Termostat (wymiana) FWD 3,5

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Termostat (wymiana) FWD 3,5

Post autor: raoaba » 20 gru 2009 10:46 am

Witam.
Czy jest gdzieś na forum opisana wymiana termostatu bo jakoś nie mogę znaleźć, a zamierzam dobrać się do niego.
Mój problem polega na tym: mam LPG - latem przełącza się na gaz po przejechaniu około 4km, a teraz przy niskich temp około 10-12 *C muszę przejechać blisko 10km. To raczej nie jest ciekawa oszczędność :)
Dlatego myślę o wymianie w/w
Jeśli ktoś coś ma na temat bardzo bym prosił.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 20 gru 2009 11:12 am

raoaba pisze:Mój problem polega na tym: mam LPG - latem przełącza się na gaz po przejechaniu około 4km, a teraz przy niskich temp około 10-12 *C muszę przejechać blisko 10km. To raczej nie jest ciekawa oszczędność
Przy tej temperaturze musisz dłużej czekac silnik musi sie naagrzać.Pomysl z np. +10 ile czasu sie rozgrzewa a ile z -15 czas leci i kilometry tez.I tu jest własnie ta oszczędnosc dla tych co mało jeżdżą wcale sie ona nie oplaca jedynie na dlugich odcinkach zwłaszcza w zimie
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 20 gru 2009 12:00 pm

jest jeszcze jeden stary indiański sposób :
Częściowe przykrycie chłodnicy wody , ale czy to czegoś nie zepsuje ?
W naszych Packach jest dość duży dolot powietrza z zewnątrz spróbuj do atrapy przymocować kawałek kartonu i sprawdź bo wymiana termostatu na niewiele się zda .
Nowa jakość nowe auto

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 20 gru 2009 12:02 pm

ale chyba 10km to troszkę przesada ;) i jeszcze jedno wczoraj temp około -14 na postoju i przy małej jeździe nie bardzo się rozgrzał dopiero jak przejadę kawałek trasy na większych obrotach robi się cieplej.
Myślę że powinien osiągnąć temperaturę nawet na postoju (czy dobre moje myślenie)??

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 20 gru 2009 12:26 pm

Ja wczoraj rozgrzewałem jakieś 15 min. a potem jeszcze około 8 km zanim się przełączył.
To tak jak u Ciebie ja mam . 4.0l i instalacje KME.
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 20 gru 2009 12:37 pm

też mam KME Diego G3 i po zamontowaniu też wydawało mi się że długo trzeba czekać na przełączenie.
Temp przełączenia mam ustawioną na 25 stopni i po moich marudzeniach gazownik przełożył wyjście z silnika bezpośrednio na reduktor a dopiero z reduktora na nagrzewnicę, lecz to nie pomogło :(
Gaz mam ponad rok a ten manewr robiłem jakoś na wiosnę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 20 gru 2009 01:11 pm

Czy jest gdzieś na forum opisana wymiana termostatu bo jakoś nie mogę znaleźć, a zamierzam dobrać się do niego
odkręcasz 2 śrubki odciągasz obudowę podmieniasz termostat
dokręcasz śrubki 12Nm uzupełniasz płyn odpowietrzasz po sprawie

Obrazek

tu masz podobny temat

http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=766

wskazówka powinna być na środku to kiedy ona tam dojdzie to już jak napisał Tedi inna sprawa
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 20 gru 2009 02:20 pm

z góry dziękuję, a czy jest tam jakaś uszczelka ???
Odnośnie wskazówki to wiem bo kiedyś podłączałem poprzez interfejs ELM i jak była tak mniej więcej w połowie to sczytało temp. około 95-96 stopni, ale mimo wszystko dzięki za podpowiedź.
ps. tak jak pisałem wcześniej Czy temp. powinien osiągnąć na postoju i chyba dość szybko???

