Napęd-przód-tył
Napęd-przód-tył
Może ktoś wie na temat .Jaki jest stosunek %przeniesienia napędu przód- tył?Bo ostatnio próbowano mi wcisnąć ciemnotę że taki sam jak w Subaru.Wydaje mi się że to by było za dobrze :devil:
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
AWD (ang. All Wheel Drive) - oznaczenie samochodu z napędem na wszystkie koła, a mówiąc dokładniej - na wszystkie osie pojazdu. W pojazdach dwuosiowych różni się od układu 4x4 tym, że może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi. 4x4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła.
Napęd w Pacy AWD jest przenoszony na przednią oś a tylna dołączana jest w momęcie uślizgu kół przednich (napęd bazuje na sprzęgle typu Haldex).
Nie ma możliwości zdjęcia momentu obrotowego z przedniej osi ponieważ napędzana jest bezpośrednio jak w klasycznym układzie FWD. Nawet skrzynia biegów po za układem różnicowym niczym nie różni się od skrzyni FWD (układ różnicowy ma dorzucony dodatkowy wieloklin pozwalający przerzucić napęd na tył z pominięciem przedniego układu różnicowego)
Układ działa bez ingerencji elektroniki na zasadzie różnicy obrotów.
Nie ma możliwości zdjęcia momentu obrotowego z przedniej osi ponieważ napędzana jest bezpośrednio jak w klasycznym układzie FWD. Nawet skrzynia biegów po za układem różnicowym niczym nie różni się od skrzyni FWD (układ różnicowy ma dorzucony dodatkowy wieloklin pozwalający przerzucić napęd na tył z pominięciem przedniego układu różnicowego)
Układ działa bez ingerencji elektroniki na zasadzie różnicy obrotów.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
to po co mają różne oznaczenia ?JH10 pisze:Nawet skrzynia biegów po za układem różnicowym niczym nie różni się od skrzyni FWD (układ różnicowy ma dorzucony dodatkowy wieloklin pozwalający przerzucić napęd na tył z pominięciem przedniego układu różnicowego)
*41TE skrzynia przy napędzie FWD
*41AE skrzynia przy napędzie AWD
napęd na tylny wał pochodzi z dodatkowego urządzenia
No właśnie po to bo mają inny układ różnicowy, a te dodatkowe "urządzenie" to bardzo skomplikowane jest - Dwie zębatki i łożyska - zmienia jedynie kierunek napędu z poprzecznego na wzdłużny. Prawa przednia półoś przechodzi przez środek i wchodzi do przedniego układu różnicowego.
Przerobiłem ten temat bo chciałem zamontować u siebie tylny napęd - żeby było śmieszniej tylne piasty mają już wieloklin pod półosie, tak więc wystarczy zmienić układ różnicowy, wstawić przystawkę przeniesienia mocy, wał, tylny dyfer, półosie i mamy AWD . Wszystko jakieś 4k
Przerobiłem ten temat bo chciałem zamontować u siebie tylny napęd - żeby było śmieszniej tylne piasty mają już wieloklin pod półosie, tak więc wystarczy zmienić układ różnicowy, wstawić przystawkę przeniesienia mocy, wał, tylny dyfer, półosie i mamy AWD . Wszystko jakieś 4k
Ostatnio zmieniony 08 lip 2009 07:26 am przez JH10, łącznie zmieniany 1 raz.
No taaa a elektronika sterująca nie ma nic do powiedzenia?
Właściwie chodzi bardziej o kontrole trakcji .
