Rolka paska wielorowkowego

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Pasek i rolki

Post autor: orzeł » 21 lip 2009 12:52 pm

Witam przerabialem wymianę paska oraz rolek
we wszystkich rolkach jest wciśnięte lożysko 6203 2RS C3 potrzebujemy 3szt
natomiast rolka gladka plastikowa pasuje od VW o nr w intercars 0211-04-05475P oczywiście piszę o silniku 3,5L pozdrawiam
są samochody i była pacifica

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 27 lip 2009 03:42 pm

To ja tylko dodam, że napinacz tego paska można zakupić w usa.istore.pl
koszt przed rabatem to 370,00 zł,
natomiast jak mamy dobry napinacz a szumi tylko rolka to można ją kupić oddzielnie
Obrazek

koszt rolki przed rabatem to 90 zł

natomiast pasek wielo-rowkowy do pacifiki
3,5l kosztuje 85,00 zł
3,8l kosztuje 65,00 zł
4,0l kosztuje 85,00 zł

qstruck jak to taka sama rolka o jakiej Ty pisałeś to napisz proszę ile ona kosztuje w Intercars.

Pryz wymianie paska warto wyczyścić i nasmarować łożysko znajdujące się na rolce od alternatora, trzeba ściągnąć dekielek tej rolki wymyć stary smar i wcisnąć odrobinę nowego.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 28 lip 2009 10:01 am

witam rolka plastikowa 80 zl brutto nr 0211-04-05475P a lożyska nr BR 6203 2RS/M5
5szt w komplecie 25zl brutto za 5szt oczywiście ceny detaliczne pozdrawiam
są samochody i była pacifica

Awatar użytkownika
eldorin
Posty: 150
Rejestracja: 02 cze 2011 10:49 am
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 3,8

jak to wyjąć?

Post autor: eldorin » 08 lip 2011 01:41 pm

Panowie, a jak te łożyska wyjąć z plastikowego kółka?
Czy można poprostu wymienić łożyska a plastikowe rolki zostawić?
Czy wskutek tego świszczenia przy pracy silnika powinienem nastawiać się na zakup całego napinacza do packi 3,8?

Przy okazji: czy ktoś wie jaką długość ma pasek wielorowkowy do Packi 3,8L 2005?
Zamierzam go wymienić, ale pan w sklepie:

http://sklepjeep.redcart.pl/p/1873/1355 ... ysler.html

miał wątpliwości czy będzie pasował i kazał mi go zmierzyć... hmm... bez rozebrania i zdjęcia paska tego nie zmierzę :8

Pozdrawiam,

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 08 lip 2011 03:51 pm

z plastikowymi rolkami jest tak że albo się uda albo nie
wszystko zależy jak jest zrobiona rolka
najlepiej jest podciąć wewnętrzna wargę lekko w tokarce podgrzać farelką i wycisnąć łożysko albo się uda albo nie mi na 4 sztuki jedna zawsze wędruje do kosza

pasek sobie ściągnij bo to jest 10 m minut roboty przy okazji zobaczysz jaki masz zapas na napinaczu
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Rolka paska wielorowkowego

Post autor: pawel1980 » 22 lis 2011 08:51 pm

Panowie potrzebuje porady i pomocy w sprawie jednej rolki.
Dziś wracając do domu usłyszałem dziwny dźwięk metaliczny z pod maski. Okazało się, że jest to jedna rolka z paska klinowego, która się przekrzywiła i obijała o obudowę silnika.

Rozkręciłem to od razu i się mocno zdziwiłem bo stawiałem na łożysko. Potrzebuje aby ktoś z was spojrzał na zdjęcia i zobaczył czy w zestawie tej rolki czegoś nie brakuje.

Proszę o pomoc bo nie wiem jak to zamontować?
Załączniki
Zdjęcie1787.jpg
Zdjęcie1788.jpg
Zdjęcie1789.jpg

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 22 lis 2011 08:55 pm

Moim zdanie nie nic tam ci nie brakuje odpowiednia wypustka prowadząca powinna być na pozostałej części łapy napinacza.
A od frontu masz śrubę z tą dużą podkładką tak jak na foto jeśli to się przekrzywiło to stawiam że słabo było do kręcone.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 22 lis 2011 09:01 pm

A z jaką siłą to się powinno dociągać?

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 22 lis 2011 09:03 pm

Oj na to z głowy tobie nie odpowiem.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 22 lis 2011 09:21 pm

wszystko zależy kto jak koła dokręca :P
Gas-guzzler

Browar
Posty: 30
Rejestracja: 31 maja 2010 08:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Browar » 23 lis 2011 01:23 am

A z jaką siłą to się powinno dociągać?
Zazwyczaj 40 - 50 Nm
Oby zawsze mi się chciało tak jak mi się nie chce.