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 20 gru 2009 02:51 pm

raoaba pisze:ps. tak jak pisałem wcześniej Czy temp. powinien osiągnąć na postoju i chyba dość szybko???
Kolego tak jak wczesniej napisales temperatura ci rosnie dopiero jak jedziesz na wyzszych obrotach. I to jest oznaka ze jest ok gdyby termostat był walniety to podczas jazdy nie nagrzał by sie a tobie rosnie temperatura.A to ze na postoju dlugo sie grzeje to juz zalezne jest od temperatury zwenętrznej.
Prosty przykład weź np. nalej do kubka plynu chlodniczego co ma temperature -15 wstaw na gaz i zobacz ile czasu bedziesz czekal az osiągnie temperature conajmniej
+30
A w drogim kubku postaw na gaz taen sam płyn np. o temperaterze pokojowej albo zchłodzony w lodówce i sprawdź :)
odpowiedź znajdziesz sam pozdrawiam

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 20 gru 2009 11:28 pm

przepraszam za sugestię, ale czy termostat nie jest po to aby utrzymywać temperaturę silnika ???
Dziś w godzinach popołudniowych troszkę jeździłem i zauważyłem że wskazanie temp (nie doszło jeszcze do ~połowy skali) tak na oko;) około 70-80 stopni zatrzymałem się czekając na kogoś tak stałem około 10 min z włączonym silnikiem zauważyłem że temp (wskazówka) lekko spadła zaznaczam że nie był dogrzany do temp załączania wentylatora i działania termostatu.
Dzięki za uwagi ale myślę że powinienem wymienić termostat.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 21 gru 2009 08:44 am

raoaba pisze:przepraszam za sugestię, ale czy termostat nie jest po to aby utrzymywać temperaturę silnika ???
Dziś w godzinach popołudniowych troszkę jeździłem i zauważyłem że wskazanie temp (nie doszło jeszcze do ~połowy skali) tak na oko;) około 70-80 stopni zatrzymałem się czekając na kogoś tak stałem około 10 min z włączonym silnikiem zauważyłem że temp (wskazówka) lekko spadła zaznaczam że nie był dogrzany do temp załączania wentylatora i działania termostatu.
Dzięki za uwagi ale myślę że powinienem wymienić termostat.
Pozdrawiam.
Jestem tego samego zdania i mnie też to czek we wtorek.
Wskazania temperatury na zegarze są w połowie drugiego przedziału i jak w zeszłym roku wentyle się włączały co jakiś czas tak w tym roku po staniu w korku przez 1 h raz załączą się wentyle i to tyle jednym słowem niedogrzany.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

KRY3
Posty: 46
Rejestracja: 20 lis 2008 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KRY3 » 21 gru 2009 10:38 am

Witam! 15min + 8km to trochę dużo za dużo :-)) jak na przełączenie się gazu. Przy mrozach takich jak ostatnio to przełącza mi się po ok 5-6min od odpalenia i prawie zawsze w tym samym czasie co DELAY na klimie odliczy do 0. Różnica między temperaturą i czasem przełącznia w dni jak jest +5 i -13 to jakieś 1-2km. Komputer od gazu ma ustawioną tem. przełączania na 40st.
Pozdrawiam

Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 21 gru 2009 06:03 pm

Dzięki za poparcie :)

Widlak - napisałeś że będziesz wymieniał we wtorek. Opisz może koszt termostatu gdzie i jaki lepiej zakupić i czy jest tam uszczelka jeśli tak to jaka i czy trzeba ją nabyć przed wymianą ??

Pisaliście też o odpowietrzaniu układu z tego co słyszałem te silniki mają układ samo odpowietrzający, jeśli jest inaczej to gdzie można znaleźć dokładna procedurę odpowietrzania.
A piszę dlatego gdyż przeszło miesiąc temu podczas jazdy spadł mi wąż od chłodnicy ten który idzie od termostatu (ale był sajgon pod maską płyn parował jeszcze ze 4 dni :) ) oczywiście w danym momencie od razu STOP bo to było na podjeździe i przejechałem około 5m. Założyłem opaskę która się zsunęła dolałem płynu (oczywiście po jakimś czasie uzupełniłem) i tak jest do teraz na zimnym dolna kreska rozgrzany górna.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 22 gru 2009 09:18 am

raoaba pisze:Widlak - napisałeś że będziesz wymieniał we wtorek. Opisz może koszt termostatu gdzie i jaki lepiej zakupić i czy jest tam uszczelka jeśli tak to jaka i czy trzeba ją nabyć przed wymianą ??
Kruca bomba mało casu niestety nie wyrobię się dzisiaj tzn we wtorek będę to robił niestety najprawdopodobniej między świętami. Jeżeli się chwilę możesz wstrzymać to podam wszystko po świętach przed Nowym Rokiem niestety takie czasy. Dobrze że w ogóle grzeje jeszcze :).
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 22 gru 2009 09:38 am