Dla tych co się im nie chce szukać co to haldex
Sprzęgło Haldex jest modyfikacją sprzęgła wiskotycznego, w którym płytki przenoszące napęd łączyły się ze sobą samoczynnie, jedynie pod wypływem różnicy prędkości obrotowych kół przedniej i tylnej osi. W sprzęgle Haldex płytki te są łączone w sposób kontrolowany, za pomocą układu elektroniczno-hydraulicznego składającego się z zaworu i dwóch pomp tłokowo-pierścieniowych. Płytki te można połączyć całkowicie lub tylko „częściowo”, w ten sposób płynnie regulując przekazywany moment obrotowy. Sterowanie zaworem odpowiedzialnym za właściwe ciśnienie oleju odbywa się w sposób elektroniczny, z wykorzystaniem informacji nie tylko o różnicy w obrotach kół przedniej i tylnej osi, lecz także położenia pedału gazu, położenia kierownicy, ciśnienia w układzie hamulcowym, obrotach silnika, itp. Zalety sprzęgła Haldex to możliwość przenoszenia momentu obrotowego do 3200 Nm (!), duża szybkość działania i możliwość współpracy z układami elektronicznymi typu ABS, ASR, ESP.
Właściwie chodzi bardziej o kontrole trakcji .
Dla tych co się im nie chce szukać co to haldex
Sprzęgło Haldex jest modyfikacją sprzęgła wiskotycznego, w którym płytki przenoszące napęd łączyły się ze sobą samoczynnie, jedynie pod wypływem różnicy prędkości obrotowych kół przedniej i tylnej osi. W sprzęgle Haldex płytki te są łączone w sposób kontrolowany, za pomocą układu elektroniczno-hydraulicznego składającego się z zaworu i dwóch pomp tłokowo-pierścieniowych. Płytki te można połączyć całkowicie lub tylko „częściowo”, w ten sposób płynnie regulując przekazywany moment obrotowy. Sterowanie zaworem odpowiedzialnym za właściwe ciśnienie oleju odbywa się w sposób elektroniczny, z wykorzystaniem informacji nie tylko o różnicy w obrotach kół przedniej i tylnej osi, lecz także położenia pedału gazu, położenia kierownicy, ciśnienia w układzie hamulcowym, obrotach silnika, itp. Zalety sprzęgła Haldex to możliwość przenoszenia momentu obrotowego do 3200 Nm (!), duża szybkość działania i możliwość współpracy z układami elektronicznymi typu ABS, ASR, ESP.
pensjonat nad morzem we Władysławowwie
www.impresja.co
www.impresja.co
Jarkowy, jak najbardziej się z tobą zgadzam ale tak jest w Haldexie IV generacji a w Pacifice jest I gen (sprzęgło wiskotyczne).
Po 2007 wraz z silnikiem 4.0 było montowane jeszcze inne ustrojstwo firmy BorgWarner montowane również w Porsche
Tak przy okazji znalazłem porównanie Pacificy, Touarega i Volvo XC70 - może ktoś bedzie chciał sobie poczytać:
http://www.trucktrend.com/roadtests/wag ... ngine.html
Po 2007 wraz z silnikiem 4.0 było montowane jeszcze inne ustrojstwo firmy BorgWarner montowane również w Porsche
Tak przy okazji znalazłem porównanie Pacificy, Touarega i Volvo XC70 - może ktoś bedzie chciał sobie poczytać:
http://www.trucktrend.com/roadtests/wag ... ngine.html
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Szunaj na chwilę obecną z pomocą googla tego co tu już było napisane, innych źródeł oraz dzięki dużemu wsparciu Jarkowego za co za chwilę dostanie flaszkę:) teoria jest taka:szunaj60 pisze:Jaki jest stosunek %przeniesienia napędu przód- tył?
Normalnie w pacifica ciągnie przednia oś.
Ze skrzyni biegów przez power tranfer na wał napędowy przenoszone jest cały czas 100% mocy. Te 100% mocy wchodzi do Viscous Coupling znajdującego się przed tylnym mostem, które jest odpowiedzialne za przeniesienie mocy proporcjonalnie do różnicy prędkości moment który normalnie spożytkował by przód.
% uślizgu przedniej osi = % przeniesienia na tylną oś.
Na PM wyślę Ci materiał do analizy. Może i Ty jeszcze coś do tego wniesiesz.
Przeróbka na 4x4
Witajcie koledzy,
w obecnej sytuacji - czyli nie kończąca się zima, której mam już po dziurki w ...
chciałem się zapytać czy komuś udało się przerobić FWD na AWD ( 4x4)
Z wielkim żalem teraz pukam się w głowę, że nie kupiłem AWD.
Jeżeli komuś ta przeróbka się udała proszę o szczegóły.
w obecnej sytuacji - czyli nie kończąca się zima, której mam już po dziurki w ...
chciałem się zapytać czy komuś udało się przerobić FWD na AWD ( 4x4)
Z wielkim żalem teraz pukam się w głowę, że nie kupiłem AWD.
Jeżeli komuś ta przeróbka się udała proszę o szczegóły.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
zobacz pod auto był już przypadek, że miało być FWD a okazało się AWDGPC pisze:przerobić FWD na AWD ( 4x4)
z tego co wiem to potrzebował byś skrzynie, ptu, prawą półoś, wał z podporami tylny most z półosiami
chyba na tym koniec
taniej wyjdzie tą sprzedać kupić nową ale zawsze można próbować
gdzieś w 5 tys byś się może zmieścił
Wychodzi na to że nikt nie przerabiał i wcale się nie dziwię.
Cena części potrzebnych do przeróbki + robocizna wyjdzie b.drogo.
Nie warta skórka za wyprawkę.
Tak jak pisali już lepiej sprzedać i kupić AWD.
Ja kupiłem swoją packę bez znaczka AWD, schylam się pod autko niby oglądam zawieszenie a tu miła rzecz..... półośki na tylnej osi
Cena części potrzebnych do przeróbki + robocizna wyjdzie b.drogo.
Nie warta skórka za wyprawkę.
Tak jak pisali już lepiej sprzedać i kupić AWD.
Ja kupiłem swoją packę bez znaczka AWD, schylam się pod autko niby oglądam zawieszenie a tu miła rzecz..... półośki na tylnej osi
Czysta dusza, silna ręka....
Pamietaj żelazo nie klęka.
Pamietaj żelazo nie klęka.
Brak znaczka może oznaczać że auto było stuknięte w tył i nalepki nie nalepili, zwłaszcza że ciężko ją dostać. Ale może była już zniszczona i ktoś odkleił. Nie wierzę że wypuścili auto z napędem 4x4 i nie nakleili napisu w fabryce.Mikołaj pisze:Ja kupiłem swoją packę bez znaczka AWD, schylam się pod autko niby oglądam zawieszenie a tu miła rzecz..... półośki na tylnej osi
A ja nie wiem jakim cudem dzisiaj rozwaliłem to cudo co daje napęd na tylną oś. Pękła cała obudowa. Zastanawiam się czy wymienią mi to na gwarancji czy będe płacił. Co ciekawe w salonie Autotrapera w Łodzi powiedzieli mi że nigdy nie widzieli takiego przypadku. Co ciekawe auto ma przebieg 8 tys km. Wie ktoś ile może kosztować taka część?? poza salonem oczywiście, bo tam już wiem że około 5 tys zł z wymianą jeśli gwarancja tego nie pokryje. Wie ktos gdzie cos takiego kupić??
Wrangler JK 09,Corvette C6/08,Chrystler Pacifica AWD/09
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Ponieważ system AWD w Pacy do -06 jest praktycznie taki sam jak w Voyku 01-07, więc dodam to tutaj. W swoim ostatnim Voyku z AWD miałem lekkie buczenie i wyciek z mostu na wyjściach na półosie oraz pomiędzy mostem a sprzęgłem Visco. Zdemontowałem most, rozebrałem całość i dobrałem części po rozmiarach.
Oryginale uszczelniacze półosi zamieniłem na Corteco 19016587B
łożyska na wyjściu na pólosie to łożyska LM501349/310
Oringi również bez problemu dobrałem w sklepie z tego typu rzeczami
Tak wszystko wygląda po rozmontowaniu
tak po umyciu
tak wyglądają oryginalen uszczelniacze półosi
visco
Oryginale uszczelniacze półosi zamieniłem na Corteco 19016587B
łożyska na wyjściu na pólosie to łożyska LM501349/310
Oringi również bez problemu dobrałem w sklepie z tego typu rzeczami
Tak wszystko wygląda po rozmontowaniu
tak po umyciu
tak wyglądają oryginalen uszczelniacze półosi
visco
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816