkę go ubyło i chciałem dolać.
Mam gaz - więc już ktoś płyn pewnie zmieniał podczas montażu instalacji.
ja niedawno zakłądałem instalcję LPG i wymieniłem od razu płyn chłodniczy bo też wydawało mi sie podejrzanie mało.

Ja wlałem Dipol i jak na razie jest wszystko OK.

Artur
Posty: 57
Rejestracja: 15 wrz 2009 02:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artur » 15 maja 2011 07:54 pm

koledzy, będę wymieniał płyn hamulcowy bo chyba jeszcze nie był wymieniany, chcę kupić dot 4 tylko nigdzie nie mogę doszukać się ile jest w układzie płynu, czy wie ktoś? jaką buteleczkę kupić 1l starczy?
kurcze mam nadzieję, że nie przeoczyłem tej informacji
pozdr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 maja 2011 10:21 pm

Artur,
Ja napełniałem swój układ od zera i kupiłem 4 kwadratowe pojemniczki MOPARA 68078179EA PLN 25,64 netto za sztukę. Pojemności nie pomnę. A dałem to samo co fabryka lała żeby przez jakiś dziwny przypadek nie pogryzło gumek w ukladzie hamulcowym.

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: slawexx » 29 cze 2011 06:44 pm

Miałem dziwne "szumienie" jak zbliżałem sie do 70 / 80 km/h , z początku myślałem że to odgłos od ogumienia , ale się myliłem . Poczytałem na forach i odstawiłem Packę do mechanika aby zaglądnął i sprawdził poziom oleju w PTU . Okazało się że jest go za mało .Po wymianie i uzupełnieniu oleju 75w90 szumy ucichły . ufffffff . Oczywiście korki wlewów to są równierz korkami poziomu oleju czy to w Ptu czy w moście tylnym w/g zdjęć ze str 1
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011 10:57 am przez slawexx, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 29 cze 2011 08:29 pm

slawexx pisze:Miałem dziwne "szumienie"
nie ten temat !!!
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

KRY3
Posty: 46
Rejestracja: 20 lis 2008 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KRY3 » 31 lip 2011 06:42 pm

Koledzy ile czynnika jest w naszych klimatronikach?
Pozdrawiam

Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG

djmartinez
Posty: 148
Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
Lokalizacja: Radzymin
Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED

Post autor: djmartinez » 31 lip 2011 08:59 pm

Jak otworzysz maske to na niej jest nakejka na której jest napisane jaki czynnik (R134a) i ile wchodzi. Jak mi sie wydaje to chyba ok. 0.85 kg. ale popatrz

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 29 sie 2011 01:20 pm

Panowie czy podane dane dotyczą wszystkich silników w Packach ??? chodzi mi dokładnie o przerwę świec, ciśnienia itp.

cino111
Posty: 44
Rejestracja: 18 lip 2013 09:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cino111 » 14 sie 2013 06:13 pm

Dlaczego wszędzie na aukcjach np. http://allegro.pl/dodatek-do-mostu-lsd- ... 40695.html wpisane jest, że ten modyfikator jest do oleju 75W140 i do mostu LSD. Czy Packa ma taki most? Czy moja Packa ma taki most? 4.0 po lifcie.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 sie 2013 01:19 am

cino111,

Szczerze mówiąc to nie chce mi się nawet zaglądać do ogłoszenia.
Chcę jednak zadać pytanie. Po co chcesz (tak rozumiem Twoje intencje i plany) stosować jakieś dodatki do oleju przekładniowego?
Producent określił jaki olej powinien być używany w trakcie okresowych przeglądów (oznaczenie, specyfikacja). Po co poprawiać fabrykę? Na wszelki wypadek czy jest konkretna przyczyna?
Przyczyny technicznej raczej nie widzę, bo musiałyby mechanizmy być znacząco wypracowane a w tym roczniku naszych aut to raczej przypadek niemożliwy.

To tak jak z benzyną. Producent zaleca 87 octanową, my mamy standard 94, ale co bardziej ambitni leją tę "lepszą" 98. Tylko pytanie PO CO?
Skoro konstrukcja jest dla 87 to jak będzie pracować jak dostanie 98?
Z pewnością inaczej. Przy 87 jest dobrze więc przy 98 jest inaczej niż dobrze....
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 15 sie 2013 05:47 am

Zaraz to mam rozumieć że jeżeli naleję 45% 76 octanowej i 55% 95 octanowej to będzie idealnie?

***
300
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 15 sie 2013 08:04 am

87 to liczba oktanowa w systemie amerykańskim, która z tego co pamiętam odpowiada naszej 95. Ich 91 odpowiada naszej 98. Róznica wynika z innego sytemu przeliczania, więc to właściwie to samo. http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/pa ... aliwa.html

cino111
Posty: 44
Rejestracja: 18 lip 2013 09:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cino111 » 15 sie 2013 03:39 pm

maur, z tego co wyżej jest napisane to w serwisach dodają ten dodatek, więc pomyślałem ......... Jeżeli mówisz, że nie trzeba to tym lepiej. Chcę wymienić ten olej bo nigdy nic nie wiadomo ile i co tam jest wlane. W naszych jest suche sprzęgło więc wystarczy 2 butelki litrowe 75W90?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 sie 2013 03:49 pm

cino111,
Ja osobiście nigdy żadnych dodatków nie stosowałem i jest mi z tym dobrze.
Lanie jakichś mikstur może mieć sens jedynie jeśli za ich przyczyną chcesz coś osiągnąć. Np przy tuningowaniu auta (chyba nie Packi) pod kątem wyczynowego jego wykorzystywania, albo wtedy gdy tenże dodatek jest tymczasową protezą zamiast wykonywania poważnej naprawy. Pro-forma raczej nigdy nie rozważałem takich eksperymentów.

UV, marekhans,
Wzmianka o paliwie miała na celu pokazanie efektów poprawiania fabryki.
Nie ciągnijmy wątku w tę stronę
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 20 kwie 2015 04:33 pm

Czy do mostu mogę wlać takie coś:

http://sklepjeep.redcart.pl/p/7424/2441 ... ysler.html

czy szukać Moparu?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 29 lis 2015 05:22 pm

Temat stary ale
Są chyba pewne nieścisłości..
Kompresja 100 psi :?:
W barach to bedzie raczej 12,5 a psi coś koło... 180 parę...
Odstęp elektrod świec tez ciut mały Mi się wydaje :mrgreen:

m4ni3k
Posty: 104
Rejestracja: 03 lut 2011 08:14 pm
Lokalizacja: Optimal Сasual Dating Real-life Females
Samochód:

Post autor: m4ni3k » 01 mar 2016 04:59 pm

Ile wchodzi oleju do skrzyni 62? Tez 3,3l?
[URL=https://datesnow.life]No strings attached dating[/URL]

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 01 mar 2016 09:41 pm

Nie wiem skąd Zyga wziął to 3,3l w A604, jak tam podczas zwykłej wymiany oleju z filtrem wchodzi niecałe 5l.

A do 62te masz tutaj

Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 01 mar 2016 10:06 pm

lutek34 pisze:Nie wiem skąd Zyga wziął to 3,3l w A604,
wpis Zygi dotyczył przedliftowej 3.5 więc to zdaję się nie ta skrzynia
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 02 mar 2016 06:35 am

Odstęp elektrod świec tez ciut mały Mi się wydaje
odstęp jest dobry tylko brakło in na końcu.
0,048in - 0,053 in
1.2192 mm do 1.473 mm

lutek34 pisze:Nie wiem skąd Zyga wziął to 3,3l w A604
z danych warsztatowych
lutek34 pisze:jak tam podczas zwykłej wymiany
przy normalnym użytkowaniu auta nie jest przewidziana wymiana oleju w skrzyni
nie wspominając o filtrze

41TE/41AE
US Quarts 3.3 -4.0 US Quarts
co daje od 3.3 litra do 3.8 litra wyssaniu przez rurkę
9,7Qt (9.2l) jest to całkowita pojemność tej skrzyni czyli tyle potrzebne jest jak by była nowa skrzynia + kowerter
przy wymianie dynamicznej trzeba doliczyć kolejne 15-20%

62TE
Sercice Fill - 5,2l (5,5Qt)
Overhaul Fill - 8,5L(9.0Qt)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 02 mar 2016 09:32 am

A to teraz rozumiem :mrgreen:
a co do oliwy... moze sie myle ale jak wymieniac to w miare całosc bo jedną trzecią to nie ma sensu ... tym bardziej jesli przypadkiem wlejemy co innego ...

m4ni3k
Posty: 104
Rejestracja: 03 lut 2011 08:14 pm
Lokalizacja: Optimal Сasual Dating Real-life Females
Samochód:

Post autor: m4ni3k » 02 mar 2016 09:41 am

to pociągne temat dalej, oczywiście dalej mowa o 4.0L
płyn chłodnicy 9,9L?
wspomaganie ile?
układ hamulcowy ile?
[URL=https://datesnow.life]No strings attached dating[/URL]

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 02 mar 2016 09:59 am

głodźillaryki,
bez wymiany dynamicznej i tak nie wymienisz całości
jeżeli silnik nie pracuje to wyssasz z miski albo zlejesz ją odkręcając to i tam jest sporo poniżej połowy zalania jak chcesz całość to tylko dynamicznie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 02 mar 2016 10:50 am

Tak tak ,jak najbardziej masz racje...
i... do zrobienia taka wymiana samemu ,ale to juz inny temat

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

po lifcie

Post autor: zyga » 02 mar 2016 11:08 am

po lifcie
Załączniki
2008.png
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 02 mar 2016 02:30 pm

głodźillaryki pisze:... do zrobienia taka wymiana samemu
Jeśli masz na myśli wymianę dynamiczną to jestem bardzo ciekaw jak ją sam zrobisz ? :O :/
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 02 mar 2016 04:12 pm

odpinasz waz od chlodnicy
odpalasz tankuje sie banka np:1 lirowa
gasisz wlewasz litr nowego zapalasz tankijesz i tak z 10 razy masz dynamicznie

**
zapinasz duza banke np z 15l wpinasz druga podstawiasz na stary olej
przy pomocy kranika ustawiasz zeby przeplyw byl podobny 10 minut po robocie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 02 mar 2016 06:28 pm

zyga pisze:odpinasz waz od chlodnicy
odpalasz tankuje sie banka np:1 lirowa
gasisz wlewasz litr nowego zapalasz tankijesz i tak z 10 razy masz dynamicznie

**
zapinasz duza banke np z 15l wpinasz druga podstawiasz na stary olej
przy pomocy kranika ustawiasz zeby przeplyw byl podobny 10 minut po robocie
Pytam poważnie : robiłes to w praktyce ? Pamiętam z dyskusji na forum "tajemnicevoyagreow" , że prawdziwa dynamiczna wymiana oleju w ASB w warunkach garażowych jest w praktyce niemożliwa . Ja zawsze robię wymianę statyczną .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: DANE TECHNICZNE I KATALOGOWE :.”