OK dzięki ja chyba teraz tez już dam sobie na wstrzymanie :)

A tak w ogóle to:
Zdrowych spokojnych i wesołych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich forumowiczów składa Robert

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 24 gru 2009 09:46 am

no ja też czasami dosyć długo muszę czekać na przełączenie ale u mnie to może być inna wina bo termostat pokazuje nieraz 60-70 stopni a gaz się jeszcze nie załańcza albo załączy zaraz zgaśnie dopiero jak sie już dobrze nagrzeje tak gdzieś po 10 minutach się załańcza chociaż teraz jak mrozy zelżały to po jakichś 5-6 minutach :P ale nie wymieniam termostatu bo grzeje dobrze :) pozdrawiam wesołych świat
szunaj60 pisze:ciapek co ty chcesz od tego termostatu gdyby był zły to auto by się grzalo i płyn wyciekał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nie no wszystko jest ok tylko chodzi o to ze gaz się późno załańcza a jest ustawiony na 25 stopni ale to pewnie uroki zimy :P
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009 05:44 pm przez ciapek1114, łącznie zmieniany 1 raz.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 25 gru 2009 08:00 pm

ciapek co ty chcesz od tego termostatu gdyby był zły to auto by się grzalo i płyn wyciekał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

red bull
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 2009 08:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: red bull » 08 lut 2010 02:51 pm

Kurcze a u mnie bardzo szybko łapie temp. czy w lecie czy w zimie i tak se trzyma
na 1/2 wskaźnika, na lpg zrzuca się po max 3km jest ustawiony na 40stopni,
czasem w mrozy słyszę , że załącza się wentylator ( dłuższe stanie w korku).
Stygnie też powoli czasem po 2 godz ma jeszcze ciepły silnik.
Nie wiem czy tak ma być? Czy coś się zaczyna dziać?
Pozdrawiam

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 08 lut 2010 08:30 pm

dobrze wskaźnik ma oscylować w połowie z wahnięciem mniej więcej jednej działki
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Browar
Posty: 30
Rejestracja: 31 maja 2010 08:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Browar » 05 cze 2010 09:02 pm

:Kurcze a u mnie bardzo szybko łapie temp. czy w lecie czy w zimie i tak se trzyma
na 1/2 wskaźnika, na lpg zrzuca się po max 3km jest ustawiony na 40stopni,
czasem w mrozy słyszę , że załącza się wentylator ( dłuższe stanie w korku).
Stygnie też powoli czasem po 2 godz ma jeszcze ciepły silnik.
Nie wiem czy tak ma być? Czy coś się zaczyna dziać?
Tak ma być, u Ciebie wszystko gra. Termostat służy do tego aby silnik jak najszybciej osiągnął optymalną temperaturę pracy ( ok. 95st.C ). Podczas gigantycznych mrozów ( Biegun np - 50 st. ) silnik może pracować tylko na tzw. krótkim obiegu i gdyby nie miał termostatu to nigdy nie uzyskałby opytmalnej temperatury pracy, co skutkowałoby gigantycznym zużyciem paliwa oraz remontem silnika nie po 500 000tys km a o jedno zero wczesniej. Termostat zazwyczaj jest uszkodzony wtedy gdy się "nie otwiera" a sprawdzić to można bardzo prosto: Po uruchomieniu zimnego silnika dotykamy górnego i dolnego węża połączonego z chłodnicą. Jeżeli zaczyna się rozgrzewać tylko górny a dolny pozostaje zimny to jest OK. Jeśli oba nagrzewają sie jednoczesnie to znaczy że termostat jest niesprawny lub ktoś go kiedyś wyjął. Poprawne działanie wygląda tak: Najpierw nagrzewa się górny wąż ( tzw. krótki obieg ) potem po dłuższym czasie ( jesli próba jest na pstoju ) rozgrzewa się dolny wąż, i po chwili załączają sie wentylatory, po czym wszystko sie powtarza.
Oby zawsze mi się chciało tak jak mi się nie chce.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 03 mar 2014 07:59 pm

A tu obrazek jak wymienić termostat
http://www.youtube.com/watch?v=glb49BpPbZc
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 05 mar 2014 03:48 pm

raoaba

jeśli chcesz być pewny działania termostatu a przy okazji obejrzeć go w jakim stanie jest :
wyjmujesz termostat wkładasz do garnka z wodą i z termometrem .Gotujesz i obserwujesz przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać a przy jakiej otworzy się do końca .
Jak w zimnej wodzie jest zamknięty a w gotującej otwarty tzn sprawny

oczywiście można sprawdzić w danych technicznych temperatury zadziałania

czasami potrafi coś przytkać zamknięcie i termostat jest cały czas otwarty - wtedy mamy niedogrzany silnik

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 05 mar 2014 06:35 pm

raoaba

jeśli chcesz być pewny działania termostatu a przy okazji obejrzeć go w jakim stanie jest :
wyjmujesz termostat wkładasz do garnka z wodą i z termometrem .Gotujesz i obserwujesz przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać a przy jakiej otworzy się do końca .
Jak w zimnej wodzie jest zamknięty a w gotującej otwarty tzn sprawny


Czarny spójrz z którego roku jest temat na który odpowiedziałeś :lol:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 05 mar 2014 07:06 pm

tedi dzięki ale widziałem datę ...
wyświetla mi się ten temat teraz i dlatego to zrobiłem ( sam się zastanawiałem dlaczego go teraz widzę ? )

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 05 mar 2014 07:15 pm

czarny góra pisze:sam się zastanawiałem dlaczego go teraz widzę ? )
Widzisz go bo Widlak wstawił link do filmiku dla potomnych
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 05 mar 2014 09:38 pm

już wszystko jasne .
mam nadzieję ,że komuś się może przydać ta mała informacja

pozdrawiam tedi

Pati2015
Posty: 73
Rejestracja: 25 maja 2015 09:27 am
Lokalizacja: Osiek nad Notecią
Samochód: Pacifica 3.5 2004r.

Termostat

Post autor: Pati2015 » 11 gru 2015 02:00 pm

Witam. Sprawa dotyczy termostatu. Niby proste ale skomplikowane. Otóż wymieniłem termostat na nowy (stary notabene sprawny). Posprawdzane działanie w czajniku. Po założeniu lipa. Przewód po kilku minutach gorący, chłodnica też temperatura na wskaźniku na pierwszej kresce. Jakby termostat szybko otwierał. Ma ktoś jakiś pomysł. Termostat włożony tak jak na rysunku. Pomocy idzie zima.
Pozdrawiam

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 11 gru 2015 11:28 pm

Skoro termostat 100% sprawny, chłodnica też . A wskaźnik wskazuje niską temperaturę to może wskaźnik? Tak naprawdę to nie napisałeś jaki jest problem? Czy wskazanie czujnika czy przegrzewanie czy niedogrzanie silnika?
Jeśli chłodnica gorąca to znaczy że termostat prawidłowo zadziałał i otworzył duży obieg.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 12 gru 2015 12:52 am

Pati weż to napisz jeszcze raz, ale po polsku.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 12 gru 2015 06:48 am

W czajniku? A to niezbyt miarodajne narzedzie pomiarowe :mrgreen:
No chyba ze dolozymy do tego termometr wtedy przy odrobinie szczescia i okreslonej usterce termostatu czajnik prawde nam wskarze ;)
A co do wskaznika.....
U mnie przy nagrzanym jest gdzies na jednej trzeciej części tego co moze wskazywac i..... Tak juz sobie wskazuje a z chlodzeniem jest wszystko ok.
Co do montażu termostatu to wazne by nie latal tam luźno ...tzn. byla wlasciwa uszczelka

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 12 gru 2015 10:19 am

Pati2015, zobacz na pokrewny watek,
gdzie jest dużo przydatnych info o układzie chłodzenia
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3865
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: UKŁAD NAPĘDOWY :.”