Termostat (wymiana) FWD 3,5
Termostat (wymiana) FWD 3,5
Witam.
Czy jest gdzieś na forum opisana wymiana termostatu bo jakoś nie mogę znaleźć, a zamierzam dobrać się do niego.
Mój problem polega na tym: mam LPG - latem przełącza się na gaz po przejechaniu około 4km, a teraz przy niskich temp około 10-12 *C muszę przejechać blisko 10km. To raczej nie jest ciekawa oszczędność
Dlatego myślę o wymianie w/w
Jeśli ktoś coś ma na temat bardzo bym prosił.
Pozdrawiam
Czy jest gdzieś na forum opisana wymiana termostatu bo jakoś nie mogę znaleźć, a zamierzam dobrać się do niego.
Mój problem polega na tym: mam LPG - latem przełącza się na gaz po przejechaniu około 4km, a teraz przy niskich temp około 10-12 *C muszę przejechać blisko 10km. To raczej nie jest ciekawa oszczędność
Dlatego myślę o wymianie w/w
Jeśli ktoś coś ma na temat bardzo bym prosił.
Pozdrawiam
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Przy tej temperaturze musisz dłużej czekac silnik musi sie naagrzać.Pomysl z np. +10 ile czasu sie rozgrzewa a ile z -15 czas leci i kilometry tez.I tu jest własnie ta oszczędnosc dla tych co mało jeżdżą wcale sie ona nie oplaca jedynie na dlugich odcinkach zwłaszcza w zimieraoaba pisze:Mój problem polega na tym: mam LPG - latem przełącza się na gaz po przejechaniu około 4km, a teraz przy niskich temp około 10-12 *C muszę przejechać blisko 10km. To raczej nie jest ciekawa oszczędność
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
też mam KME Diego G3 i po zamontowaniu też wydawało mi się że długo trzeba czekać na przełączenie.
Temp przełączenia mam ustawioną na 25 stopni i po moich marudzeniach gazownik przełożył wyjście z silnika bezpośrednio na reduktor a dopiero z reduktora na nagrzewnicę, lecz to nie pomogło
Gaz mam ponad rok a ten manewr robiłem jakoś na wiosnę.
Temp przełączenia mam ustawioną na 25 stopni i po moich marudzeniach gazownik przełożył wyjście z silnika bezpośrednio na reduktor a dopiero z reduktora na nagrzewnicę, lecz to nie pomogło
Gaz mam ponad rok a ten manewr robiłem jakoś na wiosnę.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
odkręcasz 2 śrubki odciągasz obudowę podmieniasz termostatCzy jest gdzieś na forum opisana wymiana termostatu bo jakoś nie mogę znaleźć, a zamierzam dobrać się do niego
dokręcasz śrubki 12Nm uzupełniasz płyn odpowietrzasz po sprawie
tu masz podobny temat
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=766
wskazówka powinna być na środku to kiedy ona tam dojdzie to już jak napisał Tedi inna sprawa
z góry dziękuję, a czy jest tam jakaś uszczelka ???
Odnośnie wskazówki to wiem bo kiedyś podłączałem poprzez interfejs ELM i jak była tak mniej więcej w połowie to sczytało temp. około 95-96 stopni, ale mimo wszystko dzięki za podpowiedź.
ps. tak jak pisałem wcześniej Czy temp. powinien osiągnąć na postoju i chyba dość szybko???
Odnośnie wskazówki to wiem bo kiedyś podłączałem poprzez interfejs ELM i jak była tak mniej więcej w połowie to sczytało temp. około 95-96 stopni, ale mimo wszystko dzięki za podpowiedź.
ps. tak jak pisałem wcześniej Czy temp. powinien osiągnąć na postoju i chyba dość szybko???
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Kolego tak jak wczesniej napisales temperatura ci rosnie dopiero jak jedziesz na wyzszych obrotach. I to jest oznaka ze jest ok gdyby termostat był walniety to podczas jazdy nie nagrzał by sie a tobie rosnie temperatura.A to ze na postoju dlugo sie grzeje to juz zalezne jest od temperatury zwenętrznej.raoaba pisze:ps. tak jak pisałem wcześniej Czy temp. powinien osiągnąć na postoju i chyba dość szybko???
Prosty przykład weź np. nalej do kubka plynu chlodniczego co ma temperature -15 wstaw na gaz i zobacz ile czasu bedziesz czekal az osiągnie temperature conajmniej
+30
A w drogim kubku postaw na gaz taen sam płyn np. o temperaterze pokojowej albo zchłodzony w lodówce i sprawdź
odpowiedź znajdziesz sam pozdrawiam
przepraszam za sugestię, ale czy termostat nie jest po to aby utrzymywać temperaturę silnika ???
Dziś w godzinach popołudniowych troszkę jeździłem i zauważyłem że wskazanie temp (nie doszło jeszcze do ~połowy skali) tak na oko;) około 70-80 stopni zatrzymałem się czekając na kogoś tak stałem około 10 min z włączonym silnikiem zauważyłem że temp (wskazówka) lekko spadła zaznaczam że nie był dogrzany do temp załączania wentylatora i działania termostatu.
Dzięki za uwagi ale myślę że powinienem wymienić termostat.
Pozdrawiam.
Dziś w godzinach popołudniowych troszkę jeździłem i zauważyłem że wskazanie temp (nie doszło jeszcze do ~połowy skali) tak na oko;) około 70-80 stopni zatrzymałem się czekając na kogoś tak stałem około 10 min z włączonym silnikiem zauważyłem że temp (wskazówka) lekko spadła zaznaczam że nie był dogrzany do temp załączania wentylatora i działania termostatu.
Dzięki za uwagi ale myślę że powinienem wymienić termostat.
Pozdrawiam.
Jestem tego samego zdania i mnie też to czek we wtorek.raoaba pisze:przepraszam za sugestię, ale czy termostat nie jest po to aby utrzymywać temperaturę silnika ???
Dziś w godzinach popołudniowych troszkę jeździłem i zauważyłem że wskazanie temp (nie doszło jeszcze do ~połowy skali) tak na oko;) około 70-80 stopni zatrzymałem się czekając na kogoś tak stałem około 10 min z włączonym silnikiem zauważyłem że temp (wskazówka) lekko spadła zaznaczam że nie był dogrzany do temp załączania wentylatora i działania termostatu.
Dzięki za uwagi ale myślę że powinienem wymienić termostat.
Pozdrawiam.
Wskazania temperatury na zegarze są w połowie drugiego przedziału i jak w zeszłym roku wentyle się włączały co jakiś czas tak w tym roku po staniu w korku przez 1 h raz załączą się wentyle i to tyle jednym słowem niedogrzany.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Witam! 15min + 8km to trochę dużo za dużo :-)) jak na przełączenie się gazu. Przy mrozach takich jak ostatnio to przełącza mi się po ok 5-6min od odpalenia i prawie zawsze w tym samym czasie co DELAY na klimie odliczy do 0. Różnica między temperaturą i czasem przełącznia w dni jak jest +5 i -13 to jakieś 1-2km. Komputer od gazu ma ustawioną tem. przełączania na 40st.
Pozdrawiam
Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG
Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG
Dzięki za poparcie
Widlak - napisałeś że będziesz wymieniał we wtorek. Opisz może koszt termostatu gdzie i jaki lepiej zakupić i czy jest tam uszczelka jeśli tak to jaka i czy trzeba ją nabyć przed wymianą ??
Pisaliście też o odpowietrzaniu układu z tego co słyszałem te silniki mają układ samo odpowietrzający, jeśli jest inaczej to gdzie można znaleźć dokładna procedurę odpowietrzania.
A piszę dlatego gdyż przeszło miesiąc temu podczas jazdy spadł mi wąż od chłodnicy ten który idzie od termostatu (ale był sajgon pod maską płyn parował jeszcze ze 4 dni ) oczywiście w danym momencie od razu STOP bo to było na podjeździe i przejechałem około 5m. Założyłem opaskę która się zsunęła dolałem płynu (oczywiście po jakimś czasie uzupełniłem) i tak jest do teraz na zimnym dolna kreska rozgrzany górna.
Widlak - napisałeś że będziesz wymieniał we wtorek. Opisz może koszt termostatu gdzie i jaki lepiej zakupić i czy jest tam uszczelka jeśli tak to jaka i czy trzeba ją nabyć przed wymianą ??
Pisaliście też o odpowietrzaniu układu z tego co słyszałem te silniki mają układ samo odpowietrzający, jeśli jest inaczej to gdzie można znaleźć dokładna procedurę odpowietrzania.
A piszę dlatego gdyż przeszło miesiąc temu podczas jazdy spadł mi wąż od chłodnicy ten który idzie od termostatu (ale był sajgon pod maską płyn parował jeszcze ze 4 dni ) oczywiście w danym momencie od razu STOP bo to było na podjeździe i przejechałem około 5m. Założyłem opaskę która się zsunęła dolałem płynu (oczywiście po jakimś czasie uzupełniłem) i tak jest do teraz na zimnym dolna kreska rozgrzany górna.
Kruca bomba mało casu niestety nie wyrobię się dzisiaj tzn we wtorek będę to robił niestety najprawdopodobniej między świętami. Jeżeli się chwilę możesz wstrzymać to podam wszystko po świętach przed Nowym Rokiem niestety takie czasy. Dobrze że w ogóle grzeje jeszcze .raoaba pisze:Widlak - napisałeś że będziesz wymieniał we wtorek. Opisz może koszt termostatu gdzie i jaki lepiej zakupić i czy jest tam uszczelka jeśli tak to jaka i czy trzeba ją nabyć przed wymianą ??
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
no ja też czasami dosyć długo muszę czekać na przełączenie ale u mnie to może być inna wina bo termostat pokazuje nieraz 60-70 stopni a gaz się jeszcze nie załańcza albo załączy zaraz zgaśnie dopiero jak sie już dobrze nagrzeje tak gdzieś po 10 minutach się załańcza chociaż teraz jak mrozy zelżały to po jakichś 5-6 minutach ale nie wymieniam termostatu bo grzeje dobrze pozdrawiam wesołych świat
Nie no wszystko jest ok tylko chodzi o to ze gaz się późno załańcza a jest ustawiony na 25 stopni ale to pewnie uroki zimyszunaj60 pisze:ciapek co ty chcesz od tego termostatu gdyby był zły to auto by się grzalo i płyn wyciekał
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009 05:44 pm przez ciapek1114, łącznie zmieniany 1 raz.
Kurcze a u mnie bardzo szybko łapie temp. czy w lecie czy w zimie i tak se trzyma
na 1/2 wskaźnika, na lpg zrzuca się po max 3km jest ustawiony na 40stopni,
czasem w mrozy słyszę , że załącza się wentylator ( dłuższe stanie w korku).
Stygnie też powoli czasem po 2 godz ma jeszcze ciepły silnik.
Nie wiem czy tak ma być? Czy coś się zaczyna dziać?
na 1/2 wskaźnika, na lpg zrzuca się po max 3km jest ustawiony na 40stopni,
czasem w mrozy słyszę , że załącza się wentylator ( dłuższe stanie w korku).
Stygnie też powoli czasem po 2 godz ma jeszcze ciepły silnik.
Nie wiem czy tak ma być? Czy coś się zaczyna dziać?
Pozdrawiam
Tak ma być, u Ciebie wszystko gra. Termostat służy do tego aby silnik jak najszybciej osiągnął optymalną temperaturę pracy ( ok. 95st.C ). Podczas gigantycznych mrozów ( Biegun np - 50 st. ) silnik może pracować tylko na tzw. krótkim obiegu i gdyby nie miał termostatu to nigdy nie uzyskałby opytmalnej temperatury pracy, co skutkowałoby gigantycznym zużyciem paliwa oraz remontem silnika nie po 500 000tys km a o jedno zero wczesniej. Termostat zazwyczaj jest uszkodzony wtedy gdy się "nie otwiera" a sprawdzić to można bardzo prosto: Po uruchomieniu zimnego silnika dotykamy górnego i dolnego węża połączonego z chłodnicą. Jeżeli zaczyna się rozgrzewać tylko górny a dolny pozostaje zimny to jest OK. Jeśli oba nagrzewają sie jednoczesnie to znaczy że termostat jest niesprawny lub ktoś go kiedyś wyjął. Poprawne działanie wygląda tak: Najpierw nagrzewa się górny wąż ( tzw. krótki obieg ) potem po dłuższym czasie ( jesli próba jest na pstoju ) rozgrzewa się dolny wąż, i po chwili załączają sie wentylatory, po czym wszystko sie powtarza.:Kurcze a u mnie bardzo szybko łapie temp. czy w lecie czy w zimie i tak se trzyma
na 1/2 wskaźnika, na lpg zrzuca się po max 3km jest ustawiony na 40stopni,
czasem w mrozy słyszę , że załącza się wentylator ( dłuższe stanie w korku).
Stygnie też powoli czasem po 2 godz ma jeszcze ciepły silnik.
Nie wiem czy tak ma być? Czy coś się zaczyna dziać?
Oby zawsze mi się chciało tak jak mi się nie chce.
A tu obrazek jak wymienić termostat
http://www.youtube.com/watch?v=glb49BpPbZc
http://www.youtube.com/watch?v=glb49BpPbZc
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
raoaba
jeśli chcesz być pewny działania termostatu a przy okazji obejrzeć go w jakim stanie jest :
wyjmujesz termostat wkładasz do garnka z wodą i z termometrem .Gotujesz i obserwujesz przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać a przy jakiej otworzy się do końca .
Jak w zimnej wodzie jest zamknięty a w gotującej otwarty tzn sprawny
oczywiście można sprawdzić w danych technicznych temperatury zadziałania
czasami potrafi coś przytkać zamknięcie i termostat jest cały czas otwarty - wtedy mamy niedogrzany silnik
jeśli chcesz być pewny działania termostatu a przy okazji obejrzeć go w jakim stanie jest :
wyjmujesz termostat wkładasz do garnka z wodą i z termometrem .Gotujesz i obserwujesz przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać a przy jakiej otworzy się do końca .
Jak w zimnej wodzie jest zamknięty a w gotującej otwarty tzn sprawny
oczywiście można sprawdzić w danych technicznych temperatury zadziałania
czasami potrafi coś przytkać zamknięcie i termostat jest cały czas otwarty - wtedy mamy niedogrzany silnik
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
raoaba
jeśli chcesz być pewny działania termostatu a przy okazji obejrzeć go w jakim stanie jest :
wyjmujesz termostat wkładasz do garnka z wodą i z termometrem .Gotujesz i obserwujesz przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać a przy jakiej otworzy się do końca .
Jak w zimnej wodzie jest zamknięty a w gotującej otwarty tzn sprawny
Czarny spójrz z którego roku jest temat na który odpowiedziałeś
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 maja 2015 09:27 am
- Lokalizacja: Osiek nad Notecią
- Samochód: Pacifica 3.5 2004r.
Termostat
Witam. Sprawa dotyczy termostatu. Niby proste ale skomplikowane. Otóż wymieniłem termostat na nowy (stary notabene sprawny). Posprawdzane działanie w czajniku. Po założeniu lipa. Przewód po kilku minutach gorący, chłodnica też temperatura na wskaźniku na pierwszej kresce. Jakby termostat szybko otwierał. Ma ktoś jakiś pomysł. Termostat włożony tak jak na rysunku. Pomocy idzie zima.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Skoro termostat 100% sprawny, chłodnica też . A wskaźnik wskazuje niską temperaturę to może wskaźnik? Tak naprawdę to nie napisałeś jaki jest problem? Czy wskazanie czujnika czy przegrzewanie czy niedogrzanie silnika?
Jeśli chłodnica gorąca to znaczy że termostat prawidłowo zadziałał i otworzył duży obieg.
Pozdrawiam
Jeśli chłodnica gorąca to znaczy że termostat prawidłowo zadziałał i otworzył duży obieg.
Pozdrawiam
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
W czajniku? A to niezbyt miarodajne narzedzie pomiarowe
No chyba ze dolozymy do tego termometr wtedy przy odrobinie szczescia i okreslonej usterce termostatu czajnik prawde nam wskarze
A co do wskaznika.....
U mnie przy nagrzanym jest gdzies na jednej trzeciej części tego co moze wskazywac i..... Tak juz sobie wskazuje a z chlodzeniem jest wszystko ok.
Co do montażu termostatu to wazne by nie latal tam luźno ...tzn. byla wlasciwa uszczelka
No chyba ze dolozymy do tego termometr wtedy przy odrobinie szczescia i okreslonej usterce termostatu czajnik prawde nam wskarze
A co do wskaznika.....
U mnie przy nagrzanym jest gdzies na jednej trzeciej części tego co moze wskazywac i..... Tak juz sobie wskazuje a z chlodzeniem jest wszystko ok.
Co do montażu termostatu to wazne by nie latal tam luźno ...tzn. byla wlasciwa uszczelka
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Pati2015, zobacz na pokrewny watek,
gdzie jest dużo przydatnych info o układzie chłodzenia
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3865
gdzie jest dużo przydatnych info o układzie chłodzenia
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3865
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR