SYSTEM ESP
SYSTEM ESP
KOLEDZY.MOŻE MI KTOŚ WYTŁUMACZY JAK PRAWIDŁOWO POWINIEN ZACHOWYWAĆ SIĘ UKŁAD ESP.
Problem jest w tym iż czy jest włączony ,czy też wyłączony(na desce zapala się żółta kontrolka ESP) on cały czas działa. Oczywiście tylko w momencie kiedu koła tracą przyczepność .Słychać że się załącza i kontrolka zaczyna pulsować.
Jest to trochę wku......iące,w momencie kiedy mam problem z wyjechaniem z zaspy? nie mam AWD/.
Czy ktoś z kolegów co ma wersję FWD z systemem ESP może to sprawdzić u siebie?
Jeśli tak ma być to na cholerę jest przycisk wyłąnczający układ ESP?
Problem jest w tym iż czy jest włączony ,czy też wyłączony(na desce zapala się żółta kontrolka ESP) on cały czas działa. Oczywiście tylko w momencie kiedu koła tracą przyczepność .Słychać że się załącza i kontrolka zaczyna pulsować.
Jest to trochę wku......iące,w momencie kiedy mam problem z wyjechaniem z zaspy? nie mam AWD/.
Czy ktoś z kolegów co ma wersję FWD z systemem ESP może to sprawdzić u siebie?
Jeśli tak ma być to na cholerę jest przycisk wyłąnczający układ ESP?
Ten przycisk tylko znieczula działanie tego układu, ale niestety nie wyłącza go do końca. To znieczulenie pozwala na jakieś tam boksowanie kołami, w celu ułatwienia wyjazdu np. z zaspy.
Myślę, że da się to cholerstwo wyłączyć całkiem, ale niestety poprzez wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika.
I właśnie za to kocham auta ze znaczkiem BMW, bo jest to jedna z nielicznych marek, która nie produkuje aut dla "impotentów drogowych" i jednym przyciśnięciem magicznego guzika wszystkie systemy kontroli trakcji itd.. itp.., zostają wyłączone całkowicie i tylko kierowca decyduje co chce zrobić autem.
Myślę, że da się to cholerstwo wyłączyć całkiem, ale niestety poprzez wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika.
I właśnie za to kocham auta ze znaczkiem BMW, bo jest to jedna z nielicznych marek, która nie produkuje aut dla "impotentów drogowych" i jednym przyciśnięciem magicznego guzika wszystkie systemy kontroli trakcji itd.. itp.., zostają wyłączone całkowicie i tylko kierowca decyduje co chce zrobić autem.
Sam mam FWD i ESP raczej mi pomaga wyjechać z zaspy a nie przeszkadza.
Po za tym nie da się ESP wyłączyć całkowicie ze względu na ochronę skrzyni biegów A604 - częstym przypadkiem jej uszkodzenia było zatarcie sworznia układu różnicowego i zerwanie jego zabezpieczenia co skutkowało wybiciem wielkiej dziury
Po za tym nie da się ESP wyłączyć całkowicie ze względu na ochronę skrzyni biegów A604 - częstym przypadkiem jej uszkodzenia było zatarcie sworznia układu różnicowego i zerwanie jego zabezpieczenia co skutkowało wybiciem wielkiej dziury
Nie przesadzaj z tą skrzynią mam skrzynie A604 w T&C, nie mam tam żadnego systemu poza ABS-em , jeżdżę dosyć ostro i jak na razie 160 tys km i nic jej nie dolega, jeździ jak trza.
Ten problem ze sworzniem dotyczył o ile dobrze pamiętam skrzyni A604 wyprodukowanej przed 99 rokiem. A tak naprawdę twoja skrzynia to już nie jest A604 tylko udoskonalona i odelżona od większości wad jej następczyni 41TE.
Już Ci tłumaczę w czym ten system przeszkadza. Masz FWD więc wjedź przodem w głęboki śnieg, zamiel kołami ze trzy, cztery razy żeby zrobił się pod nimi lód i spore dołki tak żebyś miał taki powiedzmy próg do pokonania i nie wyłączając ESP spróbuj przez ten próg wyjechać.
Powodzenia
Ten problem ze sworzniem dotyczył o ile dobrze pamiętam skrzyni A604 wyprodukowanej przed 99 rokiem. A tak naprawdę twoja skrzynia to już nie jest A604 tylko udoskonalona i odelżona od większości wad jej następczyni 41TE.
Już Ci tłumaczę w czym ten system przeszkadza. Masz FWD więc wjedź przodem w głęboki śnieg, zamiel kołami ze trzy, cztery razy żeby zrobił się pod nimi lód i spore dołki tak żebyś miał taki powiedzmy próg do pokonania i nie wyłączając ESP spróbuj przez ten próg wyjechać.
Powodzenia
no ok... a co jesli kontrolka zaczyna mrugac w tej zaspie.... slychac cos jakby podobnego przy ostrym hamowaniu... a kola buksuja jak szalone ... nic ich nie powstymuje , na malych wiekszyk i najwiekszych obrotach buksuja i tyle... a kontrolka mruga. Czt to znaczy ze ESP u mnie nie dziala ? czy tak ma byc ?
nie ma to jak amerykany
Dokładnie jak napisał ferencsc, tak ma być i jak słychać takie try,try to znaczy ze system działa i właśnie w takich sytuacjach jak opisał cz4ja, ja osobiście wolę wyłączyć system i próbować wydostać się z opresji własnymi siłami, bez pomocy ESP, bo on jest w w/w sytuacji przeszkadzaczem a nie pomocnikiem.
qrcze.. jak mialem renault lagune z esp to przychamowywal mi kola na tyle mocno ze kola krecily sie BARDZO powoli.. doslownie mialo sie wrazenie ze samochod gasnie. ale zaden snieg mnie nie zatrzymal. A tutaj... cieszylem sie jak glupi do sera ze mam ASR i ESP w jednym teraz nie jestem pewien czy traction control posiada ESP a ASR jak na mnie niedziala wogle ....
odnosnie przychamowywania kol. Czy wam mocno przychamowuje kola ? tzn wciskasz gaz i kola kreca sie szybko ? czy po przychamowaniu wolno... ?
[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 12:23 ]
nowy temat zalozony
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=14825#14825
odnosnie przychamowywania kol. Czy wam mocno przychamowuje kola ? tzn wciskasz gaz i kola kreca sie szybko ? czy po przychamowaniu wolno... ?
[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 12:23 ]
nowy temat zalozony
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=14825#14825
nie ma to jak amerykany
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Podobno nie ma głupich pytań,tak więc....mam Pacifice 3,5 z AWD i ABS(tyle wiem na pewno),czy mam też ESP,EDS i ASR? Po czym to poznać czy coś takiego jest i u mnie,bez konieczności sprawdzania tego w terenie? Pytam ponieważ widziałem w ogłoszeniach,że niektórzy sprzedający informują o posiadaniu ASR,ESP.EDS. Ja w swoim aucie nie mam żadnych widocznych włączników lub wyłączników i nigdy nie zaświeciła się żadna kontrolka tychże systemów,czy to znaczy,ze mam "ubogą" wersję?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
ostry187,
Twój jest przed liftem bo rocznik 2004.
Po lifcie to 2007 i 2008
Popatrz sobie na zdjęcia aut z poszczególnych roczników i od zewnątrz zobaczysz różnice wyglądu przodu auta.
A jak zajrzysz pod maskę to zobaczysz po lifcie silnik 4,0
Pod spodem odnalazłbyś ponadto po lifcie skrzynię biegów 6-o biegową
To tak z grubsza i na szybko.
Co do wyposażenia to masz różne opcje standardowe w poszczególnych typach aut przed- i po- liftowych, a także różne opcje wyposażeń dodatkowych.
Zresztą na ten temat jest sporo informacji w różnych wątkach na forum więc poczytaj zanim zadasz podobne pytanie, na które odpowiedzi są na forum ogólnie dostępne
Twój jest przed liftem bo rocznik 2004.
Po lifcie to 2007 i 2008
Popatrz sobie na zdjęcia aut z poszczególnych roczników i od zewnątrz zobaczysz różnice wyglądu przodu auta.
A jak zajrzysz pod maskę to zobaczysz po lifcie silnik 4,0
Pod spodem odnalazłbyś ponadto po lifcie skrzynię biegów 6-o biegową
To tak z grubsza i na szybko.
Co do wyposażenia to masz różne opcje standardowe w poszczególnych typach aut przed- i po- liftowych, a także różne opcje wyposażeń dodatkowych.
Zresztą na ten temat jest sporo informacji w różnych wątkach na forum więc poczytaj zanim zadasz podobne pytanie, na które odpowiedzi są na forum ogólnie dostępne
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.