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 21 lut 2012 02:35 pm

Witam, może błahe pytanie ale jakie jest rozmieszczenie paska na kołach bo po małej kolizji spadł po uszkodzeniu koła pasowego wspomagania i wraz z mechanikiem nie chciałbym popełnić błędu.
Szukałem na forum ale jakoś nie mogę trafić, może jakiś schemat ???
Z góry dziękuję.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

układ paska PK

Post autor: Łuki » 21 lut 2012 05:56 pm

proszę bardzo.....
Załączniki
2010-01-24_215419_3.gif
2010-01-24_215419_3.gif (7.86 KiB) Przejrzano 9863 razy
Gas-guzzler

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 21 lut 2012 06:01 pm

serdeczne dzięki

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 27 lip 2014 10:25 pm

Odświeże temat! Wymieniałem wczoraj łożyska w rolkach paska wieloklinowego i jak się okazało, nie we wszystkich rolkach jest łożysko o numerze 6203!!! Mam rocznik 2005, 3,5L (zresztą widać w opisie). Jedna rolka miała łożysko większe....muszę odczytać numer bo teraz nie pamiętam i zrobię mały rysuneczek dla potomnych. Wiem, że temat może nie jest super ważny, ale może się komuś przydać - dobrze mieć odpowiednie łożyska, kiedy zanieramy się do roboty ;)

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 28 lip 2014 08:35 am

Znalazłem jeszcze taki rysunek "w tym temacie" - zał.
Może się przyda.

A przy okazji "Idler Pulley" to:
rolka prowadząca (niczego nie napędza)
Edit: thx Piotrek
Załączniki
Pasek-akcesoriów-1.gif
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016 04:36 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 28 lip 2014 01:12 pm

Z tymi rolkami to jest różnie. Ja zakupiłem 4 rolki i miały pasować jednak z tych 4 to pasowała tylko jedna. A tak w ogóle to jak patrzę w silnik to u mnie nie ma rolki plastykowej tylko metalowe no chyba że ta rolka przy napinaczu jest plastykowa. ponadto jedna rolka zamontowana w samochodzie posiada rowki prowadzące a te które kupiłem ani jedna nie miała takich rowków. Mechanik mówił że rolka ta która jest najwyżej przy alternatorze powinna być taka sama niżej i obie są metalowe. Nie wiem jaki kupić o co sklep to inaczej gadają

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 lip 2014 09:36 pm

Szymek,
Widać kupowałeś aftermarkety - rolki dystrybuowane poza Chryslerem robione są niby na wzór i podobieństwo i z tym podobieństwem różnie bywa.
Ja w T&C mam oryginalne jedną rolkę prowadzącą paska wielorowkowego. Fakt - na łożysku 6203 a do tego rolka metalowa. Kupiłem nową bo sądziłem że przebieg ca' 300.000km to wystarczająco a tu okazuje się, że przy wymianie alternatora (poszły oryginalne szczotki) zaglądając przy okazji do rolki nie ma potrzeby wymiany. Dałem więc troszkę smaru i niech kręci się dalej. Ta co ją mam nową jest plastikowa i będzie jak znam życie zbędnym zakupem. Póki co leży sobie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 28 lip 2014 11:32 pm

No to żeby wyjaśnić wątpliwości. Są trzy stalowe rolki, w których znajdują się łożyska 2x6203 i 1x6303. Jedna z tych rolek jest rowkowana, pozostałe dwie gładkie. Wymieniałem też rolkę napinacza (plastik), którą kupiłem w całości nową. Reszta trasy paska biegnie po sprzęgle alternatora, klimie i dwóch dóżych kołach (rowkowanych).
Dla zobrazowania sytuacji podaję rysuneczek:

Obrazek

oraz foto rolek i napiczacza po wymianie łożysk i rolki napinacza:

Obrazek

Jakby co to służe pomocą.
p.s.
Wyjęcie rolki nr 2 - MASAKRA (ciasno jak nie powiem gdzie) :P

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 29 lip 2014 08:14 am

pach pisze:A przy okazji "Idler Pulley" to:
słownikowo to "koło pasowe luźne"
niczego nie napędza, ma za zadanie odpowiednie prowadzenia paska ,
tak by jak największą powierzchnią przylegał do kół "funkcyjnych"
napędzających osprzęt - alternator, pompa wspomagania, kompresor klimy
oraz napędzającego całość koła na wale
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 29 lip 2014 09:14 am

Z rysunków przebiegu paska widać które (i dlaczego) rolki muszą być rowkowane,
a które gładkie - w zależności od tego do której strony paska dolegają
(wg. nr na rysunku Patrycy):

1, 3, 4 - gładkie (zewnętrzna powierzchnia paska)
reszta - rowkowane

Przy okazji - zamieszczony w moim poście rys. silnika z serwisówki
nie uwzględnia w swojej numeracji rolki nr 1 z ww.,
czyli Idler Pullley - wg jeszcze wcześniejszego rysunku Łuki
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 29 lip 2014 10:55 am

Patrycy i wszystko jasne. Już nie powinno byc jakichkolwiek niejasnosci z rolkami. Dobra robota tla potomnych

P.S. ja bym temat z edytował na ... "rolki paska wielorolkowego" i całość byłaby dopełniona

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 29 lip 2014 01:45 pm

Szymek, dzięki za flaszeczkę :mrgreen:
Faktycznie dobrze by było temat zrzucić w jeden, ale to już poza moim zasięgiem i umiejętnościami ;)

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 01 sie 2014 08:16 pm

To jeszcze uzupełnię bo były pytania w sprawie rolki napinacza.
U mnie rolka jest na łożysku 6203, szerokość rolki 24mm, średnica zewnętrzna 70mm.
I tyle ;)

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 05 sie 2014 11:57 pm

Na prośbę kolegi Szymek dodaję jeszcze rysuneczek i numery dla rolek:
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SILNIK :.”