Rolka paska wielorowkowego
Pasek i rolki
Witam przerabialem wymianę paska oraz rolek
we wszystkich rolkach jest wciśnięte lożysko 6203 2RS C3 potrzebujemy 3szt
natomiast rolka gladka plastikowa pasuje od VW o nr w intercars 0211-04-05475P oczywiście piszę o silniku 3,5L pozdrawiam
we wszystkich rolkach jest wciśnięte lożysko 6203 2RS C3 potrzebujemy 3szt
natomiast rolka gladka plastikowa pasuje od VW o nr w intercars 0211-04-05475P oczywiście piszę o silniku 3,5L pozdrawiam
są samochody i była pacifica
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
To ja tylko dodam, że napinacz tego paska można zakupić w usa.istore.pl
koszt przed rabatem to 370,00 zł,
natomiast jak mamy dobry napinacz a szumi tylko rolka to można ją kupić oddzielnie
koszt rolki przed rabatem to 90 zł
natomiast pasek wielo-rowkowy do pacifiki
3,5l kosztuje 85,00 zł
3,8l kosztuje 65,00 zł
4,0l kosztuje 85,00 zł
qstruck jak to taka sama rolka o jakiej Ty pisałeś to napisz proszę ile ona kosztuje w Intercars.
Pryz wymianie paska warto wyczyścić i nasmarować łożysko znajdujące się na rolce od alternatora, trzeba ściągnąć dekielek tej rolki wymyć stary smar i wcisnąć odrobinę nowego.
koszt przed rabatem to 370,00 zł,
natomiast jak mamy dobry napinacz a szumi tylko rolka to można ją kupić oddzielnie
koszt rolki przed rabatem to 90 zł
natomiast pasek wielo-rowkowy do pacifiki
3,5l kosztuje 85,00 zł
3,8l kosztuje 65,00 zł
4,0l kosztuje 85,00 zł
qstruck jak to taka sama rolka o jakiej Ty pisałeś to napisz proszę ile ona kosztuje w Intercars.
Pryz wymianie paska warto wyczyścić i nasmarować łożysko znajdujące się na rolce od alternatora, trzeba ściągnąć dekielek tej rolki wymyć stary smar i wcisnąć odrobinę nowego.
jak to wyjąć?
Panowie, a jak te łożyska wyjąć z plastikowego kółka?
Czy można poprostu wymienić łożyska a plastikowe rolki zostawić?
Czy wskutek tego świszczenia przy pracy silnika powinienem nastawiać się na zakup całego napinacza do packi 3,8?
Przy okazji: czy ktoś wie jaką długość ma pasek wielorowkowy do Packi 3,8L 2005?
Zamierzam go wymienić, ale pan w sklepie:
http://sklepjeep.redcart.pl/p/1873/1355 ... ysler.html
miał wątpliwości czy będzie pasował i kazał mi go zmierzyć... hmm... bez rozebrania i zdjęcia paska tego nie zmierzę
Pozdrawiam,
Czy można poprostu wymienić łożyska a plastikowe rolki zostawić?
Czy wskutek tego świszczenia przy pracy silnika powinienem nastawiać się na zakup całego napinacza do packi 3,8?
Przy okazji: czy ktoś wie jaką długość ma pasek wielorowkowy do Packi 3,8L 2005?
Zamierzam go wymienić, ale pan w sklepie:
http://sklepjeep.redcart.pl/p/1873/1355 ... ysler.html
miał wątpliwości czy będzie pasował i kazał mi go zmierzyć... hmm... bez rozebrania i zdjęcia paska tego nie zmierzę
Pozdrawiam,
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
z plastikowymi rolkami jest tak że albo się uda albo nie
wszystko zależy jak jest zrobiona rolka
najlepiej jest podciąć wewnętrzna wargę lekko w tokarce podgrzać farelką i wycisnąć łożysko albo się uda albo nie mi na 4 sztuki jedna zawsze wędruje do kosza
pasek sobie ściągnij bo to jest 10 m minut roboty przy okazji zobaczysz jaki masz zapas na napinaczu
wszystko zależy jak jest zrobiona rolka
najlepiej jest podciąć wewnętrzna wargę lekko w tokarce podgrzać farelką i wycisnąć łożysko albo się uda albo nie mi na 4 sztuki jedna zawsze wędruje do kosza
pasek sobie ściągnij bo to jest 10 m minut roboty przy okazji zobaczysz jaki masz zapas na napinaczu
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
- Lokalizacja: Siewierz
- Samochód: Opel Insignia
Rolka paska wielorowkowego
Panowie potrzebuje porady i pomocy w sprawie jednej rolki.
Dziś wracając do domu usłyszałem dziwny dźwięk metaliczny z pod maski. Okazało się, że jest to jedna rolka z paska klinowego, która się przekrzywiła i obijała o obudowę silnika.
Rozkręciłem to od razu i się mocno zdziwiłem bo stawiałem na łożysko. Potrzebuje aby ktoś z was spojrzał na zdjęcia i zobaczył czy w zestawie tej rolki czegoś nie brakuje.
Proszę o pomoc bo nie wiem jak to zamontować?
Dziś wracając do domu usłyszałem dziwny dźwięk metaliczny z pod maski. Okazało się, że jest to jedna rolka z paska klinowego, która się przekrzywiła i obijała o obudowę silnika.
Rozkręciłem to od razu i się mocno zdziwiłem bo stawiałem na łożysko. Potrzebuje aby ktoś z was spojrzał na zdjęcia i zobaczył czy w zestawie tej rolki czegoś nie brakuje.
Proszę o pomoc bo nie wiem jak to zamontować?
układ paska PK
proszę bardzo.....
- Załączniki
-
- 2010-01-24_215419_3.gif (7.86 KiB) Przejrzano 10004 razy
Gas-guzzler
Odświeże temat! Wymieniałem wczoraj łożyska w rolkach paska wieloklinowego i jak się okazało, nie we wszystkich rolkach jest łożysko o numerze 6203!!! Mam rocznik 2005, 3,5L (zresztą widać w opisie). Jedna rolka miała łożysko większe....muszę odczytać numer bo teraz nie pamiętam i zrobię mały rysuneczek dla potomnych. Wiem, że temat może nie jest super ważny, ale może się komuś przydać - dobrze mieć odpowiednie łożyska, kiedy zanieramy się do roboty
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Znalazłem jeszcze taki rysunek "w tym temacie" - zał.
Może się przyda.
A przy okazji "Idler Pulley" to:
rolka prowadząca (niczego nie napędza)
Edit: thx Piotrek
Może się przyda.
A przy okazji "Idler Pulley" to:
rolka prowadząca (niczego nie napędza)
Edit: thx Piotrek
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016 04:36 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Z tymi rolkami to jest różnie. Ja zakupiłem 4 rolki i miały pasować jednak z tych 4 to pasowała tylko jedna. A tak w ogóle to jak patrzę w silnik to u mnie nie ma rolki plastykowej tylko metalowe no chyba że ta rolka przy napinaczu jest plastykowa. ponadto jedna rolka zamontowana w samochodzie posiada rowki prowadzące a te które kupiłem ani jedna nie miała takich rowków. Mechanik mówił że rolka ta która jest najwyżej przy alternatorze powinna być taka sama niżej i obie są metalowe. Nie wiem jaki kupić o co sklep to inaczej gadają
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Szymek,
Widać kupowałeś aftermarkety - rolki dystrybuowane poza Chryslerem robione są niby na wzór i podobieństwo i z tym podobieństwem różnie bywa.
Ja w T&C mam oryginalne jedną rolkę prowadzącą paska wielorowkowego. Fakt - na łożysku 6203 a do tego rolka metalowa. Kupiłem nową bo sądziłem że przebieg ca' 300.000km to wystarczająco a tu okazuje się, że przy wymianie alternatora (poszły oryginalne szczotki) zaglądając przy okazji do rolki nie ma potrzeby wymiany. Dałem więc troszkę smaru i niech kręci się dalej. Ta co ją mam nową jest plastikowa i będzie jak znam życie zbędnym zakupem. Póki co leży sobie.
Widać kupowałeś aftermarkety - rolki dystrybuowane poza Chryslerem robione są niby na wzór i podobieństwo i z tym podobieństwem różnie bywa.
Ja w T&C mam oryginalne jedną rolkę prowadzącą paska wielorowkowego. Fakt - na łożysku 6203 a do tego rolka metalowa. Kupiłem nową bo sądziłem że przebieg ca' 300.000km to wystarczająco a tu okazuje się, że przy wymianie alternatora (poszły oryginalne szczotki) zaglądając przy okazji do rolki nie ma potrzeby wymiany. Dałem więc troszkę smaru i niech kręci się dalej. Ta co ją mam nową jest plastikowa i będzie jak znam życie zbędnym zakupem. Póki co leży sobie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
No to żeby wyjaśnić wątpliwości. Są trzy stalowe rolki, w których znajdują się łożyska 2x6203 i 1x6303. Jedna z tych rolek jest rowkowana, pozostałe dwie gładkie. Wymieniałem też rolkę napinacza (plastik), którą kupiłem w całości nową. Reszta trasy paska biegnie po sprzęgle alternatora, klimie i dwóch dóżych kołach (rowkowanych).
Dla zobrazowania sytuacji podaję rysuneczek:
oraz foto rolek i napiczacza po wymianie łożysk i rolki napinacza:
Jakby co to służe pomocą.
p.s.
Wyjęcie rolki nr 2 - MASAKRA (ciasno jak nie powiem gdzie)
Dla zobrazowania sytuacji podaję rysuneczek:
oraz foto rolek i napiczacza po wymianie łożysk i rolki napinacza:
Jakby co to służe pomocą.
p.s.
Wyjęcie rolki nr 2 - MASAKRA (ciasno jak nie powiem gdzie)
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
słownikowo to "koło pasowe luźne"pach pisze:A przy okazji "Idler Pulley" to:
niczego nie napędza, ma za zadanie odpowiednie prowadzenia paska ,
tak by jak największą powierzchnią przylegał do kół "funkcyjnych"
napędzających osprzęt - alternator, pompa wspomagania, kompresor klimy
oraz napędzającego całość koła na wale
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Z rysunków przebiegu paska widać które (i dlaczego) rolki muszą być rowkowane,
a które gładkie - w zależności od tego do której strony paska dolegają
(wg. nr na rysunku Patrycy):
1, 3, 4 - gładkie (zewnętrzna powierzchnia paska)
reszta - rowkowane
Przy okazji - zamieszczony w moim poście rys. silnika z serwisówki
nie uwzględnia w swojej numeracji rolki nr 1 z ww.,
czyli Idler Pullley - wg jeszcze wcześniejszego rysunku Łuki
a które gładkie - w zależności od tego do której strony paska dolegają
(wg. nr na rysunku Patrycy):
1, 3, 4 - gładkie (zewnętrzna powierzchnia paska)
reszta - rowkowane
Przy okazji - zamieszczony w moim poście rys. silnika z serwisówki
nie uwzględnia w swojej numeracji rolki nr 1 z ww.,
czyli Idler Pullley - wg jeszcze wcześniejszego rysunku Łuki
